Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2696
I dette intervjuet med tre afrikanske menn, spør Abid Raja dem ut om hva de mener om voldtekt. Det kringastede lydklippet kan finnes til høyre for artikkelen.

Dette ser jeg på som helt horrible synspunkt. De sier blant annet:

- Men hør nå, norske jenter klager over at utenlandske gutter gjør ditt og datt, men grunnen til at det skjer mange voldtekter er at norske jenter går nesten helt nakne! Det er som å si « kom her og knull meg», skjønner du?
Vis hele sitatet...
En ting er at disse mennene som er intervjuet, kanskje ikke representerer majoriteten av innvandrere i Norge i dag. Det de representer, er folk flests oppfatning av den type innvandrere som rett og slett finner seg for mye til rette i landet. De har holdninger som tilhører en helt annen kultur, de er misfornøyd med bagateller som mat, og tar det for gitt at norske kvinner "ber om å bli voldtatt" når de drar til byen i helgene.
Hvem har gitt disse innvandrerene inntrykket av at det bare er å finne seg til rette i det norske samfunnet?
De drar med seg holdninger som ikke bare er hårreisende, men som også bryter norsk lov, og forventer at det skal være helt akseptabelt fordi de mener det selv.

For å ta med litt statistikk fra artikkelen:

"I fjor ble det anmeldt rekordhøye 161 voldtekter og 35 voldtektsforsøk i Oslo, der gjerningsmannen i over 70 prosent av tilfellene hadde bakgrunn fra et annet land enn Norge."

Hvis dette er tilfellene, hvorfor hører vi aldri om tiltakene som blir gjort? Hvor mange av innvandrerene som overfaller og voldtar norske jenter blir deportert og sendt til hjemlandet sitt? Ingen.
Hvorfor ikke? Fordi det blir ansett som "utrygt" å sende dem hjem igjen.

Hvor går grensen mellom fare for eget liv i et krigsherjet hjemland, og fare for mishandling, voldtekt og traumer blant norske kvinner?


Hva mener dere er problemet, og hva bør gjøres?
Hva vi bør gjøre for å forhindre dette, tror jeg rett og slett er å forandre holdninger. Løsningen er absolutt ikke å sende noen tilbake til noe land fordi de har feil holdning. Det er som dødstraff, og det er vi motstandere av her i Norge.

At et så høyt tall voldtar, syns jeg er trist, absolutt, og det er ikke jenta sin skyld at hun blir voldtatt heller, men jeg syns kanskje at intergreringen i Norge kunne vært hakket bedre, slik at vi kunne endret holdningene til utlendiger som f.eks kommer fra et land der det foregår mye voldtekt.

Det er viktig at vi ikke endrer kulturen dems, slik som mange tror er intergrering, men det er visse holdninger som er svært etisk feile og som strider imot norsk lov, og derfor burde endres litt på. Å sende de hjem igjen er uaktuelt da de ofte er på flukt. Har de gjort noe galt, så får de jammen meg ta straffen som alle oss andre, fengsel, og ikke bli sendt hjem, for det kan ofte bety å myrde personen.
Et dilemma kan jo være at grunnen til at invandrere fra krigsherjede land begår voldtekt, er nettop fordi dem selv har opplevd noe lignende?

På en annen side, voldtekter genererelt har en alt for lav straffeterskel, og personer som begår voldtekt burde få kjenne konsekvensene hardere, og bli tvangsinnlagt på psykriatisk klinikk for å lære folkeskikk... Invandrer eller ei.
Sitat av max-mekka
Det er viktig at vi ikke endrer kulturen dems, slik som mange tror er intergrering, men det er visse holdninger som er svært etisk feile og som strider imot norsk lov, og derfor burde endres litt på.
Vis hele sitatet...
Blir ikke dette litt selvmotsigende? Hvis innvandrere har holdninger innflettet i sin kultur som her (og allle andre steder ellers etter min mening) er forkastelige så skal selvsagt kulturen forsøkes å endres.
helt enig ! norske jenter burde gå med bunad hele året.. de ber om anal-prolaps av å gå med slike kleder de gjør i dag !
Sitat av broWn
helt enig ! norske jenter burde gå med bunad hele året.. de ber om anal-prolaps av å gå med slike kleder de gjør i dag !
Vis hele sitatet...
Bunad er hot, så jeg tror ikke det vil hjelpe.
Uansett har man ikke lov til å voldta, selv om personen går NAKEN i gata.
Klær har ingenting å si.
Sitat av Lunicks
Sitat:
- Men hør nå, norske jenter klager over at utenlandske gutter gjør ditt og datt, men grunnen til at det skjer mange voldtekter er at norske jenter går nesten helt nakne!
Vis hele sitatet...
I motsetning til?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
DREP ALLE NEGRENE!!! For et strålende skalkeskjul for enda et rasistisk grupperunk, Lunics! Bra og intelligent bidrag til forumet! KP KP KP! ;D <3

Klart det er et problem med voldtekt, og da kanskje spesielt når dette skjer i sammenheng med det kulturelle kræsjet som har oppstått her i landet, men finnes det ikke snart 1000 tråder av denne typen allerede? Men de ble kanskje stengte tilslutt?
Dette kunne vært et spennende tema å diskutere, men disse trådene blir konsekvent startet og utført på idiotisk vis.
Sitat av Kinseek
Blir ikke dette litt selvmotsigende? Hvis innvandrere har holdninger innflettet i sin kultur som her (og allle andre steder ellers etter min mening) er forkastelige så skal selvsagt kulturen forsøkes å endres.
Vis hele sitatet...
Herregud. Teiteste uttallelsen i dag.

Man skal selvfølgelig ikke endre en kultur (kanskje religion) fordi noen kommer på flukt inn til Norge? Er det riktig da? "Hei, du svarte mann som står med koffert der, du kommer ikke inn før du endrer kultur og nesten alle holdningene dine." Forkastelig. Jeg sier at man kan få "omjustert" noen av de verste holdningene dems. Dette er jo fullt mulig, bare så på nikotinbruken nå og før. Før så var det ikke så ille, men jeg ser ikke akkurat opp til folk som røyker i dag. Det er fullt mulig å endre visse holdninger.

Og jeg må spørre deg: Er det mer riktig og forsvarlig å la de herje rundt nede i landet sitt å voldta, i stedet for her, hvor vi faktisk gjør noe for å forhindre det? Det er jo rett og slett egoistisk.
Lunicks's Avatar
Trådstarter
Sitat av broWn
helt enig ! norske jenter burde gå med bunad hele året.. de ber om anal-prolaps av å gå med slike kleder de gjør i dag !
Vis hele sitatet...
Synes du virkelig det?
En ting er at mange kvinner i dag går med klær som viser mye hud, men dette skal ikke ha noe å si for overfall og voldtekt. Folk som unnskylder voldtekt med at damer går i "utfordrene" klær, må virkelig revurdere synspunktene sine.
Hvilke damer vil egentlig bli voldtatt?
Sitat av broWn
helt enig ! norske jenter burde gå med bunad hele året.. de ber om anal-prolaps av å gå med slike kleder de gjør i dag !
Vis hele sitatet...

ehh?!

Det er vell strengt tatt ikke noe galt med jentene.. blir vell feil å si DE gjør noe kriminelt. voldtekt å overgrep mot mindre skulle vert 5-10 år uten prøveløslatelse.. uten tvil. er ikke noe så motbydelig som en voldtekt eller overgrep mot barn, utlening eller ei, folk har LITT sans å samling, de vet at de gjør noe galt de også!
Lunicks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mullah
DREP ALLE NEGRENE!!! For et strålende skalkeskjul for enda et rasistisk grupperunk, Lunics! Bra og intelligent bidrag til forumet! KP KP KP! ;D <3

Klart det er et problem med voldtekt, og da kanskje spesielt når dette skjer i sammenheng med det kulturelle kræsjet som har oppstått her i landet, men finnes det ikke snart 1000 tråder av denne typen allerede? Men de ble kanskje stengte tilslutt?
Dette kunne vært et spennende tema å diskutere, men disse trådene blir konsekvent startet og utført på idiotisk vis.
Vis hele sitatet...
Jeg er overhodet ingen rasist. Jeg prøver å starte debatt ved å rette søkelyset på et intervju der noen andre kommer med rasistiske tendenser. Hvordan er dette et skalkeskjul for noe?
Jeg prøver overhodet ikke å fremme noen mening som jeg selv har, jeg prøver å skape diskusjon. Og du overdriver strengt tatt med "DREP ALLE NEGRENE!!!".

Hva er så idiotisk med tråden jeg starter? Jeg vil gjerne ha noen ordentlige argumenter, i stedet for noe som bokstavelig talt dritt ut av en hatmaskin.
Sitat av Turbolego
Et dilemma kan jo være at grunnen til at invandrere fra krigsherjede land begår voldtekt, er nettop fordi dem selv har opplevd noe lignende?

På en annen side, voldtekter genererelt har en alt for lav straffeterskel, og personer som begår voldtekt burde få kjenne konsekvensene hardere, og bli tvangsinnlagt på psykriatisk klinikk for å lære folkeskikk... Invandrer eller ei.
Vis hele sitatet...
Enig med Turbolego. Voldtekt er ikkje dårlig dømmekraft, det er ren mangel på dømmekraft - og burde bli behandlet deretter. Slik jeg ser på det kan det være flere grunner til å stjele en lommebok, hvorav en av dem er at du virkelig trenger pengene. Voldtekt derimot klarer jeg ikkje forklare på andre måter enn manglende sosialisering og empati. Voldtektsmenn hører hjemme på psykriatisk til de kan fungere som skikkelige borgere.

Angående denne skumle oslotrenden med unge utenlandske gutter som gjenger seg opp på jenter - syns jeg nesten det er skremmende hvor uskyldig diverse sosiologer skal ha det til å være. Det at de trekker paralleller mellom 6 ungdommer som legger 9 damer i bakken og beføler dem - med å knipe noen i rumpen, er forstyrrende. Dette er grov brudd på frihet, både når de blir lagt på bakken - og når de blir befølt. Nok en gang velger jeg å skylde på manglende sosialisering, da iform av intigrering siden det er invandrere vi snakker om. Personlig mener jeg at innvandrere som ikkje klarer å tilpasse sine skikker til norsk lov ikkje har noe i Norge og gjøre, og burde ikkje behandles på samme måte som en eventuell voldtektsmann som er moralt disorientert eller skadet. Jeg hadde ikkje sett på det som gale hvis Norge hadde gjort et eksempel av en voldtektsmann med innvandrer bakgrunn ved å sende ham hjem, jeg mener det er feil at vi skal hjelpe dem - på bekostning av norske kvinners frihet over deres egen kropp..

Kilder til de aktuelle sakene jeg har fått med meg: (Som forøvrig er saken P4 refererer til også)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/12/535047.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/11/534972.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/13/535127.html (Den grove bagatelliseringen)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/13/535143.html (Ikkje relatert til de over, men samme prinsipp)
Sist endret av Coldfire; 20. mai 2008 kl. 23:46.
Med forbehold om at dette intervjuet faktisk er ekte, og ikke en parodi (jeg gidder ikke å sjekke), så er ikke disse tre idiotene representative for folk med minoritetsbakgrunn. For å nyansere det litt, som nevnt i flere andre tråder: Det er stort sett overfallsvoldtektene som anmeldes, og der er det overrepresentasjon av enkelte folkegrupper. Alle de titusener av voldtekter og overgrep som begås av fulle, hvite nordmenn blir sjelden anmeldt.

Voldtekt handler ikke om sex, men om vold, og er derfor brukt som et middel i kriger og borgerkriger omkring i verden, Enkelte av flyktninger som kommer til Norge har denne bakgrunnen, og tar disse holdningene med seg hit.
Sitat av max-mekka
Herregud. Teiteste uttallelsen i dag.

Man skal selvfølgelig ikke endre en kultur (kanskje religion) fordi noen kommer på flukt inn til Norge? Er det riktig da? "Hei, du svarte mann som står med koffert der, du kommer ikke inn før du endrer kultur og nesten alle holdningene dine." Forkastelig. Jeg sier at man kan få "omjustert" noen av de verste holdningene dems. Dette er jo fullt mulig, bare så på nikotinbruken nå og før. Før så var det ikke så ille, men jeg ser ikke akkurat opp til folk som røyker i dag. Det er fullt mulig å endre visse holdninger.

Og jeg må spørre deg: Er det mer riktig og forsvarlig å la de herje rundt nede i landet sitt å voldta, i stedet for her, hvor vi faktisk gjør noe for å forhindre det? Det er jo rett og slett egoistisk.
Vis hele sitatet...
Åssen svarte kunne min uttalelse være teit?

Hvis en innvandrer har holdninger i sin kultur som er uønskede i det norske samfunn (som f.eks kvinnenedlatende holdninger som er utbredt i mange deler av verden), så skal det norske samfunnet selvfølgelig forsøke å endre på de kulturelle holdningene, ettersom de ellers kan være til skade for befolkningen ellers (og forsåvidt også for den innvandreren som ikke klarer å tilpasse seg).

Det er selvfølgelig ikke plass til kulturer som sier det er greit å voldta hvis kvinner går kledd på en spesiell måte. Det betyr heller ikke som du insuinerer at jeg mener at vi nødvendigvis skal kaste de som bærer slike kulturelle holdninger på dør før vi en gang prøver.

Det er opplagt at det er mange fasetter ved f.eks. Somalisk kultur som bør endres kraftig på.
Sist endret av Kinseek; 20. mai 2008 kl. 23:48.
Sitat av max-mekka
Herregud. Teiteste uttallelsen i dag.

Man skal selvfølgelig ikke endre en kultur (kanskje religion) fordi noen kommer på flukt inn til Norge? Er det riktig da? "Hei, du svarte mann som står med koffert der, du kommer ikke inn før du endrer kultur og nesten alle holdningene dine." Forkastelig. Jeg sier at man kan få "omjustert" noen av de verste holdningene dems. Dette er jo fullt mulig, bare så på nikotinbruken nå og før. Før så var det ikke så ille, men jeg ser ikke akkurat opp til folk som røyker i dag. Det er fullt mulig å endre visse holdninger.

Og jeg må spørre deg: Er det mer riktig og forsvarlig å la de herje rundt nede i landet sitt å voldta, i stedet for her, hvor vi faktisk gjør noe for å forhindre det? Det er jo rett og slett egoistisk.
Vis hele sitatet...

Beklager. Det funker ikke å sammenligne en persons kultur med en pakke røyk - det nekter jeg å tro. Og er det holdninger som er skadelige for andre i samfunnet så burde disse holdningene absolutt fjernes på en eller annen måte.

Og siden det virker som om du vet hva det går i; hvordan er det fullt mulig å endre visse holdninger hos innvandrere med store kulturelle skiller?
Sitat av Mullah
DREP ALLE NEGRENE!!! For et strålende skalkeskjul for enda et rasistisk grupperunk, Lunics! Bra og intelligent bidrag til forumet! KP KP KP! ;D <3

Klart det er et problem med voldtekt, og da kanskje spesielt når dette skjer i sammenheng med det kulturelle kræsjet som har oppstått her i landet, men finnes det ikke snart 1000 tråder av denne typen allerede? Men de ble kanskje stengte tilslutt?
Dette kunne vært et spennende tema å diskutere, men disse trådene blir konsekvent startet og utført på idiotisk vis.
Vis hele sitatet...
Hva vil det si å være forhåndsdømmende igjen? Anyways, jeg er forsåvidt enig i at utviklingen i slike tråder, som helhet, er gitt på forhånd og sånn sett ikke særlig interessante.
Sitat av max-mekka
Herregud. Teiteste uttallelsen i dag.

Man skal selvfølgelig ikke endre en kultur (kanskje religion) fordi noen kommer på flukt inn til Norge? Er det riktig da? "Hei, du svarte mann som står med koffert der, du kommer ikke inn før du endrer kultur og nesten alle holdningene dine." Forkastelig. Jeg sier at man kan få "omjustert" noen av de verste holdningene dems. Dette er jo fullt mulig, bare så på nikotinbruken nå og før. Før så var det ikke så ille, men jeg ser ikke akkurat opp til folk som røyker i dag. Det er fullt mulig å endre visse holdninger.
Vis hele sitatet...
Dette her syns jeg var naivt.
Noen mennesker mener tydeligvis at andre skal finne seg i å bli voldtatt om de kler seg som en hore, eskimo eller er naken for den saks skyld. Disse holdningene må bli til det motsatte, ikke "omjusteres".
Hvilken kulturelle bakgrunn denne personen har, eller hudfarge for den saks skyld, bør da virkelig være det samme.
Problemet er jo ikke hvem som voldtar, problemet er at det er noen som voldtar i det hele tatt.

Forresten, jeg tror du misforsto Kinseek. Han har aldri sagt at man skal endre "nesten alle holdningene deres" som du sa. Men om de holdningene jeg babler om kommer fra elementer i en kultur så rettferdiggjør det ingentig, holdningene er fortsatt like negative.


Sitat av max-mekka
Og jeg må spørre deg: Er det mer riktig og forsvarlig å la de herje rundt nede i landet sitt å voldta, i stedet for her, hvor vi faktisk gjør noe for å forhindre det? Det er jo rett og slett egoistisk.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bedre at folk blir voldtatt verken her eller der.
Derimot, om det gjøres nok når det gjelder integrering her i landet lurer jeg på, men det får bli en annen diskusjon.
Sist endret av Sot-Jo; 21. mai 2008 kl. 01:02.
At Norge lar slike mennesker komme inn i Norge sjønner jeg ikke. Slike folk skulle ha blitt henrettet, eller enkelt og greit blitt sendt tilbake der de kom fra, der de ha så mye "respekt for kvinner".


Sitat av Turbolego
Et dilemma kan jo være at grunnen til at invandrere fra krigsherjede land begår voldtekt, er nettop fordi dem selv har opplevd noe lignende?

På en annen side, voldtekter genererelt har en alt for lav straffeterskel, og personer som begår voldtekt burde få kjenne konsekvensene hardere, og bli tvangsinnlagt på psykriatisk klinikk for å lære folkeskikk... Invandrer eller ei.
Vis hele sitatet...

Noe av grunnen til at straffen er så lav er fordi det er så mange hysteriske kvinnfolk som påstår at de har blitt voldtatt når de angrer. Det er patetisk og minker sjansen for at andre seriøse voldtektssaker blir tatt opp.
Sist endret av Stukov; 21. mai 2008 kl. 16:45.
Sitat av Stukov
At Norge lar slike mennesker komme inn i Norge sjønner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Det er vel først og fremst fordi de er mennesker. Det er det vesentlige poenget som du overser.
Sitat av Gud
Det er vel først og fremst fordi de er mennesker. Det er det vesentlige poenget som du overser.
Vis hele sitatet...

Har de ikke rulleblad i Afrika som kan bli sjekket før de kommer inn?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det ser ut som folk flest ikke har klart for seg at det er så og si totale kulturforskjeller mellom en goood del av invandrerne i Norge, og vi som har bodd her hele livet. Så det er klart at det er lett for oss nordmenn å sette en pekefinger på noen som ikke forstår vår kultur tar et feilsteg.

Nei, dette er ikke en unnskyldning, men en forklaring. Det er dessuten vår egen feil. Her flommer det inn av innvandrere i bøtter og spann, men hva gjør vi for å integrere dem? Vi ber om bråk når vi slipper hunder løs i hagen med den ukjente katten! Noen som er med på dette; vi kutter innvandringen med 50% og øker integreringen med 100% på de resterende 50%? Profit vil jeg si.
Sist endret av thomasf; 21. mai 2008 kl. 16:57.
Sitat av Stukov
Har de ikke rulleblad i Afrika som kan bli sjekket før de kommer inn?
Vis hele sitatet...
Rulleblad i Afrika?! Det virker ikke som om du har særlig innsikt i hvordan forholdene kan være der nede. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har det heller, men seriously? Hvordan tenker du at det burde fungere?

"Unnskyld, hei, det er utenriksdepartementet i Norge som ringer! Kan jeg få snakke med politikontoret i Afrika? Jeg har en kar her som sier at landsbyen hans ble brent, familien hans ble voldtatt, drept og voldtatt igjen. Han sier også at det er dere som står bak dette og prøver nå flykte. Ehm, dette er kanskje litt awkward, men han har vel ikke gjort noe galt har han? Da kan vi nemlig ikke hjelpe ham med å flykte fra dere..."

Og anyway, tok du i det hele tatt min forrige post innover deg?
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
Dette kan bli litt drastisk, men jeg vil gjerne lufte en tanke her.

Hva om vi gjorde et medisinsk inngrep på voldtektsmenn som gjorde dem impotente, ute av stand til å få snabelen opp? Det er sikkert et stort brudd å menneskefrihet og diverse andre balader i verdensorganisasjonen, men de fortjener da faen meg en skikkelig straff? Ikke rart de voldtar igjen etter 2-3 år i fengel, når de ikke har sett en eneste dame iløpet av den tiden.

Inngrepet må selvfølgelig vurderes av en gruppe jurister for å unngå at menn blir uskyldig dømt, men i saker hvor en utlending står bak 4-5 voldtekter med solide beviser, eller hvor kvinnen blir alvorlig skadet ved analsex, da synes jeg saken er klar. De har gjort et valg i å voldta, og bør dermed straffes heretter. I mange saker er menn helt psykisk friske, er bare deres kåthet, dømmekraft og samvittighet eller norm som ikke kan rettes på. Og når sånt gjentar seg, synes jeg ikke de fortjener noe sympati.
Sist endret av RadioSlave; 21. mai 2008 kl. 17:06.
Sitat av Gud
Men hør nå, norske jenter klager over at utenlandske gutter gjør ditt og datt, men grunnen til at det skjer mange voldtekter er at norske jenter går nesten helt nakne! Det er som å si « kom her og knull meg», skjønner du?
Vis hele sitatet...
dette er jo helt på tryne at de kan komme med en slik utalelse. det er jo en del av den norske klesstilen dette, og jeg ser ofte utenlanske jenter i samme stilen. og de må tillpasse seg etter norge ikke landet sitt.

det blir for dumt når vi slipper inn disse menneskene at dette er takka, om de ikke kan oppføre seg så send dem til det landet de opprinlig stammer fra.

det skjer jo også at norke menn gjør det samme så jeg sier ikke "det er bare utlendinger som voldtar" men syntes de kan være litt mer takknemlige for at de fatisk har fått lov til og komme till norge.

jeg har ikke noe spesielt imot utlendinger så lenge de kan oppføre seg, men syntes at mange ikke virker takknemlige en plass for at de har fått muligheten til et bra liv her i norge.
Opprinnelig skrevet av Gud?! Hva faen!

EDIT: presisering... det er IKKE meg du har quotet der!
Sist endret av Gud; 21. mai 2008 kl. 17:11.
Jeg bare lurer på hvorfor lovløs skal beskyttes av lover?
Bryter du en lov skal du ikke beskyttes av andre lover spør du meg. Såklart, du skal være dømt før det slår inn da..

Men hva så om det er døds straff for dem å dra tilbake til hjemlandet? Vi ga dem en sjanse, de misbrukte tilliten fra Norge og gjorde noe de VET er imot loven. Hvis de ikke skjønner at å voldta er imot loven burde de aldri kommet inn engang.

Edit: Å voldta noen kan ødelegge en person sitt liv TOTALT. Så spør du meg kan voldtekts menn, uansett bakgrunn fengsles for resten av livet. Det kommer ann på hvor ille det er gjort (ille uansett såklart) men i de groveste tilfellene burde de aldri slippe ut.
Sist endret av Xasma; 21. mai 2008 kl. 17:12.
Sitat av DonTomaso
Med forbehold om at dette intervjuet faktisk er ekte, og ikke en parodi (jeg gidder ikke å sjekke).
Vis hele sitatet...
Herregud! Ellers tar man kilder helt ukritisk, men nå som det strider litt med venstre radikale holdinger, så grines det om at det er uekte.

Dette er bare snakk om elendig dårlig kvinneholdninger som for oss her i Norge blir helt uvirkelig med tanke på hvor langt vi har kommet på dette feltet. Det er en del land der de nærmest lever i steinalderen enda, og kvinnene må jobbe for harde livet og fungerer mest som et redskap for menn. Dette er holdninger vi må bruke mye ressurser på å jobbe imot, og sørge for veldig god oppfølging.
Sitat av Skeid
Herregud! Ellers tar man kilder helt ukritisk, men nå som det strider litt med venstre radikale holdinger, så grines det om at det er uekte.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi trådstarter linker til en P4-side, som vel er de dårligste radiokanalen ever? Og fordi det finnes så sykt mange "propaganda"-artikler fra høyresiden om dette temaet. Forkastelig hvor mange artikler som virkelig ikke er grundig nok gjennomført på et så viktig og vart område.
Sist endret av bendiks; 21. mai 2008 kl. 23:27.
Hehe. Enig i det, selv om det er totalt usakelig om du mener p4 er en dårlig radiokanal eller ikke. Samtidig skal det også sies at p4 er en utrolig stor kanal, og er ikke kjente for å være høyrevridd. Hrm.

Jeg er svært enig i at det er viktig i å ta dette området særiøst uten slurv, men det jeg heller prøvde å peke frem er det paradokse. Folk fra forskjellige sider i politikken er så opptatt av at alt som sier noe som de selv mener er helt korrekt, men alt som derimot sier noe annet må da være feil på en eller annen måte. Hadde p4 heller f.eks kommet med at en frp'er var tatt bilde av på fest med nazifolk så tenker jeg pipa hadde fått en helt annen låt, og fått kommentarer som 'di er suspekte og teite i frp'. Nå skal ikke jeg beskytte frp, men det irriterer meg hvordan folk prøver å vri ting sin vei, istedet for å prøve å faktisk prøve godta ting selv om de ikke alltid passer inn med vårt syn.
P4 er en dårlig kanal, dermed er utsagnene fra de tre somaliske guttene totalt akseptert. Jeg synes synd på disse guttene. De vil jo bare voldta en jente (its not like its a person or anything). De kommer jo fra et land som er LITT mer utviklet enn vårt. Vi trenger massevis av innflytelse fra sånne karer! Lære litt om kultuuuuurer å... se hvordan de leeeeever å.... u name it!

Dette er jo berikende for Norge og nordmenns stolthet. Jeg er sikker på at Quisling ville elsket denne utviklingen. Han er jo kjent for å backe opp Norge fullt ut. Akkurat som regjeringen vi har nå. Jeg fatter ikke hva som er så overraskende ved at voldtektene øker. Det er jo sånn det norske folk vil ha det. De er jo stemt på de rette partiene. Partiene som sørger for at politiet før støtten de trenger, som sørger for at bensinprisene går ned. Som også sørger for at terrororganisasjoner får støtte til sine virksomheter. Partiene som unnskylder seg for ytringsfriheten og gjemmer seg bak snillisme.

Det hele er vekst. Ikke tro at det blir bedre, men dagens blinde landsledere.
Voldtekt ditt, voldtekt datt. Joda, trist buhu fy på oss grisemenn. Så vris hele diskusjonen til å handle om innvandring. IGJEN!

Det er forøvrig en stor gruppe dere diskutere, disse innvandrerne. Vi snakker svensker, polakker, russere, japanere, vietnamesere, arabere, afghanere, somaliere, spanjoler, briter og amerikanere.. Og alle andre som har flyttet hit til Norge. At en voldtekt, eller andre lovbrudd for den slags skyld, er utført av en innvandrer betyr ikke det nødvendigvis at det var en pakistaner eller somalier. Kan like godt ha vært en svenske, og man skulle jo tro at svenskene har de samme holdningene til kvinner som oss nordmenn.

Poenget er, at vi vil uansett få inn noen drittsekker når vi åpner for innvandring. At noen av disse voldtar, raner og lager bråk og faenskap er vel ingen overraskelse..? Det er synd, men sånn er det. Det er alltid et råttent eple i kurven...
Sitat av emphi
Voldtekt ditt, voldtekt datt. Joda, trist buhu fy på oss grisemenn. Så vris hele diskusjonen til å handle om innvandring. IGJEN!

Det er forøvrig en stor gruppe dere diskutere, disse innvandrerne. Vi snakker svensker, polakker, russere, japanere, vietnamesere, arabere, afghanere, somaliere, spanjoler, briter og amerikanere.. Og alle andre som har flyttet hit til Norge. At en voldtekt, eller andre lovbrudd for den slags skyld, er utført av en innvandrer betyr ikke det nødvendigvis at det var en pakistaner eller somalier. Kan like godt ha vært en svenske, og man skulle jo tro at svenskene har de samme holdningene til kvinner som oss nordmenn.

Poenget er, at vi vil uansett få inn noen drittsekker når vi åpner for innvandring. At noen av disse voldtar, raner og lager bråk og faenskap er vel ingen overraskelse..? Det er synd, men sånn er det. Det er alltid et råttent eple i kurven...
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg!

Det første jeg tenker når jeg hører om en 12 år gammel jente som omskjæres og tvangsgiftes vekk til ukjente fettere, er selvfølgelig svensker. Ja, svenskene er brutale! Tenk at for over 100 år siden, kunne de, i likhet med nordmennene, brenne damer på bålet!

Desverre har det seg også slik at britene, russerne, japanerne, spanjolene OG amerikanerne steiner voldtatte kvinner og henger homofile. Og det hele gjør de offentlig. Alle kan se det og venner seg til det. Dermed er muligheten større for at noen kommer hit til Norge og begår kriminelle handlinger som om det skulle vært i sitt eget land.

(Jeg beklager avskjæringen, men kunne ikke dy meg.)
Sist endret av rcW; 22. mai 2008 kl. 00:10.
Sitat av emphi
Vi snakker svensker, polakker, russere, japanere, vietnamesere, arabere, afghanere, somaliere, spanjoler, briter og amerikanere.. Og alle andre som har flyttet hit til Norge. At en voldtekt, eller andre lovbrudd for den slags skyld, er utført av en innvandrer betyr ikke det nødvendigvis at det var en pakistaner eller somalier. Kan like godt ha vært en svenske, og man skulle jo tro at svenskene har de samme holdningene til kvinner som oss nordmenn.
Vis hele sitatet...
Poenge er at det faktisk er folk fra Afrika og Midt-Østen som gjør dette.
Låner litt random fra en anne side siden jeg ikke orker å omformulere.

Kriminalstatistikken for Oslo i 1998 viste at antall antatte gjerningspersoner i innvandrerbefolkningen var 41 pr 1000, mens det for den norske befolkningen var 27 pr 1000.Når det gjaldt ikke-vestlig innvandrere var antallet opp i 55 pr 1000
Oslo-politiet pågriper årlig 1,2 prosent av norske menn, 3,5 prosent av innvandrermenn.
Totalt i fjor ble 1888 norske menn i Oslo pågrepet, mot 885 innvandrere.
På landsbasis er totalt 28 av 1000 norske menn kriminelle. Blant ikke-vestlige innvandrere er 42 av 1000 menn, kriminelle.

Tallene er fra SSB.

Det er helt klart at de er mer kriminelle, utifra hvor mange de faktisk er i Norge, enn nordmenn. Men man skal ikke slå alle under en kam, mange er faktisk ganske hyggelige
Sitat av rcW
Helt enig med deg!

Det første jeg tenker når jeg hører om en 12 år gammel jente som omskjæres og tvangsgiftes vekk til ukjente fettere, er selvfølgelig svensker. Ja, svenskene er brutale! Tenk at for over 100 år siden, kunne de, i likhet med nordmennene, brenne damer på bålet!

Desverre har det seg også slik at britene, russerne, japanerne, spanjolene OG amerikanerne steiner voldtatte kvinner og henger homofile. Og det hele gjør de offentlig. Alle kan se det og venner seg til det. Dermed er muligheten større for at noen kommer hit til Norge og begår kriminelle handlinger som om det skulle vært i sitt eget land.
Vis hele sitatet...
Hva de gjør i sitt eget land er vel ikke diskusjonen her, er det vel? Hvordan de derimot oppfører seg her i Norge, det diskuterer vi. Og såvidt jeg vet oppfører de aller, aller, aller fleste innvandrere seg bra. Noen sorte får er det riktignok, men det er jo klart det at vi overhodet ikke hadde noen anelse om at noen av disse ville komme til landet vårt.. Det er å være naiv å forvente at absolutt alle innvandrere vil oppføre seg skikkelig.
Lunicks's Avatar
Trådstarter
Sitat av emphi
Voldtekt ditt, voldtekt datt. Joda, trist buhu fy på oss grisemenn. Så vris hele diskusjonen til å handle om innvandring. IGJEN!

Det er forøvrig en stor gruppe dere diskutere, disse innvandrerne. Vi snakker svensker, polakker, russere, japanere, vietnamesere, arabere, afghanere, somaliere, spanjoler, briter og amerikanere.. Og alle andre som har flyttet hit til Norge. At en voldtekt, eller andre lovbrudd for den slags skyld, er utført av en innvandrer betyr ikke det nødvendigvis at det var en pakistaner eller somalier. Kan like godt ha vært en svenske, og man skulle jo tro at svenskene har de samme holdningene til kvinner som oss nordmenn.

Poenget er, at vi vil uansett få inn noen drittsekker når vi åpner for innvandring. At noen av disse voldtar, raner og lager bråk og faenskap er vel ingen overraskelse..? Det er synd, men sånn er det. Det er alltid et råttent eple i kurven...
Vis hele sitatet...
Det var aldri en vridning av noen diskusjon. Det hele begynte med at tre afrikanere bokstavelig talt sa at de ikke har noen problemer med å voldta norske kvinner.
Joda, et råttent eple i kurven er en ting, men når 70% av de råtne eplene kommer fra samme kurven, slutter man å kjøpe epler derfra.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av Savyer
Poenge er at det faktisk er folk fra Afrika og Midt-Østen som gjør dette.
Låner litt random fra en anne side siden jeg ikke orker å omformulere.

[...]

Det er helt klart at de er mer kriminelle, utifra hvor mange de faktisk er i Norge, enn nordmenn. Men man skal ikke slå alle under en kam, mange er faktisk ganske hyggelige
Vis hele sitatet...
Synes nå ikke en forskjell på 2-3% er så fryktelig galt, det er da ikke så rart at enkelte av ikke-vestlige invandrerne har tendenser til å være kriminelle. Det er ganske opplagt at det er litt flere som er kriminelle av ikke-vestlige invandrere fordi de har større sannsynlighet for å ha hatt en vanskelig oppvekst f.eks. Det hjelper ikke så mye at vi stapper dem inn i bunnen av samfundet vårt når de kommer hit heller. Det er ikke som de kommer hit og blir en lykkelig vestkant-familie med enebolig, en båt og hund.

Mennesker blir ikke krimenelle bare fordi de tenker "OH LOL! Nordmenn er så dumme lol! La oss voldta dem. Gøy!" eller noe i den retningen.

Anyway.. konklusjonen min er.. Vi kan alltids gjøre litt mer for å integrere innvandrerne, ja. Til den grad vi lar dem beholde så mye som mulig av kulturen sin. Men ellers er den eneste måten vi kan minke kriminalitet blant innvandrere å gjøre tiltak som gjelder samfundet generelt.

Noen har foreslått strengere straffer for voldtektsforbrytere. Tror ikke det er en god løsning. Voldtektsmenn går ikke rundt å tenker på hva straffen for voldtekt er. De som voldtar første gangen aner neppe hva straffen er en gang. Vi hadde kanskje klart å senke andelen voldtekter en liten prosentandel, men burde gå ann å finne løsninger som er mer effektive.

Btw, man kan ikke sterilisere voldtektsmenn, fordi det ville stridt i mot prinsippet vi har her i norge at straff ikke skal være for straffens skyld, men for å rette opp på den kriminelle slik at han/hun kan fungere i samfundet igjen. Ellers kunne vi bare gitt hele gjengen dødsstraff.