Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 8618
Hei!

Her kan dere fortelle hvordan musikksmaken deres har utviklet seg fra år til år. Jeg syns iallefall dette er veldig interessant å reflektere over. Kjør på!


14-16 år:

[COLOR="Navy"]Sjanger[/COLOR]: Industrial metal, Melodic death metal, Power metal, Heavy metal osv.

Med[COLOR="DarkGreen"] artister/band[/COLOR] som: The Project Hate MCMXCIX, Dark Tranquillity, My dying bride, The Kovenant, Killswitch Engage, Pantera, Megadeth, Marilyn Manson, Sonata Arctica, Manowar.

17 år:

[COLOR="Navy"]Sjanger[/COLOR]: Indie, Indie rock, Alternative rock osv


Med [COLOR="DarkGreen"]band/artister[/COLOR] som: Blonde Redhead, Death Cab for Cutie, OK Go, Radiohead, Vampire Weekend, MGMT, The Smashing Pumpkins, Sonic youth, Panic! At the Disco, Arctic Monkeys.


18 år:

Sjanger: Rock, Southern rock, classic rock, 60s osv

Med band/artister som: Supertramp, Blue Oyster Cult, Lynyrd Skynyrd, Steppenwolf, The Animals, Deep purple, The who, The Rolling Stones, Thin Lizzy, Cream.

19 år:

Det var her utviklingen begynte å ta en drastisk vending. Jeg kikket ut mot en helt ny horisont!

[COLOR="Navy"]Sjanger[/COLOR]: Drum n bass, Electronic, House, Progressive house osv

Med [COLOR="DarkGreen"]band/artister[/COLOR] som: Pendulum, Netsky, Deadmau5, London Elektricity, Black Sun Empire, The Prodigy, Infected Mushroom, Daft Punk, Crystal Castles, Ratatat.

20 år:

Hører fremdeles på det meste skrevet ovenfor også.

[COLOR="Navy"]Sjanger[/COLOR]: Liquid funk, Drum n bass, Dubstep, Psytrance osv

Med [COLOR="DarkGreen"]band/artister[/COLOR] som: Skism, Feed me, Skrillex, Flux pavillion, M'black, Skream, Nero, Rank 1, Rusko, High Contrast, 1200 Micrograms, Hallucinogen, Shpongle, Astral Projection, Electric Universe, Space Tribe.


Det var min liste. Show me yours!
<13 år: Alt som fantes, inkl. 50 Cent og Abba
Kategori: Absolutt alt.

13 år: Begynte å høre på Metallica og Guns N' Roses
Kategori: Rock og metall

14 år: Sluttet å høre på Metallica, begynte med In Flames, fortsatte med Guns N' Roses.
Kategori: Melodisk Death Metal og rock.

15 år: Mer In Flames, begynte med Soilwork, ble verdens største Guns N' Roses fanboy, AC/DC, Airbourne, Wolfmother etc.
Kategori: Mer Melodeath og mer rock.

16 år: Soilwork, In Flames og Scar Symmetry, litt rock.
Kategori: Melodeath only so to speak.

17 år: Soilwork, Scar Symmetry, Solution .45, Arch Enemy, In Flames, Sylosis m.fl., samt Wolfmother, Airbourne og AC/DC.
Kategori: Massemasse Melodeath og litt rock.

Nå: Soilwork, Scar Symmetry, Solution .45, Sylosis, Skrillex, Deadmau5, Dire Straits, Airbourne, Guns N' Roses, AC/DC, Diverse andre artister.
Kategori: Fremdeles melodeath, men jeg har fått en syk kjærlighet for Skrillex og elektronisk musikk, mest innen dubstep. Samtidig har jeg gått litt mer bort ifra metallen (Men ikke mye, bare så vidt), og begynt å høre mer på musikk som Dire Straits.
10-13 år: Rock
14 år: Punk
15 år: Rnp
16 år: Skikkelig rap, coutry og dubstep
0 - 11 country + Dizzy Tunes og mye annet rart Colargol f eks!
12 - 35 Metallica + klassisk + metal + klassisk rock
Sist endret av fxxked; 5. mai 2011 kl. 17:06.
haha!

13-16: mainstreamish 50 cent osv
16-18: metall METALLL !!!
18-20: house og 80, 90 talls hip hop! http://www.youtube.com/watch?v=_3YTvt_UW0w
>10: Nirvana, Red Hot Chilly Peppers o.l.
10 - 12: Backstreet Boys og all annen tvilsom pop-musikk.
12 - 17: Metal; mest prog. (Dream Theater o.l.), senere death metal o.l. også.
17 - 18(<): Alt, mest DnB/Dubstep, Trance, men også metal, jazz, og noe pop og blues.

Btw, virker som de fleste startet med mainstream musikk, så en eller annen form for rock, og så mer variert(???)..
Sist endret av sondrebot; 5. mai 2011 kl. 17:11.
0-12 år: Alt mellom himmel og jord (a1 ftw!)

13: Mer innen techno, DJ altmuligrart og slike artister. No offence til dere som liker det, men jeg skjemmes den dag i dag av det.

14:Ikke mer techno, styrte mer og mer mot rock, med Guns N Roses i spissen. Ellers Nickelback, Ozzy, Lordi, Metallica osv.

15:Nå hører jeg på rock,punk-rock,drum n bass etc. Alt med unntak av sånn newfag-musikk. Green Day,Guns N Roses, Pendulum, Mötley Crüe, Nickelback
Sist endret av Eplegutten; 5. mai 2011 kl. 17:19.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Alt med unntak av sånn newfag-musikk. Green Day,Guns N Roses, Pendulum, Mötley Crüe, Nickelback
Vis hele sitatet...
Er ikke Nickelback newfagmusikk?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
8-10

Sjanger: Godt spørsmål.

Artister/band: Bare Egil Band og lignende

10-12 år:

Sjanger/artist: O-zone og det meste av mainstream, hits for kids etc.


12-16:

Følger i fattern sitt fotspor og hører for det meste på metall, har blitt tidenes Slipknot fan som ikke greier og gå en dag uten! imellom mine intense eargasm-stunder med høylytt Slipknot spilling så hører jeg for det meste på Soilwork, Kamelot, Manowar, Sonic Syndicate, Hammerfall, Scar Symmetry, In Flames, Avenged Sevenfold og KoRn. Også en del enkeltsanger som jeg digger. Hører også på veldig mye gammel rock/metall slik som AC/DC, Mettalica, Savatage.

elsker også Axel Rudi Pell på enkelte dager. Også går det mye i Power Metal til ellers, slikt som Blind Guardian, Avantasia og Edguy. Sikkert MAAAANGE fler artister jeg kunne lista opp som jeg hører mye på..

(liker du det jeg hører på så kan jeg anbefale deg mine spillelister som ligger her.)
Sist endret av Echuz; 5. mai 2011 kl. 17:26.
Eat to bite?
Curver's Avatar
0-16 år: Deep purple, ozzy osbourne, Queen, Dio, Black Sabbath, Rainbow, Twisted Sisters, etc.

Ekke flink på sjanger, men det er vel rock?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Er ikke Nickelback newfagmusikk?
Vis hele sitatet...
Nei?

Jeg mente sånn der alle fjortissjenter/gutter løper etter nå for tiden. Hits for kids musikk, if you know what i mean
shit was so cash
Anda22's Avatar
10-11 år : Alt på Hits for kids cd'ene

12-14 år : Metallica, Slipknot, Avanged sevenfold. Stort sett bare metall

15 år : Bob marley, Eminem, 2pac, Ice cube, nate dogg & en smule Snoop dogg
Sist endret av Anda22; 5. mai 2011 kl. 17:35.
>10 år: Simon & Garfunkel, Bruce Springsteen, Knudsen & Ludvigsen, Led Zeppelin og 'julemusikk' (!) av alle slag.

10 - 13 år: Alt mine eldre brødre hørte på, dvs. Guns N Roses, Metallica, Pantera, Testament, Faith No More og mye, mye annet. Kun Michael Jackson jeg hørte på som ikke var rett ut av brødrenes CD-hylle.

13 - 15 år: Backstreet Boys i mente, NSync, Michael Jackson... Mye flaue greier jeg har fortrengt, inkl. en haug med elendig dance og annet søl.

16 - 20 år: Veldig mange flere artister, hovedsaklig innen rocksjangeren. Indie, punk, folk, noe metal og enkelte elektronica-flørter. Bright Eyes, Ron Sexsmith, RHCP, Incubus, Joy Division, The Smiths, Røyksopp, The Doors, Sex Pistols... For å nevne noen.

20 år - present: Mye av det samme som over, men med innslag av jazz, house, m.m. Fortsatt alt fra Pantera til Bob Dylan og Groove Armada.
Sist endret av httpwhat; 5. mai 2011 kl. 17:36.
10 - 13 år - Rap, Hip Hop, R & B, all sånn Usher 50-Cent mainstream fjortis

14 - 15 år - Metal, Emo, Rock, Heavy Metal ++ Alt sånn skrik og vræælll

15 1/2 - til dags dato - Dubstep, D'N'B, Hardstyle, House, hører også på litt av rocken og sånt enda. Chill i grunn.
Sist endret av Junkbox; 5. mai 2011 kl. 17:42.
>10: Alt mulig rart. Pop, topp 20 og faenskap.
Jeg hadde null peiling på musikk. Ikke hadde jeg god tilgang på forskjellig musikk heller.

10-13: Punk, skatepunk, emo, punk-pop, grunge, rock.
Oh, dear Internet. Der åpnet musikkverdenen seg opp for meg og jeg fikk tilgang på band som No Use For A Name, Foo Fighters og Jimmy Eat World, noe som formet den mer permanente smaken min.

13-15: Punk, skatepunk, emo, punk-pop, industrial metal, heavy metal, rave, house, trance.
Det gamle hang igjen, men jeg begynte å oppdage andre band og artister. Marilyn Manson var nok den som ble mest populær hos meg, men også innslag av Iron Maiden og Dune.

15-18: Punk, skatepunk, emo, punk-pop, industrial metal, heavy metal, death metal, goth metal.
De samme gamle sitter igjen, sammen med Marilyn Manson, men nå kommer også Cradle of Filth og annen mørk metal.

18-nå: Punk, skatepunk, emo, punk-pop, hardcore punk, metalcore, industrial metal, house, jazz.
Alt det gamle sitter igjen, men nå går det også i Rise Against, Paramore, Anti-Flag ++
Sist endret av Miyamoto; 5. mai 2011 kl. 17:46.
->10 allt mulig merkelig

10-14 guns n roses - acdc- motley crue, nirvana. rock

14-17- In Flames, Soilwork, Pantera, Slipknot, children of bodom osv , type metal

17-19 PINK FLOYD, Kaizers Orchestra, Muse mer "rap" type Damian Marley osv og mer type myk musikk selv om jeg forsatt digger slipknot så er det ikke så mye jeg hører på det i grunn. så har jeg også merket at jeg liker musikk som jeg for et par år siden var helt på jordet. Lurer tho på hva jeg hører på når jeg er 30.
Sist endret av The Nameless; 5. mai 2011 kl. 17:53.
10-13 år: trance/techno
14 år: Rap/trance/techno
15 år: Rap/hip-hop
16 år rap/hiphop techno trance
17 år rap/hiphop techno trance
18 år dubstep/hardstyle/trance
19 år hef10 rap liksom bare dunk dunk hører mest i bil da jeg har of the hoook speakerzz
osv går stort sett i dubstep og rap egentlig. Liker alt med bass i , jazz opera og sånt er uaktuelt om det ikke er en klassisk sang gjort om til dubstep låt
0-13 Alt mulig, det jeg fikk henda på.

13-14: Litt rock, og litt eminem, hørte ikke spesielt mye på musikk på denne tiden.

14-16: Gikk over til metal, band som Slipknot, In Flames, Scar Symmetry. ALT mulig innen metal (Spesielt Melo-death)

16+: Alt fra "chillehouse" til Hardstyle. Mest Skrillex og Deadmau5.
sondrebot: Ja, det kan kanskje virke litt sånn. Ser at det ofte har gått fra ulike sjangre innen metal til elektronisk dance som f.eks dubstep.

Da jeg var yngre nektet jeg å åpne øynene for andre sjangre enn metal. All elektronisk musikk var "sånn trance, liksom" og jeg var overbevist om at alt hørtes likt ut. Glad jeg vokste det av meg. Man går glipp av så mye!
Har vel kanskje noe med at elektronisk musikk blir mer og mer mainstream eller fler og fler lager det (fordi det krever lite utstyr)?? Ikke vet jeg
Bandene jeg poster er de jeg husker best og da også de som er spilt mest gjennom min musikklytterkariere.

Pre personlighet:
Saga, Deep Purple, Pink Floyd, Jeffersons Airplane, Jimi Hendrix, Bob Dylan, ja dere ser greia. Ble godt oppfostret av mine foreldre på musikkfronten

10-13 år:
Alt som var populært på den tiden sikkert. Nå begynner dette å bli såpass lenge siden at jeg ikke kan spesifisere hva som vi hørte på på den tiden men sikkert standard-slutten-av-'90-tallet-pop.

13-16 år:
Her ser vi en liten forandring i musikksmaken. Det blir mer hip-hop og metall og barnemusikken forsvinner
Dr.Dre, Snoop Dogg, Metallica, Pantera, System Of A Down, Eminem(oh, gudameg....), Iron Maiden, CKY, Dirty Oppland. Det er disse bandene jeg hørte mest på som jeg husker.

16-18 år:
Her begynner det å bli mer klassisk rock inn i bildet, og hiphopen blir mer underground og dirty. Samtidig er metallen fortsatt en stor del av bildet. Gitarspillingen min begynner også å ta mer av musikalsk sett, og jeg spiller mye blues; derfor hører jeg mer på blues også.
Wu Tang Clan, Pantera, Rammstein, Metallica, Gang Starr, Method Man, Jimi Hendrix, BB King, Johnny Winter, Childern Of Bodom, Deftones, Led Zeppelin, Black Sabbath.

19 - nåtid:
Vel. Jeg har droppet det aller meste av metallen. 10000km/t gitarrunking interesserer meg ikke like mye lenger. Så det eneste som henger igjen derfra er Stoner/doom-aktige greier, downtempo, trøkk og industri-lyd. Hiphopen holder seg stabil på det som kan kalles underground-delen av sjangeren. Elektronica, House og Dubstep har som lyn fra klar himmel slått ned i musikkatalogen og gjort seg svært gjeldende. Reggea, er en sjanger jeg også liker veldig godt om dagen. Og jeg har funnet fram til mine barnerøtter med mine foreldres fantastiske oppfostring.
Panter(sikkert det bandet jeg har hørt mest på gjennom tidene), Wu Tang Clan-gutta, Bob Dylan, Deadmau5, Lemon Jelly, Fred Falke, Pink Floyd(vel, Learning To Fly er sikkert den låta som er mest spillt gjennom tidene. Fra jeg var typ 7-8 har jeg virkelig digget den), Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Cypress Hill, Six Feet Under, Electric Wizard, Buckcherry, Gorillaz, Swedish House Mafia, Teddybears STHLM, Bongzilla, Orange Goblin.

Og sånn det siste året omtrent har jeg virkelig fått øynene opp for 60/70-talls soul, disco og funk. Synes det er mye grisefett. Det kan ha noe med at jeg endelig har skaffet meg platespillere og har begynt å miske litt. Og jeg digger å danse til slik musikk så da blir det jo automatisk det jeg spiller.
Sitat av sondrebot Vis innlegg
Har vel kanskje noe med at elektronisk musikk blir mer og mer mainstream eller fler og fler lager det (fordi det krever lite utstyr)?? Ikke vet jeg
Vis hele sitatet...
Nja, ikke for min del, iallefall.

Noe av grunnen kan ha en liten sammenheng med rusmidler og den type festing, da, haha.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av sondrebot Vis innlegg
Har vel kanskje noe med at elektronisk musikk blir mer og mer mainstream eller fler og fler lager det (fordi det krever lite utstyr)?? Ikke vet jeg
Vis hele sitatet...
haha hipsteeeeer.
Forstår meg ikke på dere. Er jo en grunn for at en sang går "mainstream". Nemlig fordi den er jævlig bra/bedre enn andre sanger i samme sjanger.

0-11: Alt mulig rart
12-14: Techno, 70s og 80s rock
15-nå: Omtrent all house(electro, lounge, chillout etc), dubstep, dnb, drumstep, liquid dnb.
Sist endret av Bmariuz; 6. mai 2011 kl. 01:22.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Trådstarter; Det var helt vilt å lese! Jeg har hatt akkuratt samme utvikling som deg.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Interessant tråd

10-12 -> Techno
12-14 -> Rap
14-15 -> Hard Rock (Takket være Guitar Hero faktisk, hater det spillet nå men må takke det for å få meg til å åpne ørene)
15-16 -> Masse forskjellig, begynte å hører på litt mer variert rock, ble litt klassisk rock, så surf rock, masse forskjellig
17 -> Hører på all slags musikk fra 60-80's men foretrekker band som Rolling Stones, The Who, Pink Floyd, Nirvana, Jimi Hendrix etc. Liker også litt andre sjangere som Bob Marley.
Sist endret av bergice; 6. mai 2011 kl. 02:35.
Artig tråd!

Har gjennom tidene hørt på mye rart, men også hos meg var det vel en del perioder der enkelte sjangre og band stod i fokus, selv om det gjerne fløt litt inn i hverandre.

<13-14: Det meste. Litt innflytelse fra foreldre, har for eksempel alltid vært glad i Sting, og Pink Floyd litt senere, fikk det fra min far. Men gikk nok mest i Hits for Kids og Topp 20.

14-15: Begynnte å spille bass-gitar, ble introdusert til en del klassisk rock, Jimi Hendrix, Beatles, o.l.. Men i denne perioden var det nok Nirvana det gikk mest i, litt NOFX, Foo Fighters, Billy Talent (<-- uff, orker ikke et sekund av de idag), Beatsteaks, senere også Rise Against og litt sånn halveis emo-greier, begynnte vel også med RHCP her. Audioslave, RATM, QOTSA, litt sånt.

15-16: Pixies, Led Zeppelin, Pink Floyd, Supertramp, mer RHCP. Etter hvert også litt mer indie, Arctic Monkeys, Bloc Party, noe Modest Mouse. Kaizers Orchestra.

16-17 (og frem til nå, 19, egentlig): Dire Straits, og litt mer av de tidligere nevnte. Radiohead, Gorillaz (som per idag er det mest spilte bandet i mitt library). Via de to sistnevnte, gikk det vel i to retninger, en i retning elektronika/trip hop, og en i retning hip hop/rap. Begynnte å høre på Massive Attack, Lemon Jelly, Cornelius, Røyksopp. Via Gorillaz til "Deltron 3030", dette albumet åpnet ørene mine for hiphop og rap, derfra retning Mos Def, Cunninlynguists, mye annet.

En eller annen gang i løpet av det hele har jeg også plukket opp og lagt min elsk på Tom Waits og Parliament.

Nå for tiden er alt egentlig et eneste stort rot. Hører på electronica, jazz, klassisk rock, soul, funk, singer-songwriter, indie, hiphop/rap, reggae, afrobeat og world (mao. diverse musikk fra karibia, til midt-østen via afrika og videre til asia..). Fra 20-tallet og frem til album gitt ut i forrige uke. Finnes altfor mye bra der ute til å bare forholde seg til én sjanger/musikkretning. Liker musikk jeg kan bevege føttene til, men også musikk hvor jeg bare kan lene meg tilbake og "drift away"...
Kan diskutere musikk med de fleste, har nesten alltid en eller flere fellesnevnere, haha. Og bruker altfor mye tid på å lage spillelister jeg uansett aldri hører på igjen, fordi jeg i løpet av noen timer har oppdaget noe nytt, ny sjanger, ny artist, nye album.
VI HAR FOR MYE UTVALG IDAG! Uff.
Sist endret av TeumessianFox; 6. mai 2011 kl. 02:45.
10 - 15: Guns N Roses, fantes ikke noe annet for meg den gangen

16 - 20: InFlames, Soilwork, Foo Fighters, P.O.D, SOAD...alt new metal var kult da og Dimmu

20 - 22: Tool, Opeth, Porcupine Tree, Meshuggah, Pendulum, noe dubstep, SOAD, Gojira, Dimmu, Breaking Benjamin, A Perfect Circle
10-12 -> 90 talls techno dominerte. http://www.youtube.com/watch?v=Geiq0FP13uQ var jo en hit.
12-16 -> mer rock, pantera, guns and roses. Men begynte å like musikk av alle sjangre. Utenom elektronisk musikk.
16-nå -> Funnet sanger jeg liker nesten innenfor alle sjangre, kjent og ukjent. Utenom RnB, lady gagga musikk har aldri falt i smak. F.eks http://www.youtube.com/watch?v=4m48GqaOz90 er ikke min type musikk..
Sist endret av sneipen; 6. mai 2011 kl. 03:02.
<13
Sjanger: Mainstream for barn
Her gikk det for det meste i hits for kid, ol. Hørte også en stund på Linkin Park, men gikk fort lei. Alt i alt holdt jeg meg ikke til noen spesiell sjanger, og det gikk ikke så veldig mye i musikk.

14 år
Sjanger: Trance/techno (jeg har aldri hatt helt peiling på hva som skiller alle disse sjangerene)
På denne tiden gikk det mye i typisk fjortis-musikk. Artister som Cascada og Basshunter var storfavoritter, pluss mange andre såkalte "DJ-s".

15 år
Sjanger: Mye av det over, men nå begynte det å blande seg inn litt metal/rock.
Jeg fikk veldig sansen for Rammstein på denne tiden, men det var fortsatt technoen som ble mest spilt.

16 år
Sjanger: Melodeath, Nu Metal, Industial Metal, Filmmusikk.
Her tok musikksmaken min kraftig av. Jeg gikk fra å høre på litt av alt, til kunn Metal på et par dager. Kompisene mine introduserte meg for Soilwork, In Flames, Opeth og Slipknot. Jeg ble såklart en reinspikka "maggot". Det var faktisk også en periode som jeg hørte på litt eldre neger-rap. Hovedsaklig 2-Pac. Fikk også veldig sans for musikere som Hans Zimmer, Howard Shore, Steve Jablonsky.

17 år
Sjanger: Melodeath, Death Metal, Nu Metal, Folk Metal, (Symfonisk) Black Metal, litt Core etc.
Nå var det bare å utforske hva metalverden hadde å by på. jeg begynte å høre på ekstreme band som A Breath Before Surfacing, Anaal Nathrakh, Nile etc. Det begynte også å gå en del i band som Burzum, Amon Amarth, System of a Down, Storm, Finntroll, Dimmu Borgir (som har blitt ett av favoritt-bandene mine), Cannibal Corpse, Bring Me the Horizon, Arch Enemy etc.

18 år
Sjanger: Stort sett samme sjangere som nevnt over.
Eneste forskjelden er at jeg har oppdaget litt flere band. F.eks Dark Funeral, Arcturus, Dark Tranquillity, Eluveitie, Dope, Job for a Cowboy, Killswitch Engage, Volbeat, Bare Egil (sjuk han fyren der, ass) samt masse annet.


Alle band jeg har nevnt fra 16 år og oppover hører jeg mye på forsatt. Kanskje med unntak av Slipknot, som jeg har hørt meg rimlig lei av. Hos meg går det så og si bare i metal (kan høre på metal som baserer seg på insane screemo, dyp growling, fantastiske gitar-soloer og litt clean vokal). Hører også litt på noe lettere musikk som The Killers. Føler at jeg virkelig har funnet musikken min

Sjangere som Trash Metal har jeg aldri likt, til tross for at jeg har prøvd. Er liksom ikke helt min greie.

Edit: 666 innlegg.
Sist endret av Eplekjekk; 6. mai 2011 kl. 07:38.
6-12 var det abba og svenskt det gikk i.
12-16 var det Techno a la de gamle Technotronic gruppene. Såkaldt hard techno selv om den er vel ganske pudding i forhold til det som finnes i dag vil jeg tru.
16-24 så gikk det mye i country.
24-33 Det meste som er litt uten om mainstream pop og rock. Blir mye Caroline af ugglas joplin på svenska. En del Leonard Cohen, Katie Melua samt melodisk hardrock som Nightwish osv. Så smaken er ganske spredd og forskjellig nå.
> 5 år: alt som var på "Hits for Kids 4", samt den nye freshe Aaron Carter CDen min
6-7 år: min far introduserte meg for Mark Knopfler, samt jeg fikk min andre samle CD kalt "Absolut Rock", med artister som Motörhead, Cooper ol.
8 år: fant Metallica og var frelst
9-13 år: besto av heavy metal og annen dritt. Samt Metallica.
14-16 år: oppdaget mer speed- og thrashmetal. Testament, Slayer, Megadeth, Exodus o.l var veldig godt iverdsatt. Oppdaget også på denne tid The Carburetors, men dette var ikke det jeg hørte mest av.
17-18 år: her tok det en mer drastisk vending. The Carburetors er en absolutt favoritt. Gått tilbake til enkel rock, hard rock og boogie. Mye ACDC, Airbourne, V8 Wankers, Stingray og lignende. Har også fått opp øynene for Motörhead igjen, og det har komt til det punkt hvor jeg har problemer med å sove om jeg ikke hører Motörhead for leggetid. Først i en alder av 17-18 år fikk jeg øynene opp for gammel rock, som Chuck Berry, Elvis Presley, Little Richard osv. Hører også en god del punk metal mm.

http://open.spotify.com/user/mclovin...CR5IyA7ZGhRgPx
http://open.spotify.com/user/mclovin...agAfx0RzsUp4DZ

Veldig variert, med andre ord..
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
0-15 så hørte jeg på Dr.Hook,Svensktoppar og det som ble spilt på 10 i skuddet eller radio.
16-20 så skaffet jeg meg platespiller og dermed så ble det litt div.rock.Foreigner,AC/DC og slikt.
20-30 så oppdaget jeg Norsk rock.Sister Rain,Popcorn Explosion,The Aller Værste,Astroburger,Tables,Fire Fæle Fyrer,Spacelings.
30- kom internett og nå hører jeg på masse kul musikk fra det obskure 60/70 tallet.Har hørt pre-pønk som ble utgitt midten av 60'tallet,psykedelisk rock,nyere stoner rock,blues fra 30'tallet og masse band som jeg aldri har hørt og for ikke å snakke om musikk fra andre land/verdensdeler.I morges så hørte jeg forresten på J.J.Light "Heya!" plata fra 1968.
Anbefales til alle!!!
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
haha hipsteeeeer.
Forstår meg ikke på dere. Er jo en grunn for at en sang går "mainstream". Nemlig fordi den er jævlig bra/bedre enn andre sanger i samme sjanger.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke en hemmelighet at elektronisk musikk ikke var like utbredt som det er nå? Uansett så har det sikkert flere grunner.
<14 Trance
14-16 Trance, litt kommers.
17 Trance, hardtrance. hardstyle.
18 Trance, hardtrance, hardstyle, psytrance.
19 Trance, hardtrance, hardhouse
20-22 Progressive trance, hardhouse, house.
22-24 Trance, hardtrance, dubstep, hardhouse, house, progressive o.l

Det går mest i Elektronikasjangeren, svitsjer litt mellom "hardheten" i sjangerene.
<13: Ahh det glade 90-tallet. Backstreet Boys, Spice Girls, og hele den røkla med boy/girl-bands igrunn.
14-16: Trance, techno, club. Rave-musikken som herja rundt milleniumsskiftet.
16-17: Her prøvde jeg nytt beite. Begynte med pop-punk i form av good charlotte, blink 182 etc, men gikk sakte over til det mer ekte sakene.
18-19: Metal, gothrock ++. Opeth, Theatre of tradgedy, HIM
20-22: metalcore, hardcore, emo, punk
22-24: Indierock
25-> (er 26 nå): Har kommet frem til at å låse seg fast i musikksjangre er noe tull, for da går man glipp av veldig mye bra. Er idag åpen for de fleste sjangre, men er samtidig ekstremt kresen innenfor hver sjanger. Men det er jo noen sjangre det går mer av enn annet, og det er postrock, dubstep, hardcore (som i hardcore punk, ikke den rave-greia) house og hiphop.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
<12: Alt fra Green Day til A-ha, veldig mye radio og top 50 hit hits.

12-14: Gikk for det meste i hit-lists her også, men begynte å høre på musikk som Dragonforce of Dream Theater.

15-16: Trance, techno, 1980-2000 kjente låter (Dire Straits, Ozzy O., Beegees etc), house and drum'n bass.

17-18: Dubstep, Drum'n Bass, Top 5 Spotify, house, trance. Og alt som går i de subsjangerene der :P
1-6 år - Barnemusikk
6-8 - Smurfene xD, hadde hørt om Beatles.
9-11 - Metallica. All the way. Men mye annet også, selvfølgelig.
12 - 14 - Alt unntatt elektronisk musikk, Metallica fortsatt i spissen
15 - 17 - Alt mulig! Men mest thrash metal, en del country, old skool rap, osv.
17 - nå - Alt mulig, med enda litt mer spenn, også en del klassisk

Liker fortsatt ikke elektronisk musikk
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
-10 Gitarkameratene, Pet Shop Boys, Pulp, alt på radio. Gikk gradvis over til Scooter, Prodigy, Ultrasonic. Mye Happy Hardcore og 2Unlimited.

12-13 Mye punk. Millencollin, NOFX, Green Day. Offspring (Americana <3) Marilyn Manson, Rage Against The Machine.

14-16, metall. Iron Maiden, Camelot og Manowar. Metallen ble gradvis mørkere med Dimmu, Dark Tranquility, Old Mans Child og etterhvert Darkthrone, Burzum, Anorexia Nervosa, 1349 og Clandestine Blaze, gief mer noize.

16-18 Begynte å bli litt flaut å gå rundt i Cradle o'Filth gensere med flammer og satan på. Gikk over til Rap og hip-hop, skrev noen tekster. Mye 90talls, Notorious BIG, DMX, 2pac og hmm trur ikke musikk var så viktig atm, men jeg var mad yo.

19-20 Depeche Mode.

20-21 Infected Mushroom, Juno Reactor, Man With No Name, Raja Ram og Simon Postford. Alt av psy og goa som sier GOGOGOGOGO.

21-23 Dub, House, Nu-Disco. Rhythm & Sound, Deadmau5, Tigerskin, minimal tekno klubb greier. The Doors. Så fant jeg dubstep

23-24 Dubstep dubstep dubstep, Noe psykedelisk rock, 13th Floor Elevators, Quintessence

24- Gått litt lei av dubstep, iaf brostep, men noe er fortsatt jævlig fett da. Fant Joy Division og post-punk. Mer new-age musikk fra 80tallet (Red Temple Spirits, Felony, Pink Turns Blue, Harry, Dead Or Alive) noe goth rock. Nirvana! Også noe dub\reggae med Linton Kwesi Johnson og Dillinger. Fått litt bluegrass dilla, hører på coveralbum (pickin' on pink floyd osv, er mange album)The Offspring og Pink Floyd som bluegrass Jævlig fett, anneledes, Annbefales!

Nå sluker jeg det som er av musikk sålenge det ligger litt sjel i det. Spar meg for Idol, Grand Prix, og RnB, jeg kan tolerere det meste annet
Hører fortsatt på mye av det jeg gjorde før, men mer variert. Orker ikke en 10 timers dag med kun black metal, men kan godt gi ørene litt juling innimellom. Setter pris på kontraster. Å høre på noen låter av Anorexia Nervosa, for så å følge på med Noe helt annet. Som å komme ut av en tunell av støy og se at sola faktisk skinner alikevel
Sist endret av Bothrops; 6. mai 2011 kl. 10:44.
Hmmm.. begynte med det som var av absolute music osv.

Så gikk jeg over til heavy metal etter at min bror pushed det på meg samt rave (!!)

Deretter oppsøkte jeg mer black og death metal.

Så vokste jeg litt mer og fant electronica, ambient, og klassisk.

Så pr dags dato går det i en fin mix av jazz, black/death metal (old school type), elektronisk musikk (med alt det innebærer) og ambient/psychill...
Sitat av daimeno Vis innlegg
Trådstarter; Det var helt vilt å lese! Jeg har hatt akkuratt samme utvikling som deg.
Vis hele sitatet...
Haha, awesome!

Blir litt gira når jeg ser hvor mange her som liker samme type musikksjanger som meg.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Nei?

Jeg mente sånn der alle fjortissjenter/gutter løper etter nå for tiden. Hits for kids musikk, if you know what i mean
Vis hele sitatet...
Høres fortsatt ut som Nickleback du snakker om.
  • 10 - 12: Det gikk kun i top 20 og Eminem. Og litt tvangslytting til Elvis av pappa og ERA fra mamma.
  • 12 - 15: Begynte å gå i retningen metal, dær nu-metall var "kult". Hørte mye på Slipknot. Mot slutten kom litt Soad inn, og diverse metal grupper som In flames, disturbed og lignene. Følte meg jævla hardcore, ja.
  • 16 - 17 Nå i nyligere tid, har jeg begynt og interresere meg sykt mye mer i musikk. Går på Musikklinja dær jeg lærer å spille piano, gitar og vokal.
    Det går mye i Tool, som er et fantastisk band. Lamb of god, A perfect circle, Kollowitz, Deftones, thy light, moddi, Radio head, Mozart, Yann Tiersen, Phillip glass osv. Liker egentli alt fra den hardeste metallen til den mest følelsesmessige baladen.
6-13 år: Hovedsakelig Smurfene og Øystein Sunde

14-16 år: Metallica, Iron Maiden, Guns N' Roses og ting i den gata, før jeg oppdaget Pink Floyd, som førte meg videre inn i den litt progressive verdenen. Var også kjempefan av Jethro Tull på et tidspunkt.

16-20 år: I det jeg kjøpte Murder Ballads av Nick Cave & The Bad Seeds visste jeg at dette var akkurat min type musikk. Nick Cave er fremdeles en av mine absolutte favoritter. Litt senere kom Bob Dylan og så Tom Waits. Dylan, Waits og Cave (med alle sine inkarnasjoner; The Birthday Party, The Bad Seeds, Grinderman, solo) kan jeg med sikkerhet si at jeg vil høre på til jeg dør - kommer aldri til å gå lei. Kremen av kremen.

Utover dette har jeg jo også i denne perioden bygget opp en temmelig omfattende platesamling, og hører på veldig mye forskjellig fra klassisk og jazz til rock, blues og litt mer alternative saker samt litt heavy stuff. Miles Davis, Kaizers Orchestra, David Bowie, The Doors, Captain Beefheart, The White Stripes, Anna Calvi, Bruce Springsteen, Isis, Pelican, The Velvet Underground, Sonic Youth, Leonard Cohen og så videre.
10-15 - vg-lista musikk
15-16 - Trance/Techno
16-17 - Trance/Dance mye svensk trance !
17-19 - Trance/dance, hip hop, dubstep, dnb

Elektronisk musikk FTW !
4-12: Blues!
Far min spelte blues for meg før eg la meg kvar kveld når eg var rundt 4-5. Dette har hengt igjen sidan då.

13-14: Blues! Melodisk metal
På denne tida, som forvirra unggut gjekk det mykje i det bror min høyrde på. Mykje Soilwork, In Flames og slikt.

14-17: Blues, Heavy Metal
Ein modnast! Etter kvart som eg vart eldre la eg frå meg band som In Flames, og byrja å høyre på betre, meir solide band som Judas Priest, Helloween, Maiden, stort sett alt innanfor den sjangeren.

No: Mykje Blues Rock og ein del Metal.
Joe Bonamassa, Clapton, Judas priest osb.
Artig tråd, og her kommer min musikalske CV:

6-11: Vazelina Bilopphøggers og Elvis

11-12: Listepop

12-13: Eminem og ymse kommers hip-hop

13-15: Californiapunk og "new-school" skate punk som blink 182, NOFX, Green Day og alt det der

15-17: 70- og 80-talls metall. AC/DC, Black Sabbath, Kiss, Metallica, Deep Purple og Iron Maiden. Gikk med noen ukelønner til å spare opp penger til å se Maiden og Deep Purple i Spektrum, men opplevelsene var store for en guttepjokk.

17-22: Veldig mye punk og mye undergrunnsband. Social Distortion, Dropkick Murphys, Rancid, Ramones, Dead Kennedys, Misfits samt norske punkband som Silver, Turboneger, Trashcan Darlings, Feilfødt og Beinkjør for å nevne noen.

22-d.d: Fortsatt en del punk, men har vendt snuta mot andre sjangre som køntri, reggae, visesangere og rock med røtter i 60-tallet som The Doors, Captain Beefheart, Roky Erickson, Grateful Dead, Velvet Underground og en god del mindre kjente band.
Mye hits for kids dritt når jeg var liten.
Fra jeg var sånn ca. 11 år så begynte jeg å høre på Iron Maiden (som var mitt favorittband til jeg ble 15), så hørte jeg på Children of Bodom en god stund. På ungdomskolen ble det mye In Flames, Lamb of God, Trivium, Opeth, Pantera, Slayer, CoB, A7X, Dimmu osv.
Etterhvert så har jeg begynt å høre på en del metalcore band som As I Lay Dying, Parkway Drive, Unearth ++

Nå (17, snart 18 år) er Trivium mitt favorittband, og det har det vært i 2 år, CoB har vært noe som så og si har gått på repeat en periode, også går det i en del andre band som Amon Amarth, A Day to Remember, Kalmah, Norther, Finntroll, Before the Dawn, Machine Head, Killswitch Engage, Mutiny Within, All That Remains og maaange fler.

Hører selvfølgelig på vanlig party-musikk på fest, og digger det når jeg er full, men ingenting slår skrikemusikken på fylla heller!

Akkurat nå så er det Amon Amarth - For Victory or Death som dundrer gjennom anlegget, og naboene liker det dårlig
Sist endret av Sorgsvart; 6. mai 2011 kl. 18:08.
0 - 10 Bjørn Eidsvåg, Gråbein, Jan Eggum, Wastelife og A1.
10 - 15 Hard punk på trass, alle de store navnene innen sjangeren, black flag, the police, ramones, clash, pink floyd etc.
15 - nå (20) Fant min musikkidentitet med Green Day (veldig fanatisk periode på førsten av tenårene), My Chemical Romance, Kaizers, Panic! At the Disco, the Kooks, foo fighters, fallout boy, eminem, disturbed, system of a down etc...

Jeg fant rett og slett ut at jeg ville høre på det jeg ville høre på istedenfor å høre på det alle andre hørte på istedenfor.
10-13: daft punk, benny bennasi

13-16: pantera, disturbed, metallica osv,(husker ikke mer)

17-20: deadmau5,skrillex,dinka,gabriel & dresdn, booka shade, tiesto, lady gaga, empire of the sun, alex gopher, surkin, røyksopp!, trentemøller
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Liker egentli alt fra den hardeste metallen til den mest følelsesmessige baladen.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at Metal-band har de deiligste balladene. Men du må gjerne introdusere meg for balladene du snakker om. Det er som regel helt herlig musikk

Føler meg litt i mindretall her. Virker som at jeg er den eneste som ikke har gått fra Heavy Metal til dubstep xD

Sitat av Bothrops Vis innlegg
men kan godt gi ørene litt juling innimellom.
Vis hele sitatet...
Om du har lyst til å gi ørene din deilig juling, anbefaler jeg Anaal Nathrakh - Castigation and Betrayal.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Om du har lyst til å gi ørene din deilig juling, anbefaler jeg Anaal Nathrakh - Castigation and Betrayal.
Vis hele sitatet...
Ahaha, alle band med anal i navnet er visst ganske ekstreme

Anal Cunt - I Sold Your Dog To A Chinese Restourant
Sist endret av Bothrops; 7. mai 2011 kl. 10:41.