Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1343
Leser i flere tråder her at noen mener Peyote er tilltatt å være i besittelse av og til og med bringe inn i landet. Har lenge trodd det var ulovlig, men siden det er flere som mener noe annet hadde det vært fint med litt skikkelig info og dokumentasjon på dette.

Her er et dokument som støtter mine mistanker ihvertfal:
http://landbrukstilsynet.mattilsynet...otiske_fro.pdf

Setter pris på innspill.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Peyote står ikke oppført på narkotikalisten, så jeg tror det blir som med sopp før de spesifiserte at alle sopper med psilocybinholdig innhold var ulovlige - da var cubensis og lignende lovlig, mens fleinsopp som er vanlig i Norge var illegal for den hadde de spesifikt ført opp.

Når det gjelder peyote så er det bare meskalin som er oppført, ikke selve kaktusen. Vil tro det er lovlig å innføre, minus kanskje tørket kaktus som kan regnes som et preperat / en drog...?
Uansett er det fåfengt å innføre frø mtp. konsum, med mindre du er veeldig tålmodig, da det tar mange år å gro en peyote-kaktus..
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Tenkte egentlig ikke på frø i denne sammenhengen.
Men siden du er inne på det; hvis du vil speede opp veksten på Peyote-kaktusen din er det ikke verre enn at du poder den på en San Pedro.

Men uansett, den behøver vel ikke stå på narko-lista for å være ulovlig..? Det finnes vel andre lister som omhandler for eksempel ulovlige planter, frø, dyr osv..

edit:
På denne siden står det forresten også at Peyote er ulovlig og faktisk oppført på narkotikalisten.
http://www.motgift.no/nyheter/2005/2...6/page176.html

Er det noen som har en oppdatert narkotikaliste??
Sist endret av mentalmelt; 16. november 2006 kl. 20:37.
Lovdatas versjon er fra 2004, jeg aner ikke om den er endret siden da.
Hvorfor ikke bare kjøpe en San Pedro i første tilfelle? Rusen er vel så og si den samme. Har planer å kjøpe inn peyotefrø med kompiser. Når den da er ferdig om 10-15år, skal alle samles og gjennoppleve "gamle dager". Hvem vet hvor vi er om så lang tid.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
mxyzptlk:
Det er den garantert.
Vi trenger en skikkelig oppdatert liste her på forumet. Hvis den dukker opp foreslår jeg at den legges til i gode og informative tråder.
Tenkte å sjekke på Tinghuset i morgen, kanskje de kan hjelpe meg der...

Sinister:
Fordi San Pedro inneholder betydelig mindre meskalin, noe som betyr at du må spise veldig mye mer kaktus for å oppnå effekt. Det er ikke noe digg. San Pedro er rett og slett av lav kvalitet.
Sist endret av mentalmelt; 16. november 2006 kl. 21:08.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Lovdata har nok den mest oppdaterte lista vil eg tippe.
Sitat av mentalmelt
edit:
På denne siden står det forresten også at Peyote er ulovlig og faktisk oppført på narkotikalisten.
http://www.motgift.no/nyheter/2005/2...6/page176.html

Er det noen som har en oppdatert narkotikaliste??
Vis hele sitatet...
De tar feil, jeg fikk 5 fine lophophora williamsii stoppet av tollen og de måtte bare gi dem til meg. Men du må ha papirer i henhold til CITES forskriften ellers blir du busta for faunakriminalitet. Har hørt flere plasser at peyote er ulovlig, men faktum er nå engang at den ikke står oppført på noen annen liste enn frølisten.