Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4953
Hva: LSD
Mengde: 2 x brukerdoser (2 sukkerbiter)


Sukkerbit nr 1 ble tatt klokken 7, og fikk ikke annen følelse enn av å være på 2cb. Mens person nummer to som inntok samme mengde fikk syretripp med en gang.
Derfor tok jeg en sukkerbit til, (går på medisiner som demper effekten og er derfor vant med å ikke få like stor effekt som andre og må derfor innta mer).

Etter å ha spist to sukkerbiter i løpet av halvannen time, kom jeg endelig til en ny verden.
Kan ikke sammenlignes med å ture i det hele tatt, siden jeg var mer eller mindre klar i hodet, akuratt som at andre kanaler i hjernen åpnet seg. Alt var veldig nytt og interessant, og jeg ville utforske og se på ting hele tiden.

Mange rare halliser, alt fra å samle inn små baller som hang i lufta, til å bli "innvadert" av små rare skapninger som jeg puttet inn i hulen sin (som var bak puta). Og de spratt ut, mens jeg måtte putte dem ned i hula si igjen.

Vi kom til byen og stakk på en fest hvor det var karneval, alle hadde kledd seg ut i heftige kostymer, og det var veldig nytt og interessant, samtidig som det var litt skremmende. Inne på festen ble det for mye rundt meg å fokusere på, siden jeg fikk en trang til å utforske alt som var. Og siden det var så mye mennesker i rare kostymer følte jeg meg så fremmed så jeg måtte sette meg i trappa med noen venner. I trappa dukka det også opp ting som jeg lurte veldig på hva var fornoe, så jeg satt med hodet på skakke og plutselig skvatt, samtidig som jeg var sykelig opptatt av å finne ut hva disse "tingene" var fornoe.

Høye lyder (bil motorer feks.) gjorde at jeg skvatt sinnsykt, og jeg slo hodet i veggen flere ganger fordi lyden "made me do it".
Også når en venninde gjorde en brå bevegelse med hånda foran meg, akuratt som at hun skulle kaste noe, så reagerte kroppen på at jeg fikk det på meg, og jeg reagerte akuratt som at man får en ball kasta på seg helt uventet. (og prøvde å "tørke det av meg selv" etterpå, uten helt å skjønne hva jeg fikk kasta på meg)

Når en kompis dro opp et par solbriller fra lomma, kom de opp som en stor avlang ballong, som sakte ble til solbriller når han tok de på seg.

Når klokka blei 2-3 var ikke trippen like mye "på et helt nytt plan" eller i en helt ny verden lenger, selvom det fortsatt føltes sånn ut.
Når jeg la meg, tok jeg meg selv i å blunke mens jeg sov - noe jeg tydeligvis ikke gjorde siden jeg kunne blunke. Og jeg så jordkloden få en slags laserstråle på seg, som plutselig kastet ut et spindelvev over hele jorda, og dette spindelvevet/nettet dukket så opp overalt.

Kan ikke huske at jeg drømte noe spesielt, men jeg lå lenge våken i mørket og trodde at jeg sov, med øynene åpne, mens jeg så mye rare ting.
Fikk ingen kontakt med noe slag av "guder", men fikk et glimt av et vesen lagd av flammerpå en måte (har sett bilde av det før, skal prøve å finne det). Og dette vesenet sa til meg "skjerp deg og hør på meg", mens jeg sa til meg selv at jeg ikke ville og prøvde å tenke og fokusere på andre ting.

Hadde det veldig flott hele kvelden, mye mystisk, alt var mystisk og interessant, samtidig som det var nytt og skremmende.
På slutten av kvelden var jeg i veldig lekehumør, men klarte å ta meg sammen veldig mange ganger. Og gjennom hele kvelden når vi møtte på andre mennesker eller satt i taxi osv, satt jeg å konsa meg om å "være en av de normale", mens jeg visste selv at jeg var fra en annen planet, og at det ikke var så mye nytte i å prøve å kommunisere klokt med disse "fra jorda".
Jeg prøvde også å tenke at nei nå må jeg holde meg til virkeligheten, men mistet fort konsentrasjonen og fikk erfare at MIN virkelighet var en helt annen enn andres.

Alt i alt en flott kveld, kan som sagt ikke sammenlignes med å ture, og jeg drar gjerne på oppdagelsestur igjen!
Hva mener du egentlig med " kan ikke sammenlignes med å ture"?
Kan jeg spørre noe her, til deg eller noen andre som har prøvd både LSD og sopp.
Hva er de mest markante forskjellene på disse to substansene?
Jeg har prøvd sopp, men det eneste jeg ikke likte var bodyloaden som gjorde meg så slapp at jeg bare ville sove.
Trådstarter
Sitat av Pyrolex
Hva mener du egentlig med " kan ikke sammenlignes med å ture"?
Vis hele sitatet...
Da mener jeg at det kan ikke sammenlignes med å ta ecstacy, eller noen andre kjemiske substanser. Nå har ikke jeg tatt sopp, så det kan jeg ikke uttale meg om.
Men på syre blir man veldig klok og nysgjerrig, og man føler seg egentlig ikke rusa på samme måte som man gjør med mdma el., slike halliser som på syre får man heller ikke av å ture på andre ting. Så jeg ville heller kalt det "å reise" enn "å ture", for å beskrive en LSD tripp.

Torsken: Jeg ble ikke slapp og ville sove på LSD nå i hvertfall. Alt var nytt og interessant og jeg ville traske rundt på denne nye planeten og se hva alt det rare var, og overhodet ikke sove. Dog det kunne bli for mye rundt meg å fokusere på, så jeg måtte gå til et sted med mindre ting så det ikke blei "overload" som hadde gitt meg noia.
Sist endret av vacant; 2. mars 2008 kl. 18:31.
Slik opplevde jeg det også på sopp såklart.
Og som du sier så kan det ikke i det hele tatt sammenlignes med heroin og slikt.

Sopp og LSD er veldig annerledes.
Sist endret av torsken; 2. mars 2008 kl. 18:36.
Sopp er vel sterkere hallusinasjoner(Får deg til å se ting som ikke er der) enn LSD, mens LSD "modifiserer" ting vi ser og gjør dem anderledes og spennende (Sterke farger og fine mønstre). Jeg snakker ikke av erfaring, har bare lest andres erfaringer...
Trådstarter
Vel, på min syretripp fikk jeg halliser i den forstand at jeg så ting som ikke var der. Og det gjør man på LSD. Det du snakker om som gjør at farger blir sterkere og fine mønstre osv, er et kjennetegn ved feks RC stoffer (2cb, 2ce osv og i liten grad ecstacy)
Sitat av vacant
Da mener jeg at det kan ikke sammenlignes med å ta ecstacy, eller noen andre kjemiske substanser. Nå har ikke jeg tatt sopp, så det kan jeg ikke uttale meg om.
Men på syre blir man veldig klok og nysgjerrig, og man føler seg egentlig ikke rusa på samme måte som man gjør med mdma el., slike halliser som på syre får man heller ikke av å ture på andre ting. Så jeg ville heller kalt det "å reise" enn "å ture", for å beskrive en LSD tripp.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har forstått det så er ordet ture bare ordet tripp oversatt til norsk og det blir vanligvis brukt om typiske hallisunogener som sopp og LSD.

Kan jeg forresten spørre hvilke lignende stoffer du har prøvd før? Hvordan var LSD sammenlignet med de?
Sist endret av Pyrolex; 2. mars 2008 kl. 19:28.
Trådstarter
Når jeg hører eller bruker ordet "ture", beskriver jeg slik man blir under ecstacy rus, RC stoffer, mdma ect... Og siden en LSD tripp ikke kan sammenlignes med det, syntes jeg ikke "å ture" kan beskrive en LSD tripp.

Jeg har prøvd alt untatt sopp, og LSD kan som sagt ikke sammenlignes med noen av disse.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Merkelig å se andres tanker rundt dette med tripps.

Jeg har gått den totalt andre veien enn deg. Jeg startet med cannabis og etterhvert prøvde jeg sopp, LSD noen 2c-x stoffer, 5-MeO-DMT, MDMA og ketamin

Jeg, og en del av de jeg har tura med sier det stikk motsatte: Mdma er ikke turing, det er en ren rus. Mens sopp og LSD er turing/tripp. Virker som om ordene har andre assosiasjoner i forskjellige miljø.

Sopp er heftigere følelsesmessig, det er veldig "organisk" det kan rive dypt i deg og sette ting på hodet. Mens LSD er litt kunstigere og til en viss grad hardere i "kantene", det varer lengre også.

Som med alle andre psykedelika kan LSD tripper utarte seg annerledes for hver gang, for å gi noen eksempler:
Første gangen tok jeg det litt på impuls med 6 kompiser, vi lo ræva av oss hele natten, jeg har aldri hatt så vondt i magen som da. Noen halliser og visse insikt ble det òg men lite.

Andre gangen gikk vi ute å vandret, midt på natta på vinteren. Veldig spesiell atmosfære, men jeg satte pris på snølandskapet på en helt ny måte.

Den siste gangen endte vi også opp på en vintervandretur på natta, denne gangen var ganske intens, vi var bare to stykker og ble temmelig synkronisert:
Som med mye fungerer LSD i bølger.. disse bølgene kan ha intervaller på ca 5-10 min.
Vi traff toppene helt samtidig, og noen ganger var de så intense at vi måtte stoppe opp og nesten sette oss ned fordi knærne ble til gele.

Psykedelika er vidunderlige ting til tider, og det er like interessant hver gang å lese andres opplevelser og sammenligne med dine egne.
Jøss, den rekkefølgen der var skremmende lik min Dodecha. Jeg, som de fleste andre, startet jo selfølgelig med cannabis først. Etterhvert utviklet jeg meg en dypere interesse for rusmidler generelt, hvordan de fungerte, hvilke tilstander man havnet i og hvorfor. Og der markerte psykedelia seg selfølgelig spesielt godt, og dette måtte testes umiddelbart. Der kom flein først inn i bildet, da interessen utviklet seg samtidig som sesongen kom. Så jeg tok initiativ, tok meg en tur ut med et par kompiser (den ene kjent i terrenget) og plukket. Den gang var jeg ikke så inneforstått med hvor spirituelt det egentlig var, hadde ikke gitt den biten så mye tanke. Så jeg kastet meg uti det og forventet ingenting mer enn kule visuals, good mood, litt spaced tankegang og latter. Jeg fant fort ut at det jeg trodde psykedelia innebærte var skremmende feil.

Så etter den turen fikk jeg en smakebit på den psykedeliske verdens herlige spiritualitet, dòg den opplevelsen var ikke på langt nær så dyp som oppkommende LSD tripp, som var nummer to på lista. Av den opplevelsen ble jeg brutalt slått ned i stolen, skrellet for alt jeg var verdt, og satt sammen på nytt. Det satte inntrykk, og nå satte jeg virkelig pris på psykedelia og hadde en indre respekt for dets territorium. Etter LSD turen kom jeg borti 2C-E, deretter 2C-B og så tilslutt 5-MeO-DiPT. Sistnevnte beveget seg mer inn i LSD og sopp sitt domene, i motsetning til 2C-B og 2C-E som ikke var for meg noe annet enn visuell fryd.

Hva jeg gjør nå aner jeg ikke, men stoffer i den visuelle kategorien, uten noe spesielt mer utover det visuelle plan er jeg ikke på søken etter. De anser jeg som heller kjedelige, ikke det at det ikke er artig, men de er ikke på langt nær så interessant som de i den dype kategorien. Hvem stoffer som er i hvem kategori er selfølgelig individuelt, og jeg kommer antagelig til å komme borti stoffer som jobber på det ytre plan i søken om fler som jobber på det indre plan. Men til nå er jeg meget takknemlig overfor hva jeg har opplevd, hvilke nye sider jeg har oppdaget ved meg selv, og hvilken dyp respekt og takknemlighet jeg har utviklet for våres eksistens og hvilken sensasjonell rolle rusmidler har i spirituell utvikling.
Grei tripp rapport, men ble litt mye sånn "Ja vi spiste ellessde åsså stakk vi på fest og så mye fete saker og fikk litt noia lol så sovna je og så rare ting".
Trådstarter
http://img106.imageshack.us/img106/4885/n84155538511221041092br7.jpg
Quoter meg selv: men fikk et glimt av et vesen lagd av flammerpå en måte (har sett bilde av det før, skal prøve å finne det

http://img179.imageshack.us/img179/9906/n92918530731494fg4.jpg
Quoter meg selv: Og jeg så jordkloden få en slags laserstråle på seg, som plutselig kastet ut et spindelvev over hele jorda, og dette spindelvevet/nettet dukket så opp overalt.

Noe ala som på dette bildet, bare at det var hele jordkloden...
Sist endret av vacant; 3. mars 2008 kl. 20:32.
Dette spindelvevet du beskriver er en gjenganger hos meg. Dog på sopp og San Pedro.
Må bare si at det var utrolig flotte bilder. Aldri testet lsd, men er det slike vesner og flotte bilder man ser? Utrolig fasinerende!
Visuelle entiteter forekommer svært sjeldent på LSD, det er hvertfall ikke noe typisk trekk. Med mindre du da selfølgelig doserer usannsynlig høyt, vil du etter all mest sannsynlighet ikke møte eller se noen entiteter. Flotte bilder bak lukkede øyne skjer som regel ved inntak av de fleste hallusinogener, og er et typisk trekk ved en psykedelisk tripp. Hva du ser bilde av varierer fra tur til tur, stoff til stoff og selfølgelig hvordan du tolker bildet, altså hva du får det til å bli.
Sist endret av Sky; 3. mars 2008 kl. 21:21.
▼ ... over et år senere ... ▼
Fin rapport
To spørsmål jeg lurer på angående psykedeliske stoffer.
Er det slik som alkohol i store doser, at du ikke husker noe fra selve rusen?
Er det en slags "hangover" etter psykedelisk rus?
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Fin rapport
To spørsmål jeg lurer på angående psykedeliske stoffer.
Er det slik som alkohol i store doser, at du ikke husker noe fra selve rusen?
Er det en slags "hangover" etter psykedelisk rus?
Vis hele sitatet...
Kan garantere deg at du husker.. og finnes ikke annen hangover enn at man får mye å tenke på

Anbefaler deg og lese denne tråden for mer info ang inntak av psykadelia.
Sist endret av Vandringsmann; 11. februar 2010 kl. 15:26. Grunn: add-ons
OJ66: Man er utslitt etter en tripp og enkelte får noen små flashbacks i uken etterpå. Jeg sov nesten over hele første juledag etter bruk av sopp og diverse, var våken to ganger for å spise, for å sette et eksempel.

Du husker det meste, men strukturen på minnene er annerledes enn om man hadde vært edru.
Cool
Har tnekt å prøve ei stunn, tror nok dette bli bra
haha, men da er den grei Jeg er bare 16 år, så tror jeg venter til jeg er ferdig utviklet før jeg prøver psykedelika. Gleder meg skikkelig Får man en annen rus, enn bare den psykedeliske rusen? altså; svimmelhet? Latterkramper? Godt humør ?