Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2226
Jeg har satt en pc tilbake til fabrikk-innstillingene ved å bruke recovery funksjonen.

Når jeg starter pc'n for første gang, og kommer inn i innstillingene for windows vista basic, altså det man må igjennom før man starter vista for første gang, så får jeg tre valg for språket som skal velges for systemet; Svensk, Finsk og Dansk. (Kjipt...)

Okey, det står at språket ikke kan endres i ettertid! Litt kjipt, av minst to grunner:

1. Jeg vil selvfølgelig ha Norsk språk.. (pga at jeg er Norsk...)

2. Det er jo ingen mulighet for meg da, annet enn å velge enten Dansk, Svensk eller Finsk?

Eller er det noen mulighet for å gå rund dette problemet?

Jeg fikk denne pc'n (laptopen) som en erstatning for en gammel pc det virket som at de hadde rotet bort når jeg hadde sent den på reperasjon. Den kom da ferdig innstallert, så dem må jo ha fått Norsk språk på en eller annen måte når de gikk igjennom det samme som jeg står ovenfor nå ?!

Jeg kan sikkert søke på google å finne mye om dette, men vil helst få høre noen ord fra folk som kanskje har opplevd noe av det samme

Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ta det opp med forhandler.

Som jeg er bekjent er Vista Ultimate den eneste versjonen du kan endre språk på i ettertid (via windows update).
Kontrollpanel - Land & klokke instillinger (eller noe i den dur)
Her skal du få endre språk

Sjekk også windows update - valgfrie oppdateringer
Der finner du norsk språkpakke

Thank me later
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Dahwan, dette er ikke mulig å endre språket på OS slik. Endrer bare valuta, klokke og dato. For å bytte språk, må du ha Vista Buisness eller Ultimate. Som AtX sier, kan dette gjøres via. windows update, eller Windows Extras på startmenyen. Har selv gjort dette.
Var ikke klar over at en måtte ha ultimate siden jeg selv har ultimate og har aldri prøvd basic -
Jeg fikk jo 6 recovery CDer med
2x norsk
2x svensk
2x dansk

My mistake
Sist endret av Dahwan; 26. mai 2008 kl. 10:22.