Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 661
http://www.hitachigst.com/portal/sit...skstar/T7K250/

Har en sånn harddisk, men trenger el slags form for driver.


hadde det da nen var ny, men ikke nå lengere
Ser ikke ut til at du trenger driver, google fant lite. Har du prøvd uten?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du trenger aldri driver til en disk. ALDRI.

Du kan derimot trenge driver til kontrolleren eller så må du partisjonere/formatere disken.
Som slashdot sier du trenger ikke driver.

Drivere til hovedkortet er vel på plass(chipset drivere)

Start->kjør->diskmgmt.msc
Her kan du formaterer
Trådstarter
30 0
Sitat av slashdot
Nei, du trenger aldri driver til en disk. ALDRI.
Vis hele sitatet...
JO, prøvde både nå, og når det var ny, men den dukker ikke opp noe sted, hverken på utforsker, Acronis*Disk Director Suite® version 10.0 (build*2*160) eller Norton PartitionMagic
Version 8.05


er en s-ata disk, og det er dukket opp noe pæs med att det ikke er instaler driver til RAID
All den tid du ikke bruker disken i raid har du lite bruk for driveren. Fungerer disken slik den er nå?
Tenker du kanskje på XP driver for sata disker?
Google is your friend, internett er seint i dag, så jeg gidder ikke å google for deg.

Har en kompis som har en sånn, og hos ham funker det.
Good luck, og husk å skrive OS, om du vil sjekke om alt fungerer, sett i en ubuntu CD, den har SATA support.
Sitat av meitemark
All den tid du ikke bruker disken i raid har du lite bruk for driveren. Fungerer disken slik den er nå?
Vis hele sitatet...
Den fungerer ikke når oppstarten skjer fra en annen harddisk, men jeg kan starte fra S-ata disken og alt fungerer.

Må jo ha mere enn en startbar, alt etter hva jeg skal holde på med
Sitat av xcsderty
Den fungerer ikke når oppstarten skjer fra en annen harddisk, men jeg kan starte fra S-ata disken og alt fungerer.

Må jo ha mere enn en startbar, alt etter hva jeg skal holde på med
Vis hele sitatet...
Hvis du har flere hardisker må du jo velge hvilken som skal settes som master / slave etc.. Har du gjort dette?