Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1230
Ja altså, da jeg først fikk høre om Salvia divinorum og dens egenskaper ble jeg fortalt om og om igjen om hvordan den skulle brukes.
Salvia skulle brukes i et stille, mørkt rom med kanskje litt rolig musikk i bakgrunnen - sammen med en god venn som passet på deg.
Og viktigst av alt - Salvia var IKKE noe party-drug.

Vel, etter å ha prøvd Salvia i alle slags forskjellige settinger (dog aldri offentlig) har jeg noen observasjoner:

Det sies at tv og/eller video bare er plagsomt pga. flakkende lys, farger osv., men etter egne erfaringer synest jeg at noe salvia mens en film går gjør filmen helt EKSTREM - på en positiv måte.

Følelser som å være I filmen samt knytninger til visse av karakterene er bare noen av de tingene jeg har merket.

Også, det ble alltid komentert på hvor ekstremt forvirrende, egoknusende og totalt dyptrivende effektene fra Salvia er på høyere doser - såpass kraftige at mange ikke vil prøve det igjen eller bare prøver det en skjelden gang.

Nå, jeg har efart de høyeste nivåene av Salvia - og selv om de kan være ganske kraftige er det langt fra noe som kunne ha skremt meg til å holde meg borte fra det over lengre tid.

Har det bare med viljestyrke å gjøre?


Hvordan er det her på forumet?
Noen som har erfaringer med Salvia som går imot den 'kanon' som er etablert?
Noen gang erfart skremmende ting som har sjokkert dere - nei, virkelig skremt dere?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg klarer ikke å forstå ditt standpunkt og er ikke overbevist om at du faktisk kan ha røyket salvia eller fått skikkelg funk av det.
Jeg ble ikke redd av salvia-opplevelsene mine, de var bare morsomme, men de ga allikevel ikke noe særlig mersmak. Tviler p at jeg noen gang bruker det igjen.

Det skal nevnes at jeg ikke kom "til topps", men jeg var pretty far out :P
Ralith's Avatar
Trådstarter
92 5
Mullah: Mitt standpunkt er at selv om jeg har erfart hvor kraftig salvia kan være, funderer jeg meg litt på andre menneskers forhold til den.

Det virker som mange som prøver salvia og 'når til topps' blir såpass sjokkert over erfaringen at de venter lenge før de prøver det igjen - hvis de gjør det i det hele tatt.
Og selv om jeg synest salvia er hjernerystende, egoknusende og kort fortalt ekstrem, føler jeg ikke noe ubehag med tanke på å gjøre det igjen.

Du vet nok selv bedre enn meg at folk reagerer anderledes på slikt, og derfor var jeg bare interessert i forum-medlemene sine erfaringer


R.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sjokkert er ikke et ord som engang kan begynne å beskrive følelsen man sitter igjen med. Det var som å åpne øyene, og åpne øyene igjen.
Jeg har heller ikke noe problem med å benytte meg av denne planten igjen, eller flere ganger etter hverandre, men jeg gjør det ikke av noen enkel grunner; Jeg føler at planten har hjelpt meg å komme så langt som den kan ta meg, og jeg er i balanse. Jeg vil ikke ødelegge denne følelsen ved å gjøre bruken av salvia til noe mindre enn et sakrament.

For min del er det ikke mulig å se på film, eller egentlig å gjøre noe som helst, mens man er påvirket av salvia. Jeg vil helst ikke ha øyene mine åpne engang.

Den eneste erfaringen jeg har med andre menneskers reaksjon på planten er skuffelse, skuffelse og skuffelse. Aldri har jeg møtt noen som har opplevd noe som engang ligner på mine opplevelser.
Ralith's Avatar
Trådstarter
92 5
Selvfølgelig - når jeg er i omega og forbi er jeg ikke i noe humør til verken film...eller noe annet i det hele tatt!
Men jeg lader ikke opp en bombe-dose hver eneste gang jeg prøver salvia, og når jeg ikke flyr i verdensrommet benytter jeg salvias behagelige effekter som hjelp mot søvn-problemene mine, noe som funker perfekt!

God kveld og god natt,




R
Ralith: Hvordan i all verden vet du at du har nådd de høyeste nivåene denne planten kan bringe deg til? Selv har jeg erfart vanvittig ubeskrivelige tilstander og steder på diverse psykedelika, men jeg kan aldri påstå at jeg har nådd noen som helst grense. For det første så tror jeg ikke det finnes slike grenser, og for det andre så vet vi ikke hva som er der hvor vi ikke har vært. Det gjelder like mye deg som meg, og alle andre. Regner ikke med at du har et kart over dimensjonene..
Ralith's Avatar
Trådstarter
92 5
Mentalmelt: La meg svare på spørsmålet ditt med mitt eget spørsmål.
Hvordan kan du vite det DU vet?
Skal man gå helt filosofisk inn på det kan vi si at vi ikke kan vite noe, fordi ingenting er satt i stein.
Jeg er ikke av den typen, og mener at det vi vet kommer fra flere ting.
Egne erfaringer som blir sammenlignet med andres erfaringer - Når du er klar over hvordan du har reagert i forhold til hvordan andre har reagert har du kommet langt nok til å stille logiske slutninger og slipper dermed å filosofere over lite gjennomtenkte spørsmål.

Jeg vet hva jeg har opplevd i forhold til andre - og for meg er det nok, men det er viss ikke sannheten for alle.

Og sist, men ikke minst mentalmelt, det spørsmålet kan du stille om alle ting i verden - fordi du kan ikke føle, tenke og oppleve ting som andre, og da er vi bare igjen med det mer håndgripelige.
Kald, hard fakta.

Liten edit:
Dette temaet du snakker om omhandler også religion, filosofi or livssyn.
Sjangsen er stor for at vi er uenige på det punktet, men det får bare være.


R
Sist endret av Ralith; 19. desember 2006 kl. 16:03.
Man vet man har nådd det høyeste nivået når man har blackout, Salvia har ved høyere doser en kraftig dissosiativ effekt som PCP og Ketamin(jeg vet de ikke ligner hverandre). Dette kalles narkose og den kan være veldig kortvarig på Salvia, men den er der.

Level 6 - "A stands for AMNESIC effects " At this stage either consciousness is lost; or at least one is unable to later recall what one is experiencing. The individual may fall, or remain immobile or thrash around; somnambulistic behavior may occur; injuries can be sustained without pain being felt; on awakening the individual will have no recollection of what he/she did, experienced or said in level 6. People cannot ever recall what they experience in this very deep trance state. This is not a sought after level as later nothing can be recalled of the experience.

Fra http://sagewisdom.org/faq.html

Setter en rimelig definitiv grense vil jeg si, med mindre man regner Død og Begravet som et av nivåene, Level 7.
Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Du bare liret av deg masse fjas. Jeg er ikke ute etter å diskutere religion eller filosofi. Jeg mente heller ikke å virke nedsettende, tviler ikke på omfanget av dine opplevelser. Jeg vil bare påpeke at når det kommer til ting som dette så finnes det ingen grenser. Og vi har ikke grunnlag for å vite hva andre har opplevd, selv om de forsøker å forklare det. For disse opplevelsene kan ikke beskrives i ord.

noössphere:
Når jeg snakker om hvor langt man kan komme så mener jeg ikke hvor loka du kan bli. Jeg anser ikke å vase rundt i forvirring eller å blacke ut som å komme særlig langt.
Sist endret av mentalmelt; 19. desember 2006 kl. 16:23.
Ralith's Avatar
Trådstarter
92 5
Hah! Skal være enig med deg i at det er noe som er vanskelig å beskrive i ord!
Men når det gjelder slike ting som dette, ting som har ingen grenser, så har man jo ett forferdelig utgangspunkt i å i det hele tatt snakke om det! Og akkurat derfor kan det virke som filosofisk vås

Og nei, jeg er ikke arrogant nok til å tro at jeg har 'underslått' meg salvia og lært meg alle dens hemmeligheter, men 'nivåene' - de markerte nivåene som hundrevis av salvia-brukere har målt sine erfaringer utifra - de har jeg nådd til toppen på, som så mange andre.

Ingen proklamasjon om min fantastiske kunnskap, visdom eller erfaringer her - bare egne tanker og følelser som igjen er basert på andres erfaringer.

Jeg er enig med deg at salvia har ingen grense, men det er dog akkurat derfor jeg også mener at omtrent all form for spørsmål angående dens effekter vil til syvende og sist ende opp som synspunkt, filosofering og spekulasjon.

Gode hilsener,


R.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Ralith: Røyket du ekstrakt for å nå toppen? Isåfall hvor sterk? Hvordan doserte du det?
Selv har jeg nylig bestilt 10g blader på nett og gleder meg til å teste det for første gang. Noen tips?
Fair enough..
God Jul
Ralith's Avatar
Trådstarter
92 5
Bravehammer: Mine erfaringer med extract er varierende - noen ganger har 15x (personlig favoritt) hatt liten effekt, mens 5x har avlevert meg på døra til universets hage-passer.

Prøvde vanlige blader litt i begynnelsen først, men skiftet over til extract pga. forsøk på å minske mengde røyk i lungene - ikke ta det feil, blader kan funke helt fint, men jeg synest det er mer praktisk med extract, samt det er enklere å få gjennom tollen.

Uansett, mange vil ikke komme så veldig langt på de første salvia-turene sine (merk at dette ikke gjelder alle)
Selv synest jeg det er til det beste, sånn at man kan bli kjent med planten og dens kvaliteter før man blir kastet hodestups ut i kosmos

Første gang jeg kom til ett høyere nivå var vel på 5x, og merk at dette var med dårlig røykeutstyr...

eh, tips:
Selv synest jeg salvia røykes best i en god bong.
Husk å ha en stødig flamme på salvia'en hele tiden - en god lighter gjør iallefall susen for meg...

En god måleregel når det gjelder extract er 'a pinch' - eller en klype.

Dette er dog bare standard sikkerhetsregler - så viss du har noen flere spørsmål du ikke fikk svar på kan du bare pm'e meg.

Alltid glad i å veilede når jeg kan


R.

Edit: trykkleifer
Sist endret av Ralith; 19. desember 2006 kl. 18:45.
Sitat av noössphere
Man vet man har nådd det høyeste nivået når man har blackout, Salvia har ved høyere doser en kraftig dissosiativ effekt som PCP og Ketamin(jeg vet de ikke ligner hverandre). Dette kalles narkose og den kan være veldig kortvarig på Salvia, men den er der.
Vis hele sitatet...
PCP og Ketamin er ca det samme da. Fra erowind
Fra wiki
Har også hatt god erfaring med ha tv'en. Man kan bli helt borte i det.. 'være tven' eller se helt sinnsyke mønstre inne i tven.

Men jeg har mista lysten på mer salvia... Hver jævla gang jeg har trekt og holdt inne røyken en stund får jeg en rar, ubeskrivelig følelse som jeg hater, og da tenker jeg hver jævla gang:

"faen hva har jeg gjort hvorfor gadd jeg å gjøre det igjen?? fuuuuuck"

før jeg brått kobles fra virkeliheten og helt sinnsyke ting skjer....

den jævla torch lighter myten er el gamke død og...
Sist endret av halla; 19. desember 2006 kl. 21:43.