Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  155 12040
Led Zeppelin.
Pink Floyd.
Steve Howe.
Jeff Beck.

Noe av det jeg syns er best.
▼ ... over en måned senere ... ▼
In the kitchen
muRit's Avatar
Kaizers Orchestra, live at Vega, fifæn!
Skjønner ikke at Muse kan nevnes som bra live.

Grett nok, musikken og teknikken er enestående, lite som slår de på det området.
Men, det holder til albumet, ikke live.


Muse er direkte skuffende og kjedelig live. Det skapes ingen liv på scenen og publikum får ingen oppmerksomhet, noe som er totalt skuffende, spesielt av et slikt band.


Beste jeg har sett live må være The Prodigy, tett etterfulgt av en eller annen relativt ukjent rapper ifra sumpen i USA (erger meg at jeg aldri fikk med meg hva artisten het), og så Pendulum på en pen 3. plass.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Skjønner ikke at Muse kan nevnes som bra live.

Grett nok, musikken og teknikken er enestående, lite som slår de på det området.
Men, det holder til albumet, ikke live.


Muse er direkte skuffende og kjedelig live. Det skapes ingen liv på scenen og publikum får ingen oppmerksomhet, noe som er totalt skuffende, spesielt av et slikt band.


Beste jeg har sett live må være The Prodigy, tett etterfulgt av en eller annen relativt ukjent rapper ifra sumpen i USA (erger meg at jeg aldri fikk med meg hva artisten het), og så Pendulum på en pen 3. plass.
Vis hele sitatet...
Musikken Muse spiller er ikke særlig krevende å spille live. De er bra live og gir bra stemning, men etter det jeg har hørt, så har de ikke veldig krevende musikk å spille.


Uansett, så er mine meninger om live band:

Avenged Sevenfold - SINNSYK energi, HELT presise, og råe instrumenter, og en UTROLIG kraftig og klar vokal! På konserten deres i Oslo Spektrum i November så var det helt sinnsykt! http://www.youtube.com/watch?v=Uo5qx...eature=related <-- Må bli sagt at den rare stemma i starten er uten tvil retarden som tok opp videoen og skrek for fullt, som alle andre i salen.

Mötley Crüe - need I say more? Sinnsykt råe live. Trass i alderen og deres tidligere livsstil, ruler de fortsatt. Skal innrømme de ikke er det beste, langt ifra, men de feiler aldri på å lage stemning og få heite damer til å danse nakne i salen.

Eagles - De er nok noe av det aller, aller beste man finner.
Rage Against the Machine - Fy faen. Så mye energi kanaliseres gjennom tusener av fans. De er helt sinnsyke live.
Machine Head - Brutalt.
Rammstein er det sykeste jeg har opplevd når det kommer til live-show. Var i Valhall arena i Oslo i fjor på denne tiden av året på konserten deres. Det var helt fantastisk, vi hadde med moren til en venn av meg for å være ansvarlig, siden vi var bare 16 år. Og hun hører mest klassisk musikk, men hun elsket å være der, ikke pågrunn av musikken, men pågrunn av stemningen og showet som Rammstein steller i stand når de spiller!

Edit: Jeg sto helt fremst, var kokt i trynet hele natta pågrunn av flammekastere og eksplosiver, det var awesome!
Sist endret av ZELDUR; 8. januar 2011 kl. 13:16.
slipknot er flink live
Var på Muse konsert ifjor, enormt publikum, men de infridde ikke. BigBang (fra Norge) er et av de beste Live-bandene jeg har sett. Roger Waters (Pink Floyd) var også fantastisk. Et annet norsk band "Kings of convinience" var også knallbra.
Slipknot, uten tvil!
Ole Ivars må vel være en klar vinner her!
Sitat av Abomination Vis innlegg
slipknot er flink live
Vis hele sitatet...
Disagree. Har sett dem selv. Syns ikke de var noe spesielt.
som Tfam sa: Avenged Sevenfold!


Har en sinnsyk vokalist (sjekk o:45 i filmen!), fett sceneshow, og gitarister
som ikke slår feil på en eneste tone på 2 timer konsert. På konserten var det en sinnsyk energi i rommet

+pyroteknikk
Alle bande jeg egentlig hadde valgt ut er allerede nevnt, men jeg vil bruke anledningen til å anbefale CLUTCH. Mest på grunn av vokalisten egentlig, resten gjør ikke stor utav seg, men vokalisten har seriøst peiling på sceneshow.

http://www.youtube.com/watch?v=OpK2rVgJG2o
- GG Allin
- NOFX
- Reel Big Fish
Selv synes jeg The Prodigy reiv noe jævlig på Rått og Råde! Nå har jeg ikke sett så mange spille live, men Prodigy var skamfett!
http://www.youtube.com/watch?v=oylMmPF5xr8
For meg og jeg vil tippe også for alle andre som har sett dem live er Ozric Tentacles desidert tidenes beste liveband! Konsertene er en musikkopplevelse av unik utenomjordiske dimensjoner som ikke kan forklares men må oppleves. Det er noe helt annet en en vanlig konsert, de er magikere! De skaper noe som er beond musikk.

System 7 og Eat Static er like ved siden når det kommer til magisk live preformance, men de er da ikke noe band...

Jeg så de begge på Boom festivalen i fjord sommer. System 7 førte meg igjennom en mindblowing rekke av følelser og stemninger som ikke kan forklares med ord, ved superintelligent bruk av lys og visuelle effekter, de skapte en spaca opplevelse som jeg aldri kunne ha forestilt meg eller drømt om...
Nasjonalt må det helt klart bli The Cumshots. Kristoffer Schau er helt genial!
Internasjonalt vil jeg kalle Slipknot et av verdens beste liveband. Måten Corey Taylor klarer å få med publikum på, er helt unik. Aldri opplevd lignende stemning på en konsert som på Slipknot på Hove 2009
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Metallica er desidert de beste jeg noen gang har sett live!
Gorgoroth hadde jo sauehoder på staker og kasta griseblod ut i publikum. Det er stemning det.

Rammsteins r*vpuling og publikumspadling er også ganske fett.

Når det gjelds hvilken musikk som er best skapt for live-opptredener vil Turboneger alltid være helt der oppe for meg. Synd at de begynte å lage skitt etter Scandinavian Leather.
Den desidert gøyeste konserten jeg har vært på, må ha vær Valentourettes, men det skyldtes vel enorm kjærlighet for musikken pluss litt innabords.
Har bare hørt den Levende (så lenge det varer) på cd men den høres jo enda bedre ut, ikke nødvendigvis på grunn av de tekniske ferdighetene men fordi alle i bandet, og spesielt Jokke, ga så mye av seg selv.

Maiden var også ganske bra, ellers har ikke jeg vært på noen spesielt nevneverdige konserter
Avenged Sevenfold!
- AWESOME!

Var på Avenged på hove og Spektrum. Helt utrolig!
Sjekk også "Avenged Sevenfold: Live in the LBC" filmen alt der er live
Vet jeg har nevnt Green Day tidligere i tråden, men jeg kom nettopp på at Bare Egil Band alltid fenger meg helt inn i hjerterota.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Var nettopp på The Wall live i Oslo med Roger Waters. Makan til show skal du lete lenge etter!
Dragonforce er ihvertfall IKKE flinke live
-Turboneger (Hank Von Helvete var en GUD i Turboneger, synd at de er oppløst)
-Immortal (Abbath er en showman, tuller ALLTID og har priceless fjesutrykk under sanger!)
-Napalm Death (alle klikker på scenen og raver rundt og har det drit bra, 40++ år gamle gretne gubber!!)
-Deep Purple (Gamle gubber som STOR koser seg på scenen med et glis i trynet, samtidig som alt blir spilt med perfeksjon, konge. Ian Gillan er the MAN.)

Disse bandene har jeg selv sett live. Alle bandene nevnt lager et heidundranes show på scenen, spiller med glede samtidig at de har en utrolig connection med publikum!

Kunne nevnt flere band, men de jeg nevnte nå er de absolutt mest underholdende bandene jeg har sett sålangt!
Beste jeg har sett er Maiden, men har hørt at Kaizers er ganske bra!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Morsomt at noen her faktisk tror det finnes band som er sammenlignbare med Pink Floyd live.

My point.
Sist endret av Stinson; 25. mai 2011 kl. 18:28.
Rolling Stones & Eric Clapton.

Mens her i norge er det ingen tvil om at det er BigBang
Pink Floyd, uten tvil.
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Beste internasjonale liveopplevelse: Roger Waters - The Wall i Telenor Arena.
Dårligste internasjonale liveopplevelse: Foo Fighters, elendig live!

Beste Norske liveopplevelse: Kaizers Orchestra
Norges dårligste liveopplevelse: Turboneger

Det er mine erfaringer.
Ønsker å legge til at turboneger lagde et helvetes show, men de
må ha en skrotnisse av en lydmann.
Gallows står hvertfall for den villeste konsertopplevelsen min!
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Vet det har blitt nevnt utallige ganger allerede (og med god grunn), men...

Pink Floyd!

Ikke bare er det prikkfritt musikalsk sett, men sceneshowet, lysene, laserne, flyene, sengene, veggene.. ALT er utrolig! Om noen ikke har sett videoer fra "Is There Anybody Out There - The Wall live 1980-81" har dere gått glipp av noe stort.
Metallica og Røyksopp er veldig bra live
Jeg var på Dimmu Borgir + KORK i Oslo den 28. Det var bare EPIC!!!
"Queen" var et fantastisk bra liveband.
Jeg synes også gruppa "Live" er meget bra live.
"Pink Floyd" var selvsagt noe helt for seg selv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
Alle bande jeg egentlig hadde valgt ut er allerede nevnt, men jeg vil bruke anledningen til å anbefale CLUTCH. Mest på grunn av vokalisten egentlig, resten gjør ikke stor utav seg, men vokalisten har seriøst peiling på sceneshow.
Vis hele sitatet...
Var på Clutch på lørdag, og det var fantastisk. Selv elsker jeg bandet, men til og med folk som ikke hadde hørt om dem så ut til å kose seg.

Full Fathom Five-DVDen anbefales!
Sist endret av Arc)(ers; 9. august 2011 kl. 00:39.
Kings Of Leon er bedre live.
Muse er fantastiske. Har sett dem to ganger live, og var like sjokka over hvor fantastisk bra de var.
Madrugada var veldig bra live.
Coldplay og igrunn.
Beste jeg har vært på er the strokes live på roskilde. Kings of leon og jean michelle jarre var også sykt bra. Synes ikke iron maiden var så veldig imponerende egentlig. Kaizers må også nevnes for en imponerende god forestilling.
Intimkonsert med The Whitest Boy Alive ombord på en båt, til havn i Bodø for to år siden, men det er sikkert ingen her som har hørt om de

Tidenes liveband er de neppe, men det var en digg konsertopplevelse
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Intimkonsert med The Whitest Boy Alive ombord på en båt, til havn i Bodø for to år siden, men det er sikkert ingen her som har hørt om de

Tidenes liveband er de neppe, men det var en digg konsertopplevelse
Vis hele sitatet...
Hørt om dem og digger dem. Erlend Øye er noe av det beste Norge har å by på, musikalsk sett.


Aranda kan anbefales. Ikke de råeste opptredner, men de leverer ALT. Disse gutta ligger milevis over studio-utgivelser når det kommer til kvalitet live. Fy, faen, i, helvete.


Paolo Nutini live er også noe av det råeste jeg har vært med på. Jeg elsker Rockefeller.
Har ikke vært på veldig mange konserter men jeg synes at Iron Maiden, Korn og Linkin Park var veldig bra live. Ellers hører jeg ikke så mye på live musikk men jeg har hørt på Arch Enemy, Killswitch Engage og Pink Floyd og syntes de var flinke live.
Mine livefavoritter må være Beastie Boys, dog har jeg ikke sett de live siden '98 eller '99 i Spektrum. Steike de kunne å underholde!

I "nyere" tid må jeg si Queens of the Stone Age, Slipknot, og Deathstars og Muse har gjort inntrykk, Men KoRN er det definitivt heftigste i mine ører akkurat nu
Grinderman, Aphex Twin, Gojira og Crystal Castles.
Rage Against the Machine! Nå har jeg riktignok aldri vært tilstede på en live konsert med dem, men når jeg ser dvder og andre filmer fra deres konserter, herregud for en sinnsyk stemning!

Kaizers Orchestra: Utrolige live-opptredener, med en sær måte å framstille seg selv på. Utrolig kult!
Iron Maiden, helt klart
Bare elsker Rock In Rio 2001 konserten Så mye bedre enn studio versjonene
In Flames, acdc og pink floyd :P
Sitat av Joachr Vis innlegg
Grinderman, Aphex Twin, Gojira og Crystal Castles.
Vis hele sitatet...
Aphex er live er en opplevelse utenom det vanlige, hørte han i Frankfurt for noen år tilbake. Merzbow, Icarus og Squarepusher spilte samme kveld.. Epic
Merkelig at ingen har nevnt TOTO!
De gutta der er så samkjørte at det er helt perverst! Vanskelig å ikke få en liten mancrush når Bobby Kimball synger på sitt beste. Og han pianisten, shiiiet, han kan spelle han!
Sånn ellers synes jeg Backstreet Girls er jævli fett, har ikke telling på hvor mange konserter jeg har vært på med dem.
Petter Baarli er norges svar på Angus Young!
Boogie till you bleed!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ingen som har nevnt red hot chili peppers?
Så dem en gang live da jeg var 12, og det er et av de beste jeg har opplevd. John frusciante (synd han har sluttet i bandet) på gitar og flea på bass er helt sykt live. På slutten av konserten hadde de til og med en liten jam, vanvittig kult.
Anthony Kiedis er utrolig god live, synes han høres bedre ut live enn på plata.

http://www.youtube.com/watch?v=3RtbP...eature=related Favoritt Peppers sangen min