Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 202980
nice tråd ^^

Jo lurte på om noen her hat testet Vaporizer og har noen meininger om det?for mann fengen på den liksom?
tenkte uansett og prøve og lage min egen først for og teste om det er vært og kjøpe en Lager noe slikt

http://www.youtube.com/watch?v=qOGug...eature=related

Også har jeg tenkt til og fikse meg en Vannbong nå,helst i glass med litt størelse på noen som vet om noen bra side for evt bestilling? ^^
o shit waddup
Sitat av wowfreaken Vis innlegg
nice tråd ^^

Jo lurte på om noen her hat testet Vaporizer og har noen meininger om det?for mann fengen på den liksom?
tenkte uansett og prøve og lage min egen først for og teste om det er vært og kjøpe en Lager noe slikt

http://www.youtube.com/watch?v=qOGug...eature=related

Også har jeg tenkt til og fikse meg en Vannbong nå,helst i glass med litt størelse på noen som vet om noen bra side for evt bestilling? ^^
Vis hele sitatet...
Vaporizer funker det, Sky sin post dekker det ganske bra egentlig. Det funker, men du må knuse opp hasjen din i bittesmå biter først.

Når det gjelder glassbonger så har disse sidene ganske godt utvalg:
www.everyonedoesit.com
www.grasscity.com
www.shivadas.com
jo takk skal du ha
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisan, har røyka vannpipe moderat over flere år og syntes jeg vannpipe er stas både til fest og til hverdag. Jeg har selv 3 forskjellige vannpiper:
-en litt lavere enn en melkekartong(1L),
-og 2 èn meters høye, en med dobbel slange. De to andre har bare èn slange.

Selv har jeg problemer med pipa med 2 slanger, det er "gjennomtrekk" gjennom de to slangene, så man ikke får trykk i pipa. Er det noen som har noen smarte vinklinger på dette? For eksempel sette på slanger med bensinfilter? Har sett at faren til aylar har det

Ettersom å spørre etter de "perfekte" mål på en vannpipe vil føre til masse subjektive svar, så hadde god argumentasjon med tanke på forholdene i en vannpipe, vært en reddende engel.
-Er det noe forskjell på en tykk slange og en tynn èn, så lenge munnstykket er lite nok, bortsett fra at man må ta et drag ekstra i starten på den store.
-Er en kjeramikkbolle på toppen, bedre enn en tynn metallbolle? Fordi, keramikkbolla vill varme tobakken mer rundt det hele, når den blir varm, siden metallbolla ikke holder like bra på varmen? Dette med tanke på den "usle" tobakken som selges på gata i norge, som vanligvis ikke blir like mye svidd "all round".

Hoveddelen med denne posten er vel egentlig om tobakkslaging til vannpipe, en slags vannpipe kokebok.
-for eksempel:
1)Går det an å lage god frukttobakk ut av gammel(halvtørr) tobakk(og med det sagt ikke bare med å fylle litt vann oppi)? og hvordan blir oppskriften?

2)Ved laging av egen frukttobakk, hvor kan man få kjøpt rå og tørka tobakksblader som er beregnet for frukttobakklaging, eller om det går an å lage det av annen tobakk(uten å fjerne all den naturlige nikotinen, selv om man alltids kan tilsette, men jeg har ikke helt ren nikotin for hånden, så jeg vil helst ikke bruke det.)

3)Har liten erfaring med å ha forskjellige safter/juicer/annet oppi "vasen" nederst på vannpipa for å få ekstra smak/røyk fra munnstykket i tillegg til den vanlige smaken/røyken man får fra den "vanlige" prosessen med bare vann i "vasen". Er det noen muligheter her?
ps! Å ha sprit i "vasen" er fjortiss og har egentlig bare en placebo effekt, det er bare ren sløsing med edle dråper!
Har selv prøvd melk i "vasen" nederst på pipa, men selv fikk jeg ikke noe særlig ekstra røyk, som jeg fikk høre, men heller en kvalm kusmak i kjeften. -"Vi har alle vært unge og dumme."
Skal for eksempel prøve eplejuice nå, for å prøve å få en frisk "touch", som Jan Thomas ville ha sagt.

For å gå over til den mer eksperimentelle delen av tobakken, så lurer jeg på om det er en mulighet å spleise cannabis-produkter, som brunt, inn i tobakk så den ikke er synlig(både tørr og frukttobakk)? Og om det er visse frukttobakksmaker som smaker godt med hash blanda sammen så man får en fordampning av THC'en, så man egentlig kan bruke vannpipa som vaporizer.
Er det noen som har erfaring med dette? og om dette er gjennomførbart, ettersom kokepunktet til THC er 100 grader høyere enn vann, om ikke å tenke på cannaboidene. Kan dette gå med høyere temperatur på pipa(med ekstra kull og varmere miljø rundt pipa)?

Angående mekking av frukttobakk fra grunn av, så kan dere sjekke ut denne filmen:

http://www.hookahdomain.com/video/2002574:Video:56790

Oppsumert: Om det er noen som har noen oppskrifter på gode smaker, hvordan få til mye røyk eller smarte metoder på hvordan vaske hele "sullamitten" etterpå?

"In hookah, we trust"
Det her liker vi ^_^
Har selv gått til innkjøp av en vannpipe etter å ha testet det er par ganger. Syntes det smakte fjell med frukttobakk og skal bli gøy med litt nikotin på kjøpet også
selger de fortsatt frukttobakk på shangri-laa eller andre steder i oslo?
Har bestilt meg vannpipe selv ^^, Gleder meg til den kommer.
Å det er veldig delte meninger om cannabis i hokkah. Noen sier det funker fjell og er en helt annen opplevelse da den får en " slow roast " som de sa. Andre sier det er sløsing.
Shangri la selger vist litt shisha under disken. Selv skar jeg prøve å sende en mail til http://saharasmoke.com/ å kjøpe en 10 pack med shots
å lage vannpipe er egentlig ganske enkelt siden den har klare punkt den skal gjøre og de gir god slingremon på hvordan kan utføres.
- gjennomtrekk
- kjøling
- rensing

gjennom trekk er litt vanskelig da den blir tyngere når kjøling og rensing blir mer effektiv, så en mellomting er hva man ønsker.

nå sa jeg jo bare det opplagte, men sikkert noen som ikke har tenkt over det.
Hva er best når man lager seg en egen "bong" med flaske; 1.5 liter eller 0.5?
0,5l er det beste etter min mening.
Man får mye bedre trekk fra bongen samt at røyken blir tettere.
Mye bedre enn den tynne ekle røyken som samler seg i 1,5l flasker.

Men istedet for å poste her og vente på svar, kunne du ikke bare prøvd bare prøvd begge deler?
Sitat av Saviorself Vis innlegg
0,5l er det beste etter min mening.
Man får mye bedre trekk fra bongen samt at røyken blir tettere.
Mye bedre enn den tynne ekle røyken som samler seg i 1,5l flasker.

Men istedet for å poste her og vente på svar, kunne du ikke bare prøvd bare prøvd begge deler?
Vis hele sitatet...
Røyker hasj veldig sjeldent, og jeg ville bare vite hva som er best til neste gang.
Sist endret av exocytose; 19. april 2009 kl. 18:45.
Det har dukka opp en ny headshop, med langt bedre utvalg i bonger enn alle andre i norge.

http://www.bongshop.no
▼ ... over en uke senere ... ▼
Halla,

Prøvde å lage meg en hjemmelaget Vaporizer med lyspære, og det gikk helt fint til jeg skulle ta salt oppi og fjerne den lysegrå hinnen inni lyspæren. Det hang like mye på, selv om jeg tok salt oppi og ristet. Er det kun noen spesielle lyspærer det funker på?
Hvorfor ikke bare bruke en klar lyspære i utgangspunktet?
Hmm, har ikke tenkt på den tanken, men skal se etter klar lyspære neste gang.
Har en slags minivannpipe kjøpt på sånn liten røkelse/jallebutikk i Frankrike. Den ble fort innviet og brukt hele tiden av latskap for å mekke joints. Vi orket aldri å vaske den, å nå er den jo næremere tett av tjære og andre rester.

Har noen noen tips om det å rense piper for slikt? Noen midler som fungerer bra? Tips tips tips?

Takkk
Beholder som har belegg av fet olje, tjære etc., gjøres ren med varmt vann som er tilsatt rengjøringsmiddel, f.eks. kaustisk soda. Organiske løsemidler (white spirit) kan også brukes. Det må sørges for at rensevæsken kommer i kontakt med hele beholderveggen.

Beholdere som har inneholdt brennbare væsker som er uoppløselige eller tungt løselige i vann, f.eks. bensin, løsemidler, diesel- og fyringsoljer, tjære, asfalt m.fl., bør renses med vanndamp etter at rensing er foretatt som ovenfor nevnt. Vanndamp føres gjennom spunsåpning og med beholderåpningen vendt nedover slik at kondensvann med rester av innholdet renner ut. Dampingen pågår inntil det ikke lenger kan merkes lukt av væske eller at oljedråper ikke lenger følger med i kondensvannet. Når beholderen er avkjølt til rimelig arbeidstemperatur, skal det foretas gassundersøkelse med eksplosimeter. Jf. Arbeidstilsynets forskrift om arbeid i tanker § 30 (Best.nr. 114).
Vis hele sitatet...
http://www.arbeidstilsynet.no/c28864...html?tid=28867

Det skulle vel funke
Aceton er imo det beste løsemiddelet for rensing av oljekliss i glassutstyr.
Sitat av Sinister Vis innlegg
Noe som også er kult er såkalt Fountain. Man lager hull nederst på en halvlitersflaske. Så fylle den med vann, legge en brønn på toppen, fyre opp og la vannet renne sakte ut. Da får man en halvlitersflaske full av røyk, og så trekker man inn. Ganske chill...
Vis hele sitatet...
såvidt (jeg vet) hvertfall er dette en såkalt gravity bong, og ja, meget chill
glad for å se tråden, og det er som sagt tidligere i tråden nesten bare fantasien som setter grenser for hva slags røykeutstyr man kan lage.
har selv prøvd mange rare og morsomme metoder, og "bøtta" som også nevnt tidligere meget meget effektiv. bra som også påpekt at både lunga,halsen og skallen får gjennomgå av detta, anbefales neppe over en lengre tid.
Fikk lyst til å poste et kjapt innlegg da jeg satt å leste detta på skolen, har ikke kommet så langt i tråden så vet ikke om det er nevnt men still, har laget både potetpiper og eplepiper og det føles virkelig bra kreativt og bruke frukt som røykeutstyr.
What you need : (jeg brukte hvertfall)
en penn
en kniv
et eple / en potet / eller en litt hard frukt/grønnsak
litt klassisk aliminiumsfolie,
noe å hive oppi pipa di
noe å stikke et hull i sølvpapiret med
skjær et rundt høl midt på eplet omtrent, slik at hullet går ca halvveis ned fra toppen av frukten.
ta ut blekket etc i pennen, og stikk pennen inn fra siden slik at du ser enden på pennen stikke igjennom eplet, og ut i hullet du nettopp laget med kniven.
fest sølvpapiret rundt kantene på frukten, stikk hull, fyll opp, og HIT
Øh, du tar vel pennen ut av hullet før du fyrer vel? Ser ikke for meg at smeltet plastikk smaker så godt..
Slutt å røyk plast og alufolie, det er ikke bra for deg!
En skikkelig glassbong koster det samma som et par-tre gram med fyrings, og varer evig om du tar vare på den.

Hvorfor utsette seg sjøl for plast, alufolie og annen dritt?
Hvis man bruker brus istedenfor vann i en vannpipe, vil det gi brus smak?
Nei, ikke noe merkbar smak.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Hvis man bruker brus istedenfor vann i en vannpipe, vil det gi brus smak?
Vis hele sitatet...
Appelsinjuice i bonge er noe jeg har hørt skal fungere bra ihvertfall.
Sist endret av oom; 9. mai 2009 kl. 02:19. Grunn: Ord delings feil
Jeg har prøvd og røyke bong med 50% vann / 50% sitron. Det ble litt friskere, men røyken fikk absolutt ingen smak.
Sitat av tanx Vis innlegg
selger de fortsatt frukttobakk på shangri-laa eller andre steder i oslo?
Vis hele sitatet...
Shangri-La har forlengst slutte å selge Frukttobak etter den heavy boten de fikk...160.000,- eller noe sånt. Så bodselgerne på Youngstorget og diverse innvandrerbutikker på Grønland og Grunerløkka er stedene du må lete.
Spør diskret..og med rette trynefaktor så dukker det ofte opp noe. Men husk at all frukttobakk som selges i Norge er innsmuglet vare som det ikke er betalt avgift på til Staten (nesten 2 kroner grammet + 25% moms!)...derfor er vi så "heldige" at vi kan kjøpe kvartkilos under disk til 150,- - 200,- kroner
[quote=Glisevask;1094478 Røyka også med bong og joint, men vannpipa var det som virkelig tok kaka.
Jeg delte opp det grønne og la det sammen med fruktmixen (sånn fuktig, klissete som lukter jævlig søtt) som jeg kjøpte med meg fra Barcelona, og dekket det til med rista og la kullet oppå der igjen.[/QUOTE]

Skjønte ikke helt hva du mente med at det tokk kaka, var det bra eller dårlig å røyke det i vannpipe med fruktobakk?

Hvis noen andre vet så er det bare å svare.
Det funker nok å røyke med frukttobakk i en vannpipe. Men, en sånn type pipe har ingen mulighet for å tømmes for røyk, og dermed må man bare sitte der å trekke i seg røyk som har liggi i pipa og blitt sur. Bedre å ta seg et hit på bongen da
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenkte jeg skulle lage en bong seinere idag. Har sett en del videoer etc, så tror det skal gå bra.

En ting jeg lurer på; må jeg "svi" hasjet med ligther før jeg legger det i beholderen?

Har kun røyka joint før, men har aldri mekka selv. Lagt merke til at han som mekka svidde hasjet under en lighter før han blanda det med tobakken. Er dette nødvendig om jeg skal røyke det med bong?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av hr1d Vis innlegg
Tenkte jeg skulle lage en bong seinere idag. Har sett en del videoer etc, så tror det skal gå bra.

En ting jeg lurer på; må jeg "svi" hasjet med ligther før jeg legger det i beholderen?

Har kun røyka joint før, men har aldri mekka selv. Lagt merke til at han som mekka svidde hasjet under en lighter før han blanda det med tobakken. Er dette nødvendig om jeg skal røyke det med bong?
Vis hele sitatet...
det er bare for å få hasjen myk man varmer den opp, det gjør det lettere/mulig å blande med tobakk (eller andre ting).

den må ikke varmes opp om du røyker i bong nei, men det å gjøre det samt blande med noe som lett glør gjør det lettere å røyke da den utvikler sin egen glo når du innhalerer. hasjen i seg selv vil slokke lett da den ikke er spesielt "brennbar".
Sitat av somnium Vis innlegg
det er bare for å få hasjen myk man varmer den opp, det gjør det lettere/mulig å blande med tobakk (eller andre ting).

den må ikke varmes opp om du røyker i bong nei, men det å gjøre det samt blande med noe som lett glør gjør det lettere å røyke da den utvikler sin egen glo når du innhalerer. hasjen i seg selv vil slokke lett da den ikke er spesielt "brennbar".
Vis hele sitatet...
Takker.
Jeg vil ha sterkest mulig effekt, så hva anbefales for å få det? Myke det opp og blande med tobakk, eller ta det reint?
De gangene jeg har røyka har jeg blitt litt fjern, men har ikke fått no ordentlig effekt enda.
Har fått skikkelig usmak på vannpipa mi etter vi røyka grønt i den. Han som mekka opp brukte vist rullings og frukttobakk.
Noen tips til å få bort lukta og smaken. Verst er det igrunn med pipehodet,slangene og selve stammen.
Har prøvd vann,sitronsaft og bakepulver.
Sist endret av Sw1ft; 2. juni 2009 kl. 18:00.
Vurderer å lage meg en flaske-bong i morgen, men har ikke frukttobakk slik at eg får prøvd om den funker..
Går det an å bruke vanlig tobakk? Dette blir vel kanskje veldig sterkt?
Det går jo selvfølgelig ann å bare fyre opp tobakk, men du bør kanskje ikke trekke som en superhelt, men for en sjekk. Why not?
Okey
Tenkte kanskje det kom til å bli litt sterkt^^
Er det muligt å kjøpe frukttobakk over nettet? Viss ikke får eg vel tak i, i Bergen..
Ærlig talt så trenger du ikke noe annet enn vanlig tobakk for å sjekke om bongen funker. Du legger tobakken oppi brønnen, holder for choken og trekker. Om flaska fyller seg med røyk, funker den. For å slippe og inhalere røyken slipper du choken(du slutter å trekke før du slipper den, ellers vil røyken selvsagt ende opp i munn/lunger), så blåser du bare inn i flaska, og røyken vil forsvinne ut av choken.
Sitat av hr1d Vis innlegg
Takker.
Jeg vil ha sterkest mulig effekt, så hva anbefales for å få det? Myke det opp og blande med tobakk, eller ta det reint?
De gangene jeg har røyka har jeg blitt litt fjern, men har ikke fått no ordentlig effekt enda.
Vis hele sitatet...
Cluet er at i bunn og grunn blir du ikke noe mer fjern av å røyke reint, enn du gjør av å blande det med tobakk. Saken er jo det, at om du fyller brønnen helt full med mekk som inneholder tobakk, vil det ganske logisk være mindre plass til hasj/pot. Dette vil igjen føre til at du må ta flere trekk/fylle flere brønner enn om du kun hadde mekket hasjen ren.

Personlig røyker jeg alltid med tobakk(Med mindre jeg ikke har noe) fordi jeg synes det smaker bedre, og man får bedre fyr på mekket.
Jeg vil bare slenge inn ett lite tips til alle dere der ute som røyker på stål rister. Galvanisering er noe som gjøres med alt av stål før det selges til butikker. Dette er en spray med noe metall som skal beskytte mot skader og rust slik at gjenstanden enda ser like fin ut når du kjøper den i butikken. Galvaniseringa slites automatisk vekk når man bruker stål-gjenstanden, men bruk av stål rister for røyking vil varmen fordampe vekk de ekkle stoffene, og det vil du inhalere rett inn i lungene dine, og det er noe lungene dine ikke har godt av. For og få vekk galvaniseringa brenner du rett og slett rista i 5 sekunder og du vil da se noe fordamper vekk, du vil lukte det, og rista vil få ett svakt skjær av blå/lilla farge.

(For mer info Google: Galvanisering)

BRENN VEKK GALVANISERINGA AV NYE RISTER, IKKE TREKK DET I DEG! =)
Sist endret av Quetzalcoatl; 10. juni 2009 kl. 05:44.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte å kjøpe meg bong eller noe sånt nå.. Dette blir bare noe veldig billigt siden eg ikke er noe regular user.

Eg tentke på noe sånt:
http://www.hodebutikk.no/akrylbong20cm-p-318.html

Eller denne:
http://www.shangri-la.no/shop/index....c22c429d37fe32

Kanskje den, siden den er billigere.. Er vel samme?
http://www.hodebutikk.no/flaskepipe18cm-p-59.html

Og si eg bare har 1-1,5 gram.. Vil det funke med dette? Eller blir det sløsing og ingen utnyttelse?
Har hørt det skal være bedre funk med bong i stede for joint slik som eg har brukt før
o shit waddup
Sitat av Alex90 Vis innlegg
Tenkte å kjøpe meg bong eller noe sånt nå.. Dette blir bare noe veldig billigt siden eg ikke er noe regular user.

Eg tentke på noe sånt:
http://www.hodebutikk.no/akrylbong20cm-p-318.html

Eller denne:
http://www.shangri-la.no/shop/index....c22c429d37fe32

Kanskje den, siden den er billigere.. Er vel samme?
http://www.hodebutikk.no/flaskepipe18cm-p-59.html

Og si eg bare har 1-1,5 gram.. Vil det funke med dette? Eller blir det sløsing og ingen utnyttelse?
Har hørt det skal være bedre funk med bong i stede for joint slik som eg har brukt før
Vis hele sitatet...
Det vil funke helt fint. Jeg ville gått for den første av de du linket da den vil være mye lettere å rengjøre.
OKey, da gjør eg det

No ekstra eg bør kjøpe i tillegg?
Det er mye bedre funk i bong en i joint, ett bong trekk tilsvarer kansje 3-4 joint trekk.
men det kommer helt ann på volumet på bongen (altså om du har laga bong med halv-liter, halvannen-liter eller to-liter)

ved bruk av to-liter så blir det nesten det samme som å samle sammen nesten all røyken fra en joint og dra det inn i lungene på en gang.

første gangs røykere burde starte på halv-litere, veldig få klarer en hel to-liter på ett trekk.

jeg laga vannpipe av ett slush-beger (sånn stort timeglass-formet med ett rør mellom de to timeglass-halvdelene)
den funker faktisk overraskende bra:P
Du vil trenge rister i tillegg.
Sitat av Wia Vis innlegg
Det er mye bedre funk i bong en i joint, ett bong trekk tilsvarer kansje 3-4 joint trekk.
men det kommer helt ann på volumet på bongen (altså om du har laga bong med halv-liter, halvannen-liter eller to-liter)

ved bruk av to-liter så blir det nesten det samme som å samle sammen nesten all røyken fra en joint og dra det inn i lungene på en gang.

første gangs røykere burde starte på halv-litere, veldig få klarer en hel to-liter på ett trekk.

jeg laga vannpipe av ett slush-beger (sånn stort timeglass-formet med ett rør mellom de to timeglass-halvdelene)
den funker faktisk overraskende bra:P
Vis hele sitatet...
Yess, men da går eg for bong.. Vil ha mest mulig funk, hehe

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du vil trenge rister i tillegg.
Vis hele sitatet...
OKey
Her er en god gammel klassiker som aldri slår feil
Kjøp deg ei maispipe,kan kjøpes på de fleste kiosker og bensinstasjoner.Dra av plastmunnstykket på pipa og kast det sammen med det toskete papirfilteret som sitter der.Fyll pipa full med tobakk og røyk pipa tom uten å trekke ned røyken.Dette kan gjerne gjøres to ganger.Dette gjør du for å fjerne lakken som er inni pipebrønnen.Så tar du ei tom 1/2 litersflaske og skjærer et rundt hull på ca 3-4 cm i siden på flaska helt nede ved bunnen.Så bruker du spissen på kniven til å "borre" et hull på 2-3 millimeter på motsatt side av det store hullet.Nå bruker du en lighter til å smelte det lille hullet større med.Når hullet nærmer seg størrelsen på "røret" til pipa så dytter du røret ca 1 cm inn i flaska og lar den sitte der til plasten har stivnet igjen.Nå kan du enkelt vri løs pipa fra flaska og du har får et hull som passer perfekt til pipa.Nå putter du bare et lite lag med ren tobakk i bunn av pipa(bånnis) og fyller etter med enten ren hasj eller utblandet mekk.
Sett pipa på plass i flaska,dekk det store hullet med hånden og fyr opp.Når flaska er full av røyk så fjerner du hånda fra det store hullet og trekker all røyken ned
Er denne vaporizeren noe å satse på? Noen som har erfaringer eller meninger rundt The Ubie?

http://americansmokeless.com/p2-s.jpg
http://americansmokeless.com/index2.htm

Likte ikke websiden, men hvis de er legit og den funker er det kanskje verdt et forsøk. Hvordan er det å røyke oppsmuldret brunt i vaporizer?
Dette høres kanskje jævlig dumt ut men åssen funker det å røyke fra en brønn i messing? Noe farlige stoffer eller annen dritt som blir frigitt? Greit å begrense ''slemme'' stoffer i kroppen
Sist endret av mentalmelt; 22. juli 2009 kl. 23:12. Grunn: rot
Sitat av puffman Vis innlegg
Jeg vil bare slenge inn ett lite tips til alle dere der ute som røyker på stål rister. Galvanisering er noe som gjøres med alt av stål før det selges til butikker. Dette er en spray med noe metall som skal beskytte mot skader og rust slik at gjenstanden enda ser like fin ut når du kjøper den i butikken. Galvaniseringa slites automatisk vekk når man bruker stål-gjenstanden, men bruk av stål rister for røyking vil varmen fordampe vekk de ekkle stoffene, og det vil du inhalere rett inn i lungene dine, og det er noe lungene dine ikke har godt av. For og få vekk galvaniseringa brenner du rett og slett rista i 5 sekunder og du vil da se noe fordamper vekk, du vil lukte det, og rista vil få ett svakt skjær av blå/lilla farge.

(For mer info Google: Galvanisering)

BRENN VEKK GALVANISERINGA AV NYE RISTER, IKKE TREKK DET I DEG! =)
Vis hele sitatet...
Kan med hånden på hjertet bekrefte at avgasser fra galvanisert stål IKKE er noe du vil ha i deg! Jeg var så dum og sveiset noe galvanisert stål uten skikkelig avtrekk, og ble skikkelig dårlig i flere dager etterpå. Måtte brekke meg hver gang jeg trakk pusten dypt. Sinkfeber kalles det, og det er ikke bra!
Da har jeg endelig bestilt meg en bong ^^,
Nærmere bestemt denne
Men de stålristene de selger på bongshop, er hullene virkelige så store som de ser ut på bildet?
Med mitt dårlige øyemål vil jeg si hullene er på ca. 1mm