Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1062
Jepp - de er dønn ærlige.
Legg også merke til hvordan angriperne oppdaterte sin trojaner når det kom mottiltak:

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=150544
Så bra at pengene i banken er forsikret, og jeg vil kalle dette cracking.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Carrier Return
Jepp - de er dønn ærlige.
Legg også merke til hvordan angriperne oppdaterte sin trojaner når det kom mottiltak:

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=150544
Vis hele sitatet...
Legg merke til at dei ikkje seier ett kløyva ord om korleis angrepet vart gjennomført reint teknisk. Alt i den artikkelen er slikt som veldig mange her inne kan gjette seg til, o i heile tatt røper artikkelen absoulutt ingenting som ikkje har vore alment kjent.
vedde på at der er en nFF vanker
Jeg trodde personer med "cone-head" var smarte *peke -> * Eivind Gjemsdal, konserndirektør for it-sikkerhet i Sparebank 1 Gruppen
Sitat av vidarlo
Legg merke til at dei ikkje seier ett kløyva ord om korleis angrepet vart gjennomført reint teknisk.
Vis hele sitatet...
Sitat av http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=150544
De kommer seg inn i andre PC-er via små hull i Microsoft-programmer. Det er nok usikrede PC-er der ute til at trojanerne blir godt nok distribuert. Når de så er på plass i PC-ene, kan de laste ned kompliserte programmer som brukes i selve angrepene.
Vis hele sitatet...
Det står jo der. De exploiter tabber utført av Micro$oft.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gubbe
Det står jo der. De exploiter tabber utført av Micro$oft.
Vis hele sitatet...
Halleluja. Det er omtrent som å sei at hovedårsaka til trafikkulykker er bråstopp.

Eg står fast på det eg sa: banken avslørte absoulutt ingenting som ikkje dei med it-kunnskap kunne gjetta for lenge sidan.
Dessuten er det vel litt missvisende med "de ble hacket", for det var vel strengt tatt kundene som ble hacket.
Sant, men slik situasjonen er akkurat nå - så tror jeg de prøver å kommunisere trusselen slik at folk vet om den, mer enn de prøver å være politisk korrekt for de som krever rett bruk av hacker/cracker osv.

Systemet "nettbank" ble eid av noen. I systemet er både klient og server. Uansett hvilken komponent som ble kompromitert, så er resultatet av noen kan ta penger fra andre. Og det er dette som er viktig å kommunisere.

Enig med deg i det, men overskriften gir jo inntryk av at det er banken som har hatt et sikkerhetshull. Det som er viktig å kommunisere er at brukerne må være forsiktige med at de ikke blir angrepet.
For første gang er det et problem for vesten at det ikke er velferd i Afrika. Politiet der gir nok godt faen i datahacking. Så når en fyr sitter i Afrika og hacker en bank i Norge gjør ikke politiet i den 3. verden noe. Og så lenge Norge ikke Afrika, så skjer det ingenting. For en ironisk verden vi lever i.
Sitat av Patd
For første gang er det et problem for vesten at det ikke er velferd i Afrika. Politiet der gir nok godt faen i datahacking.
Vis hele sitatet...
De er vel godt overlastet med oppgaver, så de prioriter nok det som er akutt.