Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 324
Hei. Jeg lurer på hva som er den beste softwaren å bruke til å lage en web side?

Jeg brukte dreamweaver for en 15-20 år siden, men husker denne var utrolig komplisert å har gått lang tid, så sikert kommet noen bedre?
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Er det ikke Wordpress som gjelder nå for tiden? Selv bruker jeg en vanlig tekst-editor.
VS Code anbefales veldig, mye plugins, støtte for de språkene du måtte ha bruk for + mange hjelpeverktøy.

Om du mener software for nettside (CMS), så er WordPress og Drupal de største innen PHP, Umbraco er ganske stort innen .Net.
Du har også mange rammeverk for statisk bygde nettsider, personlig liker jeg 11ty godt.
Trådstarter
Noen av de her som er en software på lik linje som dreamwever? Altså at jeg kan laste ned cracked versjon av de?
Sitat av ticsyboy Vis innlegg
Noen av de her som er en software på lik linje som dreamwever? Altså at jeg kan laste ned cracked versjon av de?
Vis hele sitatet...
VS Code er gratis, og med tanke på plugins mye kraftigere enn Dreamweaver.
Tror han spør etter en "nocode website builder". Google det så ser du tradeoffs. Squarespace og Wix er de enkleste. Wordpress har noen WYSIWYG (What you see is what you get) plugins som Divi og Elementor. Personlig foretrekker jeg Webflow - men da burde du ha ganske grei kål på HTML og CSS.

Søk etter "Nocode website builder" på YouTube eller Google og se deg litt rundt. Du burde prøve et par forskjellige.