Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 663
Kom ikke på noe bedre overskrift. En kompis har pirat kopi av xp sp1 på sin maskin og får selvfølgelig ikke tak i oppdateringer. Så jeg satt og filosoferte siden jeg har original reperasjons cd'ene som fulgte med min maskin kan jeg bruke dem på hans maskin så versjonen hans blir byttet ut i hovedsak med en lovlig utgave?

Eller finnes det steder han kan kjøpe en xp lovlig billig nå for tiden? maskinen hans er så gammel at dere vil antagelig ikke tro det om jeg forklarer det. Men kjører da xp'n tregt men godt.
OEM-CDer/CD-nøkler fungerer kun på maskiner av samme merke.
Det spørs vel helt sikkert hvordan piratkopi han har.. Ettersom den ikke tar imot noe updates kan det virke som om det ikke er lett (gjort om mye på fila). Mener å huske at du kan bytte serialkode på xp også(? - litt hjelp på den).

Dette forutseer at du har en lik xp utgave (home edition - og hom edition serialcode).

Evt.last ned xp fra tpb elns. Det er lovlig, om du laster ned virkelige xp (uten serial-crack). Om du har serialkode fra et produkt du har kjøpt, så kan du laste ned lovlig. Da har du betalt for varen.. Vil jeg tro..

Men igjen, som de andre sier. (fikk ikke med meg at du skreiv at de tvar recovery cd). Er det vanlig cd funker det nok:P

Sry. feil(:
Sist endret av dark_jocketen; 15. juli 2008 kl. 22:39.
Som Goophy sier, vil du ikke kunne bruke en recovery-CD på en annen maskin enn din, eller en relativt identisk maskin med sirka samme HW-oppsett.

Det finnes afaik ingen veldig billige XP utgaver, men med litt kløkt og søkeegenskaper bør de fleste av oss klare å finne en utgave av XP på nett med crack, hvorav winupdate fungerer strålende.
Hehe oki jeg skjønte ingenting jeg. men men får prøve å lese over disse postene i morgen igjen kanskje ting blir litt klarere da.
Jeg har piratkopiert XP.
Og kan heller ikke oppdatere ting som Windows media player(fordi jeg må teste Windows Genuine test). Jeg har lyst til å formatere hele PCn, da har jeg tenkt på å kjøpe ekte vista eller ekte XP, for det er litt stress med å søke på tpb hele tiden for updates, men så så jeg prisen på en XP! Trokke jeg gidder å betale så mye for valid XP!

Noen som vet om noe programvare som updaten funker på?
Sist endret av MicRo; 15. juli 2008 kl. 23:59.