Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 5585
Sitat av Dweep
Kassene man slår inn varer med er koblet sammen og inn på en pc, der man fåretar oppgjør og diverse. Så hvis man kutter internett og alt av LAN på en butikk, så må butikken stenges! så det er ikke bare kortautomatene det går utover!
Vis hele sitatet...
Joda, men skal jo litt til for å kutte LAN'et på alle butikkane rundt om då
Men som ein lur fyr sa heilt i begynnelsen, ta ned nix1 og nix2. Det er den lettast mulige måten med best virkning for å "lamme" Noreg litt.

Forresten så snakte eg med ein elektroingeniør på fredag, og Sogn og Fjordane har berre 2 kraftårer inn til fylket. Ta ut begge dei to, og du lammar ihvertfall ein del.
Sitat av dico
Det går en telefonkabel over trondheimsfjorden som forsyner store deler av nord-norge med internett/telefon.. Kutt av den, og de vil få store problemer med å route trafikken ;p
Vis hele sitatet...
Den er ikke jeg med på
Sitat av Nubeland
hørt om demningen på hovden?
den er 120 meter høy og om man sprenger den så vil kristiansand stå 6meter under vann!

militæret har laget hulrom i demningen så de kan sprenge den i tilfelle en fiende hær marsjerer oppover!

spreng den du!
Vis hele sitatet...
Vi snakker jo ikke om å myrde en hel by da
Men god ide! Hadde vært artig hvis man hadde føtt evakuert byen først.
Trenger bare litt mer enn de 200g svartkrutt jeg har til rådighet
He he, nix router bare trafikken som går innenfor norge, altså norge til norge. De forskjellige nettleverandørene har forskjellige utenlandslinjer og sånn.

Men ontopic: Hvis du vil ramme norge, så kan du jo like gjerne ta verden med det samme da. Root dns servere, nettopp vært diskusjon i usa om de. Hvis du får skrudd av eller tatt disse av nettet, da har du stoppet det meste av internett trafikk for et par uker.

Eneste som kanskje er litt kjedelig er at du har *.gov etter deg
Lastebil streik Traumer ikke mer cola i hyllene =\
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Named
Vi snakker jo ikke om å myrde en hel by da
Men god ide! Hadde vært artig hvis man hadde føtt evakuert byen først.
Trenger bare litt mer enn de 200g svartkrutt jeg har til rådighet
Vis hele sitatet...
Et bibelbelte til og fra skader vel ikke? Bare si ifra til meg før dere gjennomfører det hele så jeg kan evakuere til TipeX.

Skal man slå ut infrastrukturen så er Internett helt klart det beste målet. Ikke bare skal man angripe NIX, men man tar ut transatlantiske liker, mindre knutepunkter og knutepunktet i frankrike. Da hadde man rammet nettet hardt. Hvis man er skikkelig i siget så tar man ut alle root-serverene i en stor internasjonal terrorakt. Problemet er vel gjerne at ikke engang Osama vil huse deg da.
Hva hvis et par stykker innfiltrerer fagforeningen til transportberansjen samt forhandlingslederne til staten/arbeidsgiverne til transportfolka. På den måten kan man dra i gang en lønnskrangel, som så fører til streik. Denne streiken blir jo såklart langvarig. Men, man må også innfiltrere den stillingen i regjeringen(hvis det er en person der som har makten til å gjøre det) som har mulighet til å innføre tvungen lønnsnemd. På den måten kan man holde transportberansjen i sjakk i mange uker. Da vil nok Norge bli litt lammet etter hvert.
Dette høres litt ut som et "Fire sale" fra den siste Die hard filmen...
Håper aldri det her skjer. Ikke fordi det ikke ville vært sinnsykt morsomt, men fordi hvis det hadde skjedd, så hadde det sannsynligvis blitt strammmet inn på en masse sikkerthets regler over hele oslo og økt makta til politiet.

PM meg et par dager i forveien hvis du skal gjøre det da (HAHAhahahah!)
Svær atombombe i midtnorge hadde gjort susen også tho.
Ikke så altforlett da, om du ikke har mye penger.
I 'Die hard 4' ser du jo konsekvensene av hva som skjer hvis man avstenger folkets ressurser..
Ble litt av ett kaos..
Sist endret av Heisenberg1; 8. oktober 2007 kl. 16:46.
Sitat av el_bamso
Jeg har tenkt litt på tanken, hvordan lamme Norge. Tenker på transport, informasjon osv.
Man trenger litt folk til denne greia, og noen som er villige til å skade seg selv.. jeg vet det høres dramatisk ut, men enn så lett'a gitt.

1. Få to trailere til å kollidere på E 18 på hver side av Oslo i begge filer, E 6, de fem største riksveiene, Svinesundbroa og riksgrensa over Kongsvinger og Charlottenberg (Sverige)

2. Ring i bombetrussler til alle internasjonale flyplasser i Norge og havneanlegg.

3. Kast noe av metall (gjerne litt langt) opp i høyspentmastene for å kortslutte litt.

4. Dra igang med vinkelsliper på dovrebanen, bergensbanen og linjenettet fra halden til svenskegrensa. (Tog)



Det er jo igrunn veldig lett.. skummelt!

Hvorfor jeg poster dette her vet jeg ikke.. .
Vis hele sitatet...

Nå skal jeg fortelle hva jeg har "tenkt" og gjøre
spreng alle kraftstasjonene og demninger i hele norge...ok du tar kanskje noen liv men er nok verdt det hvis du ser det i en helhet,da tar du alt som kalles for strøm og det som trenger strøm feks internett!!,det tar lang tid og bygge opp og få kontorol
over igjen og i mellomtiden så har man fått gjort mye skade

mvh
Seigalf
Sist endret av seigalf; 8. oktober 2007 kl. 16:57.
Lamme norge? Ta knekken på mongstad.

eventuelt hadde jeg også holdt en knapp på å ta ut NIX.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Transport bransjen er vanskeligt å få til å strike, jeg har flere ganger ymtet frampå til lederen at det vi trenger er en streik ala frankrike der vi blokkerer hovedårer med lastebilene våres for å få igjennom krava våres, men så laangt til ingen nytte :s
Men hvem vet, det kommer heile tiden mer og mer regelverk og krav til oss i transporten at det skal ikke mye mer før det klikker for noen og de går berserk he he

Vannmagasinene kan jo forgiftes med en disel/parafinblandig, lærte i militæret at bare et par liter av dette oppi et middels stort vann så kommer alle som har drukket av dette til å sitte på dritteren i et par dager opptil ei uke... :P
Ingen som husker forrige vinter på sørlandet? Da brøytebiler og traktorer var litt for mye nedprioritert av kommuner og den slags...

Var jo fult kaos her da det snødde på det værste..


Så, for å lamme Norge: Vent til neste vinter med litt godt gammaldags snøvær, og løp rundt å saboter alle brøytebiler o.l. i hele landet! Uten veier er det ikke såå lett å få frem medisiner, sykebiler osv...
Fyr en EMP-bombe utenfor børsen, det burde holde et par dager til back-upen er oppe og går igjen
Kutt kaffetilførselen, norge gir opp i løpet av en uke, bankers.

Prøver man å gå etter oljeplattformer e.l. tror jeg man får fettern min & co etter seg ganske kjapt, som ender med et kort møte du ikke rekker å angre på.
Sitat av el_bamso
Jeg har tenkt litt på tanken, hvordan lamme Norge. Tenker på transport, informasjon osv.
Man trenger litt folk til denne greia, og noen som er villige til å skade seg selv.. jeg vet det høres dramatisk ut, men enn så lett'a gitt.

1. Få to trailere til å kollidere på E 18 på hver side av Oslo i begge filer, E 6, de fem største riksveiene, Svinesundbroa og riksgrensa over Kongsvinger og Charlottenberg (Sverige)
Vis hele sitatet...
Et smutthull er desverre at det er 2 svinesund broer. Begge går over svinesundet, som jeg tror slutter lengre inne ved halden, derfor er det en meget lang grense mellom Norge og Sverige som har uhindret gjennomgang
Sitat av Bundy
Vis hele sitatet...
Unnskyld Kunne ikke dy meg :S (HAHA xD)

Neida, men militær kupp. Hypnotiser en general som har stort respekt, få han til å dra med seg en 2-3 til, så er du i gang med et militær kupp. Det ville vel lagd et greit lite helvete?