Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 645
Hei!

Brukte "Eusing Registry Defrag" på datamaskinen min med Windows 7 innstallert idag.


Etter det var ferdig, måtte jeg starte på nytt.
Når jeg ser Windows 7 bootpicture står det "Setter sammen [mange tall].cab"

Den klarer å sette sammen 2 av 4444 .cab's så får jeg bluescreen.
Har prøvd å boote med CD'n, og trykke "Reparer", og velger oppstartfikse greia, men den finner ikke feil.

Har også prøvd systemgjennopprettning, men da kan jeg ikke velge "Windows 7"..

Hvordan kan jeg fikse dette uten å ta clean install? For da mister jeg filene mine.
Går det ikke ann å installere win7 igjen på samme disk uten å formatere ? Da detekterer win7 den gamle windowsen + filene og legger den i en mappe "windows.old". Det skjedde ivertfall sist jeg prøvde å installere uten å formatere
Atec, den skal gjøre det jo..
Det var ihvertfall det som skjedde når både jeg og en kompis innstallerte win7 på hver vår laptop.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Da må jeg prøve det når jeg kommer hjem fra jobb..

Men til fremtiden, er det lurt å lage partisjon til alle filene mine, og la windows ligge alene for seg selv på en annen?
Sitat av Feint Vis innlegg
Da må jeg prøve det når jeg kommer hjem fra jobb..

Men til fremtiden, er det lurt å lage partisjon til alle filene mine, og la windows ligge alene for seg selv på en annen?
Vis hele sitatet...
Det kan være lurt. Mange klientoppsett per bedrifter som ruller ut denne typen oppsett per i dag. 50GB eller det man ønsker kan lages til C:, og eventuelt resten til en D: partisjon

Typiske klientoppsett baserer seg på dette med god grunn. Mange har automatiske installasjoner som i tilfeller bare vil installere Windows på nytt ved å bare reformatere C: partisjonen.

Fjernghosting er også inne i bildet her, der Symantic Ghost kjører en reformatering av C: og installerer Windows på nytt.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Atec Vis innlegg
Går det ikke ann å installere win7 igjen på samme disk uten å formatere ? Da detekterer win7 den gamle windowsen + filene og legger den i en mappe "windows.old". Det skjedde ivertfall sist jeg prøvde å installere uten å formatere
Vis hele sitatet...
Sikker på at den fungerer?

Da jeg skulle oppgradere fra Vista til Windows 7 (ja, lovlig norsk DVD) så måtte jeg avinstallere iTunes o.l, og kjøre det fra desktoppen, og ikke LiveCD.

Iogmed at jeg ikke får tilgang til desktoppen - vil da da fungere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Gratulerer, du har ødelagt registeret.
2. Defrag på et register ? Høres ut som det verste crappet jeg har vært borti, registeret skal man ikke tukle med hvis man ikke vet hva man gjør, og defragmentering av disk skjer automatisk i Vista\7 når maskinen har bestemt seg for at det er behov for det.
Sitat av Krisku Vis innlegg
Det kan være lurt. Mange klientoppsett per bedrifter som ruller ut denne typen oppsett per i dag. 50GB eller det man ønsker kan lages til C:, og eventuelt resten til en D: partisjon
Vis hele sitatet...
50GB? Det syntes jeg var litt mye. Har alltid bare hatt 30GB til Windows partisjonen selv. (Og alle andre jeg kjenner :P)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
50GB? Det syntes jeg var litt mye. Har alltid bare hatt 30GB til Windows partisjonen selv. (Og alle andre jeg kjenner :P)
Vis hele sitatet...
Enig med den, når jeg jobbet med drift og vedlikehold av et 2003miljø var 20GB standard for OS-partisjon, deretter resten av plassen til paging o.l på basemodellene.

Dog vet jeg ikke hvor mye plass win7 tar etter endel bruk, men min Windows Vista install med haugevis av ekstras her tar omtrent 30GB atm, så 50GB er ikke en dum størrelse for oppsettet mitt.