Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 973
Min windows XP har gitt opp, og jeg skulle gjerne ha hadd tak i noen av filene.
Klare noen av linux live versjonene å lese også de mappene som er private.

Har prøvd knoppix live CD, den åpnet ikke de private mappene. og torox live DVD, den ser ikke ut til å kunne lese NTFS disker i det hele tatt.

På forhånd takk
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ubuntu tror jeg skal ordne biffen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://jclark.org/weblog/2005/12/23/ubrescue/

F.eks, som første treff på han der google.
Jeg ville sett på Linux Mint, det er en "penere" mediarettet distribusjon bygd på Ubuntu (som igjen er bygd på Debian, så du har forstatt apt-get love! ).

Er ihvertfall veldig fornøyd på maskinene jeg bruker det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av flexd
Jeg ville sett på Linux Mint, det er en "penere" mediarettet distribusjon bygd på Ubuntu (som igjen er bygd på Debian, så du har forstatt apt-get love! ).

Er ihvertfall veldig fornøyd på maskinene jeg bruker det.
Vis hele sitatet...
Tja, hvor pent det skal være når du bare skal hente ut filer ser jeg ikke helt poenget med.
Å. Tidlig på morran, leste visst ikke posten helt Jaja, den starter raskt ihvertfall da
Trådstarter
30 0
Takker så langt , ble jo en itresann sak å prøve ut, men fant ikke det innholdet som skulle ligge under mine dokumenter. Prøvde å starte gjentatte ganger i sikkermodus, og til slutt startet den, og nye mysterier ble oppdaget. Når jeg åpne mine dokumenter fra start menyen var alt dær, men hvis jeg prøvde å gå omveien om min datamaskin, og åpnet mine dokumenter var innholdet borte. det e vell kanskje bare sånn windows er


Sikkerhetsklarert
Sitat av xcsderty
Takker så langt , ble jo en itresann sak å prøve ut, men fant ikke det innholdet som skulle ligge under mine dokumenter. Prøvde å starte gjentatte ganger i sikkermodus, og til slutt startet den, og nye mysterier ble oppdaget. Når jeg åpne mine dokumenter fra start menyen var alt dær, men hvis jeg prøvde å gå omveien om min datamaskin, og åpnet mine dokumenter var innholdet borte. det e vell kanskje bare sånn windows er


Vis hele sitatet...
Det kan jo komme av at du på startmenyen faktisk ser "mine dokumenter" mappa som ligger under ditt brukernavn.

Mens om du browser frem til cdocuments & settings\ har mulighet til å gå inn på f.eks All users, og der ligger jo ikke dine dokumenter..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
30 0
Sitat av AtXbYeA
Tja, hvor pent det skal være når du bare skal hente ut filer ser jeg ikke helt poenget med.
Vis hele sitatet...
Nå er jobben med å hente ut filer ett tilbakelagdt stadie, og jeg vil gjerne kjøre mere LINUX. men helst fra LIVE CD eller DVD, hvilken versjoner vil mest sansynnlig på det meste til å fungere på denne bærbare PC. ingen av de tre jeg har prøvd, får det trådløse nettverkskortet til å fungere. har prøvd knoppiz, linux mint, og ett som var så stort att det måtte brennes på en DVD
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du kjører et broadcom-kort vil neppe noen live-distroes fungere bra da du må laste ned firmware fra broadcom sine windowsdrivere å bruke ndiswrapper for å bruke kortet uansett.
Trådstarter
30 0
Sitat av AtXbYeA
Dersom du kjører et broadcom-kort vil neppe noen live-distroes fungere bra da du må laste ned firmware fra broadcom sine windowsdrivere å bruke ndiswrapper for å bruke kortet uansett.
Vis hele sitatet...

Hmm, sitter nok ett broadcom-kort hær, så da må jeg kanskje bare glemme ren LIVE CD
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det kan du fort sjekke ut da.

Bare dra en "LSPCI" (med små bokstaver) fra konsollet.

Her vil alle enheter tilkoblet PCI-bussen vise seg på en liste.
Trådstarter
30 0
Sitat av AtXbYeA
Det kan du fort sjekke ut da.

Bare dra en "LSPCI" (med små bokstaver) fra konsollet.

Her vil alle enheter tilkoblet PCI-bussen vise seg på en liste.
Vis hele sitatet...

Broadcom 802.11b/g WLAN
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av xcsderty
Broadcom 802.11b/g WLAN
Vis hele sitatet...
Her har du en guide :

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=25683

Denne er for ubuntu, men det er stort sett likt uansett hvilken lunix-versjon du enn kjører.