Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1878
God morgen

Her et foto fra en reportasje jeg gjorde for noen uker siden om forsvarets nye angrepsrifler. Værsågod slakt!

http://bildr.no/thumb/202424.jpeg

200 ISO
45 mm
f/ 4,5
1/160 sec
kult bilde.. HK416 blir utrolig bra
syns fokuset kunne vært på våpenet ikke på selve ansikte til fyren.
siden bildet var om våpenet ikke om cammo malingen...
Sist endret av Psych|Com; 23. mai 2008 kl. 12:14.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Sitat av Psych|Com
syns fokuset kunne vært på våpenet ikke på selve ansikte til fyren.
siden bildet var om våpenet ikke om cammo malingen...
Vis hele sitatet...
Ikke enig. Fokuset ligger jo på utkasteråpningen/midtseksjonen av våpnet. Om det skulle vært plassert lengre frem ville det resultert i at litt for mange detaljer hadde gått tapt. Reportasjen omhandlet forøvrig soldatene også.
Synes du burde plassert fyren så han sikter inn i bildet. (Altså slik at han er til venstre)

Det ser så dumt ut når folk legger ut bilder av ting som løper ut av bildet, og det er jo på en måte en form for bevegelse dette også.
Sitat av The Freak
Synes du burde plassert fyren så han sikter inn i bildet. (Altså slik at han er til venstre)

Det ser så dumt ut når folk legger ut bilder av ting som løper ut av bildet, og det er jo på en måte en form for bevegelse dette også.
Vis hele sitatet...
Det skal jo være bildet om nye angrepsrifla så egner seg bedre fra siden så man ser litt mer av det kanskje!
Sist endret av Butchern; 23. mai 2008 kl. 14:54.
Det gyldne snitt er det første eg tenker på. Flytt personen mer til venstre når han sikter ut av bildet til høgre!

Fargene er flotte, fokuset helt fint og ellers ser eg ingenting eg kan klage på, kun plasseringen som eg ikke var enig i.

OT: Er du muligens journalist i luftforsvaret siden du skriver om dette eller?
Sist endret av Wolfenheart; 23. mai 2008 kl. 14:59.
Henger meg opp i komposisjonen, posituren og farger og slikt er fint, men han burde som sagt vært på venstresiden i bildet.

EDIT: Burde kanskje vært i fotoavdelingen.
Sist endret av Viva la Opium; 23. mai 2008 kl. 16:34.
Bra bilde, fokuset var etter min mening bra og fargene var fine.

Eneste er det som har blitt nevnt før meg. Det gylne snitt.
Gjorde ikke så veldig mye i denne situasjonen, men i de fleste tilfeller kan et i utgangspunktet bra bilde bli forferdelig.
Noe annet som jeg ikke syntes passa inn var den greina helt til høyre, men naturen kan du ikke gjøre noe med. Sånne småting er lett å fjerne i photoshop uansett.

Alt i alt bra bilde.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wolfenheart
Det gyldne snitt er det første eg tenker på. Flytt personen mer til venstre når han sikter ut av bildet til høgre!

Fargene er flotte, fokuset helt fint og ellers ser eg ingenting eg kan klage på, kun plasseringen som eg ikke var enig i.

OT: Er du muligens journalist i luftforsvaret siden du skriver om dette eller?
Vis hele sitatet...
Det er jo litt utradisjonell komposisjon, men jeg mener at det bryter opp bildet på en god måte i motsetning til de typiske "perfekte" illustrasjonsbildene. Denne komposisjonen ble også bevisst valgt for å passe med innbrekkingen av magasinet det skal trykkes i. Det at personen er plassert i motsatt ende av fotoet fører jo kun til at bevegelsen i bildet går motsatt vei. Altså at han trekker seg tilbake isteden for å rykke frem.

Hvorfor skulle jeg være i luftforsvaret for å skrive om et våpen som knapt er ute fra TRADOK og som Hæren uansett mottar først? Jeg dekker hele Forsvaret

Sitat av Fardin
Bra bilde, fokuset var etter min mening bra og fargene var fine.

Eneste er det som har blitt nevnt før meg. Det gylne snitt.
Gjorde ikke så veldig mye i denne situasjonen, men i de fleste tilfeller kan et i utgangspunktet bra bilde bli forferdelig.
Noe annet som jeg ikke syntes passa inn var den greina helt til høyre, men naturen kan du ikke gjøre noe med. Sånne småting er lett å fjerne i photoshop uansett.

Alt i alt bra bilde.
Vis hele sitatet...
Jeg synes greina skaper en fin ramme for bildet. Det viser at han ligger i dekning. Photoshopping er forøvrig veldig fyfy i fotojournalistikk, så det kommer ikke på tale