Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1260
Noen som vet om ett sted hvor jeg kan sende mp3-sanger jeg har på pcen, til mobiltelefon? Uten bruk av kabel, infrarød eller bluetooth?
Last sangen opp til en webserver og hent den ned via wap eller GPRS.
home.no eller start.no f.eks.
Trådstarter
59 3
Ok ja det vakke en dum idè Men akkurat nå er jeg blakk på tlf, så finnes det andre muligheter?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Har du minnekort, kan du legge den innpå det ?
Trådstarter
59 3
Har samsung d-500, minnekortet tror jeg er innlagt..men hvordan skal jeg få dem fra pc'en til mobilen?
Nei... da går det nokk ikke.
Når ting blir sent til mobilen din via SMS, så er det bare en adresse som forteller hvor du kan laste ned tingen.. Dersom du ikke har penger kan du heller ikke laste ned sangen. Det er dessuten veldig dyrt å laste ned en stor fil.
Det vill f.eks. for de fleste, være billigere å kjøpe en CD + discman, enn å overføre ett helt album som mp3 via GPRS.

Sjekk om du har minnekort du kan røske ut av telefon og putte i maskinen. Eller kjøp deg en bluetooth dongel (koster ca 250,-), eller kablel for tilkobling til maskin.

Scha
Trådstarter
59 3
Ahh, såpass ja ... Takk for hjelp anyway
Har du telenor, vil det koste deg 30kr å laste ned så mye du vil gjennom GPRS/EDGE.. Har du netcom, kan du få en ekstratjeneste som gjør slik at det koster maks 25kr per dag å laste ned gjennom GPRS/EDGE (og 3G?)..

Dette er ikke så ille løsning, har du EDGE/3G vil det appåtil bli overført på bare minutter.. Men på lengre sikt vil det selvfølgelig lønne seg å kjøpe en jævla kabel eller bluetoothdongle.

Kjøper du disse 3rd party vil de være noe billigere, men kvaliteten varierer. Min 6230 USB kabel kostet bare en femtilapp, men den begynner merkelig nok å falle sund nå..
Sist endret av knneth; 28. juni 2005 kl. 16:08.
Maksimumsprisen som ligger på 30kr hos telenor gjelder også 3G nettverket.
polini... du skal ikke bruke bluetooth, ir, kabel, minnekort i en kortleser eller laste den ned fra nettet ?

Jeg er enig.. dem burde legge til minst en metode til å føre sanger over til telefoner.... hehe, jeg kom akkurat på en. Bruk diktafon funksjonen... Hvis du ikke har penger til noen av dem andre løsningene fortjener du ikke hverken telefonen eller lydkvalitet.
Nå finnes det ikke "minnekort" i Samsung SGH-D500 da..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har en nokia 6310 her...har ikke kabler eller noe slikt her.
Beste og billigste måten å overføre et lite lydklipp på? Har Telenor Privat Pluss abm.

Thx =)
Nokia 6310 har ikke mulighet til å spille av (eller lagre for den saks skyld) mp3-filer. Så det kan du nok bare glemme først som sist.
ah sorry, skrev feil..mente egentlig 6230 :s
Den kan man ha multimediekort (MMC) i, så om du har det og en kortleser kan du overføre på den måten.

Ellers anbefaller jeg deg å bruke en hnn-konto og laste opp fra pc og ned til mobilen via wap/gprs.