Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5877
Heisann! Jeg sitter her redd å fortvila og håper noen kan hjelpe meg. Natt til 1 mai så spiste jeg to knips, og fikk en liten badtrip. Det var ikke noe alvorlig badtrip, men nå sitter jeg fortsatt med sossial angst, og har hatt det helt siden 1 mai. Er jeg på vei til å bli Schizofren? Har også opplevd panikkanfall, og sløvhet etter panikkanfalle.. jeg er skikkelig redd...

Egentlig er jeg en livelig kar, men har heller blitt taus og innesluttet...Jeg håper innderlig det går over..=/
Oppsøk lege eller psykolog. Det er vl det beste rådet jeg kan gi deg. Du kommer ikke så langt med å høre på hobbypsykologer her på nFF.
Edit: Å spise knips oftere håper jeg hvirkelig at er en spøk... Hvis ikke så er det det dummeste jeg har hørt på lenge.
Sist endret av Pyrolex; 16. mai 2008 kl. 20:37.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Oppsøk psykiatrisk hjelp, om du sitter sånn på noia kan du lett bli psykotisk. Siden du har hatt dette helt siden 1 Mai, bør du ta det ganske alvorlig og oppsøke hjelp.

Om du har beroligende tilgjengelig slik som valium,sobril etc så hjelper det der og da, men du er nødt å oppsøke hjelp. Ring dette nr: 51515959

Eller se på denne siden: Psykose Telefonen

Lykke til, det ordner seg om du snakker med fagfolk. Alt for tungt å sitte der alene med tankene.
Vil anbefale og prøve så godt som det lar seg gjøre og leve normalt i rutiner som før og for guds skyld oppsøk psykriater så fort så mulig.
Trådstarter
37 3
Men hvis jeg drar til legen akkurat nå? får jeg noe beroligende da?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Du vil få angstdempende, beroligende, eller anipsykotiske medisiner etter at legen har gjort en vurdering av deg.

Dette er høyst nødvendig om du har det slik som beskrevet ovenfor. Viktigst av alt, vil du få en konsultasjon med rådgivning...

Psykose er ingenting å spøke med, ta kontakt med lege så får du henvisning til psykiatrien.

Jeg snakker av erfaring når det gjelder den biten.
Sist endret av ranman22; 16. mai 2008 kl. 20:59.
Trådstarter
37 3
Men blir jeg henvist til psykiatrien i dag? sorry for at jeg maser, men en av foreldra mine må kjøre meg ned ditt, og jeg vil ikke at de skal få vite det...
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Legen tar en vurdering av deg, og du vil få den hjelpen du trenger.Du kommer nok i samtale med en spesialist etter at legen har tatt sin besluttning.

Jeg ville fortalt foreldrene dine at du ikke har det så bra. Verste av alt er å sitte med alt helt for seg selv. Slike ting har det med å ikke gå over med det første, og foreldrene dine vil nok merke det før eller siden.
Det er mye bedre at du forteller det selv, enn at de finner det ut på andre måte ved å observere din væremåte.

Ring legevakta er mitt tips til deg.
Sist endret av ranman22; 16. mai 2008 kl. 21:09.
Trådstarter
37 3
jeg skal ned på legevakta nå... takk for hjelpen

Men må jeg betale egen kostnader for psykolog og sånn?
Sitat av Xylofil
Men hvis jeg drar til legen akkurat nå? får jeg noe beroligende da?
Vis hele sitatet...

som jeg sa før, hvis du føler behvoet for noe nå burde du gå til legevakten.
de vil ta deg seriøst. siden du har angst har du mulighet til å se hva legen mener om angsten og hvis du ønsker kan du nevne at du ønsker og bli lagt inn på en akutt avdeling.
(psytriatisk)

da har du mulighet til å snakke med noen uansett når og har noen rundt deg, de vil også hjelpe deg med sove medesin om du trenger det og beroligene. og de tar noen amtaler med deg og stiller en diagnose av sykdomen.

ps. du vil komme fortere fram i "hjelpe" køen videre når du reiser defra med hjelp videre.


jeg anbefaler deg og ta en tur til legevakten og snakke med de, har en god vennine som er manisk depresiv og gjorde dette for litt siden pga. selvmords tanker.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Xylofil
jeg skal ned på legevakta nå... takk for hjelpen

Men må jeg betale egen kostnader for psykolog og sånn?
Vis hele sitatet...
Nei, så snart du er kommet inn i systemet er alt gratis. Ikke tenk på pengene, kom deg ned på legevakta nå.

Lykke til, lover deg det ordner seg.
Trådstarter
37 3
legen sa jeg ikke skulle engste meg... jeg fikk forresten noen tabletter som heter "truxal tab" hørt om de?
Truxal Ligger under kategori "ape-dop" sløv sløvere sløvest, syntes legen din
bare tar den letteste, korteste veien her.
Men så lenge det funker for deg her og nå så er jo det greit, men oppsøk psykolog
hvis du føler forandring i tankemønster er virkelig fremtredende.
Sist endret av Eyeamare; 17. mai 2008 kl. 02:46.
I pihkal leste jeg om en vennine av Alexander Shulgin som hadde angst, panikkanfall osv... Da ga Shulgin henne mdma(knips), som ble et nytt innblikk i livet hennes. Det var som et miracle drug for henne.

Kanskje det er en mulighet for å reverser den tillstanden du har kommet i? For å si det enkelt går det an å bli frisk av knips viss det er det du har blitt fucka på?
Sist endret av twisted shroom; 17. mai 2008 kl. 15:48.
Sitat av twisted shroom
I pihkal leste jeg om en vennine av Alexander Shulgin som hadde angst, panikkanfall osv... Da ga Shulgin henne mdma(knips), som ble et nytt innblikk i livet hennes. Det var som et miracle drug for henne.

Kanskje det er en mulighet for å reverser den tillstanden du har kommet i? For å si det enkelt går det an å bli frisk av knips viss det er det du har blitt fucka på?
Vis hele sitatet...
All mulig respekt for at du kanskje har peiling, men å annbefale knips for å bli frisk fra psykiske problemer som har kommet mest sannsynlig som følge av knipsbruk ser jeg på som usedvanlig lite gjennomtenkt. Særlig fordi Alexander tydeligvis gav denne damen mdma og ikke noe skittent gateknips som kan inneholde enormt mye graps.

Gå til en lege! Han har taushetsplikt og kan hjelpe deg bedre enn oss her inne. Han vil sikkert sende deg videre til en psykolog eller en psykriater. Det er veien å gå!
Lege nå!

Ikke kødd rundt om. Folk reagerer forskjellig og du trenger lege. Problemet med kjemiske stoffer er at de er "no point of return" stoffer. Så lev ut timene hvis du tar dem, og lev ut livet hvis du ikke liker hva du ser.
Tvilsomt om jeg hadde giddi kalt truxal for apedop, men ok - det er forskjell på klassifisering av "dop" på nff. Psykiatri fins i to kategorier før fylte 30 år; de som er gratis og de du betaler for. Samtale-terapi er gjerne et bedre startpunkt for de som opplever førstegangs-bieffekt når det gjelder knips, mye pågrunn av at det ofte ligger andre ting bak enn selve angsten. Dette gjelder spesielt hvis du er i den aldersgruppen som oftest merker en veldig forandring på livssituasjon som f.eks.: videregående skole situasjon overgang høyere utdanning eller arb.liv.

EDIT:
Etter fylte 30 år så betaler du egenandel for det offentlige eller kan søke støtte om dekning av utgifter, kostnader, bla-bla-bla..
Sist endret av paranoy; 17. mai 2008 kl. 22:10.
Min erfaring er at enkelte ikke tåler knips-opplevelsen. Dette gjelder da som oftest første gangen. Og naturlig nok velger de som har hatt en dårlig førsteopplevelse på knips å ikke ta det fler ganger.

Jeg har selv sittet barnevakt for folk som har fått totalt noia og trodde de skulle dø, og så videre. Dette selv om jeg tok de samme knipsene som dem, og hadde en hel haug av dem som var dritgode. Ikke noe galt med knipsen altså, men enkelte tåler det rett og slett ikke.

Konklusjon: Alle reagerer forskjellig, men jeg tror det har mye med setingen å gjøre. Det er viktig å føle seg trygg på omgivelsene sine før man turer.
Går det bra med deg mann? Hjalp de pillene noe?
Trådstarter
37 3
Jeg har fått resepten, men har ikke henta den ennå..skal hente den i morgen, men føler meg allerede bedre... kan jo hende det bare tar litt lengere tid å fordøye en badtrip...

[quote=ninjatriks]Min erfaring er at enkelte ikke tåler knips-opplevelsen. Dette gjelder da som oftest første gangen. Og naturlig nok velger de som har hatt en dårlig førsteopplevelse på knips å ikke ta det fler ganger.

Det var ikke første gangen jeg prøvde forresten!

Men at jeg begynner å føle meg bedre uten å tatt noen medikamenter i det hele tatt, hva kan det tyde på?
Sitat av Xylofil
Men at jeg begynner å føle meg bedre uten å tatt noen medikamenter i det hele tatt, hva kan det tyde på?
Vis hele sitatet...
Det betyr at du kan leve et bedre liv ved å ikke putte i deg kjemiske stoffer.
Sitat av hyys
Det betyr at du kan leve et bedre liv ved å ikke putte i deg kjemiske stoffer.
Vis hele sitatet...
Det blir nok heller vanskelig å leve i det hele tatt uten å putte i seg "kjemiske stoffer", da alle stoffer som eksisterer er kjemiske, deriblant vannet du drikker, og maten du spiser.

Men at han kan leve godt uten å putte i seg syntetiske stimulanter er det jo absolutt ingen tvil om..
Sitat av Xylofil
Men at jeg begynner å føle meg bedre uten å tatt noen medikamenter i det hele tatt, hva kan det tyde på?
Vis hele sitatet...
Skal litt til før man blir så frya at man trenger medikamenter for å rette opp i ting igjen. Følelsen du har hatt skyldes jo at du har lekt med hormonene i hjernen, og nå begynner de å rette seg opp igjen. Sleit meg gjennom en uke med fullblåste psykoser, regnet hele tiden med at det ville ordne seg - noe det til slutt gjorde. Da snakker vi ikke om milde ting som konstant noia etc., men å f.eks våkne fordi man føler at en kompis spiser opp beinet ditt.
Leit å høre dette her xylofil. Av egen erfaring har jeg lært at en knipstur tømmer serotoninlageret man naturlig har. Omega-3 og tran for å gjennopprette serotoninbalansen NÅ! Dette vil i beste fall fungere som et lite plaster men du trenger dette for å kunne ta noen viktige avgjørelser og handlinger som du nå må gjøre. Betrakt deg selv og kroppen din som den viktigste gaven naturen har gitt deg i en tid fremover og unngå rus. Fastlegen din er nøkkelen da han/ hun er pliktet til å tilby deg den hjelp og kompetanse du trenger. Lykke til- Kanskje du vil betrakte opplevelsen som lærerik og viktig om noen måneder.
Slapp av tviler sterkt på at du blir gal det er bare angsten som får deg til og tro det, men oppsøk lege vis det ikke blir bedre.
Trådstarter
37 3
Men hvis man får angst av knips, er det noen vei tilbake for å bli frisk igjen? eller er "no point of no return" ?

eller er det*

tusen hjertelig takk for alle svar forresten!
Sitat av Nichotin
Skal litt til før man blir så frya at man trenger medikamenter for å rette opp i ting igjen. Følelsen du har hatt skyldes jo at du har lekt med hormonene i hjernen, og nå begynner de å rette seg opp igjen. Sleit meg gjennom en uke med fullblåste psykoser, regnet hele tiden med at det ville ordne seg - noe det til slutt gjorde. Da snakker vi ikke om milde ting som konstant noia etc., men å f.eks våkne fordi man føler at en kompis spiser opp beinet ditt.
Vis hele sitatet...
Har du først vært gjennom no sånt (ikke å anbefale) så er min mening at du stiller sterkere neste gang, men dette er ikke et innlegg for å anbefale folk å påføre seg psykisk smerte.( Ja den går over som sagt her..)

edit : Det er sjeldent no "point of no return" det ordner seg etterhvert som kroppen og hodet får roa seg. Om det tar en dag, uke, måned, sjelden lenger, ihverfall ikke etter bare to..
Sjeldent, men individuelt da.
Sist endret av pidget; 21. mai 2008 kl. 21:19.
Trådstarter
37 3
Jepp, jeg har fått med meg innlegge av Nichotin, men i følge legen så hadde jeg ikke påført meg noen form for psykose... det er derfor jeg lurer på om jeg må leve med denne helvetes sossial angsten resten av livet...
Menner du å si at du aldri har vært borti angst eller sosial angst før? Det tok meg faktisk noen år før jeg klarte å identifisere "sosial angst". Ofte er symptomene såpass difuse at det er vanskelig for en selv å forstå hva det dreier seg om.

Har du vært bort noe lignende før?
Trådstarter
37 3
ja, jeg har vært borti noe lignede før...ligger jeg i tynt ann nå da?

bli bare mere å mere skremt jeg ass

jeg håper det virkelig går over, eller så veit jeg ikke hva jeg gjør!
Det går over. Tiden leger alle sår, men om det pågår over en lang periode anbefaler jeg deg samtaleterapi. Det kan være seg en psykolog, eller en venn som du stoler på. Helst "voksen"

Men ja det går nok over, hjelper medisinene da ? Truxal er ikke det første jeg hadde skrevet ut, men jeg er heller ikke legen din..
Trådstarter
37 3
Truxal hadde hvertfall en dårlig virkning på meg. Jeg ble blandt annet sløv, tung i kroppen, og den dempet heller ikke angsten.. Jeg skal til legen igjen i morgen. Så håper jeg får noe annet som faktisk hjelper...
Mitt råd, hvis du føler "det brenner" dvs du får panikkangst og problemer med å forholde deg til dagligdagse hendelser og ordinære mennesker. Bite it, eller få benzo, om du må, for en Kort periode, Ikke resten av Livet.
Men det er bare om du føler det er så prekært. Men det må du ta med legen.
Lykke til, håper ( og vet ) at det ordner seg for snille gutter/jenter !
Trådstarter
37 3
Tusen hjertelig takk for fine utfyllende svar pidget... Ja, jeg håper det leger seg med tiden..
m.h.v Xylofil
Sitat av Csplayer
Hva er knips?
Vis hele sitatet...
Knips = Ecstasy

noe du forsåvidt kunne finni ut med 1 søk

Vet ikke hvor mye kjemiske medesiner jeg ville puttet i meg hvis jeg hadde fått angst.
Prøv naturmedesin? Beroligende te, hypnose.

Og meditere en halvtime om dagen kunne gjort veldig stort for deg også.
Sist endret av Sigurd4u; 21. mai 2008 kl. 23:14.
Trådstarter
37 3
jeg putta ikke i meg knips for å få angst heller akkurat..men takk for forslaget om meditasjon..hehe..
Sitat av Xylofil
Jepp, jeg har fått med meg innlegge av Nichotin, men i følge legen så hadde jeg ikke påført meg noen form for psykose... det er derfor jeg lurer på om jeg må leve med denne helvetes sossial angsten resten av livet...
Vis hele sitatet...
Jeg bare nevnte psykose for å illustrere at langt verre ting enn litt sosial angst ofte leger seg selv. Du kommer til å bli bra igjen.

Tenker vi setter en stopper for tråden her.