Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 977
Er lsd old school ? bare sopp som gjelder for tiden ?

hva oppnår man også "best" hallusinasjoner med ?

Jeg har ikke fått prøvd det ene eller det andre, så jeg lurer på hva folk som har prøvd begge deler mener.
for best hallusinasjon så anbefaler jeg lsd.
men doserer du riktig med sopp så mener jeg selv
at du kan få en mye mer heftigere tripp en det du får på syre.

de gangene jeg har hat det mest morsomst er når jeg har spist flein
heller cubensis.

men man må ikke glemme at lsd er morsomt det å.men jeg synes
det er litt mere ustabilt en sopp, når det gjelder dosering osv.
Sist endret av hasjen; 15. november 2006 kl. 07:13.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Dette er vel strengt tatt et tema som har vært oppe til diskusjon tidligere, foruten om at det er en liten vridning i spørsmålet.

LSD er det som jeg vil kalle mest kontroller bart. Man kan til en viss grad styre "formen" man er i, ved en vanlig dose LSD.

Sopp kan èn gang smelle som bare satan etter 50 (flein) mens en annen gang må man opp i kanskje dobbeldose.

Ettersom man ikke kan vite dette på forhånd - er det enkelte som lett kan undervurdere soppen og pjåte i seg 100 flein, fordi de tålte det sist gang..
Jeg vil si at rusen på fersk sopp er den jeg higer etter, men tørket sopp er mer ukontrollerbar og mer intens.
Dette er nok også helt og holdent en inviduell sak.

Tror ikke LSD er oldschool i det heletatt, men ettersom vi ikke diskuterer salg eller kjøp av narkotika på forumet - blir soppen nærmest et "selvfølgelig tema" fordi den kan plukkes rett fra gresset i vår Norske fine natur.

Det er også ganske få miljø som tar inn LSD og som får ordning på LSD. Dette holdes ofte skjult, og er ikke noe som spres rundt som hasj og amfetamin o.l.
De som selger på LSD er ut i fra min erfaring ofte også en smule paranoid og ustabil. Så konkrete avtaler er ofte vanskelig å lage.
Helt ut i fra hvilken person man har å forholde seg til - så dette blir også helt inviduelt.

Jeg tror nok at om en sopp-plukker hadde fått tilbudet om et frimerke hadde han ikke sagt nei til det.
Saken er vel at tilgangen tilsier at sopp blir mer allment kjent, enn LSD som er mer (misforstå meg rett) "underground".
Hvor populært syre er og hvordan tilgangen på syre er, har variert en del, helt siden LSD ble gjort til allemannseie på 60-70 tallet. Hvis man leser litt rundt på internasjonale forumer, så kan det virke som det er en tendens til at syre er på vei "inn igjen". Jeg tror ikke det kommer en ny hippie-tid, hvor "alle" tar syre, men en del jeg har lest kan tolkes som at "cid" er på vei tilbake, både når det gjelder populæritet og tilgang.

Jeg har intrykket av at det er bedre å "småtrippe" på sopp enn syre. Jeg hører om mange som spiser en liten dose fein oppå øl, hasj o.l. når de skal på fest eller på byen. Til sammenlikning har jeg bare hørt om noen ytterst få som tar lave doser syre sammen med annet, som fest-droge. Mitt inntrykk dette her...
Sitat av speq
Dette er vel strengt tatt et tema som har vært oppe til diskusjon tidligere, foruten om at det er en liten vridning i spørsmålet.

LSD er det som jeg vil kalle mest kontroller bart. Man kan til en viss grad styre "formen" man er i, ved en vanlig dose LSD.

Sopp kan èn gang smelle som bare satan etter 50 (flein) mens en annen gang må man opp i kanskje dobbeldose.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at effekten av ett gitt antall sopp varierer fra gang til gang er blant annet at soppen varierer i styrke fra år til år og sted til sted. Dessuten kan man ikke måle noen dosering ved å telle sopper, som med alle stoffer regner man dosen i gram, en sopp kan veie mer enn en annen. Og selv om de små soppene har rykte på seg for å være sterkere betyr ikke det automatisk at en liten sopp inneholder like mye psilocybin som en stor.
Med det sagt, man vet heller ikke hvor mye LSD som er på en syrebit(eller om det er LSD i det hele tatt).

Hva som er enklest å håndtere av de to stoffene er selvsagt individuelt, men husk at den gamle regelen om set og setting har mye mer å si enn hvorvidt du spiste flein eller LSD.
LSD varer lengre, så i tilfelle bad-trip er jo det ett minus, i tillegg til at effekten av LSD er rimelig konstant, mens sopp kommer og går i bølger slik at man får pusterom.

Jeg får fortsatt skjelven når jeg tenker på den gangen jeg satt og så på klokka og "Ok, bare 8-10 timer igjen" mens alt inni meg var ett helvete.

Sitat av felix_poker
Jeg har intrykket av at det er bedre å "småtrippe" på sopp enn syre. Jeg hører om mange som spiser en liten dose fein oppå øl, hasj o.l. når de skal på fest eller på byen. Til sammenlikning har jeg bare hørt om noen ytterst få som tar lave doser syre sammen med annet, som fest-droge. Mitt inntrykk dette her...
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring er små doser syre mye bedre enn små doser flein, en liten dose LSD løfter humøret, forsterker sansene uten at det blir for mye og gjør ikke at jeg svetter så mye som hvis jeg tar bare litt flein. Jeg trodde faktisk syre var piece of cake fordi de første bitene jeg spiste var så svake. Man har lært siden den gang, hehe.