Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3082
Heisann.

Har i helgen prøvd ut en ny teknikk for å belyse bilder. Alle bildene jeg skal vise under har fra 6-30 sekunders lukkertid.

foto: ufo

foto: søvn

foto: apekatter

foto: avslapning (også på galleriet)

For større versjon og EXIF, trykk på bildet.

Teknikken er som følger (slik gjorde jeg det).
Jeg fikk personen(e) på bilde(ene) til å sitte helt i ro (det er spor på at de har bevegd seg litt iløpet av bilde ble tatt), jeg gikk så rundt å belyste det jeg ville ha belyst med en blitz (som egentlig skal stå oppå kameraet, men den er ødelagt). Trial and error faktisk.

Hva synes dere?
Sist endret av Lundern; 5. august 2007 kl. 02:32.
og alt dette er gjort kun med kameraet? jeg ha akkurat fått d40x så holder fortsatt og lære meg, men bra arbeid.

ps jeg likte UFO incoming best.
Kun med kamera og èn blitz.
Det ble fete bilder! Hva slags kamera har du brukt? og noe ekstrautstyr?
O_O
Will you teach me how to take pictures???

Annyway, man kan se at gresset har beveget på seg, da.
Men hva kan man forvente! xD
Herregud så fantastisk bra!
Jammen faen :P du løper rundt med biltz? Er kameraet på samme sted? Skjønner ikke åssen det her funker jeg..
Sitat av crEpi
Jammen faen :P du løper rundt med biltz? Er kameraet på samme sted? Skjønner ikke åssen det her funker jeg..
Vis hele sitatet...
Kameraet står i ro,
også er blitzen løs!
Og mens luke tingen er åpen på kamera, så springer han rundt og blitzer! ;-)

(Klarte jeg det rett? HoHo!)
OT: Jeg tror GothQueen er full
Sitat av elemental
OT: Jeg tror GothQueen er full
Vis hele sitatet...
Meget mulig, men jeg tror hun har rett.
Full tull! Bare litt overtøtt!
.. Ok! VELDIG overtrøtt!
Annyway....
Sitat av GothQueen
Kameraet står i ro,
også er blitzen løs!
Og mens luke tingen er åpen på kamera, så springer han rundt og blitzer! ;-)

(Klarte jeg det rett? HoHo!)
Vis hele sitatet...
Bingo. *20 tegn*
Ah, " UFO incoming" var best! Gøy med lukkertid;D
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hva har du brukt av objektiv her? Veldig skarpe fine bilder. Mye etterbehandling? KP gitt..
Veldig stilig belysning, må prøves.
Sitat av totto
Hva har du brukt av objektiv her? Veldig skarpe fine bilder. Mye etterbehandling? KP gitt..
Vis hele sitatet...
Originalt 18-70mm nikon objektiv. Det eneste som har blitt kraftig etterbehandlet er UFO bildet, de andre er nærmest originale.
Råe bilder. Lysbruken er kjempebra.
Utrolig orgasmisk lysbruk, noe du har funnet på selv og prøve eller har du sett andre gjøre det? uansett herlige bilder
Likte bildene og måten du har fått til lyssettingen! KP om jeg hadde hatt..
Sitat av mathfjeld
Utrolig orgasmisk lysbruk, noe du har funnet på selv og prøve eller har du sett andre gjøre det? uansett herlige bilder
Vis hele sitatet...
Garantert noen som har gjort noe lignendene, men for meg er det nytt og eksperimenterende (hadde vært utrolig enklere med synk kabel, men uansett, det var moro )
Ufobildet var klart best Såppas bra at de andre ble en skuffelse på en måte :P De var fortsatt gode men ikke like bra liksom
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hvor mange flash har du brukt på ufo bildet? Kjørt full styrke hele veien eller variert styrke også? Helt klart mange muligheter med en ekstern blitz.. Hvordan blitz har du btw? Lader kameraet mitt as we speak, og skal børste støvet av sigma blitzen min i kveld og prøve noe lignende.. Ble inspirert..
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Lukkertid er et morsomt leketøy, men denne varianten har jeg ikke sett før.
Virkelig pene bilder du har fått til, men jeg må spørre: Hvor mange bilder tok du før du fikk til det du ønsket, og hvor mye etterarbeid har du gjort på bildene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bare reint teknisk kommentar: eg hater bruk av flash til slikt. Det gjer at det tar lengre tid å vise bilda, og du oppnår ingen fordeler ved det. Da hadde det vore betre at du linka til DA-sida di, slik at en slapp å hærje med flash.
Sitat av Antim0n
Lukkertid er et morsomt leketøy, men denne varianten har jeg ikke sett før.
Virkelig pene bilder du har fått til, men jeg må spørre: Hvor mange bilder tok du før du fikk til det du ønsket, og hvor mye etterarbeid har du gjort på bildene?
Vis hele sitatet...
På UFO bildet så tok jeg totalt 3 bilder før jeg fikk det til ordentlig. 3-5 til sammen på alle. Eksperimenterer jo bare med lukker og blitz

Har en Sigma EF-500 blitz, festet er ødelagt så det eneste den er god for er å blitze.
Nå har jeg fått et kvalitetspoeng, og det gir jeg til deg, gode mann
Men hvis du løper rundt, hvorfor er ikke du eller skyggen din på bildene? :O skyt meg
fordi han har så lang lukkertid at han/skyggene blir veldig gjennomsiktige...

Hvor er EXIF? Finner den ikke... Hvordan fikk du personene til å stå så stille?
Veldig kule bilder

Eneste jeg har å sette fingern på er "sleeping". Skyggen på benken er tre- eller firedobbel, og det er noe underlig med det grønne under benken.

Ellers, utrolig tøft!
Sitat av crEpi
Men hvis du løper rundt, hvorfor er ikke du eller skyggen din på bildene? :O skyt meg
Vis hele sitatet...
Fordi jeg er så smart at jeg ikke løper i selve bildet, jeg løper rundt ramma hvis du skjønner..

Sitat av eriksb
Hvor er EXIF? Finner den ikke... Hvordan fikk du personene til å stå så stille?
Vis hele sitatet...
EXIF skal ligge på deviantArt linken hvis du trykker på flash bildet. Personene måtte gjennomgå no jævli med kjefting for å holde seg i ro, men de tok det med ett smil (tross alt så hadde vi det ganske moro, interne saker)

Sitat av hedningen
Eneste jeg har å sette fingern på er "sleeping". Skyggen på benken er tre- eller firedobbel, og det er noe underlig med det grønne under benken.
Vis hele sitatet...
Det blåste en del, så det er nok grunnen. Eller så er det rett og slett jeg som suger i photoshop

Sitat av Harp0
Nå har jeg fått et kvalitetspoeng, og det gir jeg til deg, gode mann
Vis hele sitatet...
Tusen takk, gode mann. (selvom jeg synes dere kan bruke det på noe annet)
Kommer ikke med noe teknisk kommentar nå. Men jeg må få meddele at jeg tilber den lyssettingen du har. Den er rett og slett utrolig fet!