Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 3252
Hvis dette er en propagandakampanje fungerer den særdeles dårlig.
Saddam dør likevel nå innen 2 år pga Kreft. Bortkastet med dødsstraff da uansett. Og rettsaken skal opp om mange måneder?
Ikke akkuratt dette bilde, men det før...
Harke lest alle postene her, men hvis de har slått saddam litt så er det ikke noe han ikke ærlig har fortjent.
Ministry of Love
sptz's Avatar
nso men irak skal da få ny grunnlov nå så om det ikke gikk med den de har nå så er ikke det noe hinder for at de kan henrette ham senere..

Det finnes null bevis for at saddam har blitt slått så det synes jeg bare vi skal slutte å diskutere..

At dette bilde er et bevis for at pågripelsen av saddam gikk mye hardere for seg en det som er blitt sagt tidligere mener jeg er helt feil. Selv om Saddam ga opp så tror jeg ikke jeg hadde stolt på at han ikke hadde våpen før jeg hadde ransaket han godt. Om dette bilde mot for modning skulle være sant så beviser det ikke mer en akkurat det. Soldatene tok noen kloke forholdsregler..
De kan ikke ta en person og opprette en ny lov 6 måneder senere og dømme han etter den.
Sméagol, riktig. En lov kan ikke ha tilbakevirkende kraft, med mindre har en mongolov som sier de har lov til det.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Velkommen til verden gutt når man endrer grunnloven så kan man faktisk det. Men det stemmer at som regel så gjelder ikke lover for tiden før de ble innført..
Nå er jeg ikke helt sikker men mener å huske at norge måtte justere noen lover for å få skutt Quisling.
Den kan om de vil gi muligheten til å gi dødsdom i den nye grunnloven. Om de gjør det er en annen sak..
Hadde bildet vært ekte ville det bare vært en stygg man som fikk som fortjent...
Saddam dør jo likevel om et par år. Når rettsaken starter har han kanskje 1,5 år igjen.. who cares?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Opprinnelig postet av Sméagol
Saddam dør jo likevel om et par år. Når rettsaken starter har han kanskje 1,5 år igjen.. who cares?
Vis hele sitatet...
Tror nok iraks drøye 25 millioner innbygere bryr seg om at at han skal få sin straff og ikke bare leve et rolig liv på en enslig celle og dø naturlig av kreft.

Edit: Tror mr. Bush har noen meninger innenfor denne saken også.
Syns de skal gjør i Irak som de gjorde i Sør-Afrika etter Apartheid... De gamle lederene i landet tilstår sine "synder" mot ingen straff. Finne ut hva som egentlig skjedde under Saddams regime, finne ut alle de skitten små detaljene, og til slutt, prøve å tilgi...
Trur det var "Sannhetskommisjonen" det het, de som prøvde å finne ut hva som hadde skjedd under Apartheid. Noe lignende burde komme i Irak. Men med USA "in control" tviler jeg STERKT på det...
Vil nå si det å vite at du har kreft og har kun ~3 år(i følge dere) igjen å leve, og må leve disse bak muren er ganske sterk straff i seg selv.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg skjønner ikke hvorfor du mener at folk skal slippe straff bare det de gjør er grusomt nok. Dreper du 3 personer med en hagle får du livstidsdom. Dreper eller torturerer i hjel 300.000 (et tilfeldig tall) skal man da tilgis vis man sier alt man har gjort? da hadde jeg heller sett at mannen som drepte 3 personer med hagle også kunne si: "unskyld det var ikke meningen å drepe jeg ble bare så sint.." å så satt man han fri..
Jeg vil våge å påstå at vis ikke man dømmer saddam så vil det stride mot den generelle rettsoppfatelsen kloden over og særlig i Irak..
Opprinnelig postet av spetznaz
Jeg skjønner ikke hvorfor du mener at folk skal slippe straff bare det de gjør er grusomt nok. Dreper du 3 personer med en hagle får du livstidsdom. Dreper eller torturerer i hjel 300.000 (et tilfeldig tall) skal man da tilgis vis man sier alt man har gjort? da hadde jeg heller sett at mannen som drepte 3 personer med hagle også kunne si: "unskyld det var ikke meningen å drepe jeg ble bare så sint.." å så satt man han fri..
Jeg vil våge å påstå at vis ikke man dømmer saddam så vil det stride mot den generelle rettsoppfatelsen kloden over og særlig i Irak..
Vis hele sitatet...
Det gjelder ikke diktatorer og krig. Hør på gud og vend det andre kinnet til Er mange nok som har gått i døden der nå og det er ikke nødvendig med flere.

Ligge i mold å råtne bort løser vel ingenting? Han kommer ikke i posisjon flere ganger om han ikke blir gjenvalgt.

USA er mer eller mindre sinnsyke, de henretter tilbakestående personer som aldri har fått den hjelpen de har krav på i et sivilisert samfunn. Bush er farlig, han fortjener ingen respekt selv om han er valgt president. Fortiden hans bygger på fyllekjøring og kokainmisbruk, selv døtrene hans har fått massevis av bøter for fyll. Forsøk på korrupsjon og løslatelse av venner som sitter i fengsel av private livvakter m.m.

Europa er en gjeng med feiginger som ikke tør motsi USA med unntak av Blix som ga klar beskjed.

Som Einstein sa:
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will
be fought with sticks and stones.
Sist endret av Sméagol; 8. januar 2004 kl. 20:52.
Opprinnelig postet av spetznaz
Jeg skjønner ikke hvorfor du mener at folk skal slippe straff bare det de gjør er grusomt nok. Dreper du 3 personer med en hagle får du livstidsdom. Dreper eller torturerer i hjel 300.000 (et tilfeldig tall) skal man da tilgis vis man sier alt man har gjort? da hadde jeg heller sett at mannen som drepte 3 personer med hagle også kunne si: "unskyld det var ikke meningen å drepe jeg ble bare så sint.." å så satt man han fri..
Jeg vil våge å påstå at vis ikke man dømmer saddam så vil det stride mot den generelle rettsoppfatelsen kloden over og særlig i Irak..
Vis hele sitatet...
Å drepe(henrette)flere gjør verken Irak eller verden til et mer fredelig og sivilisert samfunn. Jeg ser ingen hensikt med å henrette Saddam Hussein eller andre medlemmer av hans regime. Ikke misforstå, jeg er sterkt i mot regimer som det til Saddam Hussein, og jeg er supporter i heia-klubben til Demokrati og parlamentarisme, men fred og ikkevold har høyere stjerner hos meg.
Har hørt de kasta sjokkgranat ned i hula til saddam.. hvis bildet da er ekte kan det jo hende at han har ramla eller noe etter den sjokkgranaten. Han var vel ganske utafor etter den

Uansett, Saddam er en dust, Bush er en dust. sånn er det.
Opprinnelig postet av Warion
Uansett, Saddam er en dust, Bush er en dust. sånn er det.
Vis hele sitatet...
Når jeg tenker meg om... kunne jeg ikke sagt det bedre selv
Opprinnelig postet av Sméagol
Europa er en gjeng med feiginger som ikke tør motsi USA med unntak av Blix som ga klar beskjed.
Vis hele sitatet...
Neivel, så Frankrike og Tyskland var med på innvasjonen?

Og det er faktisk mulig for ett land å være enig med USA, uten å være feiginger som ikke tør å motsi dem.

Opprinnelig postet av tha HuntaHH111
Når jeg tenker meg om... kunne jeg ikke sagt det bedre selv
Vis hele sitatet...
Korrekt.
han fortjener det uansett han har drept og torturert andre.. han får slik han fortjener
Opprinnelig postet av swellest
han fortjener det uansett han har drept og torturert andre.. han får slik han fortjener
Vis hele sitatet...
Så om Saddam dreper 5000 kurdere (som han gjorde) kan vi drepe 5000 tilbake...
Klinger ikke helt rett i mine ører det der.
Vold mot vold, funker aldri. Vold avler vold, Fred avler fred!
Opprinnelig postet av Sméagol

Ligge i mold å råtne bort løser vel ingenting? Han kommer ikke i posisjon flere ganger om han ikke blir gjenvalgt.
Vis hele sitatet...
Løser det noe mer at han sitter på en celle å rotner vekk da?
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Løser det noe mer at han sitter på en celle å rotner vekk da?
Vis hele sitatet...
Trur ikke det heller løser noe problemer nei... men da har USA i det minste et drap mindre på samvittigheten.
Opprinnelig postet av Benson
Neivel, så Frankrike og Tyskland var med på innvasjonen?
Vis hele sitatet...
Frankriket og Tyskland hadde sine grunner til ikke å være med, de hadde jo oljeavtaler med irak da som de kom til å miste hvis Saddam ble styrtet.
Btw, det bildet ser falsk ut, ser ut som om noen har manipuler Saddam sitt hodet på en bag.
Sist endret av FotSopp; 9. januar 2004 kl. 15:43.
tha HuntaHH111: Ja... Men da kan du tenke deg hvor mange drap Saddam har på samvittigheten da? Er ikke akkuratt lite det nei Dødstraff mener jeg... Så blir vi kvitt han en gang for alle. Er bedre det enn å la han rotne på en celle med kreften og allting. Lar vi han lide blir vi jo ikke noe bedre en han selv...
Opprinnelig postet av ^V|per^^
tha HuntaHH111: Ja... Men da kan du tenke deg hvor mange drap Saddam har på samvittigheten da? Er ikke akkuratt lite det nei Dødstraff mener jeg... Så blir vi kvitt han en gang for alle. Er bedre det enn å la han rotne på en celle med kreften og allting. Lar vi han lide blir vi jo ikke noe bedre en han selv...
Vis hele sitatet...
Vel... Saddam var/er en ondskapsfull jævel!(beklager kraftutrykk ) men jeg tror fremdeles at dødsstraff ikke er den rette veien å gå. Det er nok utallige Irakere som vil se Saddam død og begravet, men som jeg har sagt tidligere, vold skaper vold!(For info. dette er ikke noe kristen vas,jeg ateist) Fred er noe jeg verdsetter sinnsykt høyt, og jeg ser ingen fredlig framgang i Irak ved å skyte/drepe Saddam. Så hvis da skyting/drap ikke hjelper "peace and progress" i Irak, så hvorfor ta et menneske liv uten grunn.En Sannhetskommisjon hadde vært tingen...

Avslutter med å sitere Roger Waters og Pink Floyd:

"...ashes and diamonds
foe and friend
we were all equal in the end"
Sist endret av ziegler; 8. januar 2004 kl. 23:26.
Mener du at å sitte å rotne i et fengsel løser noe da? Hva mener du er den rette veien å gå da? Fred er noe jeg også verdsetter ganske så høyt. Men er det noe vits å la han pines på en celle med kreften og allting da når han er død om to år alikevell?
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Mener du at å sitte å rotne i et fengsel løser noe da? Hva mener du er den rette veien å gå da? Fred er noe jeg også verdsetter ganske så høyt. Men er det noe vits å la han pines på en celle med kreften og allting da når han er død om to år alikevell?
Vis hele sitatet...
Skal han få gå fri da? Virker som du sier det, menv vet ikke hva du vil frem til.
Å huff da , stakkars Saddam, ble slått litt. Slipp han løs!
Så om Saddam fikk seg en på trynet? Det har han fortjent, og vel så det.. Så lenge han ikke blirt torturert så er jeg happy
Frohike wrote:
Så lenge han ikke blirt torturert så er jeg happy

Stikk en tur nedom Norli og les noen bøker der irakerne selv forteller hvordan de har hatt det under hans kommando.

Og fortsatt; naiviteten til mange her er direkte skremmende.
Opprinnelig postet av royandre
Frohike wrote:
Så lenge han ikke blirt torturert så er jeg happy

Stikk en tur nedom Norli og les noen bøker der irakerne selv forteller hvordan de har hatt det under hans kommando.

Og fortsatt; naiviteten til mange her er direkte skremmende.
Vis hele sitatet...
Forklar hvem og hvorfor du mener enkelte her er naive!

Det er ingen som tviler på hva Saddam har gjort mot den irakiske og kurdiske befolkninga. Men på tross av dette mener mange at han skal behandles med respekt i følge internasjonal lov og gis en demokratisk rettergang. Synes du det er feil?
tore-:
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Dødstraff mener jeg...
Vis hele sitatet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
saddam må vel tåle litt fik etter all faenskapen han har gjort