Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 958
Vet det allerede er endel poster som omhandler lignende temaer. Men jeg kjører ut med spørsmålet mitt.

Etter lang sommerferie har it-avdelingen gjort en god jobb må jeg si. De fleste "ikke skole-relaterte" sider er sperret, om man kan dermed ikke ta i bruk underholdning i form av spill/youtube og andre ting med underholdningsverdi i friminuttene eller midtimen.

Det jeg lurte på er: Er det mulig å koble opp en router til uttaket i veggen? Vil da sidene som er sperret bli tilgjengelig igjen?

Takker for alle relevante svar dere måtte komme med.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det kommer helt ann på hvilken implementering de har gjort for å sperre sidene. Noe av det mest effektive vil være å kjøre alle klienter igjennom en transparent proxy, ISA eller brannmur som tar unna hva som skal slippes forbi og ikke. Det er mange løsninger, og du vil trolig ikke komme forbi med å bare koble inn en router.

Med mindre de har vært så lur å bare kjøre wpad igjennom dhcp eller dns, eller en tilsvarende hobbyløsning.
Sist endret av m0b; 25. august 2009 kl. 18:54.
Ruteren får jo signaler fra veggen, som det er sperringer på. Dermed vil du ikke tjene noe må å sette inn en ekstra ruter.
Jeg har mobilt bredbånd, men får ikke lov å koble det opp.
Har han ikke adminrettigheter på skolepcen, funker ikke det heller.

(Fordi da får han ikke installert medfulgt programvare eller satt opp ny tilkobling)
Sist endret av VLK; 25. august 2009 kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av VLK Vis innlegg
Jeg har mobilt bredbånd, men får ikke lov å koble det opp.
Har han ikke adminrettigheter på skolepcen, funker ikke det heller.

(Fordi da får han ikke installert medfulgt programvare eller satt opp ny tilkobling)
Vis hele sitatet...


få ut hash'en paste den her(fra saminside), så login som lokal admin å installer driver å alt samme.
Beklager at jeg hijacker tråden. Men er det noen som har noen tips til hva jeg må lete etter for å komme forbi et HELT sperret system? Har prøvd ssh-tunneling gjennom port 80/8080/443 uten hell..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
cbg90: Du kan prøve deg på IP-over-DNS eller IP-over-ICMP hvis du har administrative rettigheter. Er selvfølgelig sperringer for dette, men det er ofte dette vil kunne fungere.

Har du mulighet til å bruke ping ut av nettet? I såfall skal du kunne bruke IP-over-ICMP.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
cbg90: Du kan prøve deg på IP-over-DNS eller IP-over-ICMP hvis du har administrative rettigheter. Er selvfølgelig sperringer for dette, men det er ofte dette vil kunne fungere.

Har du mulighet til å bruke ping ut av nettet? I såfall skal du kunne bruke IP-over-ICMP.
Vis hele sitatet...
Hvis gpo sier at du får lov å kjøre exe filere, men du får ikke endre noe i windows, er tcp over ping(icmp) ett bra alternativ, den som er for winxp er veldig lett i bruk. får vel lage noe guide for det etter vært.
Pin fungerer bra ut av nettet, skal se hva jeg klarer å finne av informasjon på IP-over-ICMP..
www.skoleproxy.net virket bra for meg i fjor


Edit:
ser ut som om siden er nede akkurat nå (10:40 27.08.2009)
Sist endret av Slurpeedelic; 27. august 2009 kl. 10:41.
Sitat av cbg90 Vis innlegg
Beklager at jeg hijacker tråden. Men er det noen som har noen tips til hva jeg må lete etter for å komme forbi et HELT sperret system? Har prøvd ssh-tunneling gjennom port 80/8080/443 uten hell..
Vis hele sitatet...
Hva skjedde med tunnel? Portene sperret? kjør en portscanner, finn en åpen port, så kjør port forwarding fra den porten til sshporten mot ssh serveren...
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva skjedde med tunnel? Portene sperret? kjør en portscanner, finn en åpen port, så kjør port forwarding fra den porten til sshporten mot ssh serveren...
Vis hele sitatet...
Det er nok sperret det også, hva er forskjellen på forwarding og en ssh-tunell?. Har prøvd ganske mye rart (vpn/http-tunnel). Desuten så er kartlegging av skolens nettverk brudd på leiekontrakt for bærbar PC.

Skal prøve å få ICMP/DNS-over-IP til å fungere