Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 504
Under DSL oppstart blir KNOPPIX imaget som er shippet med CD'en lagt i ram for bruk av LiveCD.

Det jeg er ute etter er å ekstrahere dette imaget, gjøre endringer på dette og pakke imaget på nytt. En forholdsvis grei prosess som jeg har funnet en rekke guider på.

DSL vil da boote dette opp slik som vanlig, men at jeg har de programmene, applikasjonene og eventuelle andre ting som jeg måtte ønske.

Eneste problemet er selve prosessen. Jeg fant en god side som forklarte mye
http://www.eng.uwaterloo.ca/twiki/bi...masteringGuide

Problemet møter jeg på her:

(cd image; find . -size -10000k -type f -exec cp -p --parents '{}' ../master/ \
extract_compressed_fs image/KNOPPIX/KNOPPIX > tmp.iso

Til slutt ender jeg opp med en tom tmp.iso. Og kjører jeg bare sistnevnte linje får jeg feilmeldinger på at jeg bare har read-only modus.

Noen tips?
Krisku's Avatar
Trådstarter
Jeg syntes det var dårlig respons. Det er så mange hoder der ute som har kunnskap til å hjelpe, kanskje bare ikke idag...
Nå ser jeg for meg at du prøver å gjøre dette etter at du har boota opp DSL, og når du booter fra liveCD vil alltid operativsystemet låse filsystemet for skriving.
Det du må gjøre da er å sørge for at filsystemet blir RW og ikke RO.
mount -o remount,rw -t ext3 /

f.eks.