Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 3201
Hei,

Skal kjøpe iMac (trur jeg), og lurte på om noen hadde noe erfaring. Er det kvalitet? Blir macen fort treg? Er den vert 28000kr? osv.

Her er Macen:
http://store.apple.com/no/configure/...mco=NDE4NTAwMA

Velg:
- 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
- ATI Radeon HD 4850 512MB

Nate
wtf,+8500kr for 8GB ram? Hvis ikke du skal bruke den til tung video/bilderedigering (da mener jeg tung!) så holder det lenge med 4GB. flott grafikkkort er det, definitivt verdt 500 ekstra.
Trådstarter
16 0
Hvis jeg kjøper 4gb ram, hvor mye koster det da å oppgradere til 8g?
Anime Freak
Det kan du skjekke på http://www.komplett.no/k/memselect.a...rProdLine=iMac minne velgeren på komplett, der må du kun velge hvilken Imac modell du har så ser du prisen på minne.
Trådstarter
16 0
NAIS :P
Men ingen som vet noe om holdbarheta tell iMacen
Den macen var jo ikke bare LITT overpriced.. Ville aldri kjøp for den prisen
Anime Freak
Som all annen ny teknologi er nok holdbarhet/pris ikke veldig godt, lønner seg svært sjelden(aldri) å kjøpe topmodellen av produkter. Bedre å gå litt lavere i pris å heller handle litt oftere...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå er jo ikke akkurat appleprodukter kjent for å være "billige" heller.

Og myntet ofte på mer spesielt interessert og folk som får en.. glede i å eie slike produkter.
Mao får du ofte samme maskinvare i en ikke apple-drakt for 50% av prisen.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nå er jo ikke akkurat appleprodukter kjent for å være "billige" heller.

Og myntet ofte på mer spesielt interessert og folk som får en.. glede i å eie slike produkter.
Mao får du ofte samme maskinvare i en ikke apple-drakt for 50% av prisen.
Vis hele sitatet...
Joa.. mac har alltid vært dyrt, men fikk litt hakeslepp av denne.
Har alltids sett på overprisede macs som kun ekstra "Bling" for de som vil ha noe å skryte over.. Though, den har vel en del grei software, but still..
RAM kjøper man utenom, og så sparer man 6k på det hele...
Burde være relativt lett å komme til å bytte RAM så.


Men om pc'n er verd pengene?
På alle måter ikke...
Du får en pc av hvilket som helst merke, til halve prisen med det der innholdet...

Blir som å betale 10k bare for OSet og muligheten til å ha alt i skjermen...
Sist endret av Blackkoz; 23. juni 2009 kl. 11:03.
Trådstarter
16 0
Sååå, det dere mener er at jeg IKKE skal kjøpe denne macen, på grunn av at den er altfor dyr i forhold til en PC med samme innhold ?? (ikke glem at Apple har kvalitet).

Hvilken Mac annbefaler dere til en som er veldig opptatt av bilde editing (photoshop) og video editing. Jeg liker heller ikke vente på at programmer skal åpne seg, den "pcen" jeg har nå tar det ca. 40sek tell 2min å åpne firefox!
Anime Freak
Det jeg sier er at jeg heller ville hoppet et hak ned, så havner jeg på 18500kr i steden for 28000kr
Trådstarter
16 0
Ok, men jeg får 7000kr i avslag på den iMacen jeg viste først, så da koster den rundt 20000kr :P
Trådstarter
16 0
Er mac pro noe et alternativ til mine behov?
Nå er ikke en imac direkte laget for å redigere litt tyngre ting da... Selv om OSet gjør at ting går lettere rundt av natur.

Og Mac Pro starter på 20k, så det er også litt vell waste of money for en normal person i gata (Som da bare driver med lett redigering, og ikke 2x - 8x oppløsning liksom)

Her har du et godt alternativ:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=105891

I værste fall, så er det bare å bytte ut skjermkortet om nødvendig (Skal fungere yppelig til redigering av grei kvalitet)

Photoshop fungerer like bra (om ikke bedre) i en windows basert pc. Samt at det finnes mange gode og bedre alternativer til Adobe sitt filmredigerings program.
Sitat av NatePed Vis innlegg
Er mac pro noe et alternativ til mine behov?
Vis hele sitatet...
Nå vet vi virkelig ikke hva dine behov er.. eneste vi vet er at du skal redigere bilder og film.

Hvilken kvalitet / oppløsning er det snakk om?
Trådstarter
16 0
1000 ++

utenom bile- og video editing er jeg en ganskje vanlig data bruker; surfer på nett, spiller litt av og til.

Jeg hørte at man kunne boote til windows på macen! og at det var som å kjøre windows på en pc! stemmer der?
Altså, opptil 1080p oppløsning på bilder med andre ord?
Og du bruker bare photoshop på det, og ikke illustrator ?

Da vil igrunn en helt normal kraftig pc til 8k+ kunne gjøre jobben bra... Og mac er på ingen måte noe å kaste bort pengene sine på...

Mac er en helt normal pc, og det er ikke noe som skiller den ifra en hvilken som helst annen pc....
Windows vil fungere 100% nøyaktig like godt på en Mac, som på en annen pc med nøyaktig like spec.

Eneste "fordelen" med Mac, er at man kan gjøre OSX på den uten å måtte modifisere OSet. Det kan man ikke på noen andre merker / modeller.
Det er på ingen måte hensiktsmessig å kaste bort 28000 på å kjøpe en Mac du skal drive med litt bilde og videoredigering på. I så fall må du ikke fortelle meg at du kjøpte en slik maskin og fant ut du skulle redigere i Apple's Imovie.

Filmen Zodiac som kom ut for 3 år siden var redigert på en av de kraftigste Macintosh maskinene daværende dags dato. Redigert i Final Cut Pro. Det er det programmet du er ute etter, men bare hvis du skal drive profesjonell videoredigering. Noe som jeg tipper at du ikke skal.

Det finnes også mange åpne alternativer der ute som man trenger bare å installere helt enkelt og så begynne å bruke. Støtte for HD redigering har de nyeste programmene også. Som tidligere poster i tråden kan du få en svimlende god PC for halvparten av prisen du måtte ut med for en Mac. Og når hardware spesifikasjonene i en standard utgave av hvilken som helst Mac er overprised til de grader så kan du heller satse på å kjøre Windows, og med god sannsynlighet få tak i en god stasjonær PC til under 10 000 hvis du ønsker det.

Og vil du spøte på litt kan du få en enda bedre maskin hvis du legger ut opptill 15 000. Men 28 000 for noe som lukter bra og er hvitt. Det hadde jeg aldri betalt. Du kan til og med kjøre Linux 64 bits, hive i 8GB med ram, nyeste Nvidia GeForce skjermkort og samtidig prøve Kdenlive som videoprogram http://kdenlive.org/
Sist endret av Krisku; 23. juni 2009 kl. 12:57.
Trådstarter
16 0
iMac er ikke veldig over priset;
Du trenger bare en ledning til iMac (strøm), inni skjermen til iMacen er alt som vanligvis på en pc ville tatt mye plass under bordet eller andre steder. Skjermen er også i en klasse for seg selv, det samme med designet.

Når man tenker på alt man får med en iMac (og hva man slipper (lednigner osv.)) så er ikke det overpriset.

Orker ikke diskutere hvilken data som er best, kommer helt ann på hva man skal bruke den til, og i tillegg har jeg ikke spurt om noe sammenligninger mellom PC og Mac.

PATETISK!
Du vet at du har registrert deg på et DISKUSJONS forum?
hahahaha så du betaler dobbel pris fordi du slipper ett kabinett, og 1 ekstra strømkabel?
Det er du som spørte om tips, og råd. så da kan du ikke si at du ikke orker og diskutere data!
Dette betaler du altså 10tusen kr for:

Design på en pc skjerm
Ett OS
Og en vanlig overpriced pc.
jeg sier gå får imacen, ja du kan få billigere pcer med samme specs men på en annen side får du et skredersyd operativsystem for maskinen din som yter dobbel så bra som fks vista..
Sist endret av wret54; 23. juni 2009 kl. 15:49.
Som det allerede er sagt utallige ganger: Så lenge du ikke skal drive proffesjonelt med redigering av bilde/video, holder det LENGE med Windows.

For meg virker det litt som om du helst vil ha en Mac sånn at du kan vise den fram til vennene dine, som da uansett kommer til å ødelegge den ved å sikle på tastaturet og skjermen.

Og du sa at det kommer helt ann på hva man skal bruke maskinen til. Det er bare tull. Windows-maskiner og Mac-maskiner er like innvendig, og innen bilde- og film-redigering får man programvare til begge OSer. OSX er bittelitt mer stabilt, men selv bruker jeg Windows, og jeg har aldri hatt et eneste kræsj relatert til Photoshop (som jeg har brukt i godt og vel 2 år). Og skjermen på en iMac er ikke noe bedre enn skjermer du får kjøpt til vanlige Windows-maskiner.

Du burde egentlig bare ta til fornuft og innse at hvis du ikke skal jobbe med bilderedigering og filmredigering, så er det ikke noe vits i å gi bort 10 lapper til et eplefirma i USA.

Og til wret54:

skreddersydd operativsystem? Adobe sine programmer kjører nøyaktig like bra på Windows som på Mac. Og ytelse på et operativsystem? Ytelse? hvis du har en maskin med de specsa det er snakk om her, har det nada å si om man kjører Vista eller OSX.
Sist endret av 7th_account; 23. juni 2009 kl. 15:57.
det er den siste grunnen til at jeg liker mac, hater show-off folk så det er sagt..
ja rundt 8 gb blir vel vista fornøyd, ja men tenk deg 512 vs 512 da skjønner du hva jeg mener..
Si meg, er det en spesiell grunn til at du absolutt må ha en mac når du skal drive med bilde -og videoredigering?

En 'vanlig' PC med Windows vil jo funke ypperlig til dette formålet.
Og for å være ærlig er det jo et pluss å betale X antall tusen mindre, men likevel få en like god data.
Sist endret av s1gh; 23. juni 2009 kl. 16:17.
wret54: Hvorfor blander du inn Vista her? Tror ikke du har sett på Vista det siste året, de har kommet med to servicepakker som gjør det mye mer stabilt. Hvis ikke så har du Win7 som bruker mindre minne og yter bedre.
Trådstarter
16 0
Jeg vil ha iMac fordi det er mere kompakt, stabilt OS, enkelt å bruke, oset og macen passer PERFEKT ilag og ser MYE (!!!!) bedre ut enn en data. Alt er i den fantastiske skjermen! (trenger skjermen, tråløst tastatur og tråløs mus)(!)

MAC = Stabilt, Ytelse, Design og enkelt å bruke
PC = IKKE stabilt (har hatt PC helt siden commandor), Yter dårlig etter kort tid, elendig design og ikke vanskelig å bruke, men XP ser IKKE bra ut!

PC får virus veldig lett. Leste nettopp at mangeav de store antivirus bedriftene slutter.
MAC har ikke virus, trenger ikke tenke på virus engang!
Ser ikke problemet med å ha et kabinett som har GOD kjøleløsning iforhold til en iMac som kan ta fyr hvert sekund pga for mye varme...
2 kabler ekstra er jeg mer enn villig til å plassere under skrivebordet... ser ikke problemet der heller?

Hva er også pointet å betale 18k for en pc som er såpass utdatert innen 12 mnd, at du vil slite med å i det heletatt starte opp noe som helst?

Og siden du sier at du skal spille litt, må du jo uansett velge windows, så da spiller ikke OSet noe som helst inn, KUN hardware...

Hardwaren som er i en iMac, har en verdi på ca 7-8k... Så kommer skjermen på 2k ca... Da er du oppe i 10k.
Så kommer apple logoen, som vil ha en verdi på 8k. Verd det? Nah..


Sats heller på den HP'n jeg linket til tidligere. Den vil vare i 4-5 år framover, og når du føler at du trenger litt ekstra, så invisterer du 2-4k i skjermkort og 500-1000kr i en kjøler, så overklokker du den opp 1 GHz, så har du en pc som varer i nye 2-4 år...

Skal du ha en pc som fungerer fett ut 2010, kast pengene ut av vinduet og velg Mac'n.
Skal du ha en pc som varer i minst 5 år til, kjøp HP'n og en grei skjerm til 2k. Så bruker du 4k senere på nytt skjermkort og kjøler.
Trådstarter
16 0
http://images.apple.com/euro/imac/images/overview_hero2_20090303.jpg
http://images.apple.com/euro/imac/images/overview_hero4_20090303.jpg

Finn en PC med samme innhold som slår det designet til samme pris!?
Hva har designet å si egentlig?

Innmaten er viktigere enn designet...
Og problemer inntreffer like hyppig på OSX som på Windows. Så fremt man bruker de rette driverne til Windows....
Det virker jo som du har bestemt deg. Så jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor vi diskuterer dette.

Skal du bare tenke design, er nok mac veien å gå. Men hadde det vært meg, hadde jeg heller kjøpt en vanlig data og spart en del tusen.

Og det å si at en PC er ustabil, synes jeg blir for dumt. Hvorfor har jeg aldri problem med min PC?
Jeg har _aldri_ hatt virus, den har aldri vært ustabil og den har _ikke_ blitt tregere etter jeg kjøpte den.

Note: Kjørte Vista helt til jeg nylig oppgraderte til Win7.
Trådstarter
16 0
Design har mye å si, men selfølgelig må den jo ha godt innhold også, å det har iMac!
Derimot Pc kan ha godt innhold men design driter de i...

Mac er som Bang & Olufsen; Kvalitet, design og varighet!
Trådstarter
16 0
s1gh, Jeg syntes det blir for dumt å si at mac bare har design når det har 3Ghz dual core, 4x2gb ram, HD graffik, optikal drive (selfølgelig mye mer)....

Jeg syntes også det blir for dumt å si at PC ikke er ustabil og at det ikke får virus, hvem regner du med? bare deg? Det finnes sikkert over 1000 sider med over 100000 medlemer som tryggler etter hjelp med virus og "How can i speed up my PC", "HELP got a virus!" osv.!
Ehm....
Innhold i en iMac? hahahahahahahaha!
Eksisterer bedre innhold i en bærbar til ca samme pris..

Design velger du 100% selv på en pc... Lian Li f.eks, ypperste av design Evt så har man CoolerMaster cosmos...
Det som er så fint med pc'r som man ikke har kjøpt ifra Apple... Man kan endre på designet når man selv vil ^^,

B&O har bare kvalitet på lyd, ikke noe annet
Imacen har elendig innhold du kan få en pc med nesten dobbel ytelse av det imacen har for lavere pris. Og om du vil ha en fin pc kjøp heller ett fint kabinett.
Sitat av NatePed Vis innlegg
s1gh, Jeg syntes det blir for dumt å si at mac bare har design når det har 3Ghz dual core, 4x2gb ram, HD graffik, optikal drive (selfølgelig mye mer)....
Vis hele sitatet...
Nå må du sette det jeg sa i sammenheng med diskusjonen... Alt det du nevner over, får du til en mye billigere penge, hvis du velger noe annet enn mac.
MEN tenker du design (som du tydligvis gjør), er nok mac det beste alternativet.

Sitat av NatePed Vis innlegg
Jeg syntes også det blir for dumt å si at PC ikke er ustabil og at det ikke får virus, hvem regner du med? bare deg? Det finnes sikkert over 1000 sider med over 100000 medlemer som tryggler etter hjelp med virus og "How can i speed up my PC", "HELP got a virus!" osv.!
Vis hele sitatet...
Du kan nok gjøre en mac treig og jævlig også, hvis du IKKE tar vare på den.
So it all comes down to this, kan du å ta vare på PC-en eller mac-en, vil den i flesteparten av tilfellene oppføre seg greit til du kasserer den (med forbehold om harware-feil osv.).


Men bare et spørsmål: Du har jo tydligvis bestemt deg for mac, så det er vel bare å slenge inn en ordre, er det ikke?
Da får du jo det du ber om, design og ytelse.
Sitat av NatePed Vis innlegg
s1gh, Jeg syntes det blir for dumt å si at mac bare har design når det har 3Ghz dual core, 4x2gb ram, HD graffik, optikal drive (selfølgelig mye mer)....

Jeg syntes også det blir for dumt å si at PC ikke er ustabil og at det ikke får virus, hvem regner du med? bare deg? Det finnes sikkert over 1000 sider med over 100000 medlemer som tryggler etter hjelp med virus og "How can i speed up my PC", "HELP got a virus!" osv.!
Vis hele sitatet...


"HD" grafikk har de fleste hatt rundt 10 år nå...
HD er bare en modellserie ifra ATI..

Skjermkortene du har å velge imellom, på iMac'n er mer eller mindre søppel...
8 GB RAM er også mer enn de fleste noen gang vil kunne få brukt for. Selv sliter jeg stort med å få benyttet meg av 6 GB RAM. Kun når man driver med avansert bilde og film redigering av man kan trenge litt...
3 GHz dual core er langt ifra noe kraftig... HP'n har mye mer ytelse...


Klarer man å få virus inn på en Windows basert maskin, klarer man det også på en OSX basert maskin... Eneste forskjellen er at det eksisterer mange flere virus til Windows pga brukergruppen....
Men, skulle ikke du spille også på pc'n? Da må du jo uansett benytte deg av Windows og virusfaren er like stor....

Det er BRUKEREN som lager problemer i et OS, det er IKKE OSet i seg selv... Da bortsett fra det første halvåret når noe helt nytt har kommet ut, da er det alltid småfeil. Men nå idag er Vista og Win7 99-100% stabilt. Akkurat det samme gjelder for OSX, som også er like stabilt som Vista.
[quote=NatePed;1438791]Jeg syntes det blir for dumt å si at mac bare har design når det har 3Ghz dual core, 4x2gb ram, HD graffik, optikal drive.

Jeg betalte ca3000 for samme processor ,hovedkort og samme minne for 6 måneder siden.
Nateped, er du pin hakkende gæren? Du får EN PSYKO pc for 28000 eller 20000, du kan jo velge og vrake og ha dualscreen, man betaler jo 10000 ca for design og navn. Hvis du har så lite peil, så la være å kjøp pc i det heletatt. Hvis du vil ha en pc og vise frem og få skryt av, kjøp macen, men da sitter de andre å ler av deg siden du kjøpte så dyr pc og man får bedre til halve prisen. Sett isammen noe med intel og ati skjermkort, da kommer du MYE lengre enn med en iMac. Håper du får samlet tankene og får tenkt ut en annen konklusjon, for dette var noe av det sprøeste jeg har hørt. Mac har greit system, men man får jo 50 % bedre pc for samme prisen hvis det ikke heter iMac. Jeg syns at det fjåset med ledninger er ikke noe styr, en til pc og kabinett (fra veggen). Bra det er noen som har mye penger og kaste bort
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av NatePed Vis innlegg
Jeg syntes også det blir for dumt å si at PC ikke er ustabil og at det ikke får virus, hvem regner du med? bare deg? Det finnes sikkert over 1000 sider med over 100000 medlemer som tryggler etter hjelp med virus og "How can i speed up my PC", "HELP got a virus!" osv.!
Vis hele sitatet...
Problemet med virus ligger ikke i operativsystemet til Microsoft, det hadde ikke overasket meg at windows har bedre sikkerhet enn andre operativsystemer. Tenk på all den erfaringen utviklerene bak Windows har innenfor sikring av systemet i forhold til OSX. Grunnen til at det er mer ondsinnet programmvare til Windows er fordi det brukes av flere brukere, ikke fordi det er noe mindre sikkert. Problemet med dagens operativsystemer er ikke sikkerheten men idiot-sikkerheten, det er det som er værst å fikse.
Sist endret av Synderen; 23. juni 2009 kl. 17:25.
Kjeden setter sitt produkt fremst i rekken og sier bare godt om sitt produkt, men ta det med en klype salt. Det systemet er ikke verdt 20000, UANSETT åssen du vrir og vender på det ! Jeg blir irritert på at du sier mye feil av uvitenhet, skjerp deg og la diskusjonsfolka tale sin rett og din FEIL !
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Synderen Vis innlegg
Problemet med virus ligger ikke i operativsystemet til Microsoft, det hadde ikke overasket meg at windows har bedre sikkerhet enn andre operativsystemer. Tenk på all den erfaringen utviklerene bak Windows har innenfor sikring av systemet i forhold til OSX. Grunnen til at det er mer ondsinnet programmvare til Windows er fordi det brukes av flere brukere, ikke fordi det er noe mindre sikkert. Problemet med dagens operativsystemer er ikke sikkerheten men idiot-sikkerheten, det er det som er værst å fikse.
Vis hele sitatet...
Kvifor har da Apache, som har dominert webservermarkedet så totalt, ei historie med jamt over bedre sikkerhet enn IIS?

Forklaringa er todelt. Fleire brukere gjer det meir attraktivt å angripe Windows, men ein annan del av forklaringa er at dei historisk sett har IGNORERT sikkerhet, noko t.d. Blaster viste verda. I tillegg kjem svært mange virus av PEBKAC - brukeren laster frivillig ned og kjører ondsinna kode. Kombinasjonen av idioter som brukere og at nevnte idioter bruker PCen innlogga som administrator, med få eller ingen hindringer for å la ondsinna kode kjøre med systemprivilegier er katastrofal.

Så MS kunne definitivt gjort mykje for å betre sikkerheta, og har begynt å gjere det i Vista.
Skal du ha en pc som fungerer fett ut 2010, kast pengene ut av vinduet og velg Mac'n.
Skal du ha en pc som varer i minst 5 år til, kjøp HP'n og en grei skjerm til 2k. Så bruker du 4k senere på nytt skjermkort og kjøler.
Vis hele sitatet...
dummeste jeg har hørt, ja kankje vis man er hardcore pc gamer. man da er ikke mac veien å gå..
selv en high end g4 kan kjøre leopard smooth.. så nei macs udateres ikke raskt.
Wret: Selv om OSet kjøres lett, så betyr det ikke at nyere programmer vil kunne kjøres lett...

Og TS påpeker jo selv at han spiller litt... I spill verden vil ikke pc'n overleve på noen som helst måte... Spesielt ikke med OSX installert.
Jeg bruker stort sett en MBP (2.8ghz unibody) med 4gb minne og en ekstern 24" skjerm, holder fint til alt jeg har gjort i photoshop, og da har jeg sittet med filer på opp mot en gb på det drøyeste, så jeg tror det skal holde med 4gb minne for deg også. Foreløpig er passende 4gb-brikker latterlig dyre, så jeg vil heller anbefale at du holder deg til 4gb (2x2gb) nå foreløpig, og heller oppdaterer senere når 4gb-brikker begynner å bli billigere (vil jo også være en billig løsning for å oppgradere maskinen om noen år når den ellers ville begynt å bli gammel)

Ja, du kan kjøre windows helt som en hvilken som helst annen maskin ved hjelp av apples Bootcamp-løsning, da velger du hva du vil starte når du starter opp maskinen.
Alle idiotene som maser om at "kjøp heller en HP + skjerm" e.l. aner ikke hva de snakker om - jobber du med filer på noen GB er stabilitet GULL verdt, og der er mac'en sinnsykt mye bedre enn windows-løsninger, i tillegg til at man faktisk ikke trenger å bekymre seg om virus/et.c., eller å kaste bort masse krefter på å kjøre virusprogrammer i bakgrunnen konstant.
Sitat av Anders89 Vis innlegg
Jeg betalte ca3000 for samme processor ,hovedkort og samme minne for 6 måneder siden.
Vis hele sitatet...
Imponerende, i og med at hovedkortet i en iMac ikke passer i noe annet enn en iMac, windows ikke kan kjøre på det uten Bootcamp (fordi windows baserer seg på den utdaterte BIOS-løsningen som apple har ditcha for evigheter siden), disse hovedkortene er noe av det som lages spesielt for apple... og samme minnet alene sluker mesteparten av budsjettet ditt (selvsagt kan du bruke cheap-o-søpleminne og få like MYE minne, men da ryker stabiliteten din ut vinduet, og det suger når du gjør litt mer seriøst arbeid) men hey... du må jo gjerne bare fortsette å juge.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Og problemer inntreffer like hyppig på OSX som på Windows. Så fremt man bruker de rette driverne til Windows....
Vis hele sitatet...
Hehe, det er tydelig at du ikke aner hva du snakker om
Sitat av s1gh Vis innlegg
Det virker jo som du har bestemt deg. Så jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor vi diskuterer dette.
Vis hele sitatet...
Han har jo sagt fra begynnelsen av at det er en mac han skal ha, han lurte bare på hvor mye minne han skulle kjøpe, og det skjermkortet. Så hva med at Windows-fansen tar et nei for et nei snart?