Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5960
God aften.

Kjæresten min er Sims-fanatiker, som så mange andre jenter. I den anledning har vi gått til innkjøp av The Sims 3, altså kjøpt det lovlig til en forandring. Ironisk nok får vi ikke det lovlig innkjøpte spillet til å fungere på PC-en som har nok guffe til å dra det med bra grafikk.

Spillet starter opp og loadingscreenen gjør seg ferdig før en feilmelding som lyder slik spretter opp (i spillet, med spillets menyutseende):

«Feil under diskautorisering
Vi kan ikke verifisere at disken din er en gyldig kopi av The Sims 3.
Kontakt kundestøtte.»

Eneste valget er å godta, hvorpå spillet avsluttes.

Og joda, vi har kontaktet kundestøtte, men de har foreløpig ikke funnet løsningen, og de er i tillegg særs treige til å svare. Derfor spør jeg her.

PC-en kjører Windows 7 64-bit, og har en AMD Athlon II X2 250-prosessor, 4GB minne, Radeon HD 4670 512MB-skjermkort og har masse ledig plass. Kundestøtte trodde det kunne være Daemon-Tools som forårsaket feilmeldingen:

«Du har emulleringsprogram/virtuella diskar på din dator.

Det vill säga program som låter dig exempelvis spela spel utan spelskiva.

EA-spel har kopieringsskydd mot sådant som skapar konflikter och får spelet att på olika sätt inte fungera korrekt.

Exempel på den här typen av program är Daemon Tools, Clone CD, Tunebite, vissa versioner av Nero och Roxia.

Ta bort dessa program så borde spelet fungera bättre.»


Det er slettet, og det fungerer ikke.

I tillegg har vi prøvd spillet på en langt dårligere laptop med Windows XP med Daemon-Tools installert, og der fungerer det knirkefritt …

Har også vurdert å installere en no-CD-crack, men da får vi ikke oppdatert spillet når vi vil, noe som var noe av poenget da vi betalte for det …

Er det noen som har noen som helst forslag til hva vi kan prøve for å få det til å funke?
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Mm, har funnet den artikkelen selv (glemte å skrive det), men først og fremst har jeg ikke den type DVD-ROM det står om, og jeg finner heller ikke:

«- You should see a DLA tab in the Properties panel, where you can disable the DLA software on your machine.»

Jeg kjører norsk versjon av Windows, men kan ikke si jeg fant noe som kunne være det samme …

Uansett, godt forsøk.

Litt av problemet er å finne de riktige søkeordene på engelsk, da jeg bare har en norsk feilmelding.
Nok et skudd i mørket:
Sims 3 problem, unable to verify my sims 3 game?
The stuff you downloaded changed the registration. Reinstall without the download>_<
Vis hele sitatet...
Prøv å installere på nytt uten internett?

Ellers kan du jo sjekke igjennom EA-games sin offesielle liste over ting som kan forårsake denne feilen: What steps can I take to attempt to correct a 'Disc Authentication Error'?
Sist endret av Turbolego; 1. mars 2010 kl. 19:32.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Nok et skudd i mørket:
Sims 3 problem, unable to verify my sims 3 game?

Prøv å installere på nytt uten internett?

Ellers kan du jo sjekke igjennom EA-games sin offesielle liste over ting som kan forårsake denne feilen: What steps can I take to attempt to correct a 'Disc Authentication Error'?
Vis hele sitatet...
Hmm, rimelig sikker på at den sistnevnte «Disc Authentication Error»-feilen ikke er den som gjelder for oss, da lyder den første linken mer riktig. Dog skriver jo fyren: «Additional Details
i reinstalled it like 10 times, same results! And i didnt download anything»

Men skal prøve uten Internettilgang i morgen, men da får jeg jo ikke lagt inn oppdateringer eller lastet ned innhold osv, så da forsvinner hele vitsen med å betale for det.

Uansett, takk for svar!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Crack it. Crack it good. Du har jo kjøpt det lovlig allikevel.
Edit: ta backup av original EXE.
Sist endret av robhol; 1. mars 2010 kl. 20:44.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Kanskje det har noe med operativsystemet å gjøre ?
Du sier jo at det funker på windows XP med D-tools, men ikke på windows 7 (uten daemon-tools).
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Crack it. Crack it good. Du har jo kjøpt det lovlig allikevel.
Edit: ta backup av original EXE.
Vis hele sitatet...
Problemet da blir å finne en crack som passer til den nyeste patchen, de kommer gjerne ikke ut før en stund etterpå. Jeg vil heller ikke cracke det uten at det er oppdatert, da det er en del bugs. Dessuten vil jeg ikke cracke det siden det er kjæresten min som skal bruke spillet, og ho skal laste ned stuff til spillet.

Takub: Tanken har selvsagt falt meg, men det er mange andre som har fått til Sims 3 med Windows 7 64-bits som operativsystem, både Microsoft og Can you run it bekrefter at det skal funke. Da må det jo være en eller annen logisk grunn til hvorfor det ikke funker på akkurat min PC.
Jeg tipper det henger igjen noe fra daemon tools, clone cd etc som den kjenner igjen.. har du prøvd CCleaner for å rydde i registry -> reboot -> sims3?
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Du kan jo cracke spillet, og forsatt laste ned ting til det da?
Er jo 10.000 mods sider til sims 3 ute på nettet.
Dette hjelper deg mest sannsynlig null, men et lignende problem. Dama liker spillet, men etter å ha installert alle oppdateringer, den nyeste tilleggspakken så krasjer spillet til skrivebordet i det man laster bygda.

Dette er et VELDIG kjent problem, har googlet i uendelig mange timer, og kommer fram til det samme hele tiden : Det finnes ingen løsning på problemet enda, og utrolig mange har hatt problemet i ukevis. Helt latterlig dårlig ifra EA.

Hva jeg vil med dette innlegget er uklart, men etter å ha kjøpt spillet lovlig til dama, brukt ufattelig mange timer på å prøve å fikse det, føler jeg meg snytt som faen. At EA attpåtil kommer og sier at folk har for dårlig maskin, bare for å ro seg unna problemet, er en ren vits.
Sist endret av Volch0k; 1. mars 2010 kl. 21:07.
kjedelig streiting
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Exempel på den här typen av program är Daemon Tools, Clone CD, Tunebite, vissa versioner av Nero och Roxia.

Ta bort dessa program så borde spelet fungera bättre.»[/i]
Vis hele sitatet...
Bra jeg leste denne tråden, så jeg veit at jeg ikke skal kjøpe noen spill fra EA igjen. Hva faen har de med å bestemme om du skal ha disse programma på pc'en?

Antar at det står med stor skrift på pakka ihvertfall? Hvis ikke hadde jeg levert tilbake spillet med engang, og heller lasta ned en cracka versjon.
Sist endret av legalize_it; 1. mars 2010 kl. 21:07.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Jeg tipper det henger igjen noe fra daemon tools, clone cd etc som den kjenner igjen.. har du prøvd CCleaner for å rydde i registry -> reboot -> sims3?
Vis hele sitatet...
Hadde bare Daemon-Tools lagt inn, skal sjekke om det ligger igjen noe, og kjøre CCleaner nå.

0rgasmatr0n: Da får vi ikke lagt inn nyeste patchen, og hvis man mot formodning skal legge inn tilleggspakkene _må_ man ha nyeste versjon for at man skal få det til.

Volch0k: føler meg relativt snytt selv. Supportfyren jeg har huket tak i prøver hvert fall å hjelpe, men det tar jo dritlang tid.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Bra jeg leste denne tråden, så jeg veit at jeg ikke skal kjøpe noen spill fra EA igjen. Hva faen har de med å bestemme om du skal ha disse programma på pc'en?

Antar at det står med stor skrift på pakka ihvertfall? Hvis ikke hadde jeg levert tilbake spillet med engang, og heller lasta ned en cracka versjon.
Vis hele sitatet...
Står ingenting om det på pakka. Syns også det er teit, men på XP funker det jo med Daemon-Tools, så er vel muligens bare i enkelte tilfeller det ikke funker.

CCleaner -> reboot -> Sims 3 fikset ikke biffen, samme skjer fortsatt.
Litt OT:
Dersom EA og lignande skal begynne å bestemme kva program eg har på pc'en utifrå kva dei kan verta brukt til i verste tilfelle, så gir eg opp heile faenskapen.
Eksempel:
IE/Firefox osv kan brukast til å gå inn på torrentsider, vennlegast slett før du installerer vårt produkt.
Paint kan brukast til å lage etterligningar av våre logoar, vennlegast slett før du installerer vårt produkt.
Windows utforsker gir deg tilgang til filsystemet ditt, der du kan lagre piratkopiert programvare, vennlegast slett før du installerer vårt produkt.

Latterlig
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
crack er ikke lovlig, last ned nocdfix fra gamecopyworld ^^,
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av sengetøv Vis innlegg
crack er ikke lovlig, last ned nocdfix fra gamecopyworld ^^,
Vis hele sitatet...
Hm, skal teste ut dette etterpå.

Snuskatten: E-nig.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ganske talentløst hvis det å ha deamontools installert hindrer deg i å bruke lovlig kjøpt programvare.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Har nå prøvd dette, men etter at loadingscreenen er ferdig klikker spillet slik at det bare lukker seg. Vet ikke om det er fremskritt eller et tilbakeskritt jeg.

Uansett, legger inn spillet på nytt nå uten Internettilgang, og skal se om det funker uten å patche det først. Hvis ikke skal jeg prøve med en no-cd-fix igjen.

Noe må jo funke.
Post her om du får det til da, vurderer selv innkjøp av spillet :P
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Herregud, endelig!

Ved å bruke Generic No-DVD Patch]The Sims 3 <ANY VERSION> [MULTI] Generic No-DVD Patch i kombinasjon med No-DVD/Fixed Image]The Sims 3 [MULTI3] No-DVD/Fixed Image fungerer det endelig. Det funker også å patche spillet, samt å laste ned innhold til det. Geez-Louise.

Med nærmere ettertanke kan det hende det holder med bare den siste der, men gidder ikke sjekke det nå. Nå funker det, og kjæresten min kan endelig spille seg i hjel.

Edit: linkene funket ikke helt, men dere klarer da å finne de riktige.
Sist endret av Viva la Opium; 2. mars 2010 kl. 19:42.
Hatt DAEMON Tools og MagicIso på pcen hele tiden og Sims3 har gått knirkefritt, med unntak av CC bugs.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Har nå prøvd dette, men etter at loadingscreenen er ferdig klikker spillet slik at det bare lukker seg. Vet ikke om det er fremskritt eller et tilbakeskritt jeg.

Uansett, legger inn spillet på nytt nå uten Internettilgang, og skal se om det funker uten å patche det først. Hvis ikke skal jeg prøve med en no-cd-fix igjen.

Noe må jo funke.
Vis hele sitatet...
Bare lurer på om du har to CD/DVD-rom på maskinen din. For det hadde jeg. Bytta hvilken jeg installerte fra og vips så funka det! Gjelder mange spill fra EA!
Den feilmeldingen om at du har Daemon Tools er bare kødd, kundeservicen har egentlig ikke peiling på spillene, jeg har kjøpt flere spill av EA hvor CDen er ødelagt når jeg kjøpte det (en av filene greide ikke CDen å kopiere over til harddisken min) og de sa at det var på grunn av virituel cdrom.

Denne feilmeldingen tror jeg bare er en standard unskyldning for at de ikke skal si at de ikke vet.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Innstaller nyeste patch og se om det hjelper?
Dette er vel strengt tatt grunnen til at så mange piratkopierer, skam deg platebransje!
det er SecuROM som fucker opp alt, vetta faen hvordan du kan "bypasse" den, men har du mere enn en dvd spiller eller instralert, prigran varer som alcohol 120% eller deamon tolls, eller generelt andre programmer som lar deg "mounte" spill i en virtuell dvd spiller, spør du meg så er dette bullshit, og pc gamere vil bestandig få det slikt, fuck secuROM ^^^

det jeg vet funker er om du reformaterer pc'n og instralere bare sims, og spill som du har kjøpt og generelt holde deg unna iso programmer, for selv om du har kjøpt spillet så klikker securom og sier nei : /

jaja uansett good luck, håper jeg kunne hjelpe på noen som helt måte...
Mens andre her inne viser sin tydelige frustrasjon over spillbransjen vil jeg benytte anledningen til å frustrere meg over trådstarter: kjæreste?
Slikt burde vært lovstridig jamfør reglementet vi må følge her inne.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
TheTsar: Har bare én DVD-ROM, hvert fall som er plugget i.

lambador: Hæ? Jeg vil jo føre menneskeheten videre …

Alle andre som fortsatt prøver å hjelpe meg: jeg har funnet en løsning, les lenger opp.
Så bra det fungerte! merkelige greier egentlig, fikk det til å funke på første forsøk på denne shitty laptopen min men men... må være vanvittig frustrerende når man faktisk har betalt for spillet (hadde det jeg også, betaler alltid for spill jeg har lyst på nettopp for å unngå piss som det dere måtte gjennom, ironisk nok...).
må vel være mulig å laste ned et "mini-img" som du kan bruke midlertidig for å starte spillet om crack osv ikke funker . .
Så kan dama di spille sims så mye hun orker
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av bragilicious Vis innlegg
må vel være mulig å laste ned et "mini-img" som du kan bruke midlertidig for å starte spillet om crack osv ikke funker . .
Så kan dama di spille sims så mye hun orker
Vis hele sitatet...
Noe som er løsningen jeg fant, hvis du leser litt lenger opp i tråden.
Du har det lett, først mistet dama cden, så jeg måtte uninstallere spillet fra Min pc siden hun har MAC, så laste ned nytt sims3 fra tpb, mens den 4gig store nedlastningen eller så pågikk, virtuellt shoppet dama online etter gratis apps til sims, bandtsjkorter, ørepynt og gud vet hva. Hvordan orker hun 3 timer med konstant nedlastning av klesplagg ett og ett, når det i tillegg må pakkes ut med winrar? Rettere sagt, JEG måtte pakke ut en og en fil med Winrar.
Etter at sims3 var ferdig lastet ned, viser det seg at ISOfilen har Backdoor GRaybird virus på seg. etter hysteria og viruset var borte var det cracken som ikke virket. Så var det ikke patchet ordentlig, og ikke updated ordentlig, og da måtte jeg uninstallere igjen mens jeg fant ny cdkey online.
Etter flere timers slit på nette og frustrasjonsutbrudd senere (inkludert den kjipe feilmeldingen som sa at Sims3 ikke kjønte at dette var ulovlig lastet ned eller noe), måtte hun selvsagt få lov til å nyte spillet jeg var så snill og fikse 100 ganger for henne. Men neeeida, husker du kanskje de 233filene hun lastet ned? De måtte selvsagt først bli extracted én og én, så må man åpne de en og en, så installere inni the sims3 launcher.

Jenter som spiller Sims3 skylder alle menn mye. Jeg fikk ikke bestemme hagepynten engang.
faen..
Sitat av olaPola Vis innlegg
Jenter som spiller Sims3 skylder alle menn mye. Jeg fikk ikke bestemme hagepynten engang.
faen..
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal sende dama di på datakurs hvis hun er så ubrukelig som du skriver?
Alltid lurt på hvordan noen klarer å miste en dvd/cd. Jeg er tidenes rotehode, men har aldri mistet en dvd/cd med mindre den har vært brent og blitt brukt som bordbeinstøtte... Før kunne du bestille ny dvd fra EA for en billigere penge eller få tilsendt serienummeret på ny om du har husket å registrere spillet på kontoen din, ganske sikker på at de fremdeles kan gjøre det.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Du har det lett, først mistet dama cden, så jeg måtte uninstallere spillet fra Min pc siden hun har MAC, så laste ned nytt sims3 fra tpb, mens den 4gig store nedlastningen eller så pågikk, virtuellt shoppet dama online etter gratis apps til sims, bandtsjkorter, ørepynt og gud vet hva. Hvordan orker hun 3 timer med konstant nedlastning av klesplagg ett og ett, når det i tillegg må pakkes ut med winrar? Rettere sagt, JEG måtte pakke ut en og en fil med Winrar.
Etter at sims3 var ferdig lastet ned, viser det seg at ISOfilen har Backdoor GRaybird virus på seg. etter hysteria og viruset var borte var det cracken som ikke virket. Så var det ikke patchet ordentlig, og ikke updated ordentlig, og da måtte jeg uninstallere igjen mens jeg fant ny cdkey online.
Etter flere timers slit på nette og frustrasjonsutbrudd senere (inkludert den kjipe feilmeldingen som sa at Sims3 ikke kjønte at dette var ulovlig lastet ned eller noe), måtte hun selvsagt få lov til å nyte spillet jeg var så snill og fikse 100 ganger for henne. Men neeeida, husker du kanskje de 233filene hun lastet ned? De måtte selvsagt først bli extracted én og én, så må man åpne de en og en, så installere inni the sims3 launcher.

Jenter som spiller Sims3 skylder alle menn mye. Jeg fikk ikke bestemme hagepynten engang.
faen..
Vis hele sitatet...
Poenget er at pirater skal gå gjennom mye dritt for at ting skal funke, det er noe av sjarmen. Jeg/vi brukte penger på spillet, og da skal det bare være å installere og spille.

Dog forstår jeg ikke hvordan du klarer å laste ned releaser med virus i når vi lever i 2010. Jeg lastet ned Sims 3 for at kjæresten min skulle få se om det var verdt ev. penger da det kom ut, null problem å få det til å funke.

Og ærlig talt, er det ikke bare å markere samtlige av RAR-filene, høyreklikke og trykke «extract here»?
Forresten, det enkelte programmer som er en nødvendighet om man skal bruke mye CC til Sims 3, for eksempel Install Helper, du trenger ikke å pakke ut filene, du bare kjører dem rett fra .rar - den bruker jeg og fungerer fint med WA og HEL SP på nyeste patch. På MTS kan man finne mange forskjellige løsninger, men jeg har bare prøvd den jeg linker til.
Sist endret av GothQueen; 6. mars 2010 kl. 15:52.