Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 357
Har en ett år gammel bærbar PC, som blir så ustabil etter oppdateringer att det ikke lengere går ann å spille musikk på den.

Heldigvis finnes det en veldig enkel måte og formatere, og reinstalere windowsen igjen, men da starter jeg jo med blanke ark igjen. har forsøkt å slå av de automatiske oppdateringer, men det ser ut som den altids finner sitt snitt til å slå seg på igjen.

Har slått av det meste under oppstart, fra systemverktøy.

Er det noen prosseser som med fordel kan slåes av fra oppgavebehandling ?

Er det mulig å få den stabil etter oppdateringene ( SP3 ) ?

Må jeg bare satse på og formarere hver 14 dag ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har sterk tvil på at det er oppdateringene som har skyld i at PC'en din blir mongo over tid, av erfaring er dette lite sannsynelig.

Jeg har større tro på at enten begynner harddisken din å få store mengder fysisk slitasje eller at det mangler essensielle systemdrivere (eventuelt at windows update har faktisk overskrevet drivere du har lagt inn med "update"-drivere).
Trådstarter
30 0
Sitat av AtXbYeA
Jeg har sterk tvil på at det er oppdateringene som har skyld i at PC'en din blir mongo over tid, av erfaring er dette lite sannsynelig.

Jeg har større tro på at enten begynner harddisken din å få store mengder fysisk slitasje eller at det mangler essensielle systemdrivere (eventuelt at windows update har faktisk overskrevet drivere du har lagt inn med "update"-drivere).
Vis hele sitatet...
En av de siste gangene jeg reinstalerte, lot jeg maskinen stå å gå til alle oppdateringene var fullført, ( bla SP3 ), maskinen var da ustabil, foretok en ny runde med formateringer, slo av etter beste evne de automatiske oppdateringer, og som ventet, vinduer åpnet svært raskt, uten att det forstyrret musikken jeg spilte. så jeg tror egentlig att den teknisk er på topp ( i sin prisklasse )