Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1847
Har hatt pluggene mine litt over et år nå og siden de er in-ear har det en tendens til å samle seg litt rusk i gitteret.
Pluggene er av typen Beats by Dr. Dre.
http://beatcrave.com/wp-content/uplo...c-08-12-18.jpg
Jeg vurderte å bruke ultralydrenser og så steike pluggene på lav varme for å bli kvitt vannet. Men det er litt riski hvis ikke alt vannet forsvinner.
Er det noen gode forslag? Er litt nervøs på å f.eks. skrape bort dritten.
Du kan jo prøve trykkluft. Bare å blåse dem rene. (Men jeg vet ikke om det kan ha noe effekt på de små elementene i seg selv, tar ikke ansvar for ødelagt utstyr )
Jeg har samme problemet med mine Shure SE :/

Her er planen min (som jeg ikke har villet prøve enda):

1. Ta litt hydrogenperoksid oppi (hvor lenge?)
2. La det renne ut
3. Skyll med vann, forsiktig
4. Ovn på 50C-ish i en lang tid.
Mine creative in-ear fikk lavere og lavere lyd ettersom gitteret ble mer og mer tett. Røsket bare ut gitteret.
Men da var det en slik summe-lyd fordi det var ingenting som blokkerte den, så jeg tar bare en bitteliten papirdott inni, så ble det så sinnsykt mye bedre lyd enn jeg var vandt med, fordi jeg hadde gått med proppene i over ett år.
Papiret bytter jeg bare ut en gang iblant.