Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1182
Jeg har en PC med to disker. På disk A ligger Windows, mens på disk B lå Ubuntu Linux. For å gjøre plass til OSX skulle jeg fjerne Linux og repartisjonere disken. Jeg satte inn instal disken til Linux, og når jeg kom til det stadiumet der jeg skulle sette opp partisjoner på disk B, så valgte jeg å slette partisjonene(for å gjøre plass til OSX) Jeg satt i platen og bootet opp OSX disken, men den fant ikke noe målvolum, så jeg tenkte at jeg måtte inn I Windows for å partisjonere disk B(trodde OSX skulle gjøre dette siden disk B var blank, men nei) Og nå kommer jeg ikke inn i Windows.

Oppstartsleseren som jeg hadde(Grub) ga bare en feilmelding når jeg bootet(Error 22 når disk A og B var påkoblet, eror 21 når disk A var påkoblet) Jeg prøvde å installere Linux igjen for å reinstallere Grub, men jeg fikk bare feilmeldinger. Jeg har Googlet litt rundt om å få fjernet Grub, men jeg fant ikke noe svar som passet til mitt problem.

- Jeg ser etter en mulighet for å få fjernet Grub, slik at jeg kan få startet opp systemet igjen.
- Linux versjonen jeg har er Ubuntu Linux 5.10
- Jeg skulle installere OSX fordi jeg ville teste det på en Windows maskin og kanskje bytte over til det når det kom flere patcher.

På forhånd, takk.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Evt om du har en 2000/XP-CD liggende.
Boot, trykk "R" for Repair Console, logg inn på gjeldende installasjon, skriv "fixboot", "fixmbr", "fixboot" i den rekkefølgen (jada, overkill men tro meg.. NTLoader kan finne på så utrolig mye rart).
Laxaa's Avatar
Trådstarter
68 0
Skal prøve "fixboot" metoden fordi jeg glemte av at min PC ikke har en diskettstasjon...>_<