Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1597
Som topic sier så er vi en gjeng som skal på biltur, vi starter med å kjøre til Östersund i Sverige for så å ta oss nedover til Køpenhavn i Danmark. Dette blir en lang biltur og vil kreve ett par overnattinger underveis. Vi drar i starten av Juli og jeg lurer på om dette blir beregnet som høysesong? Er det noe problem for ungdom å få seg en plass å bo i Sverige eller Danmark? Noen som har billige løsninger på bosted (hotell kan bli dyrt i lengden)? Ettersom kjøreruten er langt ifra planlagt er vi mottakelige for forslag til steder vi må besøke. Hvordan er det i Christiania nå for tiden? Bodene er jo blitt revet, men blomstrer "fristaten" enda? Mange spørsmål som jeg håper dere kjære NFF'ere kan svare på


Så nå at jeg feilpostet tråden, håper admin gidder å flytte den
Sist endret av Jaso; 6. juni 2005 kl. 10:28. Grunn: feilposting
I både Sverige og Danmark florerer det av billige overnattingssteder.

Se her: http://www.globejuice.no/c/sweden/_/lodging
Og her: http://www.overnatting.visitdenmark.com/

I tillegg er det mange billige kroer hvor man kan spise mat. Det er f.eks mye billigere med ordentlig mat på en café enn det er med McDonalds i lengden.

Du må gi tilbakemelding om hvordan turen gikk, for vi er en gjeng med en Toyota HiAce som muligens planlegger det samme.

En ting til. KystLink er billigere enn ColorLine når det kommer til å frakte biler over Skagerrak. De har havn i Langesund. Se http://www.kystlink.no/ for mer info.
Jaso's Avatar
Trådstarter
Tilbakemelding skal jeg komme med , men tror ikke vi skal ta båt over til Danmark. Takker for URL'ene mye nyttig info der. Fortsett med tips og råd
Det var en kar som posta en lignende tråd for litt siden. Han skulle til Danmark med kjæresten sin. Søk den opp, tror den fikk en del svar.
Jaso's Avatar
Trådstarter
Den tråden spant ut til en diskusjon om Danmark var et "U-land" når det kom til bank-kort. Ellers stod det ikke så mye relevant igrunn :P men for all del, ville egentlig koseprate litt samt få råd på veien
Sitat av Jehes
Tilbakemelding skal jeg komme med , men tror ikke vi skal ta båt over til Danmark. Takker for URL'ene mye nyttig info der. Fortsett med tips og råd
Vis hele sitatet...
Tenkte kanskje at dere skulle kjøre "runden" jeg Altså gjennom Sverige, over Øresundbroa, gjennom Danmark og ferge tilbake til Norge fra Hirtshals.
Hvis dere er 4 stk f.eks, del på å kjøre, kan lett kjøre 48 timer i strekk. Meste jeg noengang har kjørt er godt over 24 timer, kjørte ikke i 24 timer men satt i bilen hele tiden,bortsett fra når jeg måtte pisse (militærøvelse)
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heh, er jo NULL stress å kjøre Oslo - Sverige - Købehavn på noen timer da. Husker ikke hvor mange vi brukte, men det gikk relativt radig unna. Vi dro på kvelden og da kan du holde ganske fin snittfart (dersom destinasjonen er viktigere enn selve bilturen that is). Ett par tips; Skal du kjøre til køben så skaff deg ett kart på forhånd. Vi vimsa værre der nede for å komme oss ut av køben og utover mot roskilde. Ellers, turen fra køben området til hirtshals er litt kronglette, du må over store og lille belt og dette innebærer ett par kjipe fergeturer i dansk skjærgård, men fra bunnen av jylland og opp til hirtshals går det FORT, lange strake veier og relativt høye fartsgrenser..
God tur
Jaso's Avatar
Trådstarter
Oslo - Sverige - Købehavn går sikkert greit på noen timer, men vi skal kjøre Kristiansund - Trondheim - Østersund - Stockholm - København - Gøteborg - Oslo - Kristiansund Turen er på ca 316 mil (beregnet med autoroute) og bensinkostnadene kommer opp i ca 3000 - 4000, vi planlegger å bruke ca 2uker på hele turen.
Sist endret av Jaso; 6. juni 2005 kl. 12:47.
Sitat av Jehes
Oslo - Sverige - Købehavn går sikkert greit på noen timer, men vi skal kjøre Kristiansund - Trondheim - Østersund - Stockholm - København - Gøteborg - Oslo - Kristiansund Turen er på ca 316 mil (beregnet med autoroute) og bensinkostnadene kommer opp i ca 3000 - 4000, vi planlegger å bruke ca 2uker på hele turen.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en skikkelig flott rute. Får med deg deler av Norge og Sverige som man ikke vanligvis ser så ofte. Iallefall i Sverige der det stort sett nesten ikke bor folk nord for Stockholm
Hvordan er det i Christiania nå for tiden? Bodene er jo blitt revet, men blomstrer "fristaten" enda?
Vis hele sitatet...
Det er ikke no stress å få kjøpt noe der nå, prisene er litt høyere hvis du går til en pusher i pusher street..Gå heller litt inn i Christiania og spørr de som jobber der om de vet om no god saker..De har alltid noe på lur Men er nok noen politi patruljer der i løpet av dagen men det er ikke noe stress..