Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  166 22106
Hey..

Sitter nå å lurer noe jævlig på hva jeg skal "bli" nå :P
Har gått ferdig salg&service, uten lærling.. tenkte jeg skulle ta f.eks lærlingplassen min på en elektrokjede (elkjøp, expert etc) får å få fagbrev.. Etter det har jeg ikke peil, men har ikke lyst til å studere som en gris...


Altså, noen her eller vet om noen som faktisk har en utbetaling på 400.000 (etter skatt) eller mer ? Helt greit med mye jobbing, bare ikke det tar helt av..

Og jeg tenkte ikke jobb på sjøen eller noen jobber jeg må dra laangt og være borte lenge for å jobbe..
Utbetalt 400 000 i året uten noe særlig utdannelse?
Lykke til. Kanskje du skulle først og fremst lære litt om det virkelige liv.
Må i så fall bli som (dyktig) selger på provisjonslønn eller noe da.
Så det du egentlig vil ha er masse penger men du vil ikke slite deg gjennom en utdanning for å få det?

Du kan jo selge dop...
Snakker om lovlig jobb.. F.eks lastebilsjåfør som kjører tja 55-60 timer iuka, whatever...
Ikke noe provisjonslønn, tenker på måte på en halvchill jobb, med fett betalt..kan gjerne studere 1-2 år får å så være sikra jobb..


Akkord f.eks..
Sist endret av Hundre_Kroner; 17. mai 2007 kl. 23:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hundre_Kroner
Snakker om lovlig jobb.. F.eks lastebilsjåfør som kjører tja 55-60 timer iuka, whatever...
Ikke noe provisjonslønn, tenker på måte på en halvchill jobb, med fett betalt..kan gjerne studere 1-2 år får å så være sikra jobb..


Akkord f.eks..
Vis hele sitatet...
400k i året med salg&service? Bortsett fra nordsjøen? Forget it.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av vidarlo
400k i året med salg&service? Bortsett fra nordsjøen? Forget it.
Vis hele sitatet...
400 000 utbetalt i nordsjøen MED bare salg & service? forget that also.
Sist endret av tnt; 17. mai 2007 kl. 23:28.
Som sagt, kan gjerne studere 1 til 2 år, bare tenkte ikke på noe ledelse&administrasjon, økonomi hvis dere skjønner...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tja, dersom du skaffer deg ingeniørtittel, jobber i 2-3 år, så har du vel kanskje 400k utbetalt?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Åja, du har tenkt å studere i hele ett eller to år? Ja det forandrer jo virkelig saken!
Sist endret av m0b; 17. mai 2007 kl. 23:32.
Ingeniør som... ? jeg tenkte faktisk litt på bilselger brått, og jobbe meg oppover derfra, brått ta noe kurs og videreutdanning :P etter 1 år på bilselger skolen eller hva det heter:P

Istedenfor å fylle opp den posten der med den(!), kunne du vel heller latt vær..
Please, trådstarter. Si at du kødder.
Hehe,skjønner ikke hvorfor det er 10poster som står her og 2 hvor jeg har fått noe som så vidt kan kalles for svar.. Kun negative:P Ingen som kan svare på spm. da ?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Selvfølgelig KUNNE jeg latt være. Men våkn opp. Du spør faktisk etter en plan for å få utbetalt 400 000 i året uten å måtte jobbe ræva av deg, og samtidig ikke ha noen skikkelig utdannelse.

Et spørsmål som for meg virker totalt meningsløst og virkelighetsfjernt. De eneste mulighetene til dette slik jeg ser der må være

* Du er ufattelig heldig i å skaffe deg en eller annen drømmejobb.
* Du starter for deg selv med ett eller annet insane konsept du tjener penger på.
* Ulovlig virksomhet.

Personlig er jeg uten utdannelse og tjener rimelig greit på min jobb som systemutvikler. Men, jeg jobber veldig mye og jeg har en tåelig grei kompetanse innenfor områder som kompenserer for utdannelsen jeg mangler. På tross av dette er jeg et longshot unna 400 000 etter skatt.

Edit: Du stiller spørsmålstegn om hvorfor ingen svarer, tror du det faktisk finnes er fornuftig svar til det du spør etter? Det viser virkelig bare hvor virkelighetsfjern du må være.
Sist endret av m0b; 17. mai 2007 kl. 23:40.
En aldri så liten realitycheck er på sin plass. For at man skal få såpass bra betalt må man enten ha spesiell kompetanse, god erfaring eller være villig til å reise mye.

Startlønn for en ferdigutdannet Siv.ing/Master i flere fag som f.eks økonomi og Datateknikk ligger f.eks på 370-400k før skatt (ikke inkl. eventuelle bonuser osv)

Det du spør etter er totalt urealistisk, derfor får du også negative svar
Sist endret av liasis; 17. mai 2007 kl. 23:41.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er nok ikke umulig å tjene fett uten utdanning lovlig, men siden du spør her er du nok ikke typen som kan gjøre det. Man må også stå på, ofre og jobbe hardt for å tjene penger.
Du kan være smart og starte din egen bedrift. Begynn å selg noe som folket vil ha, finner du ut det kan du brått tjene mer enn 400000 året, og krever ingen utdannelse.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Raymond
Du kan være smart og starte din egen bedrift. Begynn å selg noe som folket vil ha, finner du ut det kan du brått tjene mer enn 400000 året, og krever ingen utdannelse.
Vis hele sitatet...
Uh, amfetamin og cannabis?
Sitat av vidarlo
Uh, amfetamin og cannabis?
Vis hele sitatet...
Alle vet at pengene ligger i cola..
Mennesker som har inspirasjon og initiativ nok til å tjene så mye penger uten utdannelse ville aldri trengt en sånn tråd for å komme seg i gang.
MY GOD Bambi!
hvis du bare tenker på lønn og ikke søker etter en jobb du vil trives i eller jobbe videre med,
så kan du bare glemme 400 k i året!!
jeg er lærling i næringsmiddelfaget 1 år og tjener bare 130 K i året. heldigvis driver jeg ett eget firma i tillegg og tjener litt der
men poenget er att siden jeg er så deidkert og faktisk elsker det jeg driver med så har øverste sjefen i firmaet sagt att jeg lett kan få jobb hvor jeg tjener 600K i året+++
(dette er ett landsdekkende firma)

Jobb med det du innteresserer deg for og vil bli bedre i! hvis ikke du gjør det så kan du bare glemme og få god lønn og godt arbeid! Punktum!

BTW: du virker som den slasken som vil klage over ALT! og KUN ser kronestykkene på lønningslippen!
Hadde jeg vært sjef over elkjøp eller en slik kjede hadde jeg ALDRI ansatt deg etter lærlingtiden!

slutt å whine så jævlig over å få deg best betalt jobb mulig og søk det du liker og gjøre!

Husk att selv en dedikert gruvearbeider kan gjøre grus til gull!

Sug på den å grin!
*ja jeg er wasted som f*** nå men jeg bryr meg ikke, nkay pumpkin?
Sist endret av Tang0; 17. mai 2007 kl. 23:56.
Å jobbe på sjøen er ikke så ille som du tror
Hvis dere faktisk hadde lest alt jeg hadde skrevet kunne mange av dere spart dere for tåpelighetene..

Jeg sier at jeg gjerne kan jobbe hardt og mye, studere for å bli det, maks. 3 år... Det finnes vel jobber hvor man enkelt kan dra inn 400k i året etterskatt for å få en litt uvanlig jobb med fett betalt !

Istedenfor å waste tid å si det går ikke det går ikke, kan dere heller bare drite i det, for jeg vet at det er en smartass her som faktisk kommer med ett par bøse eksempler
Sitat av Hundre_Kroner
Hvis dere faktisk hadde lest alt jeg hadde skrevet kunne mange av dere spart dere for tåpelighetene..

Jeg sier at jeg gjerne kan jobbe hardt og mye, studere for å bli det, maks. 3 år... Det finnes vel jobber hvor man enkelt kan dra inn 400k i året etterskatt for å få en litt uvanlig jobb med fett betalt !

Istedenfor å waste tid å si det går ikke det går ikke, kan dere heller bare drite i det, for jeg vet at det er en smartass her som faktisk kommer med ett par bøse eksempler
Vis hele sitatet...

My GOD Charlotte!

ja du sier riktignok at du vil studere hardt... ehem! men du sier også att du setter krav for mye og hvor lenge du vil studere og tilogmed hvordan du vil få betalt!!?!?!*lastebilsjøfår=akkord :S

jesus man! når skal du våkne opp og innse att det moderne norge ikke vil betale 400K+ i året for mennesker som ikke vil gi kompromisser på slike ting eller ofre seg for en god jobb?!

*shaking you* WAKE UP!
Tja, hvis du satser på yrker som er høyrisiko eller involverer blod og gørr er det penger å tjene. Norge mangler i dag enorme mengder tannleger, og jeg tror vel de er de mest og best betalt man finner nå for tiden. Innenfor høyrisiko/lenge borte hjemmeifra har man jo jobber innefor olje og gass, eller generelt offshorejobbing.
Vet om en som har tatt salg og service på skolen, og har et brevkurs i logistikk. og er direktør i et firma den dag idag, men det innebærer at du må starte nederst, og jobbe ræven av deg og kanskje du er heldig og det er en i firmaet som anbefaler deg i en høyere stilling. hadde den personen søkt om en direktørstilling med den utdannelsen han har, så hadde han fått nei. men han har jobbet i firmaet lenge, og jobbet seg oppover. (Han er godt opp i 40 årene) men hvis du tenker på å tjene 400k etter skatt rett etter fagbrev, da må du våkne opp fra skjønnhetssøvnen din..

Det er sikkert et par yrker der ute der man får såpass fett betalt, men da er man ekstremt heldig og jobbe hardt på skolen.


Ble sikkert rotete, men er natt til 18 mai så det sier vel sitt.
Nei tenkte jo seff ikke å begynne med den konge-lønnen,skal jo først ta fagbrev og muligens studere... hadde vært fint å fått til noe sånn, men i en sikker bedrift, så jeg ikke står 40 år, ikke noe digg utdannelse mens firma går konk...
Utdannelse kommer på papir.

Papir hører som kjent hjemme på do.

Det som teller i næringslivet er å være der, være tilstede og ta del i det som skjer.

400K netto utbetalt, vil si at du har planer om å koste bedriften du jobber i ca 1.2 mill pr år,
da må du klare å levere bort imot det dobbelte av det... til den aktuelle bedriften, når du har funnet ut hvordan du skal klare å levere nytte for 2.5 mill pr år til en bedrift, er du på god vei til å få over 400K pr år netto til deg selv som lønn.
Sist endret av fxxked; 18. mai 2007 kl. 00:40.
Sitat av Hundre_Kroner
Nei tenkte jo seff ikke å begynne med den konge-lønnen,skal jo først ta fagbrev og muligens studere... hadde vært fint å fått til noe sånn, men i en sikker bedrift, så jeg ikke står 40 år, ikke noe digg utdannelse mens firma går konk...
Vis hele sitatet...
Vel det kan jo "gud forby" tenkes att hvis du skriver på CV`en att du har jobbet i ett firma hardt i ørten år att dette vil gi positive inntrykk av deg. ?

det er uansett ikke din feil om ett firma går konk hvis du ikke var i toppledelsen.

jobb ræva av deg! ingenting i det moderne norge kommer gratis! err hvis du ikke er en blodsugende ex-kone that is.

Det blir stadig flere godt utdannede mennesker i dette landet, men de som skiller seg ut er de som faktisk jobber hardt, jeg vet, go figure...

lykke til, til deg.
jobb hardt og du vil høstre. surf på latskap og du vil glemmes...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hm, kanskje med en Ing. utdannelse og 20-25års erfaring med spesialisering på et gitt system kan du komme opp i den lønnen.

Ellers? Glem det, Ola Nordmann tjener vel snittlig 200-250.000 etter skatt i året hvis jeg ikke husker feil.
Noen her som får oppimot enn 400 utbetalt i året her da, og eventuellt hva jobber dere med ?
Sist endret av Hundre_Kroner; 18. mai 2007 kl. 01:11.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg tjente 250.000 i året som IT-ansvarlig i Tromsø Kommune med fagbrev.
Tjener 190.000 hos HP i Irland (dog med 16% skatt).
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Salgskonsulent. Hvis du er dyktig på å selge, og er interessert i produktet du tilbyr/selger kundene, er utadvendt etc. etc. så er det ikke noe problem å få en selger jobb i 20 åra, for et firma. DVS. 300-400k i året + firmabil.
I det moderne norge så tror jeg du skal slite for og tjene 400k brutto. Dette var mye lettere før, ta feks. Olav Hytta, han er styreformann i dnbnor og har kun en landbruks utanning. Mamma har jobbet 25 år hos dnbnor(-og alle de andre rare navna de hadde på den tiden) og hun har nå ca. 400k brutto, dette er uten utdanning. Tror du må jobbe/studere litt lenger enn 3 år for og få den lønnen.
Letteste måten er vel som nevnt tidligere, start et firma som lager noe som folk vil ha som de ikke har, ta feks, han fra Kolbotn som tok patent på en "ribbe-rist" som man legger under ribba i ovnen slik at man får sprø svor, dette tjente han ganske godt på.

Personlig velger jeg ikke yrke etter penger, men hva jeg liker og gjøre, er storfornøyd med den utanningen jeg tar nå. Og det er nesten uavhengig av lønnen jeg kommer til og få.

Hvis u henger på forumet om 3 år, si oss hvordan det gikk/hvordan du klarte det.
Sist endret av telebohrian82; 18. mai 2007 kl. 01:51.
Her skal du få et ærlig svar basert på egne erfaringer.

Vurder grenader stilling i TMBN. Med noen kontigenter ute, så drar man glatt 400k på et år.


Riskofylt arbeid, slit, stilles krav til deg, du kan ikke fucke opp.

Men ellers er det en drit bra jobb.
Sitat av AtXbYeA
Jeg tjente 250.000 i året som IT-ansvarlig i Tromsø Kommune med fagbrev.
Tjener 190.000 hos HP i Irland (dog med 16% skatt).
Vis hele sitatet...

Må også legges til at lønnsnivået er noe annerledes i Irland.
Helpdeskarbeiderne der tjener vel toppen 20k euro i året.
Billigere å bo og leve der da, med mindre man bor i sentrum av Dublin :-)
Hva er grenader for TMBN ?
Jeg har også betinget fengsel på samvittigheten, så den noe bankjobb er vel rimelig uaktuelt..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
JSF : Ganske så feil, helpdesk tjener mellom 22-40k i året alt etter stilling.
Billigere å bo? Tja, 90% av alle hus her er fra tidlig 1900tall og man betaler gjerne 4-5k (norske) i måneden for et ok rom hvor du deler med iallefall 4 mennesker.
Helpdeskstillingene kan vel variere som du sier, men med den bakgrunnen trådstarter har her så tror jeg ikke han vil havne i det øverste sjiktet :-)

Hvis man gidder å sette seg på trikken går det fint an å få noe billigere da.. :P
Bodde selv såpass nær sentrum at det ble dyrt. Jeg og en kompis betalte ca 10k NOK
i måneden + strøm + nett for en leilighet ved Phoenix Park.
Mener å ha lest at Dublin er nr 2 eller 3 på toppen over dyreste byer å bo i (i Europa :-).
Må innrømme at jeg blir litt provosert av å høre at enkelte har en slik innstilling hva gjelder lønn. Greit nok at det er en klisje at penger ikke betyr alt, for all del er det bra å ha god lønn. Vel så viktig er det med arbeidsbetingelsene; f.eks arbeidstid, pensjonsparing, ferie, hvordan lønn man får; timeslønn eller provisjon og/eller bonus etc.. Jeg studerer markedsføring, og vet veldig godt at de jobbene jeg har lyst på ikke kommer av seg selv. Gjennomsnittet for begynnerlønn er gjerne 350000 i året (om man er heldig)

Mitt tips er å begynne et sted f.eks Expert eller Elkjøp som du nevner. Når du har jobbet der en god stund å tar på deg flere og flere ansvarsområder, kan du være heldig å få ansvaret for en avdeling i butikken evt, bli butikksjef. Det en godt kjent at i denne bransjen så kan endel av lønnen være bonusbasert, så det er bare å stå på! Men husk at du bør komme deg litt ned på jorda når det gjelder forhåpningene. Ting kommer ikke av seg selv.
Sist endret av allergeque; 18. mai 2007 kl. 02:14.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Enden på eventyret er iallefall at du får ikke magisk 400.000kr i året uten en spisskompetanse og\eller 20års erfaring.

Snipp snapp snute, så var lønnseventyret ute.


Så lenge man trives med det man gjør og man overlever på lønnen så ser jeg ikke grunnlag for å klage.
Sitat av Hundre_Kroner
Hva er grenader for TMBN ?
Jeg har også betinget fengsel på samvittigheten, så den noe bankjobb er vel rimelig uaktuelt..
Vis hele sitatet...
http://www.tmbn.no/
Jeg mener jeg er jævlig åpen for det meste innen jobb da, om det er lastebilsjåfør innelands som kjører en del timer i uka og tjener bra eller om det er som butikksjef og må jobbe som svin for å få solgt, for å så få tjene penger på dette..

Greit du skal like jobben, men målet mitt er å kjøpe/bygge meg ett fett hus om en del år, heller jobbe som svin og bo i leilighet gratis hjemme så lenge, for å så komme med penger til banken for å smøre opp ett super-lån så jeg får bygd/kjøpt meg det huset jheg ska ha..

Jeg har heller en småkjip jobb med bøst hus, fin bil og god økonomi, enn standard leilighet med en jobb jeg elsker over alt i verden... Seff, vil jo ikke ha en søple-jobb, men mener at jeg ikke er så kresen i arbeidsveien..
Sitat av meitemark
Tja, hvis du satser på yrker som er høyrisiko eller involverer blod og gørr er det penger å tjene. Norge mangler i dag enorme mengder tannleger, og jeg tror vel de er de mest og best betalt man finner nå for tiden. Innenfor høyrisiko/lenge borte hjemmeifra har man jo jobber innefor olje og gass, eller generelt offshorejobbing.
Vis hele sitatet...
Word! Bli tannlege(og helst i privat sektor).
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Du glemmer det essensielle! Det kreves teft for å være en god selger. Du kan ikke utdanne deg til å bli en god selger, enten er man det eller så er man ikke. Du kan bli en decent selger av utdanning, men aldri en god!

Få deg jobb i utenladstjeneste for forsvaret. Da får du fort utbetalt en god del. Ligger vel opp mot 100k (før skatt) i månden når man er i utenlandstjeneste. Og pengene får du ikke brukt mens du er i tjeneste.
Sitat av Raymond
Du kan være smart og starte din egen bedrift. Begynn å selg noe som folket vil ha, finner du ut det kan du brått tjene mer enn 400000 året, og krever ingen utdannelse.
Vis hele sitatet...
Begynn å selge noe som folk vil ha???

Hvor naiv går det an å bli?

I det kapitalistiske systemet er dette ikke mulig. Straks etter at du har funnet noe som folk vil ha, kommer konkurrenter som har produkter som er bedre og billigere eller som markedfører seg bedre.

Det lille overskuddet du tjente før dette, må brukes til å lete opp og investere i nye produkter eller bedre markedsføring/salgskanaler osv. For å få til dette må du ha bedre kunnskaper enn konkurrentene.

Den vanligste og enkleste måten å begynne å få en slik kunnskap på, er utdannelse. Men da snakker vi mer enn 1-2 år høyskole.

Dersom du kaster deg på salgsjobber, skal du vite at selgere aldri blir gamle i faget. Du finner noen som klarer å selge støvsugere, leksikon eller boligalarmer og tjener 1-2 mill i året, men ett år etter er de alltid borte.

Sitat av Deezire
Du glemmer det essensielle! Det kreves teft for å være en god selger. Du kan ikke utdanne deg til å bli en god selger, enten er man det eller så er man ikke. Du kan bli en decent selger av utdanning, men aldri en god!

Få deg jobb i utenladstjeneste for forsvaret. Da får du fort utbetalt en god del. Ligger vel opp mot 100k (før skatt) i månden når man er i utenlandstjeneste. Og pengene får du ikke brukt mens du er i tjeneste.
Vis hele sitatet...
NOK 100 000 i måneden før skatt i Forsvarets utenlandstjeneste? De jeg kjenner tjener det samme som i norske jobber, i underkant av NOK 40 000 i mnd. Men skatten er lav.

Dersom du skal tjene NOK 100 000 i mnd må du jobbe freelance (leiesoldat) gjerne for et av de amerikanske selskapene som opererer utenfor lover og regler på vegne av de store amerikanske selskapene involvert der (Irak).

Ansettelse i disse jobbene krever flere års krigserfaring og et avslappet forhold til etikk og moral.
Sist endret av Kaunda; 18. mai 2007 kl. 08:48.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Det er som folk sier her, det er vanskelig å håpe på 400k etter skatt etter en enkel utdanning. Men det er slett ingen umulighet. Det krever dog at du er spesielt dyktig innen et felt og har arbeidsvilje.
Et eksempel er om du jobber som musiker. Det er et veldig evnefokusert yrke hvor utdanning ikke har noe å si i praksis, svogeren min har ikke gått skole etter 10. klasse og tjener 400-500,000,- i året, og spiller med flere kjente profilerte artister. Mye av dette er også svart. Det finnes flust av ukonvensjonelle yrker der ute hvor en kan tjene mye om man er dyktig, spesielt innen underholdningsbransjen. Kjenner en som bare hadde fagbrev innen elektronikk og startet å rigge sceneutstyr, og som etterhvert startet utleie på eget firma. Da kan man plutselig nærme seg millionen i året.
En annen måte en kan tjene store penger på er på aksjer, bolig og invest, samt andre finansrelaterte områder. Dette krever også et stort talent om man vil lykkes, og kan vel også kalles for risikosport. Apropos risiko, det finnes særs risikofylte yrker du fort tjener over 400k i året på, som f.eks arbeidsdykking under vanskelige forhold eller fabrikkarbeid hvor man er svært utsatt, som ved smelteverk, radioaktive soner osv.

Uansett er fellesnevneren for disse yrkene at man ofrer mye sikkerhet og trygghet (både finansielt og helsemessig), og tenker man på det er det kanskje ikke verdt de ekstra kronene.
Sist endret av Polar-; 18. mai 2007 kl. 09:37.
Min bror tok diverse kurs via Aetat som gikk på borring/oljearbeider-stash, kranfører etc. Selvfølgelig ble det lån på det da han ikke fikk full dekning via Aetat, men vet at han begynte med et kurs der og søkte seg så videre til sjøs etter noen måneder på kurs. Såvidt jeg vet har han videregående og noe fra BI, ellers mye arbeidserfaring fra fugebransjen. Og etter Aetatkursene er han nå i oljen og tjener veldig bra, men er mye intens jobbing og 12-timers skift med turnusvakter. Og selvfølgelig endel i lån å nedbetale, men er ihvertfall i gang som plattformarbeider diverse steder på Norskekysten.

Er ikke helt inni hva han tok, men vet han gikk via Aetat for å få de kursene. Tok ihvertfall ikke lang tid etter studier/kurs før han var på sjøen. Og selv kantinearbeidere, vaskehjelper tjener bra på plattform.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ser at lastebilkjøring blir tatt opp ett par ganger her ironisk nok, da næringen ikke akkurat er kjent for å være overbetalt. Langtransportsjåfører, både innenlands og utenlands tjener gjerne 240-260 000,- i året før skatt. Pluss evntuelle bonuser og kost.

I tillegg så er du kanskje hjemme fra klokka 12 på fredag, til 24 på søndagskvelden.
Skal du tjene noen penger i den bransjen der må du sitte på egen bil, eller gjerne flere.
Og da må du i tillegg ha oppdragsgivere

For å sitte igjen med 400 000,- må du vel gjerne begynne å nå i 650 000,- før?

Edit, Og når man begynner å bli butikksjef på Elkjøp o.l så er man vel gjerne Franschisetaker? Trenger ikke akkurat å være gull og grønne skoger det heller tror jeg ikke...
Sist endret av Ond^Sofa; 18. mai 2007 kl. 10:08.
dette ble plutselig er litt interessant tema...er det noen her som tjener så mye eller i nærheten? hva jobber dere med og hvor mye jobber dere?

btw, mener ikke å stjele tråde, du får jo faktisk svar på det du lurer på
Har hørt rykter om at det er blitt noen ledige stillinger hos B-Gjengen.