Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 2831
Jeg har lyst å kjøpe et battlefield spill på pc, men er ikke sikker på hva som er best?

Det er jo Battlefield 1942
Battlefield 2: complete collection
Battlefield 2142

Jeg har spilt battlefield 2: Special forces og da var ganske bra.
Hva battlefield syns dere er best?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Battlefield 1942 med Forgotten Hope-mod er definitivt det beste WWII-spillet som er å oppdrive.

BF2 og 2142 er alt for enkelt å mestre, våpnene og kjøretøyene har ikke lenger den sjarmen som den første utgivelsen hadde.
Battlefield Vietnam er også ufattelig bra!
Jeg syns bf2 ( original ) er den beste. uten tvil.
Grunnet at jeg liker veldig godt luftstyrke, ikke for overdrevent osv osv.
Så min stemme går til bf2
Kjøp deg Battlefield 2: complete collection og spill Battlefield 2.
Jeg spiller mest BF2 selv. Men det mest pga online funksjonen og rankingsystemet. I tillegg til at fleteparten av vennene mine spiller det. Men det spillet jeg har fått den beste spillopplevelsen av må nok være 1942.
Det er smak og behag. Spillene er generelt like i gameplay, bare at 1942 baserer seg på WW2, BF2 på moderne krigføring og BF2142 på fremtiden.

Jeg ville gått for BF2 Complete Collection.
I min mening er Battlefield spillene rangert slik fra best til dårligst:

Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
Battlefield 2
Battlefield 2142

Så har du jo det faktum at for hvert Battlefield spill blir det færre maps, noe jeg synes er veldig dårlig.
Sitat av skygtr
Jeg har lyst å kjøpe et battlefield spill på pc, men er ikke sikker på hva som er best?

Det er jo Battlefield 1942
Battlefield 2: complete collection
Battlefield 2142

Jeg har spilt battlefield 2: Special forces og da var ganske bra.
Hva battlefield syns dere er best?
Vis hele sitatet...

HVILKET BATTELFIELD SPILL ER BEST ?

på forhånd unnskyld, men er vel ikke så vanskelig vel
skygtr's Avatar
Trådstarter
27 2
Takk for svar.
Det er forskjellig fra hver person, men jeg holder en knapp på BF2, blir aldri kjedlig å spille ..
Er ganske fornøyd med 2142 også, men det er ganske forskjellig fra BF2..
Jeg liker 1942 best
Offtopic: Legger dere ut navn og favoritt server?
Bare søk etter tv2 som server navn så får du opp mange bra.
24fy er det en server som heter, bra men ganske full ofte..
Gotland #04

EDIT: Beklager; BF2 of course
Sist endret av ResQ; 19. januar 2008 kl. 21:35.
Sitat av ResQ
Gotland #04
Vis hele sitatet...
hadde vert fett om du sa hvilken BF du spiller.

til trådstarter: det er jo personlige meninger som teller når du spør et sånt spørsmål.
Min mening er at 1942 var/er helt best. Men siden det etterhvet har blitt ganske gammelt så spiller jeg nesten bare bf2 nå, 90% av tiden på tv2 sine servere.
BF2 for meg! (Har ikke prøvd BF1942 da)

Men det er jo en mod til BF2: "Forgotten Hope 2 " som er en mod som gjør BF2 til et WWII-spill. Ganske artig mod!
Jeg synes personlig BF1942 med Desert Combat er den versjonen som har gitt meg mest spilleglede, hovedsaklig fordi det skulle litt mer til for å blant annet mestre helikopteret der. Det var så utrolig kult når man først lærte seg å fly det. Å fy faen, jeg må installere det igjen.
Sitat av Bjølg
Jeg synes personlig BF1942 med Desert Combat er den versjonen som har gitt meg mest spilleglede, hovedsaklig fordi det skulle litt mer til for å blant annet mestre helikopteret der. Det var så utrolig kult når man først lærte seg å fly det. Å fy faen, jeg må installere det igjen.
Vis hele sitatet...
Klassiker, BF1942 er en vinner...åh, nå fikk jeg mange flashback, var noe eget og spille one on one hele natta, fly bombefly og kjøre tulling med gamle biler
De få gangene jeg spiller battlefield går det i Battlefield 2, og jeg vil anbefale det. 1942 koster vel ikke stort i butikken lenger, så du har lite å tape på å teste det. Battlefield Vietnam er jo også artig pga. alle de bra sangene man kan spille på radioen og hele stemningen

Prøvde Battlefield 2142, men det hadde jeg derimot ikke sansen for. Det å spå fremtiden innen våpenteknologi på jorda føler jeg at er en umulig oppgave. Man kan jo spørre seg; trenger det å være ekte for at det skal være gøy? Det kommer helt an på, men jeg tenker at det er mye kulere å spille krigspill hvor mange av våpnene og kjøretøyene faktisk er autentiske. Fancy våpen og slikt hører hjemme i Unreal Tournament og liknende
Sitat av Bjølg
Jeg synes personlig BF1942 med Desert Combat er den versjonen som har gitt meg mest spilleglede, hovedsaklig fordi det skulle litt mer til for å blant annet mestre helikopteret der. Det var så utrolig kult når man først lærte seg å fly det. Å fy faen, jeg må installere det igjen.
Vis hele sitatet...
Absolutt den feteste pakken til BF1942. Husker jeg spilte det her i flere timer på Lan med over 30 personer samtidig. Sinnsykt deilig å kjøre 3stk i en buggy over fjellene med to helikoptre skytende etter deg. BF2 synes jeg bare ble overdrevent og mistet sjarmen som forgjengeren hadde.
Sist endret av RadioSlave; 20. januar 2008 kl. 00:10.
Sitat av Arath.inc
Bare søk etter tv2 som server navn så får du opp mange bra.
24fy er det en server som heter, bra men ganske full ofte..
Vis hele sitatet...
Anbefaler absolutt ikke TV2-servere om du ikke liker å bli rapet hver gang du spawner. De få gangene jeg har spilt der er det bare noobs som flyr rundt og baseraper - både med fly, hellikopter og artillery! Spiller for det meste på battlefield.no #3 selv, fordi administratorene er veldig strenge på baserape på utagbare baser.

Topic: Synes personlig BF2 er best.
Vil og si Battlefield 2, men med denne mod'en, AIX. 64 player maps på singleplayer, coop og 64players(resten av spillerne på brettet er bots) med kompiser og hamachi anbefales.

Mvh Meg.
Battlefield 1942 er etter min mening det beste Har etter hva jeg kan huske bare spilt den på single player), men som Turboasmund sa har det kommet en mod til Bf2 som heter Forgotten Hope 2, og den spiller jeg mye.
Jeg synes BF2 er best, først og fremst på grunn av at det er en mye større lag spilling del der en det var i BF 1942.

Men BF 1942 er så absolutt ikke å forakte! Er drit gøy med Desert Combat modden. Å viss du kjeder deg, bare installer turbo mod.
Jeg spiller BF2142 med en klan og jeg synes det er utrolig gøy. Det at du tar dog tagen til de du kniver er veldig gøy.

Jeg har ikke spilt bf 2, eller ikke noe serlig
Jeg har spilt bf 1942, men jeg synes ikke dette er like bra som 2142 men dette er bare min mening da
Som de fleste sier. Den første BF-opplevelsen kom med 1942, og den følelsen man sitter igjen med etter den, er vanselig å overgå. Jeg mener at BF9142 er best når det gjelder spilleopplevelse. Men hvis du ønker mer moderne krigføring med bedre grafikk, er BF2 absolutt noe å satse på. Skal du først kjøpe, så anbefaler jeg at du kjøper BF2 Complete Collection. BF1924 før du jo uansett lastet ned...
For det første heter det HVILKET spill er best, ikke HVA.

Jeg synes BF2 er det beste nå.
Men før var det BF med Desert Combat mod.
Foretrekker BF2 best, har ikke prøvd Vietnam og 1942. Likte ikke 2142 på grunn av sånn fremtids "shit" :P
Sitat av Parkett
Foretrekker BF2 best, har ikke prøvd Vietnam og 1942. Likte ikke 2142 på grunn av sånn fremtids "shit" :P
Vis hele sitatet...
Som jeg skulle sagt det selv.

Vanlig BF2 er best syntes jeg, fordi det er alle slags mulige baner.
Har begynt og fått litt sansen for Special Forces, fordi det er så mye annerledes enn BF2

Min mening er, kjøp Battlefield 2:Complete Collection
Sitat av Freaky 47
Offtopic: Legger dere ut navn og favoritt server?
Vis hele sitatet...
søk tv2 det er norske servere
liker bf1942 best deretter Vietnam. bf2 og bf2142 blir liskom litt for overdrevet + at jeg ikke er så glad i spill som baserer seg på framtiden.

denne tråden skulle hatt en poll
Som trofast traver i BF-serien er følgende mine synspunkter:

BF 1942 er helt ufattelig bra fett, med Forgotten Hope (som nevnt) er det helt usannsynlig fett å spille det, det har tatt mange timer av mitt liv, og jeg angrer intet. Mange bra maps.

Battlefield Vietnam er også kult, det har jeg ikke spilt så mye på nett, men herregud, jeg har hatt mange fine stunder på LAN med det. Dårlig med bra maps synes jeg, men er noen bra.

Battlefield 2 er det jeg spiller mest for tiden, ikke så mange maps, men de som er der fungerer veldig bra, digger forøvrigt Dragon Vally. Det er få ting som er fetere enn å kjøre helikopter i det spillet, når man har en god skyter! Helfett. Det som trekker ned er de retarderte fjortisn00bsene som absolutt ikke hører hjemme i spillet som bare fucker opp for andre...det burde vært et sertfikat for å få lov å spille det.

BF 2142 har jeg ikke prøvd så mye, men det lille jeg har prøvd var lovende. Dog misliker jeg fremtidsaspektet litt, så holder meg til 2'ern.

Konklusjonen er: Kjøp BF 1942 _og_ BF 2! Har du råd kjøper du resten og.
Sitat av Dev
BF2 og 2142 er alt for enkelt å mestre, våpnene og kjøretøyene har ikke lenger den sjarmen som den første utgivelsen hadde.
Vis hele sitatet...

Unbind +prone, få tak i AK-101 & lær deg single heli og du er un-motherfucking-touchable

Sitat av Crimatix
Jeg syns bf2 ( original ) er den beste. uten tvil.
Grunnet at jeg liker veldig godt luftstyrke, ikke for overdrevent osv osv.
Så min stemme går til bf2
Vis hele sitatet...
Ikke overdrevent? neivel, mestrer du j10(og det gjør de aller fleste) så er du kung, så enkelt er det, på kart uten jets er det bare å lære seg single-heli så er man king.. forholdsvis overdrevent


Sitat av Arath.inc
Bare søk etter tv2 som server navn så får du opp mange bra.
24fy er det en server som heter, bra men ganske full ofte..
Vis hele sitatet...
tv2 er og har alltid vært noobville @ public, gotland har noe høyere nivå.. waib d uger vel også..,

Aner dog ikke hvordan det er nå lenger har slutta helt selv..

Sitat av ma10as
De få gangene jeg har spilt der er det bare noobs som flyr rundt og baseraper - både med fly, hellikopter og artillery!
Vis hele sitatet...

Om de klarer å opprettholde en baserape en hel runde er det vel strengt tatt ikke DE som er noobs?

Sitat av Bernhard
Jeg spiller BF2142 med en klan og jeg synes det er utrolig gøy. Det at du tar dog tagen til de du kniver er veldig gøy.

Jeg har ikke spilt bf 2, eller ikke noe serlig
Jeg har spilt bf 1942, men jeg synes ikke dette er like bra som 2142 men dette er bare min mening da
Vis hele sitatet...

2142 er easymode.no


Alt i alt:

42: vanskligst å mestre men definitivt det spillet med mest sjarm, desuten også de beste modsa
nam: morsomt i perioder
bf2: noobifisert fra starten av, alt er gjort for å tilrettelegge spillet til "ola-publicspiller", skills = plasseringsevne + pixler..
2142: move along, try some other time


Heroes ser ut til å bli morsomt da, påtross av at det nesten ikke finnes info om det
Sitat av ztaale
Om de klarer å opprettholde en baserape en hel runde er det vel strengt tatt ikke DE som er noobs?
Vis hele sitatet...
hehe. Tenker vel mer på at Commander plutselig sender artillery til carrier, J-10 som kommer frem og tilbake og bomber carrier osv. Synes det er kjipt å bli drept på denne måten, gang på gang. Derfor holder jeg meg til battlefield.no servere
Bf2 er detjeg ville kjøpt om jeg var deg.. men BF vietnam er utrolig kult!
Vel slik jeg ser det så er det 3 veldig forskjellige spill. BF 1942 krever mere konsentrasjon av hver enkelt spiller, og er helt klart det mest "solo" av spillene.

BF2, krever litt mer hurtig reaksjon og lagarbeid. Det har og mer krevende gameplay enn de to andre.

BF 2142 Er det helt klar kjedeligste av de tre, det er for enkelt, og du får ikke noen ordentilg krigsfølelse som du får av de to andre. Det er fortsatt det beste furure skytespill der ute. Det som er noe mer positivt med detter er at du låser opp ting litt raskere en i BF2.

Vil nevne at BF bad comp. ser veldig lovende ut og gleder meg vilt til å gyve løs på dette.
Sitat av Lommerusk
Vel slik jeg ser det så er det 3 veldig forskjellige spill. BF 1942 krever mere konsentrasjon av hver enkelt spiller, og er helt klart det mest "solo" av spillene.

BF2, krever litt mer hurtig reaksjon og lagarbeid. Det har og mer krevende gameplay enn de to andre.

BF 2142 Er det helt klar kjedeligste av de tre, det er for enkelt, og du får ikke noen ordentilg krigsfølelse som du får av de to andre. Det er fortsatt det beste furure skytespill der ute. Det som er noe mer positivt med detter er at du låser opp ting litt raskere en i BF2.

Vil nevne at BF bad comp. ser veldig lovende ut og gleder meg vilt til å gyve løs på dette.
Vis hele sitatet...
Du vet forsåvidt at det er 4 spill? viss du tar vekk ekstrapakkene da, du glemte BF:vietnam, det kuleste av dem å spille på lan, etter min mening da.
Men om du skal kjøpe et anbefaler jeg BF:2 sykt fett å squadde opp med andre kompisser.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
For å svare på tittelen til tråden. BF2 med reality mod er min favoritt, nations at war er også favoritt under singleplayer.

Edit: Nations at war er også en BF2 mod
Sist endret av Sio; 29. januar 2008 kl. 10:17.
Battlefield Vietnam er jo ganske heavy da spiller det litt hjemme, er ganske fornøyd egentlig. Veldig kult
Sitat av Lommerusk
Vel slik jeg ser det så er det 3 veldig forskjellige spill. BF 1942 krever mere konsentrasjon av hver enkelt spiller, og er helt klart det mest "solo" av spillene.

BF2, krever litt mer hurtig reaksjon og lagarbeid. Det har og mer krevende gameplay enn de to andre.

BF 2142 Er det helt klar kjedeligste av de tre, det er for enkelt, og du får ikke noen ordentilg krigsfølelse som du får av de to andre. Det er fortsatt det beste furure skytespill der ute. Det som er noe mer positivt med detter er at du låser opp ting litt raskere en i BF2.

Vil nevne at BF bad comp. ser veldig lovende ut og gleder meg vilt til å gyve løs på dette.
Vis hele sitatet...
Singleplayer consol-action ja, ikke det BF handler om i det hele tatt.. = phail!
▼ ... over et år senere ... ▼
Som nevnt tidligere er AIX til bf2 et bra valg. lastes gratis fra nettet.
AIX fikser det EA ødela i bf2.
Etter å ha installert aix spiller jeg kun det.
50 cal høres endelig ut som en liten kanon, og lyden av a10 når den fyrer kanonen er helt rå.
Dessuten kan bot'ene virkelig sloss nå. Flyr helikopter og fly.
Ikke hørt det enda, men de tuller også av og til. "Enemy wheelbarrow spottet" (Fiendtig trillebår oppdaget) og så flirer de.
AIX lastes Her ---> http://aixtended.com


Edit: så ikke før etterpå hvor gammelt siste innleg er, men mod'en er kommet i ny og forberet utgave siden den gang.
Sist endret av MicroWar; 3. mai 2009 kl. 20:43.
(off topic)
hmm fikk meg widescreen for ikke så lenge siden, kom jeg borti det at BF2 ikke funka i fullskjerm modus..

Google --> "CProgram Files (x86)\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +widescreen 1 +szx 1920 +szy 1080

men føler bildet blir så rart strukket..
Noen andre som har samme inntrykk ?
Evt noen som vet om en bedre måte og fikse det på ?

har ikke spillt alle i serien , men testa bad company for ikke så lenge siden .
Og hørte no om at det skulle komme ny versjon til pc snart med frostbite motoren ?
Noen som har info ?
Sist endret av Incogn1to; 3. mai 2009 kl. 21:02.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
battlefield 2 garantert når det gjelder aircombat, selv om 1942 har de morsomste flyene
Battlefield Vietnam sine helicoptere er alltid morro å fly med med musikken, men nå i det siste koser jeg meg med Battlefield Heroes. Er vanvittig morsomt, enkel underholdning som yter
HVA Battlefield?!
Selv synes jeg Battlefield: Bad Company er best, med Battlefield 2142 og Battlefield 2 rett i hælene. Men alle overgås glatt av Call of Duty-spillene da.
BF2 ftw......
Battlefield 1942 er absolutt best. Mye morsommere enn de andre alle måter. Skyting, kjøring, fly og i det heletatt hvordan det satt opp. + fantastisk musikk.
Vil anbefale å skaffe deg Battlefield 1942: Secret weapons of WW2 og Battlefield 1918 expansion. Utrolig gøy.
Har hatt masse kos med BF2, selv om jeg savnet en liten singeplayercampaign.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg personlig foretrekker Battlefield: Bad Company på grunn av hovedpersonene, humoren og Frostbite Engine, som gir deg muligheten til å ødelegge alt du kommer over. Det er små feil, som enkelte ting som du ikke kan ødelegge, og selv om det er ute nå, følte jeg at Conquest Mode burde ha vært med fra starten. Spillet har supert designet baner, og balanserte klasser. Single-Player er vel det mange som har klaget over, siden du ikke kan dø, og derfor loade. Når du dør, får det ingen følger, du respawner bare, med fullt liv, og ingen negative aspekter. Men det er et supert spill som anbefales på det sterkeste.

Battlefield 1942 er et av de spillene jeg har brukt mest tid på, hovedsakelig fordi det er så lett å dra, så skolePC-ene kan kjøre det. Det har balanserte klasser, gode kjøretøy og supre baner. Det er også utfordrende mot AI-en, og du føler alltid at du må spille "bare litt til".
¨
Battlefield 2 er utrolig aktivt fremdeles, selv år etter utgivelsen. Det har fremdeles et utrolig online-miljø, men med en litt skuffende Singe Player del, der du bare kan spille mot botter. Så hvis du ikke har tilgang til internett, er det ikke et av de bedre. Bad Company er der, bedre, siden det har en unik single player-opplevelse, og ei god historie.

Det er for øyeblikket tre Battlefield spill som fremdeles ikke har kommet ut, BF: Heroes, BF:Bad Company 2 og BF 1943. Heroes er bare for PC, og er gratis, Bad Company 2 er for 360, PS3 og PC, og sies at kommer ut neste vinter, og 1943 er arcadespill til Xbox Live og PlayStation store.
Battlefield: Heroes må faktisk være det battlefieldspillet jeg liker best, ikke at jeg helt kan sette fingern på det. Battlefield: 2142 var dritdårlig, spilte det i 30 minutter så var jeg lei. Battlefield 2 er bra, men heroes slår det.