Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5909
hei, jeg har planer om å prøve amfetamin om ikke så alt for lenge, så bare lurte på hvor mye jeg burde starte med.
Siden du spør deg sjøl det spørsmålet vil jeg først råde deg til å lese noen av DonVitos poster. For så ta stilling derifra -- `nuff said.-
Jeg ville anbefale å begynne med 0g, og bli der. Gjør kroppen og psyken din en tjeneste, hold deg unna dette stoffet.

At du kommer hit og går rett på spørsmål om begynnerdose vitner om at du ikke vet hva du begir deg ut på. Gjør deg iallefall ekstremt opplyst om stoffet før du bestemmer deg for å teste det. Begynn her: http://www.erowid.org/chemicals/amph...etamines.shtml

Og som pidget sier, les tråden til DonVito først.
Det er fint å ha litt informasjon å komme med når man først skal moralisere.

Begynn lavt, for eksempel på 20 mg. Amfetamin er et stoff som det er vanlig å "justere" etterhvert, så det er like greit å begynne i det små når man er helt uerfaren med stoffet, ikke vet noe om renhetsgraden og det i tillegg er snakk om et amfetamin. Det er ikke som med psykedelika hvor en høyere dosering automatisk = en mer interessant opplevelse =)

Bedre å ta 20 mg først og så eventuelt 20 til om en time istedenfor å ta 40 med en gang (synes ihvertfal jeg)..

En brukerdose kan variere ganske mye, alt fra 10 mg til langt over 100 avhengig av renhetsgrad, toleranse, kroppsvekt osv.

Amfetamin er et møkkastoff som det er lett å bli alt for glad i, og som bringer med seg mye ubehageligheter ved misbruk. Men det kan jo også ha nevneverdige positive effekter sånn rent rusmessig, jeg mener, folk bruker det jo ikke fordi det er så jævlig ubehagelig. Alt med måte..
Sist endret av mentalmelt; 16. januar 2009 kl. 02:06.
Helt enig med mentalmelt. Vil bare si at du MÅ lese grundig om stoffet før du prøver det, amfetamin er komplisert og kan være mere avhenighetskapende enn du tror. Men klarer du å bruke amfetamin riktig og veldig sjeldent kan det gi gode kvelder
Trådstarter
4 0
takk for svarene.
jeg har lest en del om det. å jeg vet at jeg klarer å slutte med det meste ganske lett.
Du vet ikke noe før du har prøvd.
Men som zion seir, så går det bra om du ikke tar det for ofte.
Sitat av navestad Vis innlegg
takk for svarene.
jeg har lest en del om det. å jeg vet at jeg klarer å slutte med det meste ganske lett.
Vis hele sitatet...

Famous last words, lykke til.

Skal du nå først kjøre i deg pulver kan du like godt hoppe rett på brus å ikke bli ett jævla speedhode, imo.
Sitat av navestad Vis innlegg
takk for svarene.
jeg har lest en del om det. å jeg vet at jeg klarer å slutte med det meste ganske lett.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg bare fått en femti øring hvergang jeg hørte det der' er det uttrykk som heter. Vell jeg er blakk som ei fele så det er vell bare et sagn.. Les de postene til Don Vito, er du fortsatt bestemt på å prøve så ikke bare les hva mentalmelt skrev, men hold det der med dosering i bakhodet hele helga.
Start med en strek på størrelse med en fyrstikk. Så tar du det der ifra.

Rusen til pepper er grei, helt til nedturen kommer.
Pepper er digg, men på mange måter så er det d største møkkastoffet du kommer borti. Mye pga det blir blandet ut med så mye dritt for å øke veka.

Har vært borti pepper som ikke gir noe nedtur, man blir liksom bare "normal" igjen. Men stort sett så får man en digg rus i ca en time, så blir det mer og mer negativt.
Viss du skal prøve så prøv å få tak i amf som er så ren og uten alt for mye dritt..

Jeg anbefaler ikke dette stoffet, og jeg tar det så og si aldri selv.
Finnes andre mer spennende rusmidler der ute, viss man absolutt vil leke kriminell..
Sitat av navestad Vis innlegg
takk for svarene.
jeg har lest en del om det. å jeg vet at jeg klarer å slutte med det meste ganske lett.
Vis hele sitatet...
Det at du tror det er lett å bli kvitt en avhengighet tyder på at du ikke er klar for noe slags rusmiddel.

Vær forsiktig så går det bra. Men jeg kan love deg at det er jævla vanskelig å bli kvitt en avhengighet. Bare fordi du ikke ble avhengig av et par sigaretter betyr ikke det at du har en veldig sterk psyke.
Ja det er hva jeg blir når noen sier bastant,hold deg unna det stoffet der.
Jeg har ikke holdt meg unna det stoffet der i 18år,MEN om man ikke vet når nok er nok ,SÅ er jeg enig.Jeg selv er straks 50år,har testa det meste og har slutta med alt bortsett fra dette amfetaminet.
Er man ett ungt menneske,uten erfaringer med noen ting,ja da er jeg også enig.
Men ett par tre dager på,og så en uke av :-)funker i allefall på meg.Har også lengre opphold,man leker ikke med dette stoffet,ikke med noe stoff....nedtur? litt lat ett par tre dager.Jeg er ikke engang spesielt strukturert,men holder meg kun til nevnte stoff.Amfetamin,fort,joggesko osv som alle andre ting har det mange navn.
Jeg er jo så gammel at jeg husker det kom i pilleform,og ble kallt Bustaider.Ønsker ikke å reklamere ,men apelerer til å tenke seg om.
Jeg tar det for å bli normal,kall det gjerne selvmedisinering.
Takk for nå,og take care.
Om du nå absolutt har bestemt deg for å ta det etter å ha lest deg opp om stoffet og er klar over hvor mye bøff som er ute å går så følg rådet som mange andre her gir om å dosere utrolig smått første gang for heller å justere flere ganger, ville gått for fyrstikkmengden som ble foreslåt over her.
Just mine to cents
Ikke for å rakke ned på avhengighetssannsyneligheten, men det at et fåtall mennesker er så svake for rusmidler at de bare MÅ ha mer, for å så si at "prøver man det en gang blir man hekta" er helt usakelig. Noen er mer disponert for avhengighet enn andre.

Jeg kan si så mangt at jeg har prøvd amfetamin bortimot noe jeg vil tippe er 30 ganger siden jeg startet å bruke rusmidler for omlag 5 år siden. Avhengig? Nei! Har aldri følt noen form for sug heller. Hvorfor har jeg da tatt det så mange ganger? Jo, for jeg vet at jeg kan ha det morro med et stoff uten å bli avhengig. Sist gang jeg tok amfetamin nå var roskilde 08, og har ikke hatt lyst på det siden.
Det beste er å la være å ta det.

MEN, om du skal ta det, så vil sannsynligvis rusen være ekstremt bra første gang. Nedturen vil heller ikke være så ille første gangen. Dette kan forlede deg til å tro at det er slik alltid - det er det ikke.

Etterhvert, selv om du tar det relativt sjeldent som for eksempel èn gang annenhver måned, vil rusen blir dårligere og dårligere og nedturen blir verre og verre. Tilslutt vil du lure på hva du noengang så i dette drittstoffet og kutte det ut en gang for alle.

De første gangene jeg tok amfetamin skjønte jeg ikke hvorfor alle synes det var et søppeldop. Det skjønner jeg nå.

En skikkelig amfetamin-nedtur er noe av det verste du kan oppleve. Du er knust fysisk, du er trøtt, du er underernært og dehydrert, alt virker mørkt og trist og håpløst. Ved å la være å i det hele tatt prøve amfetamin vil du slippe å oppleve en slik.
Sist endret av Snavla; 18. januar 2009 kl. 07:15.
Om man blir avhengig av et stoff kommer jo veldig an på hvilket miljø man henger i, om det er sånn at du har tre-fire forskjellige kompiser som til stadig oppmuntrer til bruk av ulike stoffer så øker gjerne sjansen mer, enn dersom det kun er du selv som bruker det til en og annen fest. Merker selv at inntaket av narkotiske substanser kan skyte i været når jeg fester med feil? type folk, selv om jeg til vanlig sjelden ruser meg i det hele tatt.

Når det kommer til nedturer så er vel gjerne trikset å ikke gå flere dager i strekk uten pause og uten inntak av normal næring. Når du sier brukerdose synes jeg du samtidig skal si hvilken måte du har tenkt til å innta stoffet på.
hei.
når det først er snakk om amfetamin så har jeg noen spørsmål.
kjæresten min jobber hos søskenbarnet sitt,de pusser opp huset hans. og da jobber de fra 2(når han er ferdig på jobb)til sent på natt, 3-4 tida, tre dager på rad. for å kunne jobbe så mye og holde seg våkne, sniffer de litt speed av og til. jeg vet ikke hvor mye, og de jobber bare i helgene. hvor mye speed får han i seg? han røyker hasj men ellers ingenting. og er det noen sjans for at han blir avhengig? i det siste har han hatt problemer med å sove, kan det være pga speeden? og, går det an å bruke speed på en fornuftig måte, som f.eks for å jobbe ekstremt mye?
jeg prøvde pepper når jeg var 16,det var veldig digg der og da.men når jeg fikk den nedturen så vart jeg bare deppa..
jeg vil ikke anbefale deg og teste det

jeg så nå at du spørte etter mengde.. du burde bare mekke en liten stripe på 2 cm ca tenker jeg
Sist endret av magnor_mafia; 20. januar 2009 kl. 19:51.
Sitat av nijura
hvor mye speed får han i seg?
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden skal vi kunne vite det?
Sitat av nijura
er det noen sjans for at han blir avhengig?
Vis hele sitatet...
Utifra det lille vi vet så ja, selvfølgelig er det en sjanse for det.
Sitat av nijura
i det siste har han hatt problemer med å sove, kan det være pga speeden?
Vis hele sitatet...
Ja.
Sitat av nijura
går det an å bruke speed på en fornuftig måte, som f.eks for å jobbe ekstremt mye?
Vis hele sitatet...
Det går ann å bruke speed til dette ja, men det er jo ikke spesielt fornuftig.
Originalt skrevet av nijura
i det siste har han hatt problemer med å sove, kan det være pga speeden?

ødlegger ikke pepper noe i hjernen da?som gjør at man får sove?
Sist endret av magnor_mafia; 20. januar 2009 kl. 19:57.
Godt med smør
Sitat av magnor_mafia Vis innlegg
Originalt skrevet av nijura
i det siste har han hatt problemer med å sove, kan det være pga speeden?

ødlegger ikke pepper noe i hjernen da?som gjør at man får sove?
Vis hele sitatet...
ødelegger neppe noe, jeg vet att på nedtur av pepper og kanskje dagen derpå, kjenner vertfall jeg meg utslitt, og jævelig, ypperlig for å sove med andre ord. Men det går ikke, rett og slett for våken. Blir bare liggende og stirre i taket.

Vet ikke særlig mye om kjemien i hjernen og hva som blir utløst når du tar amfetamin, men det lille jeg vet og har observert er att "what comes up must come down" og til slutt balanserer det seg ut.

Er pga. en ubalanse etter du har blitt skutt langt opp, havner du langt ned, og etter hvert tilbake. Sånn er det hos meg. Kanskje det ødelegger noe, jeg vet ikke. Det jeg vet er att midertidlig (dagen på pepper/dagen etter) kan jeg ikke sove. Har ikke hatt problem over lengre tid med søvn.
Hvis det er 1 gang ikke ta mer en 0,5
Edit; for og få sove anbeflaer jeg en god joint
Sist endret av weed911; 20. januar 2009 kl. 23:15.
valium er bedre å sove på på speed en en joner.
en klok mann sa en gang ikke bland for mye speed og hasj
Det er sant, det der... Jeg har faktisk en del vonde erfaringer med speed/hasj- blandingen... Mye i forhold til angst, forvirrethet og tvangshandlinger etc... Og også fysisk... Noen som har noen tanker rundt dette?
Man vet jo godt at hasjen forsterker andre rusmidler. Gå heller for benzoer når du skal sove ja. Sobril, valium, etc
Jeg må være usedvanlig heldig, som ikke er avhengig av hverken speed eller hasj. OG jeg har blandet dette i 7 år Ingen nedturer, ingen vrangforestillinger utenom den gangen jeg trodde senene mine spratt ut av armen, og at noen skulle komme inn og ta meg så jeg måtte hoppe ut av vinduet.. En uke uten mye mat og drikke på speed kan skape ille psykoser. Så kommer man til det skrittet hvor man lager unnskyldninger til at man har lov til å ruse seg, og at man blir jo helt normal...


Ikke prøv dette, man innser ikke at man er avhengig...
Sitat av Alaisaday Vis innlegg
Jeg må være usedvanlig heldig, som ikke er avhengig av hverken speed eller hasj. OG jeg har blandet dette i 7 år Ingen nedturer, ingen vrangforestillinger utenom den gangen jeg trodde senene mine spratt ut av armen, og at noen skulle komme inn og ta meg så jeg måtte hoppe ut av vinduet.. En uke uten mye mat og drikke på speed kan skape ille psykoser. Så kommer man til det skrittet hvor man lager unnskyldninger til at man har lov til å ruse seg, og at man blir jo helt normal...


Ikke prøv dette, man innser ikke at man er avhengig...
Vis hele sitatet...
He-he, jeg vet om du prøver å være ironisk. Men ikke avhengig og tatt det i 7 år. Ingen vrangforestillinger, men nevner to ganske heftige vrangforestillinger. Og du har vel rett: man innser ikke at man er avhengig...

Nok om det. Som wikipedia beskriver: "Amfetamin er et sentralstimulerende stoff, det oppnår sin virkning ved å binde seg til monoamin-transportene, og dermed øke andelen av signalstoffene dopamin, noradrenalin og serotonin i hjernen." Altså man ødlegger ikke noe i hjernen, men stimulerer disse stoffene som gjør deg våken. Falsk stimulering. Derfor meget vanskelig å sove hvis man har tatt litt mye pepper, noe som man ofte gjør.

Som mange andre sier her. Ja, du får sikkert en ok rus første gangen, men du må også regne med å ligge og vri deg fordi du ikke får sove. Opplevelsen min er at man er så sliten at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg, men hjernen vil ikke være med på å sove. Bare vær forbredt på det. Ikke særlig kult.

Tror det er litt individuelt det med hasj og pepper (erfaring osv.), men hasj kan være med på å provosere fram hallusasjoner/psykose hvis man har gått lenge uten å få søvn og hvile. (Eks. flere dager.) Personlig har jeg bare blitt drit dårlig og kastet opp, når jeg har forsøkt røyke på nedtur.
Sist endret av Smilygirl; 22. januar 2009 kl. 22:06.
Jeg var brukte amfetamin hver eneste helg gjennom et halv år - nå får jeg kjenne på konsekvensene av det. Akkurat som deg tenkte jeg at jeg kunne slutte med hva som helst, når som helst. Det er ikke de fysiske reaksjonene jeg kjenner, men det faktum at jeg ikke klarte å dra på byen uten å være speeda - selv om jeg måtte skaffe meg kredittkort for å finansiere det.

Jeg har ydmyket meg selv til å stå i pissregnet på plata i en halvtime for å finne dealern min som kunne hjelpe meg til å ha en bra kveld på byen...jeg...som aldri ble avhengig av noen ting.

Mine kolleger, som fortsatt tror at min adferdsforskjell skyldes familiære problemer, karektiriserte hele perioden som om jeg mistet min personlighet. Mandager var alltid verst, tirsdagene var også rimelig ille - først på onsdag begynte jeg komme tilbake til meg selv, og det var etter store mengder hasj og zopiclone for å få sove om nettene.

Jeg bruker fortsatt amfetamin en gang i blandt, men angrer alltid sårt etterpå...likevel gjør jeg.

Tenk deg om.
Du får økt selvfølelse, mye mer energi, nyter musikken - MEN - du blir dokumentert deprimert (med alt det fører med seg), sansynligvis ødelegger du søvnmønstret ditt, hungeren etter å føle seg slik igjen vil alltid sitte i deg....Vær veldig forsiktig min venn, vær så snill.
Som en gammel rusmisbruker på plata en gang sa til meg, amfetamin er den sikreste veien til saktegående selvmord som finnes.

Fred og kjærlighet,
Nadezjda


Edit: Jeg er forresten 21 år gammel..
Sist endret av nadezjda; 22. januar 2009 kl. 22:10.
Sitat av Memile Vis innlegg
Det er sant, det der... Jeg har faktisk en del vonde erfaringer med speed/hasj- blandingen... Mye i forhold til angst, forvirrethet og tvangshandlinger etc... Og også fysisk... Noen som har noen tanker rundt dette?
Vis hele sitatet...
Kombinasjonen hasj og amfetamin gir deg som regel sansebedrag i form av lukt, syn eller hørsel og en kombinasjon av dette. Videre kan det forekomme hallusinasjoner som medfører psykoser. Noen av symptomene for psykose er forvirret, angst og tvangshandlinger. De negative erfaringene dine handler kanskje om psykose?
jeg tåler overhodet ikke blandingen av amfetamin hasj. kan være våken i mange dager i strekk, å det er ikke noe problem. men rører jeg hasj ilag med amf, uansett om jeg er "frisk og opplagt" panikkangstanfall med en gang. havnet på sykehus tre ganger.. nei, lærer aldri:P å en ting skal jeg love deg... et er ikke noe du vil oppleve... er glad for at jeg fortsatt har hauet med meg etter d..verste jeg har opplevd... ene gangen lå jeg tre dager tilkoblet en hjertemonitor på overvåkning, å trodde jeg skulle dø eller miste forstanden hvert eneste sekund.. sånt sliter på hodet det skal jeg love deg...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var rusa på amfetamin fra lørdag til natt til idag. Verste jeg har vært med på for å si det sånn. Har prøvd amfetamin min et par ganger før, men har aldri tatt det så mange ganger bare for å holde meg våken.

Det var ikke særlig gøy å sitte i stua med kompiser da jeg duppa av i 3-4 sek for så å se at den røde puta i stolen forran meg fløy mot meg.

Var heller ikke gøy når jeg trodde blokkleiligheta ovenfor oss var en stor båt som var fullasta med tyskere som skulle ta over landet vårt..

Hallusinasjoner er noe dritt!!

Anbefales IKKE.
Sist endret av shonny; 2. februar 2009 kl. 17:58.
Folk er forskjellig.


Jeg har sett mangfoldige folk eie seg på speed, med angst, depresjoner og hele pakka, mens andre kan speede seg til månen og roe seg ned med en bong for å chille, gang på gang.


Uansett er speed et møkkastoff, samt et lån med blodrenter.


Du får kurant form en times tid eller to.
Så begyner nedturen (form javel, men ikke noe å skryte over),

deretter er det tid for dandering - der du sitter som et tankeløst utehode et par timer, til du får sove - om søvn i det hele tatt er aktuelt.



Positivt vs Negativt på Speed, satt opp mot hverandre, er en nobrainer. Les.
Det fins faktisk positive ting ved amfetamin som oppveier de negative på kort sikt. Plager og bekymringer har en tendens til å forsvinne idet amfetaminen virker på kroppen, en får ny energi og ser problemer fra en annen vinkel. Underbevissheten koser seg mens nervene inntar avslappet modus. Med ett får du en forestillingsevne far beyond hva du opplever i nykter tilstand. Du kan bli oppslukt av alt fra musikk til mobiltelefoner, mekking eller studering for den saks skyld. Humøret lyser av selvsikkerhet og komfortabel glede, du kan bli mer sosial og du kan få eventyrlyst.

Innerst inne sprudler man av lykken av å oppleve, mens tankekjøret vimser fra et tema til et annet tema. Du befinner deg for noen timer i en verden fri for bekymring, mas og problemer. Slike stunder får en til å glemme de negative effektene ved speed og heller forsøke å bevare de positive.

Jeg befinner meg i en krevende livssituasjon for øyeblikket. Det er viktige forandringer i livet mitt i nær fremtid. Jeg har bekymringer som plager meg for hver dag jeg venter på omveltningene. I helga var jeg rusfri og i et helvete. Nå er jeg på speed og i paradis...

Jeg tar sjansen på det negative, pågrunn av det positive. Det er en nobrainer.
Jeg kjenner meg endel igjen i det paranoy sier, men nå på et litt lavere plan, kanskje. Det får andre vurdere. For min del er jeg ferdig med kjemikalier, unntatt sånn 8-9 tilbakefall ifjor. Men nå på en mandag, jeg og etter en rusfri helg, ser jeg bunnen på Peter Dawson etterhvert. Blir nok til at jeg røyker og koser meg nå. Sitter langt utpå landet og snylter nett av naboene. Opplever og meg sjøl mye hyggeligere litt rusa, enn når jeg er nøktern. Jobber med livsstilen min, fremdeles - Fred være med dere !
Sitat av weed911 Vis innlegg
Hvis det er 1 gang ikke ta mer en 0,5
Edit; for og få sove anbeflaer jeg en god joint
Vis hele sitatet...
I de seks årene jeg har speedet, har jeg somregel aldri kunne sovet.. Tar jeg justering på fredagen, blir det festing til søndags morgen, men sove gjør jeg ikke før søndags kveld.
Og da går søndagen med på å sitte med damen og røyke minst en 5'er i bøtte og ha myyyyye sex.. Sexen er aldri bedre en etter noen dager på speed
Det eneste hasjen hjelper meg med da er å gjøre hodet mitt mer svidd en det allerede var og en kjeft tørrere en sahara
But i like.

Men en håndfull rivotriler el. liknende får Jon Blund til å komme sigende. Åsså GBL då.. Hos meg så tar det knekken på alt annet jeg har tatt tidligere den dagen.

Skal aldri være opplagt på jobb på en mandag. Aldri!

Men for å svare på orginal sprørsmålet, selv om du sikkert har gjort det nå, begynn med små streker og juster heller utover hvis du føler du klarer det.
Men vær klar over at dagen etter kan bli JÆVLIG!
Første gangen min brukte jeg vel rundt ett i løpet av kvelden, gikk å la meg, for å ligge i timesvis i sengen uten å helt vite om eg hadde sovet eller ikke. For å ikke snakke om det sinnsyke sjokket jeg fikk da jeg sto opp og skulle pisse, og oppdaget at pikken var på størelse med, eh, et eller annet veeeldig lite! Super noia for at den sku bli sånn for altid
Men etter en dag med kvalme, svidd hode, kjevegang og like mye mat intak som en akvarie fisk, var alt normalt igjen

Trodde aldri jeg sku bruke det igjen pga nedturen, men tok skammelig feil..

Du kan trøste deg med at hvis du forsetter, noe du mest sannsynlig vil gjøre, blir det bedre og avtenningen blir fraværende. Funket no sånn for meg hvertfall.

Lykke til.