Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 609
Hei!

Barna mine har fått spilt en del på PCen min (stasjonær). De har sittet og sparket med de små bena sine, og uheldigvis gjort slik at hodetelefon-utgangen i fronten av kabinettet nå fungerer ytterst dårlig. Lyden detter ofte ut, og jeg må ofte vri eller holde pluggen på plass.

Jeg har liten lyst til å bytte hele kabinettet, men samtidig så trenger jeg virkelig den utgangen. Utgangen bak på lydkortet er koblet til TVen (i et annet rom), mens den ødelagte utgangen blir brukt til PC-høyttalerne.

Hva kan jeg gjøre? Går det an å kjøpe en ny utgang, og skifte? Hvis ikke, er det noen som vet om en nyttig "dings" som gjør at jeg kan koble to plugger til én utgang, og bruke begge samtidig? Eller kanskje bruke to lydkort - blir vel ressurskonflikter da..?

Må bare få nevne at jeg synes den utgangen på kabinettet virker veldig skjør - er det vanlig at disse ryker? Er jo fryktelig dumt å måtte skifte kabinett pga. noe sånt...

Tusen takk på forhånd for alle gode svar!
Dette er bare to ledninger, dersom du finner en plugg hos f.eks elkjøp som passer kan du kjøpe denne og bytte den som er der.

Hvis ikke kan du borre hull i kabinettet og installere en ny plugg og lodde på de tidligere ledningene.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Eller bare kjøpe en slik liten fin sak på Clas Ohlson som gjør 1 utgang til 2 utganger.
OK. Takk for svar

Har nå vært inne på Clas Ohlson sin nettbutikk for å se litt på sakene. De har to ting som kan være aktuelle: enten en såkalt "mediehub" eller en "usb-adapter". Jeg tror sistnevnte må være best, siden den er den eneste man kan bruke både høyttalere/hodetelefoner samtdig. Tror jeg... Har likevel et par spørsmål til:

- Er det hippsomhapp om man kobler høyttalere/hodetelefoner til utgang på lydkort eller kabinett eller en slik adapter via USB-port?

- Hva med når man har koblet til forsterker på stereoanlegg?
vell med en usb-adapter, så blir dette som et annet lydkort, og programmene må settes opp til å bruke denne istedet.


ikke heller noe som denne du er ute etter?
http://www.triplebit.com/images/Splitter-1.jpg
Ja, PAO87, kan hende det - vet ikke jeg, derfor jeg spør Ser ganske bra ut, den der, og hvis man får lyd gjennom begge utgangene samtidig er den vel ideell. Skulle ønske jeg visste hvor jeg fant den...?
http://www.clasohlson.no/Product/Cat...aspx?id=251305

Jeg søkte på "Lyd splitter"..

Edit: Du får jo også kjøpt dette på så og si alle elektro/lyd butikker.
Sist endret av Rejolo; 26. november 2007 kl. 09:42. Grunn: La til noe
[CENTER]t000sen takk!

Problem solved. Case closed.

(Jeg elsker Freakforum)[/CENTER]