Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 716
Hei. I dag skulle jeg installere osTube, men fikk noen problemer underveis.
Under installasjonen, Step 1, sto det:

The command line version of PHP could not be found. Please make sure that the cli version is installed, and that mysql.so is also activated for the cli.
Vis hele sitatet...
Og så har jeg også dette problemet:

This filesize determines the maximal size of a file allowed to upload. You should set this value to a high value, like 100 MB, in your php.ini. You can then set a lower value directly in the osTube administration panel.
The allowed filesize is below 10 MB. You should set this value to at least 10 MB in order to fully use the portals features.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
(Den står foreløpig på 2 MB)

Hvor finner jeg php.ini.? Har letet og letet, men finner det ingen steder.

Har ingen stor erfaring innen dette, så jeg håper noen kan forklare meg hva som er feil med det første, og hvordan jeg endrer det andre.

Jeg blir hjertelig takknemlig for alle svar (Husk KP)

Mvh. Stigi
php.ini ligger jo i PHP-mappen?
Ex: C: \xampp\php
Sist endret av s1gh; 15. juni 2009 kl. 23:05.
Test
Trådstarter
Det er ingen PHP-mappe :S
kjører du linux? i så fall hvilken distro?

Du kan prøve disse komandoene som root:

updatedb

find php.ini
du må jo installere en webserver først, som for eksempel xampp
Test
Trådstarter
Sitat av cbg90 Vis innlegg
kjører du linux? i så fall hvilken distro?

Du kan prøve disse komandoene som root:

updatedb

find php.ini
Vis hele sitatet...
Kjører Windows 7, og jeg vet verken hva distro er, og hvordan jeg prøver de komandoene som root

Sitat av VivaLatrina
du må jo installere en webserver først, som for eksempel xampp
Vis hele sitatet...
Men hvis jeg skal ha en server på et webhotell da? Som f.eks www.000webhost.com ?
vel, hvordan installerer du osTube da? du kan vel bare uploade dem rett der, men php.ini får du ikke endret, den file-size limiten er satt fra 000webhost sin side, og du får ikke endret den, med mindre du godsnakker mye med dem
Test
Trådstarter
Så det virker altså ikke på 000webhost? Så derfor bør jeg ha min egen server, som f.eks. xampp?
Men for at andre skal se siden, må jeg jo åpne port 80. Jeg har prøvd dette flere ganger, men det går fortsatt ikke :S
Fra nettsiden:
"The OS must be Linux, UNIX or BSD
The web server should be equipped with at least PHP4, including active command line support."
Du burde jo nesten lese instruksjonene før du setter i gang.
Test
Trådstarter
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Fra nettsiden:
"The OS must be Linux, UNIX or BSD
The web server should be equipped with at least PHP4, including active command line support."
Du burde jo nesten lese instruksjonene før du setter i gang.
Vis hele sitatet...
Har jo brukt siden min til andre ting også, men begynte å installere osTube i dag. Og hvorfor må vi akkurat bruke OS Linux, UNIX eller BSD? Det skjønner jeg ikke helt Hvorfor ikke windows?
Sitat av stigi Vis innlegg
Har jo brukt siden min til andre ting også, men begynte å installere osTube i dag. Og hvorfor må vi akkurat bruke OS Linux, UNIX eller BSD? Det skjønner jeg ikke helt Hvorfor ikke windows?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ikke stekeovner vaske klær? De fleste klær er ikke designa for å vaskes i stekeovner og dermed støttes de ikke. Dette får du ta opp med ostube-folkas supportforum.