Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 874
Som tittelen sier, så har jeg et veldig iriterende problem. Det som skjer er at hvis jeg for eksempel ser på en film på youtube, så blir noen ganger hele vinduet grått og lyden blir borte. Altså det vinduet som filmen er, pluss kontrollpanelet hvor det går ann og styre lyd osv på. Kan sikkert poste et bilde av det, men regner med at det ikke er nødvendig.

Dette skjer oftere på andre sider en youtube. For eksempel watchfamiliguy . org. Vet ikke om dette er normalt eller ikke, men det er veldig irriterende. Noen ganger skjer det også da jeg skal gå fra liten skjerm, til fullskjerm på youtube.

Sorry hvis dette er et problem som er veldig vanlig, å at jeg burde ha funnet dette på google, Men det gjorde jeg ikke. Er enda litt noob da det kommer til ubuntu. Kjører Jaunty Jackalope. Distro 9.04 tror jeg.

-Zohan
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilken browser bruker du ?

Hadde endel initielle problemer med flash på 9.04 selv, måtte google en stund selv for å få dette operativt, dog husker ikke hvilke pakker jeg brukte.

Men husker jeg endte opp med å bruke noen flashpakker fra restricted repositoriet i ubuntu.
Zohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilken browser bruker du ?

Hadde endel initielle problemer med flash på 9.04 selv, måtte google en stund selv for å få dette operativt, dog husker ikke hvilke pakker jeg brukte.

Men husker jeg endte opp med å bruke noen flashpakker fra restricted repositoriet i ubuntu.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg bruker firefox.

Jeg får prøve en annen pakke, å se om det hjelper
32 bit eller 64 bit?

Min erfaring er at det alltid fungerer best å laste ned manuelt fra Adobe og linke filene til de ulike plugin katalogene, respektivt usr/lib/*browser*/plugins/*flash_plugin* og /samme sti i /usr/lib64 ved bruk av 64 bits.

Jeg bruker stort sett Slackware og Suse, men det skulle være det samme i Ubuntu, som jeg har brukt siden første release, frem til den ble ubrukelig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg får ikke flash til å virke i det hele tatt. Har mer eller mindre gitt opp, og logger på en annen pc om jeg skal se på video. Irriterende.

Noen som gidderl legge ut en oppskrift for idioter, på hvordan dette kan løses?
Når jeg gjorde min installasjon av Jaunty 9.04 fikk jeg også flash problemer. Jeg fikk opp en grå start knapp på nesten hver eneste flash animasjon, så å lese VG eller se video på YouTube ble uaktuelt.

Nå er det nettop slik at jeg tror dette var noe som skjedde med mange som installerte 9.04 fra scratch av. Hadde noen bekjente som oppgraderte fra Hardy, som ikke fikk problemet.

Uansett. Problemet var enkelt "our system is using one of the open-source plugins (gnash or swfdec), which unfortunately don't work very well compared to Adobe's closed-source version."

Slå opp en terminal og skriv følgende:
$ sudo apt-get remove --purge swfdec-mozilla swfdec-gnome mozilla-plugin-gnash gnash
$ sudo apt-get install flashplugin-nonfree

Restart Firefox (eller den browseren du bruker) og gå inn på for eksempel YouTube. Nå skal du klare å spille av flash. For full link og hvor løsningen kom ifra kan du ta å kikke på denne http://ubuntuforums.org/archive/inde...t-1112676.html
Hurraaaa!!! Det virker!!

*smask* Tusen takk!
Det jeg gjorde var å legge til adobe flash player under legg til/fjern programmer. Har fungert fint for meg.
Virker som (både utifra denne tråden og det jeg har lest andre steder) at det er veldig opp og ned om folk får problemer med flash eller ikke.