Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 5495
Greit skal være enig i at 60 er litt høy fart på en vei der det ferdes folk i veikanten og ikke på fortau.
Men husk, veier som det er belyst med gatelys.

Og atomet, ja jeg tror jeg er mye bedre enn de fleste i trafikken, jeg vet jeg har mye mer kontroll over bilen enn de fleste. Det siste er sikkert.
Sist endret av skolms; 4. mai 2009 kl. 23:20.
Du var jammen heldig her, men av personlig erfaring vil jeg si at politiet stort sett er hyggelig. Det er selvsagt en god del som oppfører seg som selverklærte diktatorer, men brorparten er forståelsesfulle. Det er dog deres jobb å overholde loven, og de kan ikke alltid gå gode for folks unnskyldninger. Det er ikke lett å vite om personen lyver eller ei.
Sitat av drQ Vis innlegg
Men jeg lurer på hvor mange katter enkelte av supermennene (de som ser alt selv i høy fart - ZeReX) her har klart å kjøre ned. De er gjerne små, mørke og kommer fort. Jeg har selv måtte bremse forholdsvis hardt for å unngå å meie ned noen, og det er i vanlig (trygg) fart.
Vis hele sitatet...
0 per dags dato. Å den katta meie du sikkert ned uansett om du kjøre i 80 eller 110..
Sitat av skolms Vis innlegg
Greit skal være enig i at 60 er litt høy fart på en vei der det ferdes folk i veikanten og ikke på fortau.
Men husk, veier som det er belyst med gatelys.

Og atomet, ja jeg tror jeg er mye bedre enn de fleste i trafikken, jeg vet jeg har mye mer kontroll over bilen enn de fleste. Det siste er sikkert.
Vis hele sitatet...
ja jeg tror jeg er mye bedre enn de fleste i trafikken, jeg vet jeg har mye mer kontroll over bilen enn de fleste. Det siste er sikkert.
Vis hele sitatet...
Spør ti stykker til da, og se hva de svarer :-) Dessuten hjelper ikke det deg en dritt når det kommer andre som gjerne ikke har dine superman-powers.
Gratulerer, du har møtt majoriteten av politiet. Du vet, de er mennesker de også.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Spør ti stykker til da, og se hva de svarer :-) Dessuten hjelper ikke det deg en dritt når det kommer andre som gjerne ikke har dine superman-powers.
Vis hele sitatet...
Ah du liker å kverulere?
Hva skal jeg spørre 10 stykker om?

Jeg har ikke superman-powers.
Jeg har bare veldig høy interesse for å kjøre bil, og det er det jeg har brukt meste parten av de siste årene på. Sladde, presse bilen fortest mulig igjennom svingete strekker, banekjøring osv. Du bør skjønne bilde.

Derfor har jeg bedre kontroll over bilen jeg kjører enn alle andre som kun kjører daglige turer til jobb og butikken og til hytten.
Sist endret av skolms; 4. mai 2009 kl. 23:34. Grunn: Misforståelse.
Ni av ti menn mener de kjører bedre enn gjennomsnittet. Kjent faktum. Den siste skjønte ikke spørsmålet.

Men ellers i en diskusjon som går på trafikksikkerhet:

Dum ting bilinteresserte gjerne tenker: over normal interesse for bilkjøring gir meg mye bedre kontroll i en situasjon som ikke innebærer å kontrollert sladde gjennom en hårnålssving og annet lignende. Hvis du tror du blir en sikrere bilsjåfør på vanlige veier av å øve mye på bane må jeg be deg om å spise din egen dritt.Det handler ikke om å kontrollere bilen best mulig når det springer et barn ut i veien.

Det er vanskelig å argumentere mot at trening og slikt gjør at du potensielt kan unngå å kræsje i enkelte situasjoner, men dette er detaljer. Uansett er det ikke gyldig argument for å påberope seg en tittel som sikrere sjåfør. Og med rattarroganse følger det selvfølgelig med en høyere gjennomsnittsfart.
drQ
Egendefinert
Sitat av egeulf Vis innlegg
Ni av ti menn mener de kjører bedre enn gjennomsnittet. Kjent faktum. Den siste skjønte ikke spørsmålet.

Men ellers i en diskusjon som går på trafikksikkerhet:

Dum ting bilinteresserte gjerne tenker: over normal interesse for bilkjøring gir meg mye bedre kontroll i en situasjon som ikke innebærer å kontrollert sladde gjennom en hårnålssving og annet lignende. Hvis du tror du blir en sikrere bilsjåfør på vanlige veier av å øve mye på bane må jeg be deg om å spise din egen dritt.Det handler ikke om å kontrollere bilen best mulig når det springer et barn ut i veien.

Det er vanskelig å argumentere mot at trening og slikt gjør at du potensielt kan unngå å kræsje i enkelte situasjoner, men dette er detaljer. Uansett er det ikke gyldig argument for å påberope seg en tittel som sikrere sjåfør. Og med rattarroganse følger det selvfølgelig med en høyere gjennomsnittsfart.
Vis hele sitatet...
Så var det jo også et element som er ganske viktig: Trafikk.

Du kan kjøre hvor mye du vil på bane, men du blir ikke bedre til å kjøre i en rundkjøring eller skifte felt av det. I mine øyne er det i sammhandlingen den potensielle faren er.

Jeg driter litt i om en eller annen idiot flyr hundre meter utfor veien fordi han prøvde å sette fartsrekord, men jeg vil ikke ha samme fyren inn i siden på bilen fordi han ikke har skjønt at han skal stoppe før rundkjøringen.
Veldig snilt gjort.
Jeg så på Viasat 4 i går kveld.. " Verdens villeste politivideoer ", og der var det en mann som fikk fortsette når han hadde kjørt i feil fil. Han ble helt målløs.

Så, det er mange snille folk der ute. Takk for at vi har dem
Vet ikke om det er takhøyde på forumet for en vits, riktignok on-topic...

Det var en kar som var ute og kjørte med sin BMW cabriolet. Det gikk nok litt fort i svingene, for plutselig kunne han se blålysene fra en politibil i bakspeilet. "Han kjører jeg lett fra", tenkte mannen i BMWen. Og fortere gikk det. 120-130-150... Men stadig hang politibilen på. På en lang rett strekning tråkket han flatt jern og farten var nå 180 - fortsatt uten tegn til at politiet ville gi seg. Da tenkte mannen: "Hva er det jeg holder på med - dette kan jo ikke ende bra". Så roet han ned farten og kjørte inn til siden.

Det var noen lange sekunder å vente mens han så i speilet at politimannen rolig steg ut av bilen sin og nærmet seg.

Politi: "Det gikk litt fort dette her. Hva tenkte du på? Hvorfor prøvde du å stikke av?"

Råkjører: "Vel...."

Politi: "Ok. Nå skal du høre her... Jeg er i ferd med å avslutte skiftet mitt. Er ferdig for i kveld. Det blir mye rapportskriving og slikt av en sånn sak som dette. Så - hvis du kan gi meg en forklaring eller unnskyldning jeg aldri har hørt før, så skal du få slippe med en advarsel".

Råkjører - tenker seg litt om og sier: "Du skjønner.. Kona mi stakk av med en politimann i forrige uke... Og når jeg så deg i speilet, så trodde jeg dere var kommet for å levere henne tilbake..."

Det hører med til historien at politimannen gikk smilende tilbake til bilen sin, og råkjøreren fikk fortsette.
Jeg satt på med en fyr i ei faens fart en gang og vi ble stoppet til slutt. Fyren la seg helt flat for at han hadde kjørt fort, men hver gang hun prøvde å få vite akkurat hvor fort han hadde kjørt svarte han bare "litt over" eller lignende. Politidama tynte han sikkert i 5 min og snakket om konsekvenser før hun endelig sa: "vi fikk dessverre ikke noen måling på deg, så denne gangen slipper du billig unna".

Faen som vi lo etterpå.
Sitat av skolms Vis innlegg
Ah du liker å kverulere?
Hva skal jeg spørre 10 stykker om?

Jeg har ikke superman-powers.
Jeg har bare veldig høy interesse for å kjøre bil, og det er det jeg har brukt meste parten av de siste årene på. Sladde, presse bilen fortest mulig igjennom svingete strekker, banekjøring osv. Du bør skjønne bilde.

Derfor har jeg bedre kontroll over bilen jeg kjører enn alle andre som kun kjører daglige turer til jobb og butikken og til hytten.
Vis hele sitatet...
Mener over hodet ikke å kverulere (men diskutere!) på noen som helst måte, ville bare få fram det faktum at du er IKKE alene om å tenke det samme! :-) Ellers fikk egeulf skrevet ned resten av mine tanker på en god og fornuftig måte.

Sitat av Fredshroom Vis innlegg
Jeg satt på med en fyr i ei faens fart en gang og vi ble stoppet til slutt. Fyren la seg helt flat for at han hadde kjørt fort, men hver gang hun prøvde å få vite akkurat hvor fort han hadde kjørt svarte han bare "litt over" eller lignende. Politidama tynte han sikkert i 5 min og snakket om konsekvenser før hun endelig sa: "vi fikk dessverre ikke noen måling på deg, så denne gangen slipper du billig unna".

Faen som vi lo etterpå.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Tror neppe kompisen din hadde sluppet unna om han hadde begynt å komme med noen solide argumenter om hvorfor han ikke kjørte for fort.
Sist endret av Exmagician; 5. mai 2009 kl. 18:18.
Sitat av ZeReX Vis innlegg
Bare man har litt fokus på veien så mener jeg at det ikke skal være noen problem å se svartkledde personer og det som verre er. Å jo forterer man kjører jo mer "fokus" har man.. Sånn er det for min del iallefall, men ser NOK av folk som kjører bil som om de sitter på en taxi eller noe!! følger faen ikke med i det hele tatt. Men jeg mener at følger man litt med i trafikken så går det som oftest bra!
Vis hele sitatet...
En ting er sant - at det stort sett går bra så lenge man følger med (men det hjelper jo fint lite den gangen du ligger i 60 i en 30-sone, og du plutselig meier ned en dritings tulling fordi du rett og slett ikke rakk å bremse ned i tide, SELV om du var fokusert nok til at du så han så tidlig som mulig). Resten kunne du ikke tatt mer feil i.
Sist endret av atomet; 5. mai 2009 kl. 20:42.
Sitat av skolms Vis innlegg
Greit skal være enig i at 60 er litt høy fart på en vei der det ferdes folk i veikanten og ikke på fortau.
Men husk, veier som det er belyst med gatelys.

Og atomet, ja jeg tror jeg er mye bedre enn de fleste i trafikken, jeg vet jeg har mye mer kontroll over bilen enn de fleste. Det siste er sikkert.
Vis hele sitatet...
Du tror vel det, og det er absolutt ikke alle slike veier som har gatelys nei.

Idioter som deg (dvs folk som tror at de har så jævelig god kontroll og er neste colin mc rae og petter solberg og michael schumacher og faan veit hvem i en og samme person) er GROVT overrepresentert i alt av ulykkesstatistikker, og det er en grunn til det.

Hilsen en som har kjørt ca dobbelt så lenge som deg.
Sitat av Phenom Vis innlegg
Natt til første mai var jeg så uheldig at jeg var i situasjonen der jeg måtte komme meg til en plass raskest mulig, og brøt fartsgrensen (60 i 30 sonen) og ble stoppet av politiet.

Jeg tenkte så klart at "nå ryker lappen" og forbannet meg over idiotien min siden dette var i bystrøk.

Situasjonen var at kjæresten min var gått seg vill i et område der det er tvilsomme personer og kjæresten min var godt beruset på alkohol, og hadde ingen oversikt om hvor hun var.

Resten av møtet med politiet foregikk slik

Politi betjent: Jaja her gikk det litt fort, eller hva?
Meg: Ja, men kan jeg få forklare
PB: Forklar i vei
Meg: Kjæresten er kraftig beruset i et område der hun ikke hører hjemme og jeg er redd for henne, og må komme meg der til veldig fort, det er da derfor jeg brøt fartsgrensen.

PB: ja, hadde jeg målt deg hadde du antaglivis mistet lappen. Hvilke problemer er hun i?
Meg: Jeg vet ikke, alt jeg vet er at hun var hysterisk over telefonen og var veldig redd. Jeg må komme meg dit

PB: Er du edru
Meg: Jeg er edru som ei fele. Jeg er sjofør i kveld så jeg styrer klar.
"Han lyser så inn i baksetet mitt og snudde seg mot bilen sin
PB: Ok.

Meg: er det "Greit?" da?
PB: Vis du tar det roligt resten av veien så er det greit ja.
Meg: Ja jeg skal det, "og jeg unnskyldet meg"
PB: trenger ikke unnskylde deg

Kan med hånda på hjertet si jeg ikke brøt fartsgrensen en eneste gang resten av veien

Jeg syntes det var svært positivt at, med tanke på kvelden, så forstod politien problemet mitt, og lot det gå med tanken på det beste for kjæresten min. og at noen minutters dumskap ikke skulle ødelegge hverdagen for både meg og kjæresten

Noen tanker om dette?
Vis hele sitatet...
synd du ikke hadde gunner med deg så du kunne plaffet ned svinet...ja i det minste en lasso så du kunne snørt ham bak støtfangeren og dratt ham i asfalten...
Det er jo en kjent sak at politiet ikke frata noen lappen uten en måling dersom det kun er en politimann tilstede. (Hvis det ikke er snakk om særdeles stygg kjøring)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker jeg satt å tenkte;
"Er det nødvendig å printe inn dette så mange ganger da, normalt oppegående folk burde vel vite dette fra før av?"
under teorien når jeg tok førerkortet.

Etter å ha lest denne tråden så skjønner jeg bedre hvorfor de terpet så mye på "opplagte" ting.