Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1904
Hei.

Jeg søkte rundt, men jeg fant ikke noe lignende her på freak.no
kanskje noen av dere kan hjelpe meg

I det siste så har jeg hatt et problem med at folk jeg ikke kjenner legger meg til på msn (15-20 stykker). Jeg har ingen anelse hvor de får denne msn adressen min fra, eller hvorfor de legger meg til. Jeg sletter de alle sammen, uten å godkjenne dem i første stund. Det freaker meg litt ut :/

Så det jeg lurer på er om dere tror dette er noen form for virus, spyware etc. eller tror dere det kan være noe annet? Hvordan eventuelt skal jeg kunne kvitte meg det, uten å måtte bytte e-mail osv.
Det finnes en tråd om akuratt dette.

Det er et eller annet sted du har lagt igjen mailen din som boter har sniffet opp. Ikke godta venneforespørsel. Vil mest sannsynlig roe seg etter en liten stund.

Lite å gjøre med det.
Spambots... får sånne jeg også :S
Har selv hatt noen slike. De starter gjerne med www..loookatthis bla bla bla...
Jeg trykker ignore på alt.
Kan være at du har en lett email, og at det er en bot engine som bare spyr ut invites til random emails.
Er som-regel reklame, virus eller spyware.
Sist endret av Tothep; 13. april 2010 kl. 18:05.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Eller en "venn" av deg som har kost seg med epost adressen din på nettet, chat, nettside, o.l.
Kan være en du kjenner som ikke liker deg og prøver å sende deg en trojan
Trådstarter
53 4
hehe, takk for mange fine svar gutta.
Vel, jeg har ingen anelse hvorfor jeg plutslig får adds.
Har nå kjørt noen virus programmer på pcen, og håper at dette kanskje vil hjelpe.
samme skjer med meg, alle spør det samme spørsmålet.

"Female 18" u male right?

Er jævlig irriterende men er ikke annet å gjøre enn å bite i den sure trusa.
Var en tråd om dette tidligere og kan ha noe med at Facebook offentliggjorde alle mailer i en kort periode. Sikkert noen spambots som fikk tak i en del. Har samme "problemet".
det tviler jeg på, siden jeg bruker annen e post på MSN en face
Hvis du har brukt mailadressen din til noe som helst (reg på forum o.l) så er det fare for spam. Databaser blir hacket, mail-lister solgt og byttet og spam-gamet er stort, med mye $$$$ involvert. Er vel noen her som har hørt om Bubba Catts regner jeg med. Når han sender 10mill mail om dagen og bare er en av mange, så sier det seg selv at de ikke leiter opp en og en mailadresse, men får tak i de ved hjelp av tvilsomme metoder

Undersøkelser viser at 85% av all post over nett er spam, og andelen stiger stadig. Msn bots kan jeg ikke skjønne er så populært, men har selv sett en økning her hos meg i det siste. Typisk så kommer det bare 30-50 som prøver å legge seg til, før det gir seg i denne omgang..
Sist endret av pidget; 13. april 2010 kl. 22:33.
vet hva du mener.. det er no spambots eller hva det er som skal få deg til å "se" de på cam. Bare godta en, og skriv for eksempel "hei" og da har spam'n begynt. det er ikke farlig så lenge du ikke går inn på linken de sender. ikkenoe virus på pc'n din som gjør det. ingenting å gjøre med det, bare blokker og ikke godta venneforespørsel. Men jeg har ikke sjekka, kanskje du ser de på cam?
Trådstarter
53 4
Sitat av trauMa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ah, nice.
Sry, jeg fant den ikke på søk funksjonen, for some reason :/

Men er det virklig ingenting man kan gjøre mot det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er bots ja, du skriver og de sier de samme teite tinga... Bare ignorer, og aldri klikk på linkene de sender deg