Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1306
Jeg laster ned en torrent i skrivende stund og nedlastningen har nærmest stoppet på 99,9 %. Farten ned varierer mellom 0,1 - 1 kB/s. Er det noen instillinger i uTorrent som kan fikse dette eller skal jeg bare slette torrenten og finne en ny? Beklager hvis lignende emner har blitt postet før. Jeg søkte men fant ingenting relevant.
Les i F.A.Q fra der som du laster ned i fra. det skal stå litt om det der
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Er det en spesifik torrent som ikke fortsetter eller stopper alle torrentene dine på 99.9%?
Kan hende det var en fake torrent :)

Les på comment der du lasta ned torrenten så ser du om andre klager på samme problemet.
Sist endret av rbt; 25. september 2007 kl. 18:32.
Enten mangler det noen bits med data fra selve fila du laster ned ellers er det ingen seeds.

Prøv å fjern torrenten (men ikke de nedlastede filene), last torrenten ned på nytt og last ned til samme plass. Den vil da sjekke de 99.9 prosentene du har fra før av og fortsette å laste ned den siste 0.1 prosenten - om det ikke er er de problemene jeg nevnte først som gjør dette.

Sitat av rbt
Les på comment der du lasta ned torrenten så ser du om andre klager på samme problemet.
Vis hele sitatet...
Dette er også et godt tips.
Sist endret av charz0r; 25. september 2007 kl. 18:34.
Det er ingen kommentarer på torrenten og problemet gjelder kun denne spesifikke torrenten. Nedlastningen gikk fort helt til 99,9 %. Nå seeder den bare.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tror du kan være ganske sikker (omtrent 99.9%) på at denne torrenten er lagd for å gjøre dette, og at uploader er et rasshøl.
Har vært borti dette før, å fant ut at det var thumbs.db-fila som på en måte lagde krøll.
I de fleste torrent-klienter kan du se hvor mange filer torrenten består av, og hvor mange prosent av hver fil som er lastet ned. Du kan prøve å hake av de filene du ikke trenger (f.eks .info-fila, evt. thumbs.db-fila hvis du finner den.)
Det spørs litt hva du laster ned, det kan hende det bare er en readme fil eller noe som ikke har lastet seg ned. Hvis det er en film f.eks kan du kanskje spille den av i vlc selvom den mangler 0,1 %. Så det er ikke sikkert det har noe å si om det mangler en liten del.

Prøv å se om det du lastet ned funker selv om den ikke er helt ferdig
Sist endret av zipp; 25. september 2007 kl. 19:21.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Utorrent er vel det eneste torrent-klienten hvor du har dette valget som jonarnev beskriver. Jeg ville venta i et par timer til, og hvis torrenten fortsatt står på 99.9% burde du fjerne hele dritten og satse på en ny torrent. Håper bare for din skyld det ikke var en diskografi eller en sesong av et eller annet slag.
Funker å velge hvilkene filer du vil laste ned i bittorrent å
Takk for hjelpen, jeg har prøvd å slette torrenten og legge den inn på nytt i klienten for å laste ned resterende data men det funket ikke. Jeg har valgt å slette alt jeg har lastet ned og skal finne en ny og fungerende torrent senere.
Sitat av Bravehammer
Utorrent er vel det eneste torrent-klienten hvor du har dette valget som jonarnev beskriver. Jeg ville venta i et par timer til, og hvis torrenten fortsatt står på 99.9% burde du fjerne hele dritten og satse på en ny torrent. Håper bare for din skyld det ikke var en diskografi eller en sesong av et eller annet slag.
Vis hele sitatet...
Var noe på størrelse av det. Uansett ikke noe problem da jeg kan sette maskinen på om natta og så er alt ferdig om morgenen.
Fila di er ferdig nedlastet. Dette er en metode folk bruker så du skal tro at den ikke er ferdig og at du skal uploade lengre. Dette har skjedd meg ett titalls ganger, og alle filer dette har skjedd med har fungert fint.
Sist endret av BigFigWasp; 25. september 2007 kl. 19:29.
Sitat av MartinB
Fila di er ferdig nedlastet. Dette er en metode folk bruker så du skal tro at den ikke er ferdig og at du skal uploade lengre. Dette har skjedd meg ett titalls ganger, og alle filer dette har skjedd med har fungert fint.
Vis hele sitatet...
Jepp. Bare å rename fila du har lastet ned til å få riktig etternavn, så funker den som vanlig.
Om det er en film, så klarer ihvertfall VLC å spille den av
Sitat av rbt
Kan hende det var en fake torrent

Les på comment der du lasta ned torrenten så ser du om andre klager på samme problemet.
Vis hele sitatet...
Bruker å gjøre det før jeg laster ned torrenter, det tar mindre ressurser
Sitat av Diablo
Bruker å gjøre det før jeg laster ned torrenter, det tar mindre ressurser :D
Vis hele sitatet...
Ja, men du ser alle de sure folkene som skriver comments. De gikk på den :o