Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 7176
Hei.

Lurer på om det er noe spesielt farlig å shotte sprit med høy prosent alkohol i seg, 90-95%? Stor forskjell fra f.eks. 70%?
Farlig? Levra liker det ikke, og slimhinner forsvinner ganske raskt. Dessuten kan du bli full, noe som gjerne fører til at man gjør dumme og/eller farlige ting. Men for all del, kjør på.
Veldig relativt spørr du meg. Men nei, med måte så dør du ikke av det.
Du kan helt sikkert dø om du drikker nok melk også.
Sist endret av Volch0k; 27. august 2008 kl. 20:30.
tror ikke det er spesielt lurt.. Kan visstnok fucke opp halsen ganske kraftig midlertidig.. Miste stemmen i en uke og sånn... kommer selvfølgelig an på hvor mye og sånn, men vil uansett anbefale å blande det ut med noe
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Volch0k
Veldig relativt spørr du meg. Men nei, med måte så dør du ikke av det.
Du kan helt sikkert dø om du drikker nok melk også.
Vis hele sitatet...
Nå er melk og alkohol to helt forskjellige ting da i og med at det ene er et fettoppløselig alkohol (gruppen stoffer) som påvirker våre gaba reseptorer for å dysse ned kommunikasjon i nervecellene våre og det andre er en næringsrik veske med mange vitaminer.

Ja, ren sprit kan gjøre mindre koselige ting med halsen din, om du hadde bare tatt en eneste shot på en kveld ville ikke det ha all verden å si, men å drikke 90% sprit i shotteglass er jo ikke akkurat en koslig måte å innta alkohol på?
Ja, i store mengder, 0,8 dl med 40% er så klart farlig. 1-2 shotter med 90% kan vel ikke være så ille? 1 shot er på 0,6dl, alså å drikke mellom 0,6-1,2dl 90% ... Gjør vi det om til 40% vil det tilsvare ca. 2,4 dl. Han som drakk 8 dl drakk alså 3 ganger så mye alkohol?

Spørs jo helt klart om du tar shotter sammenhengene eller med pauser i mellom?
Sist endret av Dodecha; 27. august 2008 kl. 20:51. Grunn: Sendt pm om slettede poster
Samme regler som for vanlig alkohol, men her får du en stor konsentrasjon i en liten dose.
Kan føre til øyeblikkelig stupfullhet (ved feks. å innta den gjenom en slimhinne), og det svir somregel litt mer i halsen (helt til følelsene er lammet).
Blanding med battery/red bull/cocaine (prøvde selv med cocaine) gir en spesiell effekt, men kan være dødelig.
Vil tørre å påstå det er så å si ufarlig (har samme faremomenter som ved vanlig alkoholinntak da), sålenge det ikke er i ekstremt store doser, slik at en har en liten kontroll over hvor mye en inntar.
Prøv å hold deg under 2dl/timen ved edru/brisen tilstand og 1dl/timen ved full/stupfull tilstand
Hvorfor ikke bare sette sprøyte med sprit rett inn i blodåra når man først er igang?
Er mer effektivt og tar vekk all kosen med å drikke.
shotte 90% går sikkert fint det, men kan ganske sikkert si at du våkner med angst neste dag!
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
http://www.collegedrinkingprevention...Poisoning.aspx
http://www.mayoclinic.com/health/alc...soning/DS00861
http://www.come-over.to/FAS/alcdeath.htm
http://www.statistics.gov.uk/cci/nugget.asp?id=1091


noen tilfeldige linker som handler om at alkohol kan drepe. Så svaret er ja, å drikke 90% ren alkohol kan være farlig. Drikker du én dråpe dør du nok ikke, men blir inntaket mye større enn det bør du nok være forsiktig.
går lett ann, men annbefales ikke.
du blir dritings med ett smell, å ender opp med å gjøre mange dumme ting.

Sitat av HStern
Hvorfor ikke bare sette sprøyte med sprit rett inn i blodåra når man først er igang?
Er mer effektivt og tar vekk all kosen med å drikke.
Vis hele sitatet...
1-2 mililiter kansje? det jeg kom fram til etter litt hoderegning.
2 mililiter tilsvarer 2 promille, så da er du ganske godt i gang:P
Sist endret av DaTexXx; 27. august 2008 kl. 21:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DaTexXx
1-2 mililiter kansje? det jeg kom fram til etter litt hoderegning.
2 mililiter tilsvarer 2 promille, så da er du ganske godt i gang:P
Vis hele sitatet...
Nei.

Alkoholen løser seg i allt vatn i kroppen, og ikkje bare blodet. Mao. må et menneske på 75kg innta omlag 105 gram alkohol for å oppnå en promille på 2.
Husker en gang jeg og en kompiss delte en halvliter med hjemmebrent. Målte den til litt over 91%. Satt og shotta dette på en søndagsnatt fra 01:00 til ca. 03:00.
Fikk heldigvis spydd det opp igjen etterpå. Mener å huske jeg hang over dassen til kl.05:00.
Er jo klart jeg merka halsen ikke hadde godt av det, men fikk ikke noe verk eller slim og dritt i halsen dagen etter.
Ble to timer søvn den natta...
OT: Kan jo hende det er noen som lurer på hvorfor vi satt oppe så seint på en søndag. Og det var fordi han hadde akkurat hørt at han hadde blitt anmeldt for ''voldtekt'' på en fest vi hadde en uke før dette.
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av Medisinmann
Ja, i store mengder, 0,8 dl med 40% er så klart farlig. 1-2 shotter med 90% kan vel ikke være så ille? 1 shot er på 0,6dl, alså å drikke mellom 0,6-1,2dl 90% ... Gjør vi det om til 40% vil det tilsvare ca. 2,4 dl. Han som drakk 8 dl drakk alså 3 ganger så mye alkohol?

Spørs jo helt klart om du tar shotter sammenhengene eller med pauser i mellom?
Vis hele sitatet...
Hefitg store shotteglass du har da. Vanlig størrelse er 2cl.
Feil. Det er ikke no standard-shotteglass. Det er varierer veldig, alt i fra 3 cl-6 cl.
Sitat av Butcher'n
Feil. Det er ikke no standard-shotteglass. Det er varierer veldig, alt i fra 3 cl-6 cl.
Vis hele sitatet...
3cl enkel shot, 6cl er dobbel shot
Varierer litt fra sted til sted rundt om i verden.
Kilde
shotteglas er 4 cl på norske barer.
Har litt erfaring her, jeg når jeg var 17 år:

Shottet 5-6 shotter (ca 4-5-6cl) med 93% heimkok på nach..bare for å vise hvor jævlig god jeg var til å drekke sterk sprit.
Ble seff møker å kornet av.

Våknet dagen etterpå helt 100% fri for stemme. Fikk ikke til å hyle eller lage en jævla lyd.
Når jeg hostet så reiv det ikke i halsen som det til vanlig gjør, alt var liksom bare helt glatt. Som om halsen hadde blitt et stålrør. Kan også nevne at det var blodspor i avføringen min dagen derpå..

4 dager etterpå fikk jeg til å lage pipelyder med halsen, etter ca ei uke med intens tedrikking og alskens andre kjerringråd med melk og honning osv. Så fikk jeg til å hviskre kjempelavt.

Legen sa at jeg hadde ødelagt slimhinnene i halsen og svelget - å dette kom sannsynligvis til å komme seg, men det kunne hende at jeg fikk varige mèn med stemmen.

Først etter 10-12 dager fikk jeg normal stemme, men jeg kunne ikke synge med lyse eller mørke toner på over 1 måned. Ble forresten fullstendig recovery. Men har ALDRI shottet store mengder med 90 siden den gang, å jeg anbefaler heller ikke noen til å gjøre det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne tråden spora totalt av, vi er ikke interessert i å høre om gamle drikkehistorier eller synsing, trådstarter har fått noen brukbare svar (de som ikke har blitt slettet), følg de eksemplene og hold OT og småprat vekk fra denne tråden.

Ser ut til at folk rett å slett ikke leser det jeg skriver, uansett har trådstarter fått gode og informative svar fra før.
CASE CLOSED
Sist endret av Dodecha; 1. september 2008 kl. 14:35.