Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3252
Jeg har gjort en god jobb med å ødelegge mitt Portapro headsett og har ikke kvitering lengre så må handle meg nytt headsett.

Men etter litt research kom jeg over noen øreplugger laget av Beats by dre og jeg har hørt og sett mye om dette og det skal vist være bra. Det skal også sies at jeg har blitt veldig glad i Portapro headsettet fordi det er lett og god lyd i det.

Så da lurer jeg på om noen av dere freak's har noen input på om jeg taper eller vinner noe på og kjøpe ørepluggene? Vil jeg merke noe forskjell innen lyd og komfort?
Synes selv det er for mye bass i Dr. Dre sine. Ihvertfall om man ser i forhold til resten av opplevelsen. Jeg ville gått for PortaPro mellom disse, men om du liker bass veldig mye, noe veldig mange unge gjør, bør du gå for Beats.
Er også verdt å merke seg at du her snakker om to vidt forskjellige priskategorier. PortaPro koster rundt 300, og Beats-proppene koster rundt 1700
Sitat av Marken Vis innlegg
Er også verdt å merke seg at du her snakker om to vidt forskjellige priskategorier. PortaPro koster rundt 300, og Beats-proppene koster rundt 1700
Vis hele sitatet...
Dette visste jeg ikke. Prislappen på 1.700 er drøy i mine øyne, og det finnes plugger i samme prisklasse som er langt bedre. Skaff deg Ultimate Ears/Shure om du skal ha noe så dyrt.
Takker for svar men hvordan sitter proppene fra Dre i øret? Har dårlig erfaring med propper fra mange år tilbake(Minidisc dagene)
Anbefaler Koss UR-40
Tidenes beste headsett i mine øyne.
Sitat av Runardo Vis innlegg
Takker for svar men hvordan sitter proppene fra Dre i øret? Har dårlig erfaring med propper fra mange år tilbake(Minidisc dagene)
Vis hele sitatet...
Proppene sitter veldig godt, det følger også med forskeligge plaststykker man kan velge mellom(og alle kommer i forskjellige størrelser igjen).
Sitat av Totoro Vis innlegg
Anbefaler Koss UR-40
Tidenes beste headsett i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Et headsett til 300 kroner kommer aldri til å bli tidenes beste, da teknologien er for dyr til at det kunne blitt tillatt.

For å svare trådstarter, så har jeg den erfaringen av at disse in ear-pluggene du får kjøpt til 300 sitter relativt dårlig. Jeg tenkte ikke over dårlig passform da jeg prøvde Beats, så kvaliteten er sikkert grei på disse. Jeg har selv Ultimate Ears, og har vært torfast til dem siden 2005. De første jeg kjøpte var triple.fi 5, og jeg har nå triple.fi 10 pro. Passformen på silikon-dottene er såpass god at jeg ikke hører omverdenen selv om musikken står på pause. Komfortable er de også. Og lydkvaliteten... vel, jeg tror ikke jeg skal uttale meg, du får lese noen anmeldelser selv.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg kan av personlig erfaring anbefale Sennheiser CX400 ii, da får du god lyd til en god pris, i øreplugger som blokkerer ut mye støy fra omgivelsene. Knallkjøp.

Her er et udrag fra en test

Sitat av www.tu.no
CX-400-II Precision er en relansering av Sennheisers smått aldrende CX-400-sett. De sitter godt i øret, og er relativt enkle å få på plass. Lyden er godt balansert, og Sennheiser klarer det for eksempel Koss ikke gjør, nemlig å ha tung bass som ikke samtidig overskygger diskanten.

Bassen er dog noe treig i responsen, men det går likevel ikke utover det helhetlige lydbildet, som er svært godt. Også her er bassgjengivelsen avhengig av god plassering i øret.

CX-400-II lekker litt til omgivelsene, noe avhengig av om du benytter puter som passer godt i ørene dine. Likevel ikke så mye at du risikerer å sjenere noen, med mindre du spiller svært høyt. Vi liker rett og slett disse svært godt.

Lyd: 6

Komfort: 5

Valuta for pengene: 5
Vis hele sitatet...
http://www.tu.no/multimedia/archive/00095/Sennheiser_CX400_Ter_95282a.jpg
Beatspluggene koster 1400 på apple.no. Beste headsettet jeg noen gang har brukt, ledningene er flate så de krølles ikke, de er i tillegg veldig slitesterke, de sitter som fanden i ørene og det finnes ikke lyd som slipper ut til omgivelsene.
Kanskje litt dyre, men jeg synes de virkelig var verdt pengene.
Apple.no vil aldri være billigst på tredjepartsprodukter, og jeg ser at f.eks Dustinhome.no selger de til 1200 kroner.
Ser de selger Beats by Dr Dre nye på finn for 799,-

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20100810
Sist endret av tagefo; 5. januar 2010 kl. 14:31.