Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1080
Hei folkens!
I fjor jobba jeg hos samme arbeidsgiver ( Notodden kommune). Da fikk jeg til sammen utbetalt 202.000 kroner, og det skal være feriepengergrunnlag.
Ut av disse får jeg 10,2% i feriepenger. I mai og juni har jeg tenkt å jobbe masse, og vil helst ikke ta ut ferie. Hva skjer, da? Får jeg i så fall både feriepenger og juni lønn, eller? Det lønner seg sikkert ikke å tjene opp 35000, bare for å få 20.000 i feriepenger istedet! Jobber som vikar, og har en 100% stilling, foresten. Grunnen til at jeg spør dere er fordi jeg har lest følgende på dinside.no:

"Siden du får feriepenger for ferien og lønn for de dagene du jobber, får du ikke dobbelt opp naturligvis. Det vil si at du blir trukket i lønn for de fem eller seks ukene du har ferie. Arbeidsgiver kunne trukket deg i lønn de dagene du faktisk har ferie, men de fleste gjør dette likt for alle ansatte; de trekker hele julilønnen og litt av junilønnen. I denne perioden får du i stedet feriepenger."

Takker for alle eventuelle svar!
Hør med arbeidsgiver. Der jeg jobber kan vi bestemme om vi vil ha den når vi tar ferie, eller få dem utbetalt i juni/juli. Hvis du ikke tar noen ferie kommer feriepengene såklart i tillegg til vanlig lønn.

Men! Du har faktisk plikt til å ta minst 4 ukers ferie hvert år, eller overføre den til neste år.

http://www.dinside.no/800515/naa-skal-du-ta-ferie
Sist endret av Snøbark; 25. januar 2013 kl. 22:41.