Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2720
Hei, jeg lurte på om dere har noen forslag til mat jeg kan lage av cannabis som er tilnærmet eller lik lavkarbo? dvs. at det skal være så lite som mulig karbohydrater.

Karbohdrater er det mye av i for eksempel korn og sukker (Så kake er ikke ideelt).

Fett er derimot veldig bra, og jeg har laget cannabutter som står klart, men vil helst ikke spise det for seg selv

Jeg vil i grunn bake/spise fordi jeg kutter veldig ned på røyking, det jo ikke akkurat er sunt å røyke.

Prøvde forsåvidt å spørre på lavkarbo.no, en side med 95% middelaldrene damer.
Jeg fant fort ut at ikke alle er like åpne som freakforum når det gjelder ulovlige rusmiddler (Jeg fikk fint høre hvor narkoman jeg var og at jeg ville dø av heroinoverdose straks)

edit: Liten skriveleif i overskriften der
Sist endret av Membranplan; 29. september 2011 kl. 11:36.
Spiller vell strengt tatt ikke noe rolle når du kommer til å munche deg ihjel etterpå. Høhø.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
LINDA'S LOW CARB MENUS & RECIPES har veldig mange gode lavkarbo-oppskrifter. Ta en titt på "snacks" og se om du finner noe med mye og kraftig smak, eks. http://www.genaw.com/lowcarb/frozen_...ino_shake.html

Edit: Jeg fikset tittelen din.
Sist endret av Tias; 9. mars 2012 kl. 00:55.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Spiller vell strengt tatt ikke noe rolle når du kommer til å munche deg ihjel etterpå. Høhø.
Vis hele sitatet...
Hehe, jammen ikke lett å spise riktig når man har røyka, men klarer det bedre og bedre, så det er nok ikke no problem

Men nå er det snakk om maten jeg lager av cannabis, ikke mate jeg skal spise etterpå

Sitat av Tias Vis innlegg
LINDA'S LOW CARB MENUS & RECIPES har veldig mange gode lavkarbo-oppskrifter. Ta en titt på "snacks" og se om du finner noe med mye og kraftig smak, eks. http://www.genaw.com/lowcarb/frozen_...ino_shake.html

Edit: Jeg fikset tittelen din.
Vis hele sitatet...
Ok, det skal jeg sjekke ut. Takk!
Sist endret av Tias; 9. mars 2012 kl. 00:55.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Spiller vell strengt tatt ikke noe rolle når du kommer til å munche deg ihjel etterpå. Høhø.
Vis hele sitatet...
Signerer den. Magen bare hyler etter mat. Det er nesten så man ikke tror verden står til påske om du ikke får tilfredsstilt behovet.
kan du linke til tråden din på lavkarbo.no? Eller ble den slettet? Hadde vært gøy å lese.
Sitat av shalla Vis innlegg
kan du linke til tråden din på lavkarbo.no? Eller ble den slettet? Hadde vært gøy å lese.
Vis hele sitatet...
Den ble dessverre slettet ganske fort, ellers skulle jeg med glede ha linket

Jeg rakk å få 4-5 veldig negative og ignorante svar før den ble slettet og deretter et par PM's fra bekymrede mødre som ville hjelpe meg til avrusning.

Jeg har ikke tenkt til å poste PM'ene, med tanke på at de som kontaktet meg der faktisk var veldig hyggelige og saklige. Det eneste de manglet var ordentlig info rundt rusmiddler.

Til de som kontaktet med angående avrusning svarte jeg at:
hasj er noe jeg nyter en sjelden lørdagskveld, at jeg har et godt fungerende sosialt liv, går på skole og har en god jobb. Men jeg ble fortsatt sett på som narkoman - det skal ikke være lett nei

Jeg ble også kontaktet av en moderator som sa meg at råden min gikk i strid med forumsreglen:

«Du lover også at du ikke vil legge inn noen innlegg som er motbydelige, vulgære, seksuelt rettede, hatfulle, truende, eller annet som ellers er i strid med gjeldende lover»

Jeg synes det blir litt ille å sammenligne cannabisholdig mat med "Hatfulle, truende og vulgære" tråder. Men jeg respekterer jo selvsagt reglene deres, så kranglet ikke med henne akkurat.
Sist endret av Membranplan; 29. september 2011 kl. 14:24.
- Jeg vet at dette er litt off-topic, men blir man høy fortere hvis man trener etter å ha spist? Hvis det er forbrenningen som har mest å si på tiden (gitt at du har tom mage), skulle jeg tro at det ville virke?

Er det noen av dere som vet noe?
Sist endret av Membranplan; 30. september 2011 kl. 18:21.
Hvis jeg forstår deg rett, så tviler jeg på at om du har full eller tom mage kommer an på hvor fjern du blir. Er jo ikke som med alkohol at hvis man begynner å drikke når man er stappmett, så tar det lenger tid før funksjon.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Jeg synes det blir litt ille å sammenligne cannabisholdig mat med "Hatfulle, truende og vulgære" tråder. Men jeg respekterer jo selvsagt reglene deres, så kranglet ikke med henne akkurat.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper det hadde mer med "gjeldende lover" å gjøre, siden all bruk av cannabis er forbudt i Norge.
Søk på lavkarbooppskrifter(det har du vel prøvd); men Atkins-oppskrifter er også lavkarbo - her har du enorme forum med oppskrifter. Samme gjelder om du søker på "oppskrifter" + "ketose"
egedosis med fløte
Endte opp med å lage skakao, ikke helt lavkarbo - men nå har jeg ikke tenkt til å gjøre det daglig akkurat, så det går nok fint.

Varmet urt og smør i 20 min, blanda deretter det med 1/2 liter melk og ca 80g kokesjokolade. Det ble en veldig fin fredagskveld, det skal være sikkert! Dosering er jeg ikke helt sikker på, regner med at det gikk med ca 0,7g god hasj.
Kan bare skyte inn at kakaoen smakte fortreffelig! Jeg hadde en kveld i sommerferien hvor jeg og en kompiss lagde hasj-sjokolade - men makan til ekkel smak skal du lete lenge etter! Så gå for kakao!

Drakk kakaoen rundt 18:30 (ti minutter etter mitt forrige innlegg). De første effektene kom veldig sigende rundt 19:15 og klokka 20:00 var jeg fjern som fy, tendenser til litt visuals til og med. Veggene ble en smule bølgete osv.

Vet ikke helt hvorfor, men den hasjen jeg brukte er egentlig veldig indica dominert, men når jeg spiste det minnet det mye mer om sativa. Er dette vanlig når man spiser?
Sist endret av Membranplan; 3. oktober 2011 kl. 14:22.
Hva med å legge det i gelcaps eller dopapir/rullepapir og svelge det med et glass vann?
Om jeg husker riktig sågår vel lavkarbodietten ut på åspise ting med fett - altsåmettet fett.

Såi mine øyne går det helt fint å lage lavkarbomat med cannabis
Lag cannabutter med meierismør da, blir sikkert kos
Stek sopp først(Sjampinjong), så smelter du margaring og blander weeden oppi der på lav varme, ca 60grader er det vel.
så kan du ha i diverse krydder som faller i smak, f.eks salt, pepper, gressløk osv. tøm denne gugga over soppen. dette kan du spise til f.eks biff eller kyllingfilè.

Eller du kan koke deg bernaise saus(den med 6g karbo pr 100g, tror det er toro) og stappe weeden oppi litt etter oppkok.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Om jeg husker riktig sågår vel lavkarbodietten ut på åspise ting med fett - altsåmettet fett.

Såi mine øyne går det helt fint å lage lavkarbomat med cannabis
Lag cannabutter med meierismør da, blir sikkert kos
Vis hele sitatet...
Lavkarbodietter kan bestå av mye fett, men på ingen måte det. PSMF er et godt eksempel på en lavkarbodiett med høyt proteininntak og lavt fett- og karbohydratinntak.