Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1664
Hei
På torsdag førstkommende reiser jeg til London for å være der til søndagen.
Har bla. lest tråden startet av "Cumshot" (Vært i London? Trenger tips!), men ønsker gjerne enda flere tips. Trenger annbefalinger til butikker, museumer, severdigheter, resturanter, barer, klubber og utesteder. Er selv 17 år så barer og utesteder er ikke så viktig for meg i denne omgang, men andre kan ha nytte av det senere, så fyr løs!
Skulle gjerne hatt en detaljert og ryddig tråd som kan være nyttig for andre også senere. Derfor ønsker jeg at du følger malen og setter tips osv. opp ryddig og oversiktelig.

Mal:
(Eks)
Hva: butikk, museum, severdighet, resturant, bar og utested
(fortell hvordan "sjanger" eks: rocka klær, historisk-museum, Italiensk-mat, typisk Engelsk bar, dico osv)
Sted: Oxford Street
Hva er bra med stedet?: Billige klær med god kvalitet og har god service.
Prisnivå: Billig (har du noen eksempler ta det med)
Link: til deres internettside (hvis de har) er heller ikke til å forakte...

Er det punkter som jeg har oversett så sleng dem med

Ønsker selv veldig gjerne tips til klesbutikker med litt rocka stil, accessories- og instrumentbutikker (er instrumenter eks. gitarer billigere i England?)

Er det steder du mener man bør unngå så post gjerne det også... Følg da samme malen som over, men skriv helt øverst: UNNGÅ!


Takker på forhånd alle som svarer
Duffoff
UNNGÅ! å shop i Oxford Street ihvertfall, svindyrt! Går du noen gater til siden så kan prisen på den samme vare gått ned 50% i pris, Oxford Street er en turistfelle av enorme proposisjoner. Du kan også godt unngå å ta London eye, jada fin utsikt men, 45minutter er for mye.

London Dungeon kan være morsomt hvis du ikke har vært der før, treffe på Sweeney Todd osv.
Sist endret av Elemental; 25. februar 2008 kl. 01:16.
Trådstarter
80 1
Takker Elemental.. brukte mest Oxford Street som eksempel tatt fra tråden til "Cumshot". Har ikke peilig på hva jeg skal gjøre der og hva man skal unngå så tar imot alle tips
Det meste er på samme prisnivå i England som i Norge. Det er kun enkelte ting, slik som dagligvarer som er en smule billigere. Så hvis du reiser til England for å ta en billig shoppingtur - så har du reist feil.
Sitat av Deezire
Det meste er på samme prisnivå i England som i Norge. Det er kun enkelte ting, slik som dagligvarer som er en smule billigere. Så hvis du reiser til England for å ta en billig shoppingtur - så har du reist feil.
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg handlet en del klær og slikt i England, jeg synes det virket som det var litt under prisnivået enn det er i Norge.
Iallefall matvarer og klær.
Men det meste annet kan jeg tenke meg er like dyrt.
sted: notting hill street(bare på lørdager)
hva: stort marked som heter Portobello Road Market
hvorfor: opplevelse..

Sted: husker ikke
hva: ett kjøpe senter som heter "Harolds", eksrem senter.. bare dyre ting der(artig og titte).. også har dem sånn minne greier for Diana flere steder der(der alle dkriver i en bok)..

kjøp deg en tour-bok.. mye bra tips der..
Trådstarter
80 1
Quote: RosaKarpe
kjøp deg en tour-bok.. mye bra tips der..
Vis hele sitatet...
Enig i det og har tenkt meg en tur på biblioteket imorgen... men er alikevel innteressert i å få høre deres subjektive meninger og erfaringer isteden for å lese en "liste" over steder uten å hvite om de er verdt å besøke eller ikke...
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Dra oppom den legendariske fotgjenger overgangen Abbey Road, det pleier å være en stor turist atraksjon http://www.stevesbeatles.com/cds/alb...abbey_road.jpg
Må ikke glemme å besøke Appel Studios hvis du skal se Abbey Road
Sist endret av Sgt. Pepper; 25. februar 2008 kl. 02:23.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig kan jeg anbefale The Museum Of Natural History.
Sitat av Deezire
Det meste er på samme prisnivå i England som i Norge. Det er kun enkelte ting, slik som dagligvarer som er en smule billigere. Så hvis du reiser til England for å ta en billig shoppingtur - så har du reist feil.
Vis hele sitatet...
Nja, matvarer er mye billigere sammenlignet med Norge, men andre bokostnader er dyrere så alt i alt er bokostnader på samme nivå når alt er lagt sammen...

Hva: Resturanter i St. Christopher's Place
Sted: Motsatt side av Bond Street tube station (inngang rett ved siden av O2 butikken inn et lite smug, om du klarer å gå forbi iPhone that is!)
Hva er bra med stedet?: God mat, god stemning, utrolig stille. Et lite gullfunn!
Prisnivå: Normal London pris, men ikke spesielt dyrt.
Link: http://www.stchristophersplace.com/
Du bare må innom tower of london!! Lei øretelefoner / lydbok og gå rundt på egen hånd. Utrolig mye spennende der. Om ikke for kronjuvelenes skyld så for den mørke historien. Full i grusomheter og spøkelser =) Madame tussauds er oppskrytt, men ta likevel turen innom for skrekkabinettet i kjelleren. Og science museum. Ikke bare for museets del, men butikken i museet er full av gadgets. Og.... kjøpesenteret heter Harrods, ikke harolds Ta turen innom bare for å ha vært der.

Når du likevel er i Big Ben trakter så stikk innom St. Pauls også. En syk utsikt fra toppen, i tillegg til at det ligger mange store personligheter i krypten.
Sist endret av Miss M; 25. februar 2008 kl. 08:13.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Forresten så er lekebutikken hamleys et eldorado hvis du tar deg en tur i kjelleren.
Lekebutikken ja! Var der da jeg var 5-6 år.. PARADIS da :P
Den er så svær at det er jo nesten verdt å besøke den uansett
camden marked! ja, noe er brent, men det er sykt mye igjen. det er et svært marked, og du finner alt mulig

jeg anbefaler også london dungeon, slik som en annen også gjorde. det var min første tur til london forrige uke, og london dungeon var virkelig bra. en slags rekonstruksjon av hvordan en av londonds mørkeste tider var, med bra skuespill, artige fakta og det er et langt opplegg... koster rundt 15£ hvis du har studentbevis (anbefaler å ta med det, kommer alltid til bra bruk).

hvis du har råd, så er også musikal jævla fett ^^ jeg var på "we will rock you", litt annerledes musikal, utrolig bra. jeg tviler på at det er noe som er dårlig av de musikalene.

liker du monty python, så er det mange teateroppsett. jeg fikk dessverre ikke det med meg, men jeg tviler på at det skal være skuffende.

jeg fant også ganske mye tegneserier, bøker, cd og dvd til veldig bra pris. ikke si at det er det samme som norge folkens mye bra tilbud i godt utvalg. gå innom zavvi! da kommer du garantert ikke tomhenda ut(cd og dvd). hvis du er interessert i tegneserier og bøker så har de fleste bokhandler dette, trenger ikke å lete etter en "outland-ish"butikk

jeg var der i bare tre dager, og det er så sykt mye å se, så prøvde ikke å se alt, men plukke ut noe. da er det masse å se fram til neste gang for jeg skal garantert tilbake!

håper du fikk litt hjelp der, og god tur!
Du er min venn
niigu's Avatar
Piccadilly circus, mangeetasjers virgin-butikk og andre flotte butikker. Ikke billigt, men siden du tydeligvis er interessert i musikk og litt rocka stil.
Så har du camden market. Det største markedet du noensinne vil se. Utrolig hva slags saker og ting du får kjøpt. Vi var i en gammel adidas-butikk, hvor de solgte gamle adidas accessories og joggedresser fra 70-80-90-tallet. Utrolig tøft. Dessuten er det grisebillig mat der.
Du må! Du må ta deg en tur til markedet! (the market).

Aner ikke akkuratt hvor det ligger, men har vært der selv
niigu: Virgin Mega Store har byttet navn, de er nå zvvi, stort grønt skilt der.

Portobello Road Marked er forresten også et must. Hver Lørdag!
Du bør absolutt gå en tur langs the Thames og da spesifikt forbi London Eye på kveldstid.
Gikk selv forbi der forgje søndag og det var noe magisk med måten lyset fra the London eye glitret i elven. Ellers ligger parlamentet (House of Parliament) på motsatt side av the eye noe som også så ganske fint ut på kveldstid.

Ellers som de nevner Oxford street er stappa med folk og over priced shops. Men det stoppet ikke meg :P
Kan være vært å gå et lite stykke langs Oxford street for å se det, men vil annbefale å styre unna hvis du skal shoppe.
London er generelt dyrere enn resten av England. Bor like utenfor og merker stor forskjell hver gang jeg drar inn.

Camden er alltid nice. Oxford Street er greit om du vil ha utvalget, og har penger.
Ellers kan man jo dra på Japan-tur til London. Sjekke ut butikkene på Piccadilly og diverse
I nærheten av Piccadilly circus ligger det også en 5 etasjers butikk som selger (sports)klær. Når jeg var innom hadde de 30 - 90% rabatt på ALT.

Ellers vil jeg anbefale å gå Jack the rippers walk, med en guide. Fikk en guidet tur der guiden tok oss til de forskjellige stedene, fortalte masse om historien rundt det osv. Husker ikke helt hvor vi møtte guiden, men tror det var i nærheten av tower of london

Kostet to pund per deltager. Et lite tips, ikke velg den første guiden som popper opp og maser - det kommer flere.
Ved overganger fra Waterloo til andre siden av elven finner du et hotel som heter Savoy. Her kan du nyte en god drink i den amerikanske baren. Ellers om skal reise videre etter å ha blitt lei av det urbane kan jeg anbefale en

HTML-kode

<a href="http://www.icelandair.no/">flytur til Island</a>
. Her kan du koble av fra byens stress og mas. mvh Jon
Sitat av devotio
niigu: Virgin Mega Store har byttet navn, de er nå zvvi, stort grønt skilt der.
Vis hele sitatet...

jepp, zavvi =) veldig bra sted