Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3135
Heisann!

Jeg bare lurte på om noen hadde prøvd å bruke høyprosentalkohol (96 eller liknende) som væske til bongen! Hvis jeg ikke er fullstendig på bærtur så har alkohol et mye lavere frysepunkt enn vanlig H20, så det ville jo da i teorien være mulig å ha væske som er mye kaldere enn vanlige isbiter! Problemet her er vel å finne en måte å faktisk kjøle spriten ned til så lave minusgrader. Flytende nitrogen kanskje?

Et annet aspekt her kunne jo også være alkoholen. Den har jo også et mye lavere kokepunkt enn vann og fordamper da på mye lavere temperaturer! Kunne det ikke da være en mulighet at den varme røyken som filtreres også fordamper noe av alkoholen slik at den også kommer med opp? Jeg er ikke veldig stor på fysikk, men jeg bare kom på det mens jeg prøvde å finne noe kaldt å putte i bongen!

Skulle gjerne prøvd det selv, men venter heller til sommeren hvor jeg får billig 96 i italia. Har ingenting tilgjengelig nå uansett...

EDIT:
Jeg prøvde forresten å søke på forumet, men "alkohol som bongvann" og liknende søk ga litt for brede resultater.
Sist endret av vict0r; 26. mars 2008 kl. 21:41.
Det trenger ikke å¨være så veldig høy prosent alkohol før du ikke klarer å fryse sprit.
Tørris bør vel funke?

Husk om du tar med deg 96% å blir stoppet i tollen er det narkobesittelse =)
Sist endret av tøffel; 26. mars 2008 kl. 21:49.
Tror "noen" har prøvd det meste som går ann å bruke som bongvann, og de fleste som har eksperimentert litt kommer fram til av plain springvann er det beste, først og fremst pga smaken.

Hva tenkte du å bruke flytende nitrogen til sier du? Høres ut som galskap..

=)
Sist endret av mentalmelt; 26. mars 2008 kl. 21:52. Grunn: skrivef.
Sitat av mentalmelt
Tror "noen" har prøvd det meste som går ann å bruke som bongvann, og de fleste som har eksperimentert litt kommer fram til av plain springvann er det beste, først og fremst pga smaken.

Hva tenkte du å gjøre bruke flytende nitrogen til sier du? Høres ut som galskap..

=)
Vis hele sitatet...
sprit vil miste mye av smaken ved veldig lav temperatur
Jasså, du har prøvd å trekke varm røyk gjennom kald sprit?
Sitat av tøffel
Husk om du tar med deg 96% å blir stoppet i tollen er det narkobesittelse =)
Vis hele sitatet...
Trodde vi hadde avlivet denne myten for lenge siden? Det er brudd på alkoholloven.
vict0r's Avatar
Trådstarter
42 3
Hahaha! =D Den flytende nitrogenen var hovedsaklig til å kjøle ned spriten maksimalt! Men det kunne vel vært mulig å filtrere røyken gjennom?

Kan forestille meg at det er noen som har prøvd det før meg, men som sagt tidligere så har det vært ganske resultatløst for meg å prøve å søke meg fram til noen erfaringer, uten at jeg har prøvd altfor hardt...

Hadde ikke tenkt til å ta med meg 96en tilbake hit da, men det kunne jo være verdt et forsøk da. Hva er tankene deres på om den beyond iskalde spriten kan fordampe og inhaleres?

Tror jeg holder meg til vann enn så lenge, men jeg syns det er festlig å tenke ut nye måter å gjøre ting på!
Sitat av vict0r
Men det kunne vel vært mulig å filtrere røyken gjennom?
Vis hele sitatet...
joda, hvis du har lyst til å få blåst av deg skallen når gnister kommer gjennom rista og ned i "vannet"..
det går vel egentlig ikke å da varme opp spriten og innhalere "røyken" og bli full.
Har vel vært diverse tråder om det på forumet før og konklusjonen ble vel at de ikke går fordi alkoholen da vil fordampe.
så skjønner ikke da hvorfor man skal ha det i en bong.. når man da ikke vil merke noe mer enn det vanlige..det smaker kanskje bedre (jeg tror ikke det), men er det så viktig å betale masse penger for litt sprit til å ha i bongen din når du likegjerne kan ha vann.
og det med at sprit blir enda kaldere enn vann og gjør røyken kaldere, da kan man jo like gjerne kjøpe en frostbong ( sånn med fryseveske ellerno)
Sitat av galningen
joda, hvis du har lyst til å få blåst av deg skallen når gnister kommer gjennom rista og ned i "vannet"..
Vis hele sitatet...
Bare så synd at sprit ikke eksploderer, det bare brenner på overflaten.
Sist endret av Sfun; 26. mars 2008 kl. 22:40.
Jeg tror nok ikke at selve væsken brenner du. Er vel heller som med bensin. Det er dampen den avgir som brennes.....
jeg glemte å quote den delen der han spurte om flytende nitrogen..
Vet om noen tidligere kamerater som kjørte 96 i vannis, type 1/2 liter flaske med dorull på toppen, dog uten noe for kjøling. Fikk forståelse av at dette ikke var behagelig, i det hele tatt. Han ene brakk seg, andre mann spydde som en musling etter julebord..

Dette ble aldri prøvd igjen. Anbefaler deg heller en frostbongel, gjerne nedkjølt til rundt -18 c elns.
Men kjøper du frostvæskekonsentrat, så husk å bland vann i, ellers fryser den, og knuser ved sånn temp
Det er uansett ikke bra for lungene å trekke inn så kald luft. kjenner folk som har sprengt lungene fordi de ikke kjenner røyken og trekker altfor stort. I tillegg vil forlenget bruk av vannpipe føre til sopp i lungene, og det vil du ikke. Bruk avis og maiser!!!
Det er uansett ikke bra for lungene å trekke inn så kald luft. kjenner folk som har sprengt lungene fordi de ikke kjenner røyken og trekker altfor stort.
Vis hele sitatet...
Du kjenner folk som har sprengt lungene ved å trekke inn for kald røyk.... Sorry men det har jeg ingen som helst tro på, med mindre du viser til kilder.
Sist endret av Pyrolex; 27. mars 2008 kl. 01:37.
"sprenge lungene" er nok å ta litt hardt i. men folk som har tynne lunger kan hvertfall få brister på lungene ved heavy røyking. Jeg kjenner personlig en kar som har problemer med det. Alkohol som bongvann er nok en dårlig ide. vann med bittelitt isbiter i holder fint.
Sitat av OaaXia
"sprenge lungene" er nok å ta litt hardt i. men folk som har tynne lunger kan hvertfall få brister på lungene ved heavy røyking. Jeg kjenner personlig en kar som har problemer med det. Alkohol som bongvann er nok en dårlig ide. vann med bittelitt isbiter i holder fint.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro det holder i massevis. Jeg tror ikke det vil være så ekstremt stor forskjell, så jeg tror ikke det vil være verdt stresset

Sorry hvis jeg virket fientlig, det var ikke meningen. Jeg liker bare at folk backer opp litt "utrolige" claims med kilder.
Røyk en frostbonge om det absolutt skal være kaldt. Eventuelt gå ut. Joint,pipe,bøtte, bonge, flaske,mat, drikke, spise, går sikkert ann stappe picen i rævva også og bli stein, finnes 1000 alternativer å innta cannabis på. Cannabis skal, som lungene; brukes, ikke misbrukes.


Onkel - stein og soppfri
Vi lagde syltetøyglassvannpiper med elektriker plastikkrør med hode på topp, dvs røra, munnstykke - røret til hodet og chokrøret gikk gjennom lokket. Tettet med bla. stearin, hehe. poenget er at da var det bare skru av lokket og fylle opp med isbiter og vann-
Det var praktisk og mildt
Et annet aspekt ved saken er kanskje om det fettløselige THC'et fra røyken vil feste seg i den fett og vannløselige væsken som ethanol er, når røyken blir filtrert gjennom denne væsken framfor vannlig vann??
Jeg har prøvd det meste i vannpipa i håp om at det skulle avgi en hærlig smak, men står fortsatt uten et ENESTE tilfelle hvor det var vellykket. Det å putte sterk sprit i vannpipen har jeg forsåvidt ikke prøvd, og ser for meg at endel varsellamper bør begynne å blinke om du skulle få lyst til å prøve det.

- Alkohol av høy prosent brenner..
- Alkohol damp smaker høgg..
- For kald luft ned i lungene kan umulig være bra=P
- Du trenger en stor slant alkohol i pipa, og den kunne du isteden ha drukket, men må istede da hive .. sløsing? o_O

=)
hvis du syntes det er SÅ ille å inhalere weeden/hasjen at du vurderer å bruke flytende nitrogen og sprit for å gjøre det lettere å trekke inn røyken foreslår jeg at du enten bytter dealer eller finner et alternativt rusmiddel
Syntes du det er så ubehagelig å røyke så foreslår jeg at du setter i gang og baker istedenfor.
Hva med det at man trekker ned ett kaldt løsemiddel ned i lungene da? Alkoholkondens i lungeposene er vel ikke noe særlig? En som fortalte meg at om man kjøler ned i for kaldt vann så drar man ned dritt man ikke klarer å hoste opp igjen. Noen som veit om dette stemmer?

litt offtopic:P
Sist endret av Mech; 28. mars 2008 kl. 16:35.
vict0r's Avatar
Trådstarter
42 3
Hmm... Takk for svar alle dere som svarte seriøst Tenker jeg lar det være enn så lenge! Jeg er ikke desperat på å ikke kjenne røyken eller noe sånt, men jeg syns det er deiligere med iskald røyk fra bongen og bare tenkte at det kanskje kunne være interessant å teste. Tror jeg holder meg til isbiter og snø i bongen enn så lenge!
Alkohol skal drikkes ikke brukes som bongvæske.
vict0r's Avatar
Trådstarter
42 3
Kommer vel strengt tatt an på hva slags alkohol
Sitat av vict0r
Hmm... Takk for svar alle dere som svarte seriøst Tenker jeg lar det være enn så lenge! Jeg er ikke desperat på å ikke kjenne røyken eller noe sånt, men jeg syns det er deiligere med iskald røyk fra bongen og bare tenkte at det kanskje kunne være interessant å teste. Tror jeg holder meg til isbiter og snø i bongen enn så lenge!
Vis hele sitatet...
Prøvd vann med en del salt i? Vet at med nok salt kan du ha vannet ned til 5-6 minusgrader uten at det fryser, sikkert lavere temperaturer også..