Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2113
http://www.bladet.psykiskhelse.no/index.asp?id=27760

Trodde bladet Psykisk Helse var halvveis seriøse.
Overskriften her ødelegger en del av tillitten jeg hadde til dem.
Overskriften glemmer å fortelle at jenta, som var deprimert, ble fysisk voldtatt under lsd-terapi, og fikk opperert inn elektroder i hjernen.

Fint eksempel på hvordan de bestemmer hva folk skal tro, hvordan de manipulerer statistikker og presenterer det som fakta.

Edit:
Fint om noen kan flytte denne tråden til samfunn, etikk, etc... Er litt full, og fikk postet i feil retning.
Sist endret av Skeletor; 20. mars 2008 kl. 05:42.
Hvor lang overskrift mener du de skal ha da? "Ødelagt av LSD-terapi, hjerne-elektroder, voldtekt, depresjon og dårlig luft."
Man skal jo ikke lese langt ned før det står ord for ord hva som skjedde. Så jeg skjønner ikke helt hva du sikter til her.
Sitat av Skeletor
Fint eksempel på hvordan de bestemmer hva folk skal tro, hvordan de manipulerer statistikker og presenterer det som fakta.
Vis hele sitatet...
Dette er det dummeste jeg har hørt...les artikkelen på ny du
Sist endret av Dani87; 20. mars 2008 kl. 11:37.
I like turtles
Skyfex's Avatar
"Ødelagt av norsk terapi" kanskje?

Men det jo LSD-delen av historien som stikker mest ut, så jeg skjønner hvorfor de har formulert det sånn. Tror ikke de har noe bevist foremål å undergrave LSD sin nytteverdi i psykoterapi.. de vet kanskje ikke at det finnes reelle bruksområder.
Artikkelen sier jo egentlig ingen ting om LSD i seg selv? Dette er bare enda et grusomt eksempel på overgrepene som har blitt begått i psykiatriens navn her til lands.

http://www.friheten.no/interv/2000/09/joar.html
sier vel seg selv at man blir litt mongo når man blir voldtatt under terapi med lsd, voldtatt i sinnet også. men det sier mer om den syke legen som gjorde det, enn stoffet. det er vel tross alt legen man skal stole på?
Var ikke en propagandaartikkel mot LSD hvis det er det som er poenget ditt...
Forstår poenget hans, med at de framstiller at LSD behandlingen har en del av skylden her. Det er godt mulig, men det vet man ikke. LSD er som oftest ikke syndebukken, og her har de gjort det til en av "gjerningsmennene".
Dama har jo helt klart blitt ødelagt av elendig gjennomført LSD-terapi. Om du planlegger å voldta en pasient så kan være ganske sikkert på at en dose LSD kommer til å gjøre oppelvelsen 1000 ganger verre for henne. Behandleren i denne saken må jo ha vært sinnsforvirret selv som kunne gjøre noe sånt, og dette er like mye et eksempel på misbruk av LSD, så vel som av en pasient.

Ser ikke noe galt i hverken overskriften eller innholdet av denne artikkelen.
Sist endret av mentalmelt; 20. mars 2008 kl. 15:36.
Sitat av mentalmelt
Dama har jo helt klart blitt ødelagt av elendig gjennomført LSD-terapi. Om du planlegger å voldta en pasient så kan være ganske sikkert på at en dose LSD kommer til å gjøre oppelvelsen 1000 ganger verre for henne. Behandleren i denne saken var jo helt klart sinnsforvirret selv som kunne gjøre noe sånt, og dette er et tydelig eksempel på misbruk av LSD så vel som av en pasient.

Ser ikke noe galt i hverken overskriften eller innholdet av denne artikkelen.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke vært mer enig, men jeg synes allikevel det er idiotisk å sette LSD-terapi generelt (sett at det ble fullført i 2008) på linje med det som skjedde i 1965 da det ennå var svære hull (og korrupsjon/bogus) i helsemyndighetene.
Sant nok, men artikkelen sier vel egentlig ingenting om LSD-terapi generelt, den tar bare opp en enkelt sak. Så er det leserens eget ansvar å være informert nok til ikke å generalisere..