Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2328
Har nylig anskaffet meg Apple Tv. Dette er en meget spennende løsning må jeg si, samt meget praktisk med Netflix inkludert som programvare. Men det er noen ting jeg ønsker, dog vet jeg ikke hvordan jeg skal få til dette.
1) Jeg ønsker å få vist min ipad i stor størrelse på tv skjermen som apple tv er tilkoblet. Lar dette seg gjøre?
2) Jeg har en macbook, dette har jeg skrevet i en tidligere tråd. Jeg har ikke installasjons dvd’ene til OSX, så jeg bruker Ubuntu. Kan jeg koble disse sammen, i så tilfelle – kan jeg gjøre dette også i stort tv format?

Jeg har beklageligvis svært få kunnskaper om tv da jeg ikke har hatt Tv på flere år. Men jeg har god erfaring med Datamaskiner, og nå ipad, og macbook. Så ønsker hjelp til samkjøringen.
Jeg har også apple tv og lurer egentlig på om det går ann og laste ned apper på den?
Ellers uten netflix og itunes er det jo ubrukelig.
Professional Derp
xLodott's Avatar
Har ikke erfaring med mac, men jeg har en iPad. Du kan streame innhold til Apple TV'en din over nettet (når både din iPad og Apple TV er koblet til samme nettverk) ved å bruke AirPlay. AirPlay Mirroring kan også brukes for å vise nøyaktig hva du ser på TV'en du er koblet til.
http://www.apple.com/airplay/
kalelis's Avatar
Trådstarter
Ja, det du skriver er jeg fulstendig klar over. Men formatet er jo 2/4 av skjermens størrelse. Vil gjerne bruke det TV når jeg først av alt har det.
Professional Derp
xLodott's Avatar
Har du alltid svarte barer rundt bildet som vises på TV'en, uansett hva du bruker iPad'en til? iPad har en aspect ratio på 4:3, det er også dette som vises på TV'en. Det er naturlig at ikke hele skjermen blir vist så lenge du har en 16:9 TV, andre er jeg usikker på. Ved visning av 16:9 filmer på 720 eller 1080p skal hele skjermen bli fylt.
http://www.macworld.com/article/1165...ect_ratio.html
Ser du på youtube o.l. fra ipaden kan du ofte kjøre fullscreen.

MacBook fra 2011 og oppover støtter skjem mirroring.

Skal du gjøre det på eldre macbook så må du kjøpe programvare.
Jeg kan anbefale Beamer, men det støtter bare overføring av videofiler, ikke screen mirroring. Meget lett å bruke.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Jeg har også apple tv og lurer egentlig på om det går ann og laste ned apper på den?
Ellers uten netflix og itunes er det jo ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Med jailbreak ja. Men ikke uten. Er forløbig ingen jailbreak til 3.gen, men til 2. gen. Derfor vi man også se at disse selges for ganske mye på finn.no, nettopp pga muligheten for JB.

EDIT: eneste som skiller 2. og 3. gen er at 3. gen kan vise full hd mens 2. gen er bare hd ready. (720)
Sist endret av trauMa; 16. januar 2013 kl. 16:56.