Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1183
Hei og hopp!

En god stund før jul her satt jeg og surfa på QXL og kom over en SNES til salgs. "Hooraaay" tenkte jeg, for er det noe jeg har savna de siste 10 årene så er det SNES. I ellevill ekstase trykket jeg på "kjøp nå" knappen, å drive å by på herligheten hadde jeg rett og slett ikke tia til! For 550,- + porto var den min ! ( inkl. Mario Kart og et tennis-spill ). Anyways...Det viste seg i ettertid at karen som solgte meg skiten ( kommer til det ) var svensk, men pakken ble sendt fra Polen. Suspekt? Oh yes...Leveringstiden kom seg på en drøøøy måned. Da den endelig kom ( fredag 13 januar ) satte jeg ny personlig rekord på distansen Hjem-Postkontoret-Hjem. Og her kommer den kjipe delen:

Den funka ikke...

Nostalgikerene av dere husker kanskje resultatet av støvete NES-kasetter? Det var mye sånn det så ut på tv-skjermen min også. Bildet var "skeivt" og rotete. Hele skjermen var et kaos av forskjellige farger, logoer og Mario i gokarten sin. Og ikke minst striper!
Nedslått rusla jeg ned på Spiderman i Trondheim i dag og prata med dem om saken.
Ut i fra det jeg fortalte mente karen det måtte vær noe galt med "mottakeren" på kretskortet, altså den greia som du setter kasetten ned på.

Og så til det store spørsmålet: Er det noen skapninger der ute, helst i området rundt Trondheim, som har en fortid som SNES-reparatør? Øh...Noen som har vært borti lignende og kanskje vet hva som kan gjøres? Håper for Guds, og Polens, skyld det...For nå er jeg forbanna !

Vær så snill, ikke kom med kommentarer på hvor idiot jeg er som handler brukt uten å bakgrunnssjekke mer, det fant jeg ut selv. På den dyre måten
Om du har en PC med TV-ut så har dere SNES og NES og alt dere drømmer om. Du får tak i USB kontroller til alle de gamle consolene her for noen hundringser ...
vi drømmer om spillkassetter, ikke emulatorer
Hm ... får da finnes grenser for hvor krensen man skal bli. Opplevelsen er jo AKKURAT den samme når du sitter forran TV'en med NES kontrollen i hånda! ...kanskje bortsett fra at spillene ikke klikker, og at du har muligheten for å lagre games.
Jeg har både NES, SNES og N64 => vil dere kjøpe altså :P?
Messo: Spill som klikker, mangelen på saving, mødre som er lei av "pling-pling-pling-durudurudurm" og raskt temposkifte i ymse midi-filer er litt av sjarmen Og muligheten til å ta med på hytta! Det er som ebola så lidenskapelig sier; "Vi drømmer om spillkassetter, ikke emulatorer".

En liten digresjon? Now I need HELP !
Sitat av bjarneper
Messo: Spill som klikker, mangelen på saving, mødre som er lei av "pling-pling-pling-durudurudurm" og raskt temposkifte i ymse midi-filer er litt av sjarmen Og muligheten til å ta med på hytta! Det er som ebola så lidenskapelig sier; "Vi drømmer om spillkassetter, ikke emulatorer".

En liten digresjon? Now I need HELP !
Vis hele sitatet...
Hehe ... forstår jo hva du mener. Blir ikke skikkelig nostalgikick uten "the real thing". Du kan jo ta med den bærbare på hytta da! Jeg satt med macen min å lasta ned NES og SNES spill via GPRS i sommer. Hadde litt lite å finne på. Funket som bare juling det!
Prøv å kontakte selgeren, å si til vedkommende at SNES'en ikke funker skikkelig. Hvis dette ikke gjelper, så si ifra til QXL.
Joda, det skal jeg gjøre. Men jeg vil ha SNES også :P Må da gå ann å reparere? Folket som drev service på de før kan da ikke bare ha forsvunnet fra jordas overflate ?
Hvem har sagt snes ikke kan save? Kommer jo helt ann på spillet!
Men er enig med deg at nostalgifølelsen er konge!
Hvor mye er en NES verdt? Har en liggende, med to kontroller og et spill
Det kommer vell an på hvilken tilstand NES'en er. En "god" NES kan du få en rimelig god slump med penger for(med originalinnpakningen intakt) og jo sjeldnere spillene er, jo mer får man for dem.
Går kanskje å kjøpe en ny connector, den som ligger inne i maskina, går å få kjøpt til nes ihvertfall på tradera blandt annet. Fant ikke noe til snes så er ikke helt sikker på om det finnes men kan jo hende.
Snes og nes er jo klassikere, en emulator er ikke samme.
Har snes hjemme <3 bruker GameCube, kabelen for å få liv i skjermen. Men mangler kontrollere:s og var dum nok til å selge flerparten av spillene mine svinebillig (omkring 30 spill)
Jeg har en SNES, men jeg får ikke opp noe bilde opp på den nye TV'en min. Jeg vet at SNES'en virker fordi den virket helt fint med en ca 16år gammel Panasonic for 2 uker siden, men nå får jeg altså ikke bilde uansett hva jeg prøver på.

Noen som har noen ideer? (har en nyere Philips TV nå)
Sitat av messo
Hehe ... forstår jo hva du mener. Blir ikke skikkelig nostalgikick uten "the real thing".
Vis hele sitatet...
Så sant, så sant! Hadde flaks og fikk kjøpt en i passe stand av en kamerat. Uten tvil et veldig godt kjøp.