Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2200
Hei!

Det skjedde noe merkelig her i blokka vår etter jul, som får meg til å lure på om husverten vår har "rent mel i posen".

Vannet frøys til i leiligheten vår så vi sto uten kaldt vann i 2 uker, og en stund etter det skjedde kom jeg hjem en kveld og hørte det rant vann fra badet i den ene leiligheten - jeg tok meg inn (vinduet inn til leiligheten var knust fra før - noe det faktisk er i alle leilighetene bortsett fra vår. Det bor heller ingen andre i hele blokka bortsett fra i kjelleretg.) og så at det fosset vann fra dusjen. Dette var i første etasje så jeg gikk i kjelleren og fikk skrudd av hovedkrana til leiligheten, samtidig fant jeg ut at det omtrent rant en foss ned fra taket. Da ringte jeg husverten min som bare sa bra du skrudde av krana, jeg sender en takstmann en eller annen dag (virket som han ikke brydde seg nevneverdig). Jeg gikk opp igjen til leiligheten men før jeg kom så langt hørte jeg at det rant fra badet i den andre leiligheten i samme etasje, jeg ringte husverten og fikk beskjed om å bryte meg inn. Dette gjorde jeg og fant ut at det var nøyaktig det samme som hadde skjedd der. Fikk stoppet det også og fikk ENDELIG gått og lagt meg. Det gikk en ukes tid uten at jeg hørte noe, og en dag jeg kom hjem fra jobb fant jeg ut at dette hadde skjedd i 2 etg. også!
Vi ringte husverten som igjen ga en god f.. og bare ba oss om å ikke gjøre noen ting, da rant det gjennom gulvet i 2, ned til badet 1 etasje og fra badet i 1 etasje ned til kjelleren. Sånn gikk det en ukes tid før rørleggeren kom og fikk stoppet det. Det jeg da tenker er at han gjorde det bevisst for å få mest mulig på forsikringen (mulig han kjenner "takstmannen" også?) Han bruker også et par polakker som sikkert gjør jobben for halvparten av hva en vanlig snekker ville ha gjort til ting som må fikses i blokka. Jeg tenker han er en luring og prøver å graspe til seg mest mulig penger, hva tror dere? (beklager, ble en lang tråd, men alt er relevant til saken).
Jeg tror du har rett.
Men det kan dreie seg om at han bare er lat/giddalaus også.

Har du planer om å rapportere det som forsikringssvindel?
Trådstarter
Vet ikke. Tenkte litt på å tyne han for gratis husleie eller noe

Btw: de som bodde i leiligheten før sa han tidligere har blitt dømt for forrentingssvindel eller skatteunndragelse.. noe i den duren
Sist endret av toby; 26. januar 2010 kl. 12:00.
Du mistenker at husverten din er holder på med forsikringsvindel, men istedet for å gjøre det rette vil du heller hoppe i det, å likegjerne bli med. Way to go.
Trådstarter
har ikke sagt jeg vil det, Volch0k, men det er en appelerende tanke, ja. Hva gagner det MEG og annmelde han?
Hva gagner det deg å anmelde en pedofil? Etc.

Sitat av toby Vis innlegg
Vet ikke. Tenkte litt på å tyne han for gratis husleie eller noe
Vis hele sitatet...
Så jo, du sa igrunn det, at du ville hoppe i det med han.
Sist endret av pinkrabbitz; 26. januar 2010 kl. 12:03.
Sitat av toby Vis innlegg
har ikke sagt jeg vil det, Volch0k, men det er en appelerende tanke, ja. Hva gagner det MEG og annmelde han?
Vis hele sitatet...
Jeg gidder ikke moralisere. Visst dere er tøffe nok i trynet til å presse han for penger: Go for it!
Go for it toby
Trådstarter
pinkkrabbitz: dårlig sammenligningsgrunnlag.. Poenget er at han aldri har fikset opp i ting i leiligheten som vi har blitt enige med han om å ordne, han brukte f.eks 4-5 mnd på å få hengt opp røykvarslere. Så hva burde jeg gjøre? Tenker dere det samme som meg, at han prøver seg på noe "lureri"?

En annen ting jeg tenkte på er også det at når han melder skaden til forsikringsselskapet må jo de ane ugler i mosen hvis han er ærlig og sier det tok så lang tid å sende en rørlegger og stoppe vannspruten fra badet, dermed er jo han nødt til å lyge, og vi har jo 3 vitner som vet sannheten..
Sist endret av toby; 26. januar 2010 kl. 12:08.
Sitat av toby Vis innlegg
pinkkrabbitz: dårlig sammenligningsgrunnlag.. Poenget er at han aldri har fikset opp i ting i leiligheten som vi har blitt enige med han om å ordne, han brukte f.eks 4-5 mnd på å få hengt opp røykvarslere. Så hva burde jeg gjøre? Tenker dere det samme som meg, at han prøver seg på noe "lureri"?

En annen ting jeg tenkte på er også det at når han melder skaden til forsikringsselskapet må jo de ane ugler i mosen hvis han er ærlig og sier det tok så lang tid å sende en rørlegger og stoppe vannspruten fra badet, dermed er jo han nødt til å lyge, og vi har jo 3 vitner som vet sannheten..
Vis hele sitatet...
Det koster han betydlig mer å bli dømt for forsikringssvindel. Go!
Sitat av toby Vis innlegg
pinkkrabbitz: dårlig sammenligningsgrunnlag.. Poenget er at han aldri har fikset opp i ting i leiligheten som vi har blitt enige med han om å ordne, han brukte f.eks 4-5 mnd på å få hengt opp røykvarslere. Så hva burde jeg gjøre? Tenker dere det samme som meg, at han prøver seg på noe "lureri"?

En annen ting jeg tenkte på er også det at når han melder skaden til forsikringsselskapet må jo de ane ugler i mosen hvis han er ærlig og sier det tok så lang tid å sende en rørlegger og stoppe vannspruten fra badet, dermed er jo han nødt til å lyge, og vi har jo 3 vitner som vet sannheten..
Vis hele sitatet...
TRor du noe blir bedre når du presser han på denne måten?
Jeg hadde bare anmeldt deg for utpressing.
Sist endret av Spelly; 26. januar 2010 kl. 12:15.
Trådstarter
Men ok, hva om jeg nå rapporterer dette, og det ikke stemmer, da vil jo det bli et helvete for meg. Forsåvidt også hvis det stemmer og han blir tatt for det..
Sitat av toby Vis innlegg
Men ok, hva om jeg nå rapporterer dette, og det ikke stemmer, da vil jo det bli et helvete for meg. Forsåvidt også hvis det stemmer og han blir tatt for det..
Vis hele sitatet...
Sålenge du kan dokumentere det, har du ditt på det tørre. Kommer du med bare frittgående beskyldninger, blir det ord mot ord.
Trådstarter
Hvordan skal jeg kunne ha dokumentert det? Tatt bilde av at vannet fosset fra rørene fra dag til dag? Vi er som sagt 4 pers. som bor i den leiligheten som alle kan fortelle hendelsesforløpet..
Sist endret av toby; 26. januar 2010 kl. 12:22.
Sitat av spelley Vis innlegg
Jeg hadde bare anmeldt deg for utpressing.
Vis hele sitatet...
Hvis utpressingen skjer muntlig, hva slags bevis har utleieren å gi politiet om han velger å anmelde toby for utpressing?
Trådstarter
Dessuten ville jeg bare ha konfrontert han med det og hørt på hva han hadde svart. Da kunne han like gjerne selv kommet med forslag som lovens lange arm gjerne finner interessant.

Men nok en gang, som spørsmålet var innledningsvis; Hva tror dere han prøver seg på her? Skal jeg rapportere han?
Sist endret av toby; 26. januar 2010 kl. 12:30.
Sitat av toby Vis innlegg
har ikke sagt jeg vil det, Volch0k, men det er en appelerende tanke, ja. Hva gagner det MEG og annmelde han?
Vis hele sitatet...
Siden du spør: det er blant annet forsikringssvindel som er grunnen til at forsikringa er så dyr. Jo flere utbetalinger selskapet har (hvorav mange som er svindel) jo mer setter de opp forsikringspremien til oss andre.
Trådstarter
Takk for bra svar DonTomaso. Det visste jeg faktisk ikke.

Men burde jeg rapportere dette?
Sist endret av toby; 26. januar 2010 kl. 13:12.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av toby Vis innlegg
Takk for bra svar DonTomaso. Det visste jeg faktisk ikke.

Men burde jeg rapportere dette?
Vis hele sitatet...
Ja *Titusentegn
Jeg syns du burde det
Sitat av toby Vis innlegg
Takk for bra svar DonTomaso. Det visste jeg faktisk ikke.

Men burde jeg rapportere dette?
Vis hele sitatet...
Nei, dette er jo bare antagelser fra din side. Hva er vitsen med å gjøre det vanskeligere for han når du ikke vet noen ting.

Pass på deg selv og dine egne saker du.
Sitat av skolms Vis innlegg
Nei, dette er jo bare antagelser fra din side. Hva er vitsen med å gjøre det vanskeligere for han når du ikke vet noen ting.

Pass på deg selv og dine egne saker du.
Vis hele sitatet...
Man kan jo rapportere selv om man ikke har noen håndfaste bevis, så får det være opp til forsikringsselskapet og forsikringstaker å finne ut hva som har skjedd.

La trådstarter ta egne avgjørelser?
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
La trådstarter ta egne avgjørelser?
Vis hele sitatet...
Right back at you! Og til alle andre som har svart i tråden...

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Man kan jo rapportere selv om man ikke har noen håndfaste bevis, så får det være opp til forsikringsselskapet og forsikringstaker å finne ut hva som har skjedd.
Vis hele sitatet...

Når en takstmann fra forsikringselskapet kommer for å takste skaden, tror ikke du dem sjekker alle mulighetene for forsikringsvindel da?
Sist endret av skolms; 26. januar 2010 kl. 18:14.
Sitat av skolms Vis innlegg
Right back at you! Og til alle andre som har svart i tråden...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke oppfordret trådstarter til noe som helst?

Jeg har spurt om han skal rapportere det, samt at jeg sier til DEG at man kan rapportere uten å ha håndfaste bevis.

Edit:
Sitat av skolms Vis innlegg
Når en takstmann fra forsikringselskapet kommer for å takste skaden, tror ikke du dem sjekker alle mulighetene for forsikringsvindel da?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det, og det hjelper ikke hva jeg tror.
Alle selskaper har egne rutiner, og det er opp til hver enkelt forsikringsagent hva han gjør ut av saken.
Ved mistanke bør man rapportere, slik at vi andre ikke trenger å betale mer for våre forsikringer, dersom det er svindel.
Sist endret av Grimdoc; 26. januar 2010 kl. 18:16.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Jeg har ikke oppfordret trådstarter til noe som helst?

Jeg har spurt om han skal rapportere det, samt at jeg sier til DEG at man kan rapportere uten å ha håndfaste bevis.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt eller ment at man trenger håndfaste bevis for å rapportere noe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg har ikke sagt eller ment at man trenger håndfaste bevis for å rapportere noe.
Vis hele sitatet...
Neivel?
Sitat av skolms Vis innlegg
Nei, dette er jo bare antagelser fra din side. Hva er vitsen med å gjøre det vanskeligere for han når du ikke vet noen ting.

Pass på deg selv og dine egne saker du.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare kva du sa der da?
Hva?

Det står ingenting i det innlegget der om at man må ha håndfastebevis for å rapportere noen.
Det som står der er at jeg mener han ikke burde rapportere det siden det bare er antagelser fra hannes side.
Sist endret av skolms; 26. januar 2010 kl. 19:23.