Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 695
Jeg reiser med fly til en by i Norden om ikke lenge, og lurer på om det går greit å ha med en pakke sigg i håndbagasjen når jeg er under 18. Burde jeg putte den i kofferten, eller blir det oppdaget uansett? Vil helst unngå noen kleine situasjoner med foreldrene mine på flyplassen...
Sigaretter har absolutt ingenting å si, om det er snus eller mat eller whatever. Så lenge det ikke er noe flytende over 100 ml eller gjenstander som kan gjøre skade på andre mennesker.
Det er ikke verken tollere eller sikkerhetsansvarlige på flyplassen sin jobb å passe på at småunger ikke røyker, for å si det sånn.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er ikke verken tollere eller sikkerhetsansvarlige på flyplassen sin jobb å passe på at småunger ikke røyker, for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner da til folk som har blitt stoppet av tollerne for å "smugle tobakk" da de var under 18, selv om det var innenfor kvoten, så de gjør nok det. Dette var dog inn til Norge, regner med de ikke er like strenge på det andre plasser.
Aniko's Avatar
Trådstarter
Takker for svar. Har en tendens til å bli paranoid når det kommer til sånt, haha...
Hvis du skal fly til en by i Norge (vet ikke hva du legger i norden) så skal du ikke igjennom tollen og da er det absolutt ingenting å bekymre seg for. Sikkerhetskontrollen driter i om du har med deg masse tobakk.
Sitat av elz Vis innlegg
Jeg kjenner da til folk som har blitt stoppet av tollerne for å "smugle tobakk" da de var under 18, selv om det var innenfor kvoten, så de gjør nok det. Dette var dog inn til Norge, regner med de ikke er like strenge på det andre plasser.
Vis hele sitatet...
Det er fordi du ikke har noen kvote for tobakk før du er 18...