Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 965
Ev venn av meg som trener, og tar daglige doser med kreatin, og jeg tok en Psilocybin sopp tur. Blei vel 'bare' litt over et gram på hver. Ikkenoen halliser men en kongelig ture opplevelse med sykeføleser og perspektiv osv osv.

Dog fikk ikke han andre noen form for soppolevelse, selv om han ble grisefjern.. satt å grisa med maten. (lol)

Noen tanker om kreatin og dens invirkning på kreatin? Eller var det bare en psyken eller andre faktorer som spiller in?

Tro..!

(Ikke flein)
Sist endret av Kix; 18. september 2008 kl. 11:31.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
For det første er det greit å vite hvilken sopp dere spiste. Dette fordi at forskjellig type sopp trenger forskjellige typer mengder. Så 1g. tørket sopp høres egentlig ganske lite ut, uansett hvilken sopptype du har spist.
Jeg vil påstå at 1,5g tørket fleinsopp er en "normal tur" for de fleste og Flein soppen er jo kjent for å være rimelig potent.
Dog, det er flere faktorer som spiller inn.

Hvordan har soppen blitt lagret? Har den blitt tilsatt mye lys? Og ikke minst, hvilken type sopp var det? Hadde dere spist mye mat i forveien?
Dette pluss mer er ting som spiller inn for at soppen skal fungere slik jeg forstår du ønsker den skal.
Det er i tilegg ikke alle sopper som gir visuelle opplevelser. Enkelte typer har med å bare forsterke farger og lys. Den gjør ofte ting klarere.
Etter hva du beskriver har jo dere fått noe funksjon ettersom dere " satt å grisa med maten (lol) ".
Så alt i alt så tror jeg at det en blanding av hvilken sopp dere spiste og hvilke forventninger til hvordan dere mener soppen skal fungere som spillte inn. Jeg tror ikke at kreatin har hatt noe innvirkning på deres sopp tur.

Jeg har i hvertfall aldri hørt om at kreatin har hatt gjort noe negativ effekt på en sopptur tidligere. Dette kan jeg trygt si ettersom jeg har enkelte kamerater som bruker kreatin regelmessig i trenings sammenheng.
Sist endret av spQ; 18. september 2008 kl. 13:24.
Nei det høres ikke logisk ut ettersom kreatin er noe som finnes naturlig i musklene, og i kjøttprodukter.
Trener sjøl 5 ganger i uken, og bruker kreatin hver dag. Det har aldri hatt en innvirkning på meg, og har en vennegjeng hvor vi har inntatt sopp inntil flere ganger, hvor ingen har merket noen forskjell. Så ser det høyst usansynlig(opp til umulig) at det skulle ha noen form for innvirkning.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
kvalitet(mengde virkestoff), dosering, forventning, erfaring, toleranse, psykisk helse, dagsform, ernæring er vel et par faktorer som alle spiller en sentral rolle i hvordan et rusmiddel oppleves. Det er så og si umulig å si hva det skyldes. I dette tilfellet med null informasjon eller kjennskap til omstendigheter, personligheter osv. er det umulig.
Dog tror jeg ikke eller ser ingen logisk forklaring på hvorfor kreatin skulle ha skylden.

Det at han ble "grisefjern" tyder jo på at virkestoffet påvirket han, og da kan det være nærliggende å tro at det er noe psykisk. Er han uerfaren kan det absolutt være der det ligger. Eller en dårlig dag kan ha skylden. Jeg kjenner lite til sopp, og jeg ser ikke helt hvor du vil med "grisefjern", men det kan være dere to har forskjellige oppfatninger av rus.